Johan Norrström: Nä,räcker ju att kolla på truppen. Skadefri är och med fungerande spel har vi väl kapacitet för top 5 ungefär.
Jag förväntar eller förväntade mig något av ett mellanår. En parentes innan Bengtzén får stå för en nystart.
Johan Norrström: Mycket som förstör är ju dessa ständiga 18.30 matcherna. Hur kan det komma sig att nästan alla lördagsmatcher går så sent? Jag börjar nästan tro att Brynäs bett om att få dem. Bländade av tanken att kränga öl i sin nya skybar.
Att man tappar massor av publik bland barnfamiljerna har mn tydligen prioriterat bort. För OM man inte bett om det, varför har man inte protesterat utan godkänt spelschemat?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skrubben:
INTE en 3:e center för 200´+/mån i år igen...
Tror varken Luleå el Dixon e beredd att efterskänka någonting kring lönen
bifhjärta: Som Dixon spelat i Luleå bidrar han inte mer än Malte Strömwall.
Fan va sjukt med Brashear i SHL. Men jag förstår Forsberg. När inte regler, domare eller hockeyförbundet vill sätta stopp för karriärförstörare som Hedman då återstår bara att skydda sina spelare med alla medel. Har en känsla av att Hedman inte skulle haft lika mycket "otur" i tacklingen på Enterfeldt om Brashear spelat i Brynäs.
Redigerad kommentar
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19923616.ab
Vad kostar han månntro?
Peja uppmärksammade ju häromdagen att Kudroc verkar finnas på marknaden. Det är en spelare jag tycker skulle vara gjuten för Brynäs.
Han är rejäl i defensiven,ett fysiskt hot och verkar dessutom utvecklat offensiven en del.
I det här läget känns Dixon som en OK ersättare,vi kan inte precis välja och vraka.
Skulle han hamna i seriens snyggaste matchställ så tror jag han kan göra ett gediget jobb,men de där 20 baljorna han en gång stod för verkar långt borta.
tjugo8:Dacke är ett helgon, sov du 93?
Eero räddade oss kvar (när det nu var) så han är förlåten till viss del.
Ledande i svensk hockey tycker jag är en orealistisk målsättning den här säsongen. Hur mycket man tar den där sortens floskler på allvar får ju var och en avgöra. Dels har man en ny sportchef i Bengtzen, och det här är inte hans lagbygge. Frågar man BZ så är hans vision att Brynäs ska slåss om guldet om 3-4 år. Sedan tappade Brynäs viktiga spelare som Gunderson, Granström, Harju och Thuresson till den här säsongen. Jag förväntade mig inga stordåd i år trots stora ord från klubben.