1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Huss: Har väl aldrig haft nån synpunkt på det egentligen, jag har väl mer hävdat att årets trupp nödvändigtvis inte behöver bli billigare än ifjol, dvs att det borde finnas ekonomiskt utrymme för likvärdiga ersättare för ex Harju, Gunderson och ev Scott/Thuresson om även dessa båda försvinner.

Enaranger: Varför måste Brynäs förmedla ut det? Är det för att vara serviceminded gentemot sina fans eller hur menar du?

Enaranger: Jag se hemskt gärna en eller annan ny transatlant av bra klass i truppen som kan komma in med lite glöd och energi.

SiliconValle:

Då kan det var ren otydlighet, med andra ord.
Så var det väl lite förra säsongen med.

För man hoppas ju att de har en klar bild över hur många
anfallare de vill ha i truppen.

Det bästa vore ju om Brynäs förmedlade ut det, eller att
reportrarna ställer rätt följdfrågor, för att reda ut eventuella
otydligheter. 

Enaranger: Själv tror jag det kan vara så att dom fortfarande hoppas på thure och då anser dom inte att dom behöver en till forward, om han skulle försvinna behöver dom en till, därav att dom säger eventuellt en till forward. Om mitt resonemang stämmer så anser ju MS att det finns en chans att thure stannar :D

Redigerad kommentar

micke63:

Om man räknar Scott som center.
Då är det väl den positionen man i så fall definitivt
kommer att ersätta (om han lämnar).
Med en spelare i samma klass får man hoppas.

Sen var väl Scott egentligen inte tänkt som förstecenter
inför den senaste säsongen. Men han blev ju det i praktiken.
Så vi får hoppas att det är en "förstecenter" som i så fall ska in.

Det är ju det att det bara eventuellt ska in en till ytterforward,
som är konstigt. För om inte Thuresson stannar. Då är ju den
platsen obesatt. Och förblir obesatt, om inte en ersättare tas in.

Enaranger:Detsamma måste väl gälla Scott också då? För där har väl Brynäs inte heller gått ut och avtackat ?

Enaranger: Jag hoppas och tror att Thure stannar. Han har gjort en bra säsong i Brynäs och är inte redo för NHL än. Hoppas han stannar och skjuter hem guldet 2015 och efter det kan han prova lyckan på andra sidan atlanten.

I och med att man ännu inte gått ut med: "vi tackar Thuresson
för hans tid i Brynäs...". Då måste det väl betyda att man fortfarande
hoppas kunna ha honom kvar. Då är det ju konstigt att man inte anser
att man behöver ersätta honom, om han inte blir kvar. Då tycks det inte
som att man har en klar bild över hur man vill att truppen ska vara
byggd. 

Huge: tror du fortfarande att truppen blir lika dyr i år?

Peja: Det känns som ett måste att få in en center samt en ytterforward av klass. Jag undrar hur mycket dom kommer skära i truppen.. Sundlöv pratade tidigare om att man överskattade truppen efter guldet då vissa spelare surfat på andra spelares framgångar. Hoppas man nu inte gör samma sak om man förutsätter att Ollas och Nordqvist ska klara av att ligga på årets produktion.

Redigerad kommentar

Skrubben:

Man behöver väl inte vara Sundlövhatare för att känna viss oro över att man inte anser sig behöva ersätta Thuresson. Framför allt då man säger sig vilja tillföra truppen mera spetskompetens.

Personligen hade jag ju hellre sett att klubben satsat mer på spelartruppen istället för att bygga en Skybar. Ja och nej det betyder inte att jag inte gillar öl.

Brynäsgubbe: Sundlöv bekräftade även att han jobbar hårt på Andersén, men förnekade att Kronwall är aktuell för Brynäs.

Peja:Om Scott och Thuresson inte stannar (vilket dom inte verkar göra) så borde väl man ersätta dessa två herrar? Alltså minimum en center, en ytterforward och en back. Nu säger han bara "eventuellt" en ytterforward. Vad säger ni sundlövhatare om detta? 

Däremot hoppas jag så innerligt att Andersén kommer hem. Om man ska tyda av det Sundlöv sa så låter man honom vara i fred under landskamperna. Alltså hoppas jag att han inte kommer med till VM för då kan detta dra ut på tiden, och KHL-klubbar hinner säkert komma in i bilden då. Sundlöv var i alla fall väldigt tydlig med att han hemskt gärna vill få hem honom. Den agent han ringer och tjatar mest på är just Anderséns agent. Jag hoppas att även brynäskillarna i landslagslägren tjatar på honom. Visst har han en lägenhet i Gävle? Jag är beredd att göra typ vad som helst för att få hem honom. Varför inte skriva ett brev från oss fans och lägga i hans brevlåda :) 

Redigerad kommentar

Peja: Både bröderna Vesterholm (Westerholm?) och Olden måste väl anses som tänkta spetsspelare, även om de är chansningar allihopa. Men bra att Sundlöv vill ha in mer av den varan. 

Hoppas Andersén presenteras snart också.

Peja: Låter mao som att Nokelainen inte får förlängt, om jag läser rätt mellan raderna...

Adam Brodecki är uppflyttad till A-laget, meddelar Sundlöv i Aftonbladet Show.

Vidare säger Sundlöv att Brynäs vill få in spets. Han vill definitivt ha in en back + en center, och eventuellt en till ytterforward.

Redigerad kommentar

SSK för Strid

Även klubbdirektören (HGK) har nämnde i en radiointervju i morse,
på SR P4, att det återstår 2-3 platser att fylla i truppen.

Så realistiskt sett så återstår det troligen att få in
en back (Andersén?), en center (förhoppningsvis då
tänkt för 1:a kedjan) och i bästa fall ytterligare en
ytterforward (då förhoppningsvis också till 1:a kedjan
om vi ska vara i närheten av senaste säsongens
anfallskraft).

Mer blir det nog inte.
Vi är lite tillbaka som den fattiga kusinen
från landet, med SHL mått mätt.

Örebro har t.ex. redan 17 anfallare på kontrakt.
Varav 16 är seniorer.

Det är bra ekonomi som är det viktigaste.
Har man inte det så får man ta in Joe Labero som sportchef.

tjugo8: Oj, den gick fort. SAIK går därmed miste om sitt andra tilltänkta nyförvärv på lika många dagar.

Redigerad kommentar

1. Jag spådde tidigare att Lindbäck var slut i NHL efter den här säsongen. Inatt blev han utbytt i Bolts sista match. Blir han kvar i NHL?

2.  

Jag tror han spelar i KHL i höst. Har inte tagit chansen i NHL. Tålamodet med målvakter är begränsat. Lex Tellqvist.

Bröderna Conolly klara för Leksand.

tjugo8:

Vettigt val av Stefan.

Johan Norrström:

Ersätter Sondell

Johan Norrström:

Hade kanske kunnat vara ngt för Brynäs?

Vill han verkligen sätta sig i en tuff konkurrenssituation om topp-6-backar igen...?

Dif tror Petter.R, låter mer troligt

Johan Norrström: Men skulle han verkligen få en "större" roll i SAIK som han söker enl länken nedan ?

tjugo8:

Skellefteå eller Brynäs? Troligtvis drar mästarna längsta strået.

Linus Wickman: Både Gozzi och Hammarström är bra namn. Även Stefan Persson.

Johan Norrström:Råkade ta hans sons namn, ska ju såklart vara Anders Gozzi. 

Linus Wickman:

Patric Gozzi?

Vidare vill jag bara tillägga, Tack Micke för allt, och tack för att du orkade hållat ut så länge. Förhoppningsvis är det början på något bra för både Sundlöv och Brynäs.

Peja: Länkade direkt till en tweet som utlovande en till nyhet under dagen. Nu visade det sig handla om Sundlöv. 

Kan rekommendera att följa honom. Då kan du se vad han skriver.

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe:Patric Gozzi är väl ett namn som borde vara aktuellt, Inge Hammarström? 

Se på fan. Vem tror ni tar över?

Skrubben: Vilka är egentligen dom "bortskämda fansen" som du och andra hänvisar till? Dom unga supportrarna har ju sett Brynäs spela lika många kvalserier som slutspel, typ, så det kan inte vara dom.

Kul hur alla klankar ner på den sportsliga ledningen och säger att man inte har några visioner mm. Man har nu kvar Tommy Jonsson, men ett antal (för jag tror inte att majoriteten vill ha bort honom) vill sparka honom. Men då kommer frågan: Vem ska man ta in istället? Roger Melin var för vissa ett drömnamn, men även han har ett år kvar på kontraktet. Att sparka Jonsson och ta in honom är ändå en jävla högoddsare, hur många rykten som florerar ändå. Nu visar ändå ledningen att man agerar, och att man vill komma längre än förr säsongen. Ändå finns det dom som klagar. Kan inte ni som klagar komma med något bättre förslag, istället för att klanka ner på människor som jobbar häcken av sig dag ut och dag in. Exempelvis visar man ju också att man agerar angående skadesituationen då man tar in en ny fystränare som har fått mycket beröm genom flera källor. Där tror i alla fall jag att man har gjort ett riktigt bra jobb. Men som vanligt, inga positiva kommentarer åt den rekryteringen. 

Jag kan säga er att det är ett jävla hästjobb Sundlöv och co. gör, och trots alla bortskämda fans har han orkat vara kvar i 9 år. Jag kan slå vad om att ingen av er bakom tangentborden ens skulle kunna göra i närheten ett sådant arbete som Sundlöv gör. Och till er som envisas med att Sundlöv ska bort så brister ju hela erat resonemang, då ni inte har något svar på en bättre ersättare. Det borde ju vara det första man kommer med om man kräver hans avgång. 

Brynäsgubbe: Varför länkar du en låst twitter?

Brynäsgubbe: Träningarna inklusive sommarträningen måste bli hårdare i BIF. Det krävs folk som kan ställa hårda krav på spelare. Både Molin och Dackell är goa gubbar i mina ögon. Inte heller TJ hör till kategorin riktig pådrivare. 

Huss:Varför kan inte Sundlöv ta in en erfaren backtränare istället för att ta Molin? Det är defensiven som ska vara i fokus, det är den som vinner titlar, trots detta lägger Brynäs all fokus på offensiven, det enda som har funkat under dessa år....

Helt klart intressant med en dedikerad analys-coach, det tycker jag är helt rätt och något som verkligen behövs. Frågan är om Larsson är rätt man för jobbet? Om han är sådan expert på ämnet kan man fråga sig varför spelet strulat då och då under säsongen. Är det verkligen för att han inte varit analyscoach?

Zaar klar för Luleå!

Peja: Håller med. Att låta f.d. spelare använda a-laget som en lekplats utan tränarutbildningar eller meriter känns oansvarigt. Varken Djoos, Sjödda eller Bäcklin har väl direkt rosat marknaden när de fått huvudansvar för seniorlag.
Klart att en spelare som Dackell är nyttig att ha i båset med sin erfarenhet men då kan man använda sådana killar som mentorer och individuella tränare istället.

Peja: Ja det kan kanske vara en bra ide att låta honom få erfarenhet på en lägre nivå först men jag se honom gärna inom Brynäs en lång tid framöver.

Carl Lejonkräk: Dackell borde ta ett huvudtränaruppdrag någonannanstans, i ett mindre sammanhang, innan han överhuvudtaget blir aktuell att "fasas in som huvudtränare" i en SHL-klubb som Brynäs. Låt Dackell visa framfötterna i Almtuna eller dylik förening. Därefter, om det går bra där, kan man ta en diskussion om han hör hemma som huvudtränare på SHL-nivå. Att bara "fasa in honom som huvudtränare" i SHL på grund av spelarmeriter är horribelt.

Det jag känner spontant är att det skulle behövas någon riktigt erfaren backcoach. I övrigt har jag inga invändningar. Dacke och Molin kan ju sin ishockey. Kan bli intressant. Det blir till synes tre rätt lugna och sansade herrar som ska styra skutan i höst.

KulaShaker: Melin med ass Dacke +Molin kanske kommer

Brynäsgubbe: Melin kommer om ett år när kontrakten löpt ut.....

Har Dackell och Molin förmågan att förmedla hur försvarsspel bedrivs?! 

Brynäsgubbe: Kanske vi kan fasa in Dacke som huvudtränare så småningom.

« · 1620903 · »