1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740283 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
{8212}: tyvärr Felix håller inte, idag har alla varit kassa men målvaksmissar syns så mycket mer

Lunkan:
Tyvärr vänner, väntar in 50/50 eftersom jag tyvärr köpte just idag sen drar jag. Finns inget att glädjas åt här nu, bara ångest...

Riktig lektion vi får ikväll. Inte många rätt men junisarna godkända. Skönt att serien lever igen;)

Bitter eftersmak på denna match då Frölunda är så jävla mycket bättre! Känslan inför fortsättningen känns inte bra!

Forsberg 1978: Det positiva är väl att detta är första riktigt bottennappet i slutspelet och att det är lika i serien. Det negativa är allt annat.

Kan inte skaka av känslan att detta är början på en längre dipp. Snälla kom ut med 200% fokus på torsdag och motbevisa mig!

Får fan hoppas Rautio är tillbaka i kassen i nästa match, Kasta in honom nu så han får stå lite.

Kan ju inte skylla denna utklassning på domarna iallafall! En lektion i hockey på hög nivå .

Ingen vidare insats alls idag. Saknar vilja och desperation, vart är flugsvampen när Frölunda gör 0-3? Alldeles för enkel resa för Frölunda idag. Nya tag på torsdag.

Plus till Mannberg idag, en av få som skapat och dragit upp tempot emellanåt. Rautio härnäst, tack.

pjåtor: har vi ens tre passningar i rad som sitter på bladet denna match ? ... resultatet suger och spelet suger ännu hårdare...

dAVydov: Inte svårt att lead med 5-1 när det inte finns ens ett tryck på domarna från publiken, Bulan har ngt att jobba med nu...nu blir det en film, orkar faktiskt inte se denna usla match o inramning!

pjåtor: Undrar hur nöjd Rönnberg är just nu med att ha värvat de där kvicka tvillingarna som glider runt och kör bandysvängar i 60 min.

Fint att Wikegård påtalar hur fult Bertilsson använder klubban när Sundström några byten innan crosscheckar ner vår back i isen några gånger framför mål.

Jahapp ... redan grov ångest inför torsdag då man är på plats igen..

Felix nu med ny smak; Schweizerost.....

Lindström: Finns andra som man kan klaga mycket mer på . Tycker Sandström varit okej.. får inte mycket hjälp av försvararna denna match. Med det sagt hoppas jag Rautio står på torsdag.

Ett bra Frölunda...

Ett uselt Brynäs...

En medioker målvakt...

En trött publik...

Pollenallergi...

Har missat någon enstaka match denna säsong. Men kan inte minnas att vi blivit så överkörda någon gång tidigare under säsongen, rent spelmässigt.

bradberry:
Jag skulle faktiskt ärligt uppskatta en ursäkt efter den här matchen, kan inte nog trycka på hur ont det här gjorde.

Såjävladags att spela med attityd nu.
Vafan var dom känslorna första 57 minuterna?

Hoppas på bättre tillställning när jag åker till Gävle för match 4... Kändes ju mindre bra det här. Ojoj vad Roger Rönnbär kommer skryta.

Bratwursten : Har sett alla matcher och detta är den värsta överkörningen vad jag kan minnas

Felix åk till Philadelphia ikväll in med Dackell bakom Rautio

Får Lena kommentera en brynäsmatch till säger jag upp Cmore.

Bratwursten : Ja, det är ju inte Brynäs i förarsätet nu kan man påstå, det var en mkt dålig insats av Brynäs och publiken...vi bör ta dem nästa annars känns det tungt.....

Alcen ligger längst ner i en hög bakom mål. Då ställer sig Ponthus Westerholm intill Frigren, ler försynt och samtalar lite inför nästa säsong: "Är Gamle Port fortfarande bra jaktmarker änna?"
Westerholms out! Zab & Nick in!

Bratwursten : Kan inte Wikegård bara hålla KÄFTEN

är mycket coolare att vinna med 6-0 endå

Lunkan: Håller med. Tycker Wikegård varit lite pinsam ikväll.

Nej, läggdags och glömma vad fan hockey är för något tills på torsdag.

Pigalle: Westerholmarna spelar för sig själva verkar det som, så jävla lama, när de ska byta småglider de. Sen enda gångerna de pucklar på någon är när "brodern" åker på en smäll.

Pigalle: Håller med, vill inte se Westerholmarna på ett tag nu. In med Asklöf som visar lite vilja och går rakt på mål!

blackredberry: så sjukt håglöst förstår ingenting... visst Frölunda var bra men vafan kom igen ???? Allt måste bli bättre till på torsdag.

Mötte Wikegård i Gavlerinken innan matchen och med tanke på hur mycket han gafflar om sin styrketräning och hur många videoklipp från gymmet som han laddat upp så ser han ut som en riktig jävla räka. Stor käft, resten smått.

Bratwursten : lång resa hem nu. Håglöst var ordet sa Bull...

moment22: enda gångerna Paw och Pow är bra är när motsådarna står still och inte tacklas så de kan passa varandra! De verkar som de har svårt att passa andra än till varandra. In med Zab och Nick ist! Vill även se retsticka Alcen mer!

Bratwursten :
Även om Frölunda skulle vara i klass med gamla CCCP så måste väl våra grabbar kunna vara kapabla att slå passningar längre än 50cm!

Discolight94: va det match idag?

Leonardo: ja vad hände med publiken ? Visst resultatet och spelet är såklart av betydelse för stämningen . Man hörde att klacken försökte lite . Men lät som sanny sa redan i första periodpausen som en match i omgång 24 från publikhåll. Tråkigt..

Fan vad det ska hyllas,hajpas och ösa superlativ över Frölunda. Vi vann två gånger med 6-0 mot Linköping, ingen flög iväg för det.

Idag är inte representativt för strykeförhållandena dessa lagen emellan.

Davey85: Det hypades friskt när fhc höll på att komma ikapp i söndags. Ingen ifrågasatte ens hur utvisningarna kom till utan det var istället FANTASTISKT hur fhc kunde komma igen som de gjorde. Ingen brydde sig om att vi spelade tre mot fem oavsett hur många mål de gjorde...

Davey85: Jag tycker att den här matchen var lik match #1, men då var förstås Brynäs det bättre laget. Den största skillnaden var att Frölunda kunde putsa till siffrorna tack vare den bisarra utvisningskavalkaden i slutet. Sen gjorde målvaktsspelet att det rann iväg lite extra ikväll. Det som Brynäs måste göra är ett lösa Frölundas presspel på ett bättre sätt, tror det är nyckeln.

Tack ändå Brynäs för en godkänd säsong.

Bratwursten : Jag lovar dig att publiken kommer att höja Frölunda i match 3 och nu har björnen kanske vaknat....skall vi slå tillbaka hårt så lär vi göra det på torsdag, för nu måste vi vinna borta igen.....men jag tror studion i Cmore har räknat bort Brynäs nu haha...vi har inte så många som tar kamper rent fysiskt

Haha säsongen är ju Fan inte över än. Hoppas spelarna kukar upp sig tills på torsdag, det är för helvete 1-1 matcher.

In med Zaborsky och låt skakiga Sandström göra det han är bäst på - öppna båsdörren, Då har vi en chans på torsdag igen!

Exakt allt var uselt idag. Det är allt jag har att säga.

Leonardo: Brynäs har kommit till semifinal på att spela sitt spel och måste fortsätta göra det. Vara täta defensivt, ha snabba spelvändningar och bra passningsspel. Bertilsson, Granström och några till kan spela fysiskt, resten är bättre när de koncentrerar sig på annat.

Bratwursten : ja, publiken blev en spegel av Brynäslaget. De gånger som 4e linan pressade VF så tände publiken till. Klacken bra som alltid men tom den verkade tagen av hur energilöst Brynäs spelade.
Att förlora är ingen skam men sättet man gör det idag är under all kritik.

{2064}:
Amen

Dags att peta tvillingarna till förmån för Nick J och Zaborsky. De verkar inte vilja göra det särskilt surt för Frölunda. Sandström - tack för visat intresse, nu är ditt slutspel över för denna gång.

Alltså vad är det för jävla töntar som kvällstidningarna har anställda? Wennerholm är självklart värst, men Nyström är i samma liga. Resten är ganska usla med. Ingen kan hockey, utan letar bara efter klick. Helt ofattbart.

Davey85: Ja verkligen. Nu är Brynäs pinsamma helt plötsligt, enligt Abrahamsson.

« · 1817392 · »