1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Var det nyanserat du skrev??

70 Rodrigues: ":"gäng allsvenska halvfiguer kompletterat med ett gäng gamla föredettingar"

När har jag skrivit det??"

Kanske inte exakt den ordalydelsen, men i stort så har du ju hela tiden dissat laget och spelarmaterialet inför varje säsong, och påstått att vi mer eller mindre inte håller ES-klass.
Att i det läget samtidigt anse 2 kvartsfinalplatser vara en dålig prestation, går liksom inte ihop.

Huge: Miettinen är ingen succé. Punkt. Dessutom tror jag Lasse drog upp finska succeér under senare. Under senare år kan du inte hitta så många sådana, defenetivt inte Kivelä, Luovi, osv.....

Öht tycker jag Sjödin-scout debatten är löjlig. Om BIF hade skött sina kort rätt hade sjödda självklart förlängt varför i hela världen ska sjödda bli scout för? Varför gå över ån efter vatten? Vi har två av världens bästa scouter i Gävle, utnyttja dom! (Willy och prosten)

Huge:"gäng allsvenska halvfiguer kompletterat med ett gäng gamla föredettingar"

När har jag skrivit det??

micke: Vi diskuterar vilka finnar som varit lyckade eller iaf godkända värvningar, och då drog jag fram Miettinen.
Att det ev fanns andra spelare som inte ansågs passa in, är en annan femma.

micke: I Huges psykotiska värld så är det RYMDROBBE, Kapten ZOOM, Storpotäten och Ugglan Helge som har talat om det för honom när han sitter och kör sin stora fina röda buss, eller kan den kanske vara blå :-)

70 Rodrigues: Du behöver inte svara alls.
Din retoriska fråga antyder tydligt och klart att du inte anser 2 kvartsfinaler vara bra jobbat. Det får du gärna tycka, men att isf kräva ett bättre resultat rent placeringsmässigt trots att du ansett laget bestå av ett gäng allsvenska halvfiguer kompletterat med ett gäng gamla föredettingar, tycker du att det känns logiskt?

Huge: Var det verkligen bara EN spelare som inte ville inrätta sig i ledet? Konstigt, jag hade för mig att det var flera....

Huge: Vad vill du att jag ska svara för att det ska passa MASSA?

70 Rodrigues: Du frågade:

""Vart någonstans är det bra jobbet, 2 kvartsfinalplatser?"

Har jag rätt när jag tolkar det som en retorisk fråga, dvs att du inte anser att 2 kvartsfinaler är bra jobbat?

GävleLasse: Ursäkta, men jag har haft fullt sjå med att svara på ett par onyanserade inlägg.

Under den tid Miettinen var här (bortsett från tiden med Boork) så var han enligt min mening en lyckad värvning.
När Boork kom och vårt spelsätt ändrades, så ansågs han av olika anledningar inte hålla måttet.
Problemet var ju isf att EN spelare kanske inte ville inrätta sig i ledet, och ska tränaren då spola hela sin spelidé bara för att idén kanske inte passar denne ende spelare?
Spelaren kan ju ändå i grunden vara en duktig spelare och besitta goda kvaliteter.Om, jag säger OM det nu var så att han ansåg spelar mer för sig själv än för laget, så borde han ju isf ha agerat likadant innan Boorken kom.
Men det säger kanske mer om den tränare vi hade då, och den spelidé som då gällde. Han kan ju ha passat bättre in under dessa förutsättningar.

Huge:

1. Varför håller du på Brynäs IF?

2. Vad gör dig glad när det gäller Brynäs IF?

3. Vad har du för egna önskemål när det gäller Brynäs IF?

4. Hur nöjd är du med Brynäs IF och deras jobb för att uppnå och närma sig sin vision om att vara Sveriges ledande hockeyklubb?

Huge: "Ett perfekt exempel på en onyanserad åsikt."

Bara för att jag ställde en fråga som inte passade in i din mall så är det en onyanserad fråga??

Huge: Dom flesta, är det rymdRobbe och storpotäten eller?

70 Rodrigues: "Vart någonstans är det bra jobbet, 2 kvartsfinalplatser?"

Ett perfekt exempel på en onyanserad åsikt.
Sett till förutsättningar och den korta tid som Boork haft på sig att få till ett fungerande lag, så tycker jag nog att 2 kvartsfinalplatser är bra jobbat.
Man ska också betänka att marginalerna var mkt små i år och det var på håret att vi fälld HV.
Jag tror att de flesta härinne håller med mig.

70 Rodrigues: Det finns många skribenter som jag anser vara nyanserade i sina skriverier.
Av artighetsskäl så avstår jag från att namnge någon.
Dom kan ju isf kanske börja skriva lite mer onyanserat, bara för att djävlas... :-)

Huge: Spekulationer är ju du proffs på, så du borde väl fatta vad jag menar? Fast det är klart, spekulationer är ju bara gångbara när det passar dig.

Huge: Vart någonstans är det bra jobbet, 2 kvartsfinalplatser?

Huge: Det vore kul med en kommentar...

Jag frågade tidigare: Luovi och Kivelä i all ära.. Men Miettinen, fick inte han sparken för att han inte höll måttet/rättade in sig i ledet?

70 Rodrigues: "Vad exakt är det Boorken har gjort som ingen annan tränare med lika lång tränarkarriär skulle ha kunnat göra?"

Det vet vi inte, men vad är det du vill ha sagt?

Det finns säkert flera andra som hade kunnat göra ett lika bra jobb eller kanske tom bättre, men det vi med säkerhet vet är att Boork de facto gjort jobbet. Allt annat blir trots allt bara spekulationer.
Och att ett par andra tränare ev hade kunnat göra ett lika bra jobb, förtar väl inte det faktum att Boorken verkligen gjort ett bra jobb?

Huge: Jag frågade vem/vilka som var NYANSERADE?????

70 Rodrigues: "Som vanligt när du inte har något att komma med så svävar du iväg mer än vanligt(om nu det är möjligt)?"

Svävar iväg?
Du frågade om vem/vilka som jag anser vara onyanserade och eftersom jag är en hövlig person, så svarade jag på din fråga med att namnge dig själv som en av de jag anser vara onyanserad.
Vad är problemet, mer än att du förmodligen känner dig orättvist utpekad?
Tough luck... ;-)

sylf: Just fan, då får man ju smälla på utav bara helvete :-)

70 Rodrigues: Näe, Huge får stå i motståndarkassen:-)

70 Rodrigues: Fleming och Evensson möjligen men gnällapan Luckner,näe!

sylf: Kan kanske bero på att du, jag, Huge, GävleLasse och JanT hade tagit plats i första linan då :-)

sylf: Är övertygad om att Lückner, Flemming, Evensson m.fl hade gjort det bättre!

70 Rodrigues: Näe, inte senare år då han brottades med den organisation som satt där då.

sylf: Just det, Sandlin har ju inte klarat av ett skit!

70 Rodrigues: Sandlin klarade det inte. 75 st har försökt i MIF. Exemplen är många på rutinerade tränare som inte fått ordning på vare sig lag eller organisation. Därmed inte sagt att Boorken utfört under, jag tycker han borde spänna bågen högre och konkurera med samma medel som alla andra topplag, dvs namnstarka spelare som spetsar laget, inte bara fjärdeline spelare. Först då kommer vi att vinna nåt. Däremot har han fått organisationen att följa en linje,hans linje. Rätt eller fel återstår att se.

lordi73: Och det hade ingen annan tränare med lika lång karriär klarat av eller?

70 Rodrigues:

Tror att boorken har fått ordning på många saker..hela konceptet..organisationen..mest där..som tränare en som har lite pondus!Tror han jobbar hårt med brynäs..kollar spelare osv.

moreten: "Det spelar ju tydligen ingen roll vad Brynäs vill värva, det duger ju ändå inte eller så kommer Boork att förstöra dom"

Som vanligt så tolkar brunnäsorna inlägg som fan tolkar bibeln!

Huge: "Bortsett från dom du räknar upp så kan jag som motvikt räkna upp minst lika många lyckade förvärv: Luovi, Miettinen, Kivelä bl.a..."

Luovi och Kivelä i all ära.. Men Miettinen, fick inte han sparken för att han inte höll måttet/rättade in sig i ledet?

lordi73: Vad exakt är det Boorken har gjort som ingen annan tränare med lika lång tränarkarriär skulle ha kunnat göra?

Huge:

Ja, han har väl drivor av specialanpassade jobb att ta ställning till efter karriären...

Vad har folk emot boorken?Han har ju höjt brynäs rejält uppåt..verkar som vissa aldrig är nöjda här..finns nån negativ attityd hos vissa..oavsett värvningar o så!

Huge: Som vanligt när du inte har något att komma med så svävar du iväg mer än vanligt(om nu det är möjligt)?

Hietanen är en 21-åring som har lirat 3 A-landskamper, det är jäkligt bra, men sen kan man ju undra om han är spelartypen som Brynäs behöver?

Peja: Svårt att säga ifall Sjödda skulle vara lämplig som scout.
Det kan ju bara han själv avgöra, och min personliga uppfattning är att Sjödda kanske är lite för mkt av familjekär hemmagubbe sas, för att trivas i scoutjobbet som väl innebär mkt resande och bortavaro från familjen.

Det spelar ju tydligen ingen roll vad Brynäs vill värva, det duger ju ändå inte eller så kommer Boork att förstöra dom.

lordi73:

Aj, fan, värvar vi finska J20 spelare nu också...

70 Rodrigues: I min lilla värld så är du en av de mer onyanserade skribenterna.
Och du blir inte mindre onyanserad bara för att du skriker.

rackham:

Juuso var med finska u 20 förra året..o var viktig kugge där..låter lite som angell typ..o ung back..lovande!

Huge: Du snackar hela tiden om att vara nyanserad, vem/vilka är nyanserade i din lilla värld, är det RYMDROBBE och STORPOTÄTEN kanske?

moreten: Någon var ju tvungen att vara offensiv!

moreten:

Ja, det är en defensiv herre...

70 Rodrigues: Precis som han gjorde med Angell?

lordi73: "vågar vara offensiv.."

Det lär Boorken ta ur honom fortare än kvickt!

« · 870327 · »