1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740901 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
Skapligt glad Johan Edlund. Skrattar 5-6 gånger i 3;e perioden. Bra pokerface

blackredberry: Då tar vi en ny Brynäsutvisning.

Zappaholic: löjligt.

Zzz: Fanns väl skäl att han inte spelade. Han var rent dålig i defensiven i Gävle sist.

Zappaholic: Åsså tar vi en till.

Domarna tycks tycka om att FHC ska spela fem mot tre :-)

Chips & Dipp måste väl sitta på läktaren nästa match va?
Ge busschaffisen och nån från damlaget chansen istället..

Zappaholic: och en till ..

Varför tog Bulan inte chansen att ta ut Felix? Märkligt!

Zappaholic: och en till då

Starta med Granströms kedja på lördag. Låt zaborsky hoppa in i hetluften några minuter

Zappaholic: Fin tradition att avsluta 3-5 igen.

Hahaha vad håller domarna på med? Seriöst? Vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad

Chris11:
Har ett sånt jävla dåligt trackrecord med tröjan på i hemmamatcherna, sätter på mig den ändå på lördag, spelar ändå ingen roll då.

Rumpelstiltskin: Tydligen Brynäs som spelar hårt och fult

jag saknar Morgan Johansson

AVGÅ ZEBRORNA. AVGÅ Edlund.

Inget att säga om idag. Frölunda är ett par klasser bättre som senast.
Vi spelar inte hockey just nu. På tok för mycket misstag och på tok för dåligt spel. Både nu och senast så lobbar vi endast ut pucken. Delvis idag har vi försökt spela - men trots allt är det för dåligt.

Jag brukar vara optimist men jag tror inte att vi tar en enda match till - tyvärr.

Våga bänka nu för helvete Bulan gör lite jävla förändringar tills lördag!!!

Nu blir det Masters och Stenson.

Forsberg 1978: nej bulan är helt förlamad

Nästa match vill jag se
Clark-Blomman-Lindblom
Z-W-W
Ikonen-Granis-Paille
Jensen-Ölund-Alcen

PÅ LÖRDAG BÄR VI FRAM LAGET, TILLSAMMANS!

Frölunda är klasser bättre men kan ändå inte låta bli att tycka att domarna aldrig ger oss chansen.

mattiask: Bara tagga för lördag, inget annat finns i huvudet och dagens match är redan förträngd.
Älska Brynäs!

Tänk om vi vinner på lördag! Då får alla experter börja tänka om som tror detta är klart. Det är trots allt en fullsatt hemmaborg och Brynäs borde vara jävligt revanschsugna nu. Jag ser den matchen som 50/50 på förhand.

Chris11: Precis, det är vår enda lina som står upp mot VF just nu.
Sätt Zab, Paw (jaja) o Blomman som andra.
NJ, Ölund och vem fan som helst i fjärde.
Bulan behöver skaka om och få in friska ben.

Varför verkar spelarna överraskade över det fysiska spelet? 2 kg mer per spelare i vikt för VF gör sitt.

Skrubben: Jo... Visst... Men vem ska stå...?

mattiask: Behövs ens Bulan i båset? Han coachar inget nämnvärt under match. Verkar följa game plan oavsett matchutveckling.

{7225}: Nu blir det sorgeöl i Göteborg , bryta ihop en liten stund och se laddar vi för lördag, det e ju bara 2-1 än så länge i matcher :) Heja Älskade Brynäs <3

blackredberry: Allt känns stenkört, men en seger på lördag och det är 2-2 och momentum. Det känns som frölunda glider på handikappet Sören haksläppet Persson delade ut i slutet av match 1. Bryt förtrollningen på lördag!

{8212}: Jahapp.... kul med hockey...tycker det stundtals ser håglöst ut tyvärr

bradberry: Rautio.

Tänk om någon hade sagt till er för exakt ett år sedan att vi skulle spela semifinal och få spela match 4 i en fullsatt hemmaborg med chansen att kvittera matchserien till 2-2. Visst fan hade vi tagit det läget alla dagar i veckan?

Det gäller att tänka positivt nu. Glömma allt skit och se framåt. Vi har trots allt inget att förlora nu.

Bratwursten : Man leker ju lite med tanken på hur det hade sett ut med en Svedberg a la 2012 mellan stolparna. Även då radade Frölunda upp målchanser men Svedberg gjorde den ena makalösa räddningen efter den andra. Nu lastar jag absolut inte målvakterna för förlusten, but you get the point...

Skrubben:
Hoppet står nu till att Frölunda ställer ut skridskorna på lördag, och sen gör samma misstag igen på måndag.

Horace76c: Eller magsjukeepedemi eller något liknande...

Peja: Brynäs var aldrig lika utspelade. Och så hade vi ett ständigt hot framåt.

{5915}: Jag tycker att Brynäs hotar framåt idag också. 3 mål ska räcka för att ha goda möjligheter att vinna matcher. Problemet är att Brynäs släpper in 6 mål, då är det omöjligt att vinna. MEN det beror förstås huvudsakligen på lagets defensiv, som ju inte enbart består av målvakterna.

Tycker också det är tydligt att Frölunda är ett s.k medgångslag. När de får utdelning får de bara mer och mer energi, och deras spel bygger ju till stora delar på energi. I målmässigt jämnare matcher kommer de inte att ha medvind på samma sätt.

Nio stycken 2 min utv för Brynäs.. Frölunda lyckades att skrapa ihop hela två st. Helt otroligt

Skrubben: väldigt sant, ska upp på Lördag, har alltid varit en person som surar resten av dagen efter en förlust men får upp hoppet och är positiv och nervös igen dagen efter.

{2064}: Boqvist har fortfarande inte varit inne på något mål bakåt så att säga att han är dålig defensivt är en svår analys att lansera tycker jag. Jag tycker f ö att den kedjan blev betydligt sämre då man tog bort Boqvist. Hur många anfall hade den kedjan i 2:a o 3:e perren? Jag tycker att man ska växla Alcén med Mannberg istället så tappar man inte så mycket i passningsspelet.

Frölunda orkar mer än oss, Är de bättre tränade kanske?

{7720}: Nejnej nej... ingen ponta tack!!!!!

Sen äre fan dags för backarna att studsa upp!!! Fan bara Berra som visar k*k nu..

Rautio i mål. INTE Felix!

Gunderson - Fälth
Bertilsson - Pudas
Carlsson - Kilström
Kinnvall

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Blomqvist - Johnson
Paille - Granström - Ikonen
Asklöf - Ölund - Boqvist
Alcén

Läktaren:Bröderna mätt och smurf Manne! Samt Zanetti som inte har ett rätt sen efter jul..

Går inte att ge upp detta än. Vi har väldigt många kvalitéer som inte kommit fram i den här semifinalserien. Många spelare som kan mycket mer. Och vi har några ess i rockärmen, bara Bulan vågar använda dem.

Vi har gjort en bra säsong. Semifinal är väldigt godkänt. Nu har vi egentligen allt att vinna.

Vid ställningen 1-1 i en period när Brynäs
är bättre än Frölunda. Då släpper domarna
två solklara utvisningar på Frölunda.
I stället för att spela 4 mot 5 får de
göra 2-1. Domarna ger Frölunda ny energi.

{2064}: Tycker vi borde testa följande:
Lindblom - Blomqvist - Clark
Johnson - Paw - Zab
Paille - Granström - Ikonen
Mannberg - Ölund - Boqvist
Ungefär såhär kanske? Något måste göras, detta ser inte bra ut tyvärr... Är så trött på daltandet med Jensen, han har varit kass de senaste 10 matcherna!

Rumpelstiltskin: Bedrövligt.

Respekt till er som inte tror det är kört, jag vill heller inte tro det är kört men jag ser verkligen ingenting som säger att vi kommer vinna en enda match till för Frölunda har pissat på oss i 6 raka perioder nu!!!

honken21: kräver inte att vi slår ut Frölunda , men fan kuka upp och spela för klubbmärket, det kravet ställer jag. Tycker Frölunda får lalla in i offensiv zon och in i slottet otroligt många gånger idag. Vi måste upp oh stänga blå och hjälpa våra målvakter. Tycker det ser bedrövligt ut försvarsmässigt. Frölunda är dock bra helt klart någon nivå upp mot Lhc

Enaranger: Precis så kände jag med, sen var jag förbannad resten av matchen. Någon gav statistik här; 4 - 18 i utvisningsminuter. Helt bedrövligt. Slashingar å crosscheckingar hit å dit, men man tar lätt 2 utvisningar för hög klubba. Vart går gränsen? Hoppas dom får löneavdrag å inte får dömma en match till detta slutspel.

Hallelujastämning i cmore. Kräks på skiten. Björn oldéen till Bulan:
-Wellman ja vad ska man säga om honom

Förväntade han sig ett lina upphetsat svar från Bulan?

Pettisbif: exakt så skulle Bulan formerat laget senast 19.15 idag.

« · 1818142 · »