1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Johan Norrström: 3 mål på 24 allsvenska matcher. Jo, han lär matcha Enters mitella ungefär...
Det är väl bra med en hårt jobbande forward i all ära men vi behöver kvalitetshöjare. Låt vara att Lundberg är en tillfällig (och billig) lösning men hade inte Ölund fungerat lika bra?
Men det skall bli intressant att se BZs nästa drag, det är först då vi kan bedöma hans skicklighet (och plånbok).

bifhjärta: Ok, du vet vem Bengtzén inte borde värvat. Vem borde han värvat i stället? Tror både Bengtzén och forumet tycker det är intessantare.

bifhjärta:

Besvarar du frågor med frågor? :) Jag har väl inte påstått att jag kan mer om Emil än vad du. Det är ju därför jag frågar dig vad vi har att vänta oss.

bifhjärta: Om man vill veta hur Bengtzén tänker och varför han tror att Lundberg passar in i Brynäs, så kan man ju helt enkelt läsa vad han säger i pressmeddelandet.

Bengtzén framhäver att Lundberg är en erfaren spelare, skridskostark, duktig tekare, lagspelare och kommer att passa in. Det är egenskaper som är väldigt sällsynta hos juniorer i alla fall.  

Silfver:

Det här är ju som sagt lite av en nödlösning. BZ har haft förfrågningar ute men fått nej. Så är det i den här branschen. Vad beträffar plånboken är den inte stor, men det är ju möjligt att BZ kan få ökade anslag om rätt spelare dyker upp. Men jag skulle nog tippa på att vi får nöja oss med det som de flesta skulle benämna som mellanmjölk.

Johan Norrström: Du kan vänta dig, om du inte förstått det, en OK spelare från Almtuna. Alltså, fixar man en spelare på under 24 timmar efter Enters skada..då kan man inte heller förvänta sig särskilt mycket. Dessutom skvallrar dom 6 veckorna som lånet gäller att det bara är en utfyllnadsspelare. Om han vore så fantastisk bra så lånar man väl honom under en längre tid, alt värvar honom? 

Förstår du nu vad du kan vänta dig? :)

Vad gäller andra ersättare så är marknaden, som Bz säger, tunn med undantag för vissa dyra och "orealistiska" värvningar. Jag önskar verkligen att jag hade svar på vilka Brynäs skulle ta hem istället för Emil, nu har jag inte det men det jag har ändå rätt att kritisera ett lån som detta. Om vi ska leda svensk hockey..jadu, då tar man inga spelare från Almtuna när man ska ersätta topp 5 spelare som är skadade. 

Med detta sagt så önskar jag såklart med hela mitt hjärta att killen kan ersätta Enter, aldrig fullt ut men förhoppningsvis en bra bit iallafall. Det är ju en Gävlekille och det kan betyda mycket i sådana här fall. Vad gäller Bz så tror jag på honom och han ger ett bra intryck tycker jag, öppen och rak på sak. Tillskillnad från en viss Sundlöv.

Redigerad kommentar

Tuukka Mäntylä kan avbryta sitt kontrakt om han får erbjudande utomlands.

Där skulle vi ha en stabil back. 

hahii: Tuukka minns jag väl. Offensivt lagd. Minns när han tillsammans med sin backpartner stack i ett två mot ett läge.

Härliga tider:-)

bifhjärta:

Ledande i svensk hockey tycker jag är en orealistisk målsättning den här säsongen. Hur mycket man tar den där sortens floskler på allvar får ju var och en avgöra. Dels har man en ny sportchef i Bengtzen, och det här är inte hans lagbygge. Frågar man BZ så är hans vision att Brynäs ska slåss om guldet om 3-4 år. Sedan tappade Brynäs viktiga spelare som Gunderson, Granström, Harju och Thuresson till den här säsongen. Jag förväntade mig inga stordåd i år trots stora ord från klubben.

Johan Norrström: Nä,räcker ju att kolla på truppen. Skadefri är och med fungerande spel har vi väl kapacitet för top 5 ungefär.

Jag förväntar eller förväntade mig något av ett mellanår. En parentes innan Bengtzén får stå för en nystart.

Johan Norrström: Nu tror ju jag förstås att det inte blir så mycket till satsning nästa år heller. Mest floskler är jag rädd. Apropå dessa...

Clarence: nästa år är tyvärr ladan halvtom när publiken uteblir i år. Vill man vända trenden krävs ett bra slutspel i år eller kanske ett framgångsrikt kval för den delen?

Clarence:

Den som lever får se. Vad det gäller den halvfulla Gavlerinken så verkar ju klubben ta detta med ro. Tydligen har man mer betalande publik än vad man haft de senaste två säsongerna. Man är inte lika generös med gratisbiljetterna längre.

Det där är ju lite tudelat. Jag hade ju gärna sett lite mer publik på läktarna. Inramningen blir lite trivsammare.

Johan Norrström: Mycket som förstör är ju dessa ständiga 18.30 matcherna. Hur kan det komma sig att nästan alla lördagsmatcher går så sent? Jag börjar nästan tro att Brynäs bett om att få dem. Bländade av tanken att kränga öl i sin nya skybar.

Att man tappar massor av publik bland barnfamiljerna har mn tydligen prioriterat bort. För OM man inte bett om det, varför har man inte protesterat utan godkänt spelschemat?

Powerfade: Har påtalat detta för HGK och de har lyft frågan, de vill ha fler 16.30-matcher.

Powerfade: Precis min teori till publiktappet.

Powerfade: Visst blir det fullsatt till helgen? Kan inte tänka mig annat.

Johan Norrström: Att vara ledande i svensk hockey betyder inte bara SM-guld för A-laget...

Det handlar även om t.ex. marknadsmässigt, ekonomi, spelarutveckling, arenaupplevelse och kommunikation. Dvs på alla plan och alla lag som ingår i Brynäs IF.

reven:

Jo jag är som sagt medveten om klubbens mål och visioner. Vidhåller fortfarande att det är upp till var och en att tänka lite själv. Var det realistiskt att tro att klubben skulle dominera SHL den här säsongen? Jag personligen tyckte inte det, och således så kräver jag det inte heller. Ibland får man finna sig i att vara underdogs. Det finns förutsättningar för underdogs att överraska och gå långt i slutspel också.

Sedan är ju jag en otroligt dålig förlorare och blir frustrerad ibland också när laget inte presterar på isen. Det är ju fullt naturligt och ibland kan det vara svårt att vara neutral där bakom kulisserna i Gavlerinken. :)

Stor kanadensisk back klar för Mora. Absolut en spelare som Brynäs bör scouta inför nästa säsong.

Redigerad kommentar

Peja: Storlek har människan.
Vad gör att han haft svårt att etablera sig i NHL?

Redigerad kommentar

Här är en spelare som håller på att få kicken i finland, skulle vara en perfekt ersättare för Ollas

Tror att Dixon skulle må bra av att komma "hem"😃

70 Rodrigues: Lite skeptisk först....Men med tanke på hur marknaden ser ut så?

70 Rodrigues: Dixon skulle kunna vara ok till och med i min kräsna smak. Men då vill det till att han vässar sig mot vad han visat hittills i höst.

Jobba Bengtzén! Dixon vore perfekt som andra/tredjecenter!

Om Dixon skulle få ny motivation av att komma till Gävle så visst, då är han välkommen. Men om det är rn slapptask vi har att göra med så NEJ Tack

Skrubben:

INTE en 3:e center för 200´+/mån i år igen...

Tror varken Luleå el Dixon e beredd att efterskänka någonting kring lönen

70 Rodrigues: Tror Dixon skulle vara en fin förstärkning. Han kommer passa in fint och tända till på nytt. Jobba Bengtzén!!

bifhjärta: Som Dixon spelat i Luleå bidrar han inte mer än Malte Strömwall.

Fan va sjukt med Brashear i SHL. Men jag förstår Forsberg. När inte regler, domare eller hockeyförbundet vill sätta stopp för karriärförstörare som Hedman då återstår bara att skydda sina spelare med alla medel. Har en känsla av att Hedman inte skulle haft lika mycket "otur" i tacklingen på Enterfeldt om Brashear spelat i Brynäs.

Redigerad kommentar

bifhjärta: Skrämmande urval av spelare. Samtliga är såna som inte platsar hos konkurrenterna. Kan vara större chans att hitta en genombrottsman i Allsvenskan.

Vill inte se Strömwall som ersättare för Ollas. Grabben är 20 bast, det räcker att säga. Kan verkligen inte mäta sig med Ollas.

tjugo8: när Modo värvar Brashear, understödjer det verkligen Bengtzéns uttalanden om att marknaden är skral. Om nu Dixon kommer loss är det en av få spelare på marknaden med kvalité. När han dessutom har koppling till Brynäs sedan tidigare, är chansen stor att han väljer oss om Bengtzén har löneutrymmet för det.

Nu kanske en ytterforward är av större behov, men när en spelare av denna kvalité går att få loss kanske man borde ta chansen. Nu är jag heller inte för att man ska förköpa sig, men Bengtzén har sagt att han är på jakt efter kvalité, och då förutsätter jag att han har löneutrymme för en spelare av Dixons dignitet.

Skrubben: Haha, förköpa sig... Det är nog så långt bort man kan komma när det gäller Bif. synd att inte en sån som Granak var ledig då Sunken skadade sig. Han hade vi nog kunnat knipa, host host.

munkas: Vadå? Gick man med mångförlust förra året så borde dom vilja gå åtminstone +/- 0. I annat fall förköper man sig...

Jag som sett Dixon i Coop arena... ser tyvärr inte så jävla bra ut längre. Seg i tanken och i benen... Hoppas vi lägger pengarna ngn annan stans

Jaha, 3 mot 3-spel. Mumma med Bill Sweatt på isen då.

Kan mycket väl se Dixon i Brynäs. Antingen Scott eller PaW kan gå ut på yttern.

smallround: Även om Dixon skulle ha tappat sin offensiv så är han en bra tekare, BP-spelare och kan tacklas, men visst för den lönen som han kräver kanske det inte är så prisvärt. Kollar lite på Skellefteå vs HV, Rajala gav nyss SAIK en 2mot1a och vips 3-0. Kanske tur att Brynäs inte la en monstersumma på Rajala, men alltid lätt att konstatera med fact i hand...

Peja:Inte Dixon han är inte förlåten för sin slappa inställning i slutspelet 2010 eller 2011 eller mar f-n det nu var. Att han sett slö ut i Luleå gör inte saken bättre.

Tror inte att FBK kommer att få det där (v)årliga uppsvinget som tidigare säsonger.

Inte för att man ska vara skadeglad, men Färjestads tennis-ras i Skellefteå är stor humor. Man blir lycklig! Och inte skadar det heller att Leksand åker på däng.

Lunkan:
Har du förlåtit Dacke o Eero?

Peja uppmärksammade ju häromdagen att Kudroc verkar finnas på marknaden. Det är en spelare jag tycker skulle vara gjuten för Brynäs.

Han är rejäl i defensiven,ett fysiskt hot och verkar dessutom utvecklat offensiven en del.

I det här läget känns Dixon som en OK ersättare,vi kan inte precis välja och vraka.

Skulle han hamna i seriens snyggaste matchställ så tror jag han kan göra ett gediget jobb,men de där 20 baljorna han en gång stod för verkar långt borta.

tjugo8:Dacke är ett helgon, sov du 93?

Eero räddade oss kvar (när det nu var) så han är förlåten till viss del.

Davey_22:lägre odds på att Kudroc sätter 20!

Lunkan:
93 såg man på plats
Eero kvalade aldrig

Davey_22: Det som talar för att Dixon skulle kunna lyckas i Brynäs igen är att han skulle få Enterfeldts PP-roll rakt av. Dixon var målfarlig i PP senast han var här, men som många påpekat kanske hans dagsform är för dålig. Kudroc skulle vara en nyttig rollspelare, särskilt i kommande slutspel (dit jag tror Brynäs går).

Peja: Ja,han hade väl kontoret lite framför mål den säsongen och vispade in många puckar. Att han hamnar på marknaden tar jag för givet då både Osten och Fagerwall verkar rejält missnöjda. Är Dixon intresserad och inte svindyr så... Why not.

Colby Armstrong? Varför har inget lag huggit på honom?

« · 1640956 · »