1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740866 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Skapligt glad Johan Edlund. Skrattar 5-6 gånger i 3;e perioden. Bra pokerface

Fälth måste vara en mullvad, så usel kan ingen vara.

Deprimerande uppträdande... alibi, alibi... lördag nästa.

{2064}: Och vi har bara tur när vi gör mål.

Om vi också får spela fem mot tre resten av matchen så kanske vi kan komma ikapp!

Ett mål i minuten och det blir vinst.

{2064}: Varför ska Boqvist ut? Han har spelat en minut idag så det känns lite hårt stt skylla något på honom.

dAVydov: Fint att se hur Edlund fortsätter avguda allt Frölunda gör även nu när matchen är död och vi gett upp sen länge.

{5915}: När t.o.m. Blomqvist är usel undrar man.
Energiläckage grande.
Det krävs att vi byter ut några spelare nästa match.
Twinsen och Boqvist ut.
Flytta Jensen linan till 3e som i börjav säsongen.

Usch vad uselt

Nu kommer 7-2

{5915}: Vi har för svaga målvakter. Nuff said!

Rumpelstiltskin: Ja va fan. Ny match på lördag. Bara att ladda om. Gamnackar får vi ha om vi åker ut.

domarkritiken blir lättare att ta fram när vi blir utspelade som idag. man måste ju ha något att kolla på istället

är väldigt negativ just nu både över denna matchserie och vart SHL är på väg, men jag hoppas mest dem vinner på Lördag så vi får en till hemmamatch och klir i kassan till nästa säsong. men imorgon kanske jag är lite mer positiv

Är bara att ladda om till på lördag. Vinst på lördag så är det 2-2. Brynäs kan bara bli bättre. Kämpa!

rafalski: och jag kan få sju rätt på lotto samma kväll

Vi släppte in 7 mål i hela matchserien mot Linköping. Nu har vi släppt in 15 på tre matcher mot Frölunda.
Vad har hänt med vårt försvar???????

Det som känns mest ofattbart är väl att på lördagkväll kan serien vara 2-2!?!

Forsberg 1978: Tyvärr har de hittat ännu en växel som vi inte klarar av, har inte sett den andra semin, men hv måste vara jävligt bra för att stoppa dem......

Tjurn : Fint att du är så tydlig. Inget fattar vad du avser.

Zappaholic: bra att en har fattat ivf

kennys: Det är ungefär lika jobbigt att se att det finns personer som tycker att de inte varit usla.

Vem står nästa? Mattias Pettersson?

Ja det är bara att försöka skratta åt skiten! Fyfan detta är helt jävla patetiskt!
Tror det slutar 8-2

kennys: Brynäs är chanslösa här i Scandinavium kan jag säga, Wellman totalt omarkerad....

kennys: Fast det är ju sant. Det är ju bedrövligt. Kolla på period 1 & 2 igen tack.

{5915}:
Alltså, det här måste fan Cmore agera mot, karln går ju upp i falsett varenda gång!

MEN SNÄLLA NÅN???

Zappaholic: Clarke är godkänd varje match. Lindblom är rent usel.

Zappaholic: Det blir extremt tröttsamt att höra hur dåliga domarna är varje gång Brynäs får stryk

AnteA: bulan vill hellre att forwards har farten med sig i backcheckingen, var samma sak i Luleå när han var där.

{5915}: Tror jag inte. Tror han och Clark blir lidande av Jensens skada.

Så hittar de en slashing. Crosscheckingar och interference är tillåtet tydligen.

AnteA: Bulanhockey handlar väl om att undvika kroppskontakt?

Lämna kvar Westerholms i gbg! Nästa match vill jag se Nick och zab

Zappaholic: Frånsvängarna har varit Brynäs signum under hela säsongen. Det känns som att ingen vågar tackla och riskera att träffa någon i skallen...

Är Lindblom också skadad?

Zappaholic: brukar bero på dålig speluppfattning hos de randiga när de släpper sånt.

Rumpelstiltskin:
Sitter och allvarligt funderar på att strunta på att använda biljetten i övermorgon. Jag mår fan inte bra av det här...

KalleTeodor: Varför blir det inte interference när Mannberg tacklas? Han är icke puckförande.

KalleTeodor: exakt samma tanke här! Han kontrakt med cmore går ut nu i maj, jag skulle jättegärna se honom i båset igen

KalleTeodor: Ha ha, ja då kommer jag att vara Leksing nästa säsong.

{7510}: Vi viker av istället för att tackla...

En fundering kan pausunderhållningen (Wikegård + Brynäs) vara en indikation på vem som blir nästa tränare. Ovanligt att man lyfter fram en kommentators klubbhistoria så tydligt...

Vi ligger under med 5-2 och får knappt låna pucken fyfan vad pinsamt!!!

Peja: Tror Paille är rädd för att tackla i Sverige. Har sett honom mosa Chara. Nåt sånt här vi inte sett här. Han tillför ändå, är bland de enda godkända, men hade varit gött om han mosade nån. Helst Joel....

Zappaholic: Dom två senste matcherna kan inte vara svaret på hur laget är byggt. Jag tror som sagt att Frölundas nuvarande "dominans" handlar mer om Brynäs insats än om Frölundasspel. Hade man spelat som match ett hade det inte sett inte sett ut så här och då hade laget varit varit jävligt välbyggt.

Uppenbart så proppar FHC våra ledande spelare fast dom inte är puckförande.
Hur svårt kan det vara att göra samma sak på deras?
28 är ju tillbakas halvskadad varför inte proppa i alla lägen istället för att köra den patenterade bandy svängen...

Zappaholic: Känns som att matchserien mot LHC var mer mental kamp och denna mer fysisk. Precis tvärtemot vad jag trott på förhand.

Vuollerim: Första var bra... men deras tredje var tungt och målvaktsbytet blev nog också negativt för även spelarna hoppades nog att Rautio skulle vara lika bra som tidigare

Zappaholic: de jag menar är han så här dålig ska han inte spela

Zappaholic: Försvarsspelet fungerade i alla fall mycket bättre i kvarten. Man lyckades nästan alltid hålla LHC på utsidan och egentligen gjorde ju Högberg fler kvalificerade räddningar än Rautio. Chanser skapar man även mot Frölunda, även om förra matchen förstås var ett bottennapp på alla sätt och vis.

« · 1818142 · »