Jag spådde tidigare att Lindbäck var slut i NHL efter den här säsongen. Inatt blev han utbytt i Bolts sista match. Blir han kvar i NHL?
Redigerad kommentar
micke63:
Om man räknar Scott som center.
Då är det väl den positionen man i så fall definitivt
kommer att ersätta (om han lämnar).
Med en spelare i samma klass får man hoppas.
Sen var väl Scott egentligen inte tänkt som förstecenter
inför den senaste säsongen. Men han blev ju det i praktiken.
Så vi får hoppas att det är en "förstecenter" som i så fall ska in.
Det är ju det att det bara eventuellt ska in en till ytterforward,
som är konstigt. För om inte Thuresson stannar. Då är ju den
platsen obesatt. Och förblir obesatt, om inte en ersättare tas in.
I och med att man ännu inte gått ut med: "vi tackar Thuresson
för hans tid i Brynäs...". Då måste det väl betyda att man fortfarande
hoppas kunna ha honom kvar. Då är det ju konstigt att man inte anser
att man behöver ersätta honom, om han inte blir kvar. Då tycks det inte
som att man har en klar bild över hur man vill att truppen ska vara
byggd.
Redigerad kommentar
Peja:Om Scott och Thuresson inte stannar (vilket dom inte verkar göra) så borde väl man ersätta dessa två herrar? Alltså minimum en center, en ytterforward och en back. Nu säger han bara "eventuellt" en ytterforward. Vad säger ni sundlövhatare om detta?
Däremot hoppas jag så innerligt att Andersén kommer hem. Om man ska tyda av det Sundlöv sa så låter man honom vara i fred under landskamperna. Alltså hoppas jag att han inte kommer med till VM för då kan detta dra ut på tiden, och KHL-klubbar hinner säkert komma in i bilden då. Sundlöv var i alla fall väldigt tydlig med att han hemskt gärna vill få hem honom. Den agent han ringer och tjatar mest på är just Anderséns agent. Jag hoppas att även brynäskillarna i landslagslägren tjatar på honom. Visst har han en lägenhet i Gävle? Jag är beredd att göra typ vad som helst för att få hem honom. Varför inte skriva ett brev från oss fans och lägga i hans brevlåda :)
Redigerad kommentar
Peja: Både bröderna Vesterholm (Westerholm?) och Olden måste väl anses som tänkta spetsspelare, även om de är chansningar allihopa. Men bra att Sundlöv vill ha in mer av den varan.
Hoppas Andersén presenteras snart också.
Redigerad kommentar
Även klubbdirektören (HGK) har nämnde i en radiointervju i morse,
på SR P4, att det återstår 2-3 platser att fylla i truppen.
Så realistiskt sett så återstår det troligen att få in
en back (Andersén?), en center (förhoppningsvis då
tänkt för 1:a kedjan) och i bästa fall ytterligare en
ytterforward (då förhoppningsvis också till 1:a kedjan
om vi ska vara i närheten av senaste säsongens
anfallskraft).
Mer blir det nog inte.
Vi är lite tillbaka som den fattiga kusinen
från landet, med SHL mått mätt.
Örebro har t.ex. redan 17 anfallare på kontrakt.
Varav 16 är seniorer.
Det är bra ekonomi som är det viktigaste.
Har man inte det så får man ta in Joe Labero som sportchef.
Redigerad kommentar
Jag spådde tidigare att Lindbäck var slut i NHL efter den här säsongen. Inatt blev han utbytt i Bolts sista match. Blir han kvar i NHL?
@linushugosson Jag tror han spelar i KHL i höst. Har inte tagit chansen i NHL. Tålamodet med målvakter är begränsat. Lex Tellqvist.
@UffeBodin håller med dig om den. Konkurrensen är för hård.
Johan Norrström:
Hade kanske kunnat vara ngt för Brynäs?
Vill han verkligen sätta sig i en tuff konkurrenssituation om topp-6-backar igen...?
Dif tror Petter.R, låter mer troligt
Peja: Länkade direkt till en tweet som utlovande en till nyhet under dagen. Nu visade det sig handla om Sundlöv.
Kan rekommendera att följa honom. Då kan du se vad han skriver.
Redigerad kommentar
Kul hur alla klankar ner på den sportsliga ledningen och säger att man inte har några visioner mm. Man har nu kvar Tommy Jonsson, men ett antal (för jag tror inte att majoriteten vill ha bort honom) vill sparka honom. Men då kommer frågan: Vem ska man ta in istället? Roger Melin var för vissa ett drömnamn, men även han har ett år kvar på kontraktet. Att sparka Jonsson och ta in honom är ändå en jävla högoddsare, hur många rykten som florerar ändå. Nu visar ändå ledningen att man agerar, och att man vill komma längre än förr säsongen. Ändå finns det dom som klagar. Kan inte ni som klagar komma med något bättre förslag, istället för att klanka ner på människor som jobbar häcken av sig dag ut och dag in. Exempelvis visar man ju också att man agerar angående skadesituationen då man tar in en ny fystränare som har fått mycket beröm genom flera källor. Där tror i alla fall jag att man har gjort ett riktigt bra jobb. Men som vanligt, inga positiva kommentarer åt den rekryteringen.
Jag kan säga er att det är ett jävla hästjobb Sundlöv och co. gör, och trots alla bortskämda fans har han orkat vara kvar i 9 år. Jag kan slå vad om att ingen av er bakom tangentborden ens skulle kunna göra i närheten ett sådant arbete som Sundlöv gör. Och till er som envisas med att Sundlöv ska bort så brister ju hela erat resonemang, då ni inte har något svar på en bättre ersättare. Det borde ju vara det första man kommer med om man kräver hans avgång.
Brynäsgubbe: Melin kommer om ett år när kontrakten löpt ut.....
Har Dackell och Molin förmågan att förmedla hur försvarsspel bedrivs?!