1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15

EskilstunaLasse:

Twittrade t Stisse

Jag tycker kanske det vore mer intressant m ett snack m Scott om framtiden än m Basse...

EskilstunaLasse: Räknar med att det kommer ta fart igen efter VM. 

EskilstunaLasse: Väntar och ser hur det blir med Scott, Thure och Andersen. Men det finns inga som helst ledtrådar om vilka det kan vara som ska ersätta thure/scott om de inte stannar, vilket är lite synd.

Det är verkligen stendött när det gäller lagbygget... Inga nya rykten??

Skrubben:

Ja Olden känns spännande. Verkar ha ett ganska brett register. Bra skridskoåkare dessutom. Bidrar mycket med sin vilja och energi.

Har definitivt gillat det jag sett av Olden hittills i Norge. En assist igår, lite trög förstaperiod idag, men lysande i andra. Sanny verkar hålla med. twitter.com/sannylindstrom/status/465508555186262016

Skrubben: Ja Djoos hoppas man att han blommar ut rejält till nästa säsong med tanke på att man inte ersätter Gunderson!

Aftonbladet/Sportbladet har i alla fall lyckats få tag på Sundlöv
för en kommentar. Men Gefle Dagblad/Arbetarbladet har fortfarande
bara en "copy/paste artikel" om detta.

Rodrigo:Håller helt med. Han måste visa att han är en toppback i SHL innan han tar steget över. Han visade goda tendenser till det förra säsongen, speciellt i slutet av säsongen. Men att gå från detta, till att bli en toppback under en hel säsong, är ett ganska stort steg. 

Än en gång beröm till Thelin, Sundlöv och Jonsson, att dom vågat tro på denna kille trots sin ringa storlek. Ett kvitto på att vi som förening gör någonting bra. Vi fortsätter trenden med att minst en brynäsprodukt skriver NHL-kontrakt varje sommar. Hur många år på raken kan det vara nu? Hur många lag i SHL/HA har en längre svit än Brynäs på just den biten? 

Rodrigo:

Hoppas bara att Djoos inte har samma agent som Lindholm.
För annars finns nog risken att han inte blir kvar i Brynäs.

Sen lärde vi ju oss, när Molin blev flyttad till Rögle av Dallas,
att NHL laget tydligen helt kan bestämma vilket svenskt lag
som spelaren ska spela i. Så vem vet. De kanske tycker han
ska spela i Skellefteå eller Frölunda.

Enaranger: Djoos har fortfarande en del att bevisa på SHL-nivå så chansen att han stannar är väldigt stor. Dessutom är ju detta kontrakt skrivet väldigt sent efter draften. Det är ju mer som om Capitals skriver kontraktet för att inte förlora honom OM han skulle tex ta ett stort kliv framåt dom närmsta säsongerna. I Lindholms fall ansåg man ju att han redan platsade i NHL och så tror jag ingen riktigt tänker om Djoos, ännu. Mer att man ser potentialen att han kan bli det om ett tag.

Hoppas att det inte blir som med Elias Lindholm i det här fallet.

....av dessa är väl 1 el 2 att betrakta som realistiska... :)

mk: Tomas Thelin, Tommy Sjödin, Nubben, Honken? Spekulerar...

bradberry: Är det ingen som vet vem de andra personerna är? Sätraåsen läcker ju som ett såll..

SH: Givetvis är han med i vm-truppen, men jag tror ändå inte att han platsar bland topp 6. En spelare med liknande spelstil som Rahimi verkar gå före i Mårts tycke.

Enaranger:

Gillar han inte sarkastiska supportrar bör han nog hålla sig från spel i Sverige i huvud taget.

munkas:

Om Andersén sen vill komma till ett lag som har sarkastiska anhängare.
Ja då bör allt vara klappat och klart för att det blir Brynäs.

Redigerad kommentar

SH: Vi håller tummarna för att Andersen gillar mellanmjölk och långa sommarlov, isf kritar han på för Brynäs. 

Börjar det närma sig...? Eller vill han trissa upp lönen? Skulle tro att det hänger på om han gör ett bra VM, isf kan det nog bli ett bra bud från Ryssland.

EskilstunaLasse: Gör han inte det?? ;-)

Huss: haha.. +1 på den.
I så fall. Bor 70 Rodrigues i Nordtyskland

micke63:

Du har så rätt...

EskilstunaLasse: vid E-tuna trakten ungefär...dags att byta nick alltså, SkåneLasse ;-)

micke63: Vem vet 70 eller GävleLasse kan presenteras som den nya stjärncentern. Sundlöv har överraskat förr!

Vet att jag kanske får skit för detta men tycker att mycket i den här tråden hör hemma i A propósito de nada !!?? Eller har jag fel?

Zappaholic: Som sagt, Lasse flyttade från Gävle till Eskilstuna😃

Huge: Bytte rätt snabbt, varför gömma sig bakom ett anonymt nick liksom😃

Pettisbif: Ett avtryck likt en bar rumpa lämnar på en platsstol en varm sommardag...

Huss: Den gamla måttstocken satt av stockholmare köper jag inte.För mig går norrlandsgränsen vid nånstans vid Östersund.

Vart börjar skåne enligt stockholmarna? Strax norr om Nyköping eller? ;-)

Ingen kommer minnas någon av er jag däremot gör avtryck!

EskilstunaLasse: Brynäs ligger väl norr om Dalälven = i Norrland = dominerar svensk hockey = Brynäs målsättning har slagit in!!!

EskilstunaLasse: Hej Brynäsvänner. Då detta är SILLY tråden är det inget spännande som sker med Brynäs om dagen lite för stilla i mitt tycke. Blir en seg vår/sommar

Johan Norrström: Det är skillnad att prata om det än att vara det ;-)

Men man funderar lite hur länge det håller. För inte länge sedan pratade vi om "de 4 stora" som verkade dominera svensk ishockey för lång tid framöver. 

Nu är det norrlandshockeyn som tagit över...

EskilstunaLasse:

SAIK snackar inte så mycket om att vara ledande av svensk hockey, utan levererar på isen istället.

Zappaholic:Jag må ha en del åsikter och saker och ting men jag motiverar mina åsikter. Men du ser mig aldrig kasta skit eller glåpord efter en förlust.

Men detta är ett forum och där ska åsikterna gå isär annars är det inte mycket till forum. Hur skulle det se ut med en massa pettifbiffare här som alla lade ut mer eller mindre fantasifulla laguppställningar med eliteprospects samtliga free agents och några till...

Skrubben: Sett till den resa SAIK har gjort sedan de lyckades ta sig tillbaka till finrummet så vore det orättvist att klanka ner på deras verksamhet.

Zappaholic: Tycker jag med, och det vet dom....

EskilstunaLasse: tur att du inte håller på Skellefteå då :) Känns som en omöjlig uppgift att gräva fram negativa saker där, men om det är någon som ska lyckas med det är det väl du ;)

EskilstunaLasse: haha, närå. Jag håller inte med dig hela tiden men jag tycker du är saklig. 

Zappaholic: vafan är det nu då?
Behöver du låna pengar eller? ;)

Huge: skönt att det finns olika typer av skribenter på ett forum. Vore trist annars. Tycker EskilstunaLasse och Rodrigues är rätt sköna snubbar med glimten i ögat. 

Skrubben: jag kan bara svara för mig själv.
Jag väljer att lyfta fram saker jag vill diskutera, saker som är mindre bra. Att sitta här och skriva Heja Brynäs och liknande är inte min grej. Det finns givetvis massor med saker som är BRA med Brynäs även om jag väljer att inte ta upp det för diskussion.
När du sedan kommer in här och kastar en massa skit med totalt grundlösa påståenden om mitt engagemang etc så talar inte det för att du är ny här.

Zappaholic: Vill minnas att en annan nickbytande NEJ-sägare kallade sig för nåt i stil med "SM_GULD Lidingö" i HS barndom.
Inga klockor som ringer, Rodrigues??
När vi ändå är inne på nickbytarämnet, menar jag....
:-)

Zappaholic: ja ;)

70 Rodrigues: har aldrig varit inne på detta forum tidigare. Generellt kanske det är så att många blir irriterade på den klick som är allmänt negativa till laget man hejar på. Var hittar ni drivkraften? Blir det inte tråkigt att heja på ett lag om man bara förknippar laget med skit?

Obs, detta inlägg var inte ironi eskiltuna

EskilstunaLasse: Aha, en nickbytande NEJ-sägare ;-)

Vad säger du nu, Rodrigues? :-)

Zappaholic: jag bytte från gävlelasse när jag flyttade

Har inte du bytt nick, EskilstunaLasse? Eller är du påreggad med samma nick Som tidigare?

« · 1621986 · »