1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Jag skulle tycka det var en kanonvärvning, åter till konjaken, innan ni smittar;D

Bissett19: JA de får värva Kopitar *skratt*

GävleLasse: Vad gäller målvaktsfrågan vore absolut det bästa om man kunde få Kristan att förlänga,han kan nog fortfarande bli mycket bättre under Pekka Alcéns vingar.Nu gäller det för Brynäs att försöka lösa den sociala biten,få slovenen att trivas.

GävleLasse: Ja, det blir säkert någon tryoutare, typ Johan Ejdepalm... Personligen hade jag gärna sett Pontus Petterström men samtidigt inser jag att han inte är riktig spetskompetens a la Brendl.

Finnen+Andersén på backen, 1-2 forwards, 1 center... den som lever får se. Kanske en keeper om Kristan åker hem, familjen är ju nere i Slovenien, men å andra sidan har han haft ganska skoj här utan den också.

Mickis: Ja, Korhonen släpper på tok för mycket returer rakt ut. Detta i kombination med att våra backar inte mäktar med att hålla rent framför kassen funkar inte. Det har gått skapligt i MIF för de har lite tuffare backar som städar.

Peja: Ja man börjar fundera...

Ligger det nåt i ryktet om finnen så har vi med honom och sjödda 8 backar, det kommer max in så att vi har 10 backar under försäsongen. Fast då blir det riktig rysare typ Ström på tryout...

När det gäller forwards så kommer den en max två, varav en som håller lite klass.

GävleLasse: Så om Khoronen kom tillbaka så skulle du bli missnöjd över den värvningen?

GävleLasse: Det är ganska konstigt att Brynäs gör förändringar överhuvudtaget, med tanke på att ingen spelare i 06/07-truppen har några svagheter överhuvudtaget... enligt vissa :)

Gusten: Fast Bicek fick lämna direkt. Även fast Boork var jättenöjd med honom, för han var ju INTE anlitad som målskytt enligt vissa...

Mickis: Det finns en anledning till att han lämnade Brynäs.

Varför skall Brynäs alltid ägna sig åt trötta repriser? Jag kan inte förstå varför man alltid skall ha tillbaka spelare som dragit. Är det inte Anger så är det någon annan.

Fortsätt att vara ful och glad, det är tur att det finns alkohol för lagbygget gör ingen glad.

Huge: "Djävligt svagt av mormor att inte ha truppen klar en vecka efter sista kvartsfinalmatchen"

Det är ju precis det han har! Han har ju samma separationsångest som Felix Herngrens figur i "Hjälp" har. Vågar han ens avbryta ett kontrakt med en svensk tjomme?

Mickis: Jonnie Fedel?

GävleLasse: Tja jag är lite full och glad och kom in här och fick självmordtankar på en gång, ska inte var här inne för det gagnar inte min personliga utveckling. Men vi har iaf någar platser kvar att fylla. I malmö finns en målvakt som iaf inte vill spela i allsvenskan.

Bissett19: Sundlöv komer givetvis att signa 16 backar och 35 forwards...

Det är bra med en bred trupp..

Bissett19: När Dackell och Lind väl har skrivit på har vi 12 kontrakterade forwards...sen har vi Spets. Nä det här ser ut som att satsningen sket sig redan i startblocket. Det som stör mig mest är tvåårskontraktet med Herman...typiskt en sån vi hade kunnat byta ut mot en sniper.

70 Rodrigues: "Vad tror du ska komma innan sommaren?"

Ett 8-årskontrakt för D.J

Mickis: Dom svartmålande gamnackarna har sammanträde igen.
Och tänk på att ALLA andra lag redan har spikat sina trupper för länge sen.
Djävligt svagt av mormor att inte ha truppen klar en vecka efter sista kvartsfinalmatchen....

Mickis: Vad tror du ska komma innan sommaren?

Mickis: Men hur många platser har vi kvar att fylla? Skall man satsa på kvantitet istället för kvalitet?

Do the math...

GävleLasse: Men varför såga innan sommaren har kommit?

JanT: Ja som det känns så har ambitionen nått sin höjdpunkt. Man lyckades pressa HV till 7 matcher i kvarten.. Det lever man tydligen på länge uppe på sätraåsen.

JanT: Ambitionerna verkar vara som helt bortblåsta.

70 Rodrigues: "Det är bara att be och hoppas att det tillkommer några spelare av klass!"

Exaktamente, det är bara att hoppas. Vi behöver enligt min mening 2 backar samt minst 2 forwards av klass för att ta nästa steg i utvecklingen. Just nu känns det som om lagbygget står still. Skall Sundlöv förlänga med samtliga spelare? Nu fattas bara L-E Spets signatur.

Var finns ambitionerna?

kacken:

Kär sportchef har många namn... = )

Ankan

rackham: Menade ej mormor

Zzz: Hoppas verkligen att du har fetfel :-)

kacken:

Är det bara en oskyldig liten anka som känner att mormor håller på att få ett nytt smeknamn...

Ankan - namedropping

GävleLasse: Den truppen kan bara Bagdad-Bob försvara!

70 Rodrigues: Det är bara att be och hoppas att det tillkommer några spelare av klass!

Tror det är dom spelare du har med här + en forward, en måvakt och två backar som gäller.

Backarna är antagligen Kankaanperä och Andersén. Forwarden är väl förhoppningsvis i Dahlman eller Vahalahti eller spelare av liknande klass.

Truppen ser klenare ut än förra året helt klart pågrund av Bäckis NHL äventyr, vi får hoppas på en bra utveckling hos Widing, Alcén, Morin, Andersén, Karlsson, Salmonsson och Gynge. Och att Hauhtonen kommer att prestera.

Vad händer med Spets? Mitt tips är att även han blir kvar.

Tycker samtidigt inte att truppen ska innehålla fler spelare än 13 forwards och 8 backar. Blir det ytterligare skador så fyll på med junisar annars blir det en omöjlig väg för dessa.

Stigsson: Lind, Sjödin och Dackell kommer att förlänga!

GävleLasse: Tror faktiskt att dom kommer satsa på Gynge och Alcén nästa säsong.. eller ja dom måste det..

Gynge har tydligt visat iår i AS att han är en spelare att räkna med och jag tycker att han borde gå före ett par av dom forwards vi har idag..

70 Rodrigues: Lite fler namn där än vad er officiella hemsida säger.

Festisen88: Han lär inte ta en pats i A-laget i alla fall...

70 Rodrigues: De är för inkörda med att endast överleva. Det finns inga ambitioner alls. Man signar spelare med motivationen "vore kul att spela ett år till" så blir det inte mycket till ambitiös satsning.

Gynge kommer inte lånas ut!!!!!

GävleLasse: Då undrar jag hur deras ambitioner ser ut, är dom nöjda med att bara gå till kvartsfinal om ens det? Ambitionen måste ju iaf vara semifinal kan man tycka!

70 Rodrigues: Den där truppen är sämre än den vi hade i år...

70 Rodrigues:

Som det ser ut nu så lär det bli max en back och en forward till. Jag tror inte att man kommer att låna ut Alcén utan han kommer att ges chansen i brynäs. Detta sker på bekostnad av Gynge som lär lånas ut.

Några klasslirare kan du glömma. Det är så uppenbart.

Truppen i dagsläget:

G Daniel Sperrle

D Nicholas Angell
D Antti Hulkkonen
D Daniel Johansson
D Linus Morin
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist
D Tommy Sjödin

F Johan Alcén
F Björn Danielsson
F Mads Hansen
F Janne Hauhtonen
F Daniel Hermansson
F Sebastian Karlsson
F Ove Molin
F Mathias Månsson
F Johannes Salmonsson
F Daniel Widing
F Richard Gynge
F Micke Lind
F Andreas Dackell

Det är bara att be och hoppas att det tillkommer några spelare av klass!

70 Rodrigues: Allvarligt, det är så man blir mörkrädd. blir det inte minst två nya backar, en ny center och en forward så kan jag garantera kvalserien nästa säsong. titta iår. Hade vi inte spelat så många matcher lika och sen dom här matcherna som var så ruskigt bra spelade tex borta mot lhc (1-2).. hade vi istället förlorat den kunde vi lika gärna kunnat vara i kvalserien då skellefteå endast var 7 poäng efter..

sylf: Ok!

70 Rodrigues: 2 år enl hemsidan.....

rackham: Så var Widing och Alcen klara för ytterligare 1 år!

Är det någon som har koll på hur det går för Magnus Hedlund i Leksand?

Gillade honom skarpt när han spelade i MODO som back, dock tycker jag Pirro förstörde honom lite när han gjorde om honom till center. Nu spelar han väll dock back igen.
Inte direkt backen som ska kompensera Brynäs backbesättnings bristande fysik, men en liten rörlig, spel- och skridskoskicklig spelare.

Någon som har koll?

Markus Kankanperä: För oss brynäsare är det fullständigt s**t samma hur det går i finska mästerskapet, men jag kan ju nämna det som en parentes. Som alla bra spelare slog han när det som bäst behövdes. Markus Kankanperä gjorde sin första playoffpoäng i sudden death när han assisterade till Clarke Wilms 2–1 3.04 in i femte perioden hemma mot HPK i den första av max fem semifinalmatcher.

70 Rodrigues:

Två viktiga beståndsdelar...

Nr 1 om du frågar mig: Idé om framtiden
Nr 2 om du frågar mig: Vilja att göra praktisk verksamhet av Nr 1
Nr 3 om du frågar mig: Ledarskap + Kompetens

Typ...

Ankan - enjoying Christmas

65selander: Sanning med modifikation, FBK var inte på topp när bygget inleddes. Men Glennert hade en vision om att en ny arena var ett måste för att etablera och positionera sig i toppen.

Dock har ju Färjestad alltid haft en stabil ekonomi, detta pga av Kjell Glennert, nuvarande Lars Glennerts äldre bror, som jobbade som Kronofogde och vägrade spendera en krona som inte var intjänad.

65selander: Som Brynäs skulle ha gjort efter guldet 99!

70 Rodrigues: En stor del till är också att dom byggde LLA när dom stod på topp. från strax under 5000 till över 8000 på matcherna gav en jädrans massa kulor. Don Glennert styr FBK med en järnhand.

rackham: Kompetens och ledarskap?

« · 865321 · »