1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Var det nyanserat du skrev??

70 Rodrigues:

"1. Varför håller du på Brynäs IF?

2. Vad gör dig glad när det gäller Brynäs IF?

3. Vad har du för egna önskemål när det gäller Brynäs IF?

4. Hur nöjd är du med Brynäs IF och deras jobb för att uppnå och närma sig sin vision om att vara Sveriges ledande hockeyklubb?"

1.
Därför att det är laget i mitt hjärta sedan 1964, när jag gick med min farsa på gamla Isstadion på Nynäs och såg Brynäs för det mesta spela skjortan av motståndarna.
Frågan är i övrigt ofta svår att besvara med ngt konkret, då det känns ungefär som att fråga någon varför han/hon gillar en viss färg.

2.
Det som gör mig mest glad är att jag håller på ett lag som fortfarande ligger i ES. Det känns som mer viktigt än att ex vinna ett guld.
Visst är det kul att vara nr 1, men jag säger som ngn vis poet sa:
"Det är inte målet som är det viktigaste, utan vägen"

3.
Att vi håller oss kvar i ES i första hand, och att etablera oss som ett topplag i andra hand. Först i tredje hand kommer kravet att ta guld.

4.
Hittills ser det bra ut, sett från min egen lekmannasynpunkt.
Det är ett långt och tålamodskrävande jobb att arbeta sig upp från i stort sett noll. Många topplag har den erfarenheten, och det trots många gånger bättre förutsättningar. Jag tänker främst på ett lag som Frölunda.

Huge: Huge, du bakar hela tiden in mig i din (samma) kategori som GävleLasse, och vissa andra. Du påstår att jag tar varje chans att baktala BIF och smutskasta dom. Enligt dig är det ngt jag gör hela tiden..

Kan du ens bevisa dina påståenden(anklagelser) så att jag har en chans att besvara dom. NU har du din chans, ge en massa exempel för mig att försvara mig emot...

micke: Om du nu är samma "micke" som skrev härinne i början av HS historia, så tycker jag att du då var en nyanserad skribent utan att fördenskull stryka föreningen medhårs i alla lägen.
Sen måste ngt han hänt, för numera tycker jag att du oftast är gnällig och negativt inställd till i stort sett allt som föreningen och laget gör.
Jag tolkar iaf dina inlägg på detta sätt.

Huge: Såklart jag är samma "micke". Jag är samma micke som i internets barndom skapade sidan "Brynäsaren". Den enda Brynässida som granskade BIF kristiskt och med sunt förnuft. Det har jag fortsatt göra, och det fortsätter flera skribenter här göra. Jag var här och kritiserade BIF för att inte värva Gällstestedt, jag var här för att hylla dom när dom förlängde med Bissett och Larsson- jag var förmodligen här före dig. Ingenting har hänt efter det, jag fortsätter att säga min mening och du fortsätter att slänga ur dig onyanserade floskler...

Det verkar hända en del på eurohockey transfers. Patrik Ross som spelade med Mora för några säsonger sedan är tydligen klar för hv....? Andreas Pihl, den långe Linköpingsliraren och Stefan "loppan" Hellkvist är båda ute efter nya klubbar. Den senare är tydligen redan klar för okänd förening i Sverige. Hmmmm.......Nej Sundlöv, han är på tok för gammal. Stäng av faxen NU!!

micke: Mao: samma "micke", men ändå inte samma.
Som sagt: ngt måste ha hänt, även om du kanske inte märker det själv...

munkas: Patrik Ross la ju av för flera år sedan.

Huge: Finns det någon här inne som enligt din mening INTE är onyanserad, förutom såklart du själv?

Huge: Hur ska jag kunna besvara ett sådant påstående? Du och jag har träffats, typ 10 minuter, i riktiga livet. Ändå påstår du att du känner mig bättre än vad jag själv eller att mina kamrater gör det? Är inte det ett ganska absurt påstående från dig? Jag personligen umgås, och har umgåtts med många brynäsare tack vare mitt personliga nätverk, borde inte det utgöra mer grund tilll kunnande om det innersta känslorna i BIF än vad du får ut av text-tv i en stockholms-förort?

Peja: "På forwardssidan kommer Andreas Dackell och Mikael Lind snart att skriva på, Dackell ska bara bestämma hur långt kontrakt han vill ha.

Då har Brynäs 13 forwards kontrakterade, det ska bli 15.

- Det blir nog ingen finländare, säger Sundlöv.

Frågan är också om Lars-Erik Spets får nytt förtroende.

- Vi hade ett snack innan han stack på landslagssamling som jag tycker var bra. Vi får se hur det blir. "

Hmm... Tänk om Spets förlänger och Sundström kommer. Då har Brynäs tappat Almtorp, Bicek och Bäckström - och ersatt med endast Sundström. Forwardssidan skulle helt klart bli sämre.

Peja: Ja norsken borde dom säga tack och hej till iaf..

vilken_lirare: Jo Spets har gjort sitt nu tycker jag trots att jag faktiskt gillar honom och hans uppoffrande spel.

Men det vi behöver är någon som producerar speciellt när nu Hermansson fick förlängt och som jag ser det så räcker det med en av dem i laget.

Men värvar vi en supersniper så kanske Spets kan få vara kvar för han kan nog bli trogen Brynäs länge om han får chansen. Fan jag hade gärna sett Spets få förlängt i stället för Herman.

Trots allt så ser det riktigt bra ut nu när Sundlöf har startat faxen.
Kanske han borde faxa Ledin?

arnio: Jag ser hellre Herman är Spets...

Kan inte alla vara överens om att Spets har gjort sitt i BIF?

micke: Jag hade hellre sett Spets än Herman men sånt är livet.

Signa de som det ryktas om nu pluss en riktigt bra forward så blir jag glad..

Jesus måste bara bli kvar för han är ju Kung..

arnio: Jag är inte religiös för fem öre så jag ser gärna att denna sloven blir ut bytt mot ex Jani Hurme

micke: Jag hoppas på Jesus ja.

micke:
Härligt Micke!
Du är en sund supporters som ser verkligheten.

Peja: Det blir alltså precis som jag förutspått. Väldigt få nya spelare.

Kommentar Huge...???!!!???

Peja:Klart den blir sämre, men det visste vi ju redan. Sundlöv och Boork har en övertro på våra poängmaskiner till forwards.

70 Rodrigues Hulkkonen förresten, om han opereras och inte kommer tillbaka förrän i oktober... Fan vilken bra sommarträning han får. Han kommer att bli nyttig nästa säsong.. NOT!

GävleLasse: Det bästa vore ju om han inte kom tillbaka förrän i april. Kan du fixa det andra korsbandet ?

micke: "Hur ska jag kunna besvara ett sådant påstående? Du och jag har träffats, typ 10 minuter, i riktiga livet. Ändå påstår du att du känner mig bättre än vad jag själv eller att mina kamrater gör det? Är inte det ett ganska absurt påstående från dig?"

Jag känner dig öht inte alls, det har du helt rätt i.
Och det var ju därför jag skrev som följer:

"Sen måste ngt han hänt, för numera tycker jag att du oftast är gnällig och negativt inställd till i stort sett allt som föreningen och laget gör.
Jag tolkar iaf dina inlägg på detta sätt."

Så iom att jag inte känner dig personligen så måste jag ju gå på vad du skriver i dina inlägg.
Och det är via dom jag drar mina slutsatser.
Det känns som att du totalt ändrat inställning till laget och föreningen sedan Boork tillträdde, grovt räknat.
Därför så känns "förvandlingen" lite ologisk, sas.
Det hade varit mer befogat och förståeligt ifall den kritik och det gnäll du riktat mot laget EFTER Boorks tillträde, hade kommit tidigare när laget och föreningen hade problem och var lite på dekis.
Men nu när det börjar se ljusare ut och man lyckats vända skutan på rätt köl igen, ja då börjar du helt plötsligt att gnälla och tycka att allt är piss och skit.
Därav min undran om att nåt måste ha hänt.

Vad beträffar de "innersta känslorna i BIF" så är det säkert så att du ev känner några spelare i laget. Hur djupgående och hur långt denna vänskap sträcker sig har jag ingen aning om. Handlar det om en livslång vänskap eller har du bara tagit en öl med ngn av spelarna vid ett par tillfällen?
Och även om du nu skulle förmedla ngn spelare/ledares tankar om läget i laget/föreningen så säger väl det ändå inte så mkt om hur övriga tycker och tänker. Det handlar ju om många tankar och viljor i ett hockeylag.

Sen är det lite kul att du anser mig vara en så pass viktig person att debattera med, eftersom jag nu verkar ha så otroligt konstiga åsikter om laget och föreningen.
Jag anser i grunden att man gör ett bra jobb och det tror jag nog att de flesta någotsånär balanserade och nyanserade hockeyintresserade också håller med om.

GävleLasse: "Det blir alltså precis som jag förutspått. Väldigt få nya spelare.

Kommentar Huge...???!!!???"

Väldigt få och väldigt få....
Så tokigt ser det väl ändå inte ut?

Med en ny stabil målvakt därbak, så ser den sidan bra ut.
En förlängning med Kristan är heller ingen nackdel, men som micke var inne på: en Jani Hurme hade ju inte varit helt fel.

På backsidan så tillkommer alltså Kankanpeerä och Hietanen.
Bort går Lavins och Andersson.
En jätteförstärkning enligt min mening.

Och på forwardssidan så försvinner Bäckis och Hutten tar över.
Efter förväntade(?) förlängningar med Dackell, och Lind så återstår 2 vakanser efter flyktade Bicek och Almtorp.
Där blir det en ny plus ev förlängning med Spets.
Ser helst att Spets byts ut, men samtidigt behövs han som grovjobbare bredvid Månsson och Widing. Vi har inga fler liknande typer och 3 st känns som en lagom dos.
Den sista forwarden får gärna vara ngn jänkare eller kanadick, eftersom ngn ny finne inte verkar vara aktuell.

Summa summarum: en fullt logisk påfyllnad av spelare om man ser till de förmodade ambitionerna inför nästa säsong: att fortsätta konsolidera laget med Boork vid rodret, utan att förstås släppa ambitionen att förbättra oss.

arnio:
"Jesus måste bara bli kvar för han är ju Kung."

Kul att det inte bara är jag som tycker det. :D

Huge: "På backsidan så tillkommer alltså Kankanpeerä och Hietanen.
Bort går Lavins och Andersson.
En jätteförstärkning enligt min mening."

Om det blir så ja.

Är rädd för att Hietanen är ersättare för nån av de andra högerskjutande backarna Sjödda eller Angell.

Gusten:
Men Angell har väl skrivit på för nästa sesse redan? Så det skulle väl vara en ersättare för Sjödda då eller så kör de på devisen "Man kan aldrig ha för många högerskjutande backar i ett lag"? *garvar*

Qusten:

Tänk att nu tror jag att det blåser dystra vindar över skogarna i Byhåla 2 igen...

Ankan - vindkänslig

vhcfan: Får Angell ett skapligt bud från NHL så drar han.

crackham: Igen? Här har det inte varit vindstilla sen inspelningen av Fäbodjäntan....då stod iofs nästan allt stilla...

Gusten:
Är detta nåt att tro på och är det isåfall nåt bra?

Oj jag såg att detta redan avhandlats förstås...

claesw: Beror på om han ersätter Lavins eller Sjödin/Angell skulle jag vilja säga

Gusten:
Ajajaj.. har inte gossen nåt hjärta för Brynäs? Illa illa.. ;P

vhcfan:
Angell alltså.. fasen man får vara snabb på tangenterna här! :D

Qusten:

Aha, så Ni menar att det finns ett slags vänortsförhållande med Kusten...
Här har det inte slutat blåsa sedan 1912... = )

Ankan - extraknäcker på Qustbevakningen

Huge: Summa summarum: en fullt logisk påfyllnad av spelare om man ser till de förmodade ambitionerna inför nästa säsong: att fortsätta konsolidera laget med Boork vid rodret, utan att förstås släppa ambitionen att förbättra oss.

Som vi avslutade denna sesong kan det ses som en logisk påfyllnad eftersom Bicek inte levde upp till förväntningarna. Men om vi ser innan sesongen började med de förväntningar jag i allfall hade på Bicek så tycker jag inte att vi kan säga att truppen ser lika bra ut som förra året. Anta att Bicek hade levt upp till de högt ställda förväntningarna offensivt men ändå lämnat, hade då nyförvärven även då varit logiska?

Kan man tro på att det är påskrivet för BIF med Hietanen eller är det en tidningsanka eller är det jag som sover fortfarande och alltså har noll koll? :P

GävleLasse: "Hulkkonen förresten, om han opereras och inte kommer tillbaka förrän i oktober... Fan vilken bra sommarträning han får. Han kommer att bli nyttig nästa säsong.. NOT!"

Enligt GD så har Hulkkonen redan opererat korsbandet och är tillbaka först i okt. Blir jobbigt utan både Hulkkonen och Angell.

70 Rodrigues: Hulkkonen platsade inte i denna säsong så så tungt blir det knappast när han är borta. Värre med Angell då men han kom väl på artistkontrakt redan denna säsong. Läget blit alltså det samma som denna säsong ingen Angell eller Hulkkonen i ett gäng matcher. Skillnaden är att vi nu har förhoppningsvis 2 nya finnar.

Signa Antti Aarnio så tar vi SM-Guld :)

arnio: Angell spelade från start 06/07. Hur bra dom ev nya finnarna är vet vi ju inte, eller hur?

70 Rodrigues: oh. Fan vilket dåligt minne man har. Det fixar sig ska ni se.

Lavins ja han var det som inte kom till nedsläpp.

70 Rodrigues: Frågan är hur Brynäs ska ha plats med Andersén, men Boork sparkar väl någon eller några som vanligt. Förhoppningsvis DJ och Hulken.

lillovechkin: Saknar honom såååå mkt! iaf en spelare som va rolig att se och som vågade smälla på!

88Lindkvist:

Det där lät nästan som en beskrivning av Robert Gustafsson...

Ankan - stand up

GävleLasse, Huge och 70 Rodriques, en stark formation.:)

51 Roger: Ja en rejäl förstafemma här på HS iaf..

51 Roger: Lite "onyanserat" att ha Huge i centerposition.

« · 870327 · »