Johan Norrström: Du kan vänta dig, om du inte förstått det, en OK spelare från Almtuna. Alltså, fixar man en spelare på under 24 timmar efter Enters skada..då kan man inte heller förvänta sig särskilt mycket. Dessutom skvallrar dom 6 veckorna som lånet gäller att det bara är en utfyllnadsspelare. Om han vore så fantastisk bra så lånar man väl honom under en längre tid, alt värvar honom?
Förstår du nu vad du kan vänta dig? :)
Vad gäller andra ersättare så är marknaden, som Bz säger, tunn med undantag för vissa dyra och "orealistiska" värvningar. Jag önskar verkligen att jag hade svar på vilka Brynäs skulle ta hem istället för Emil, nu har jag inte det men det jag har ändå rätt att kritisera ett lån som detta. Om vi ska leda svensk hockey..jadu, då tar man inga spelare från Almtuna när man ska ersätta topp 5 spelare som är skadade.
Med detta sagt så önskar jag såklart med hela mitt hjärta att killen kan ersätta Enter, aldrig fullt ut men förhoppningsvis en bra bit iallafall. Det är ju en Gävlekille och det kan betyda mycket i sådana här fall. Vad gäller Bz så tror jag på honom och han ger ett bra intryck tycker jag, öppen och rak på sak. Tillskillnad från en viss Sundlöv.
Redigerad kommentar
Tuukka Mäntylä kan avbryta sitt kontrakt om han får erbjudande utomlands.
Där skulle vi ha en stabil back.
Johan Norrström: Nä,räcker ju att kolla på truppen. Skadefri är och med fungerande spel har vi väl kapacitet för top 5 ungefär.
Jag förväntar eller förväntade mig något av ett mellanår. En parentes innan Bengtzén får stå för en nystart.
Johan Norrström: Mycket som förstör är ju dessa ständiga 18.30 matcherna. Hur kan det komma sig att nästan alla lördagsmatcher går så sent? Jag börjar nästan tro att Brynäs bett om att få dem. Bländade av tanken att kränga öl i sin nya skybar.
Att man tappar massor av publik bland barnfamiljerna har mn tydligen prioriterat bort. För OM man inte bett om det, varför har man inte protesterat utan godkänt spelschemat?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skrubben:
INTE en 3:e center för 200´+/mån i år igen...
Tror varken Luleå el Dixon e beredd att efterskänka någonting kring lönen
bifhjärta: Som Dixon spelat i Luleå bidrar han inte mer än Malte Strömwall.
Fan va sjukt med Brashear i SHL. Men jag förstår Forsberg. När inte regler, domare eller hockeyförbundet vill sätta stopp för karriärförstörare som Hedman då återstår bara att skydda sina spelare med alla medel. Har en känsla av att Hedman inte skulle haft lika mycket "otur" i tacklingen på Enterfeldt om Brashear spelat i Brynäs.
Redigerad kommentar
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19923616.ab
Vad kostar han månntro?
Peja uppmärksammade ju häromdagen att Kudroc verkar finnas på marknaden. Det är en spelare jag tycker skulle vara gjuten för Brynäs.
Han är rejäl i defensiven,ett fysiskt hot och verkar dessutom utvecklat offensiven en del.
I det här läget känns Dixon som en OK ersättare,vi kan inte precis välja och vraka.
Skulle han hamna i seriens snyggaste matchställ så tror jag han kan göra ett gediget jobb,men de där 20 baljorna han en gång stod för verkar långt borta.
tjugo8:Dacke är ett helgon, sov du 93?
Eero räddade oss kvar (när det nu var) så han är förlåten till viss del.
Det är väl bra med en hårt jobbande forward i all ära men vi behöver kvalitetshöjare. Låt vara att Lundberg är en tillfällig (och billig) lösning men hade inte Ölund fungerat lika bra?
Men det skall bli intressant att se BZs nästa drag, det är först då vi kan bedöma hans skicklighet (och plånbok).