1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Känner på mig att dom ersätter 25-minutersmannen med 24-minutersmannen DJ :(

Bissett19: man ersätter inte en spelare som snittar 25 minuter per match med vad som helst.

GävleLasse: Ja det hoppas o tror jag med.

70 Rodrigues: Näe, sticker Sjödda så lär de värva en bra back.

Det är jag övertygad om.

Bissett19: Det blir en budgetvärvning, det kan du räkna med!!

70 Rodrigues: Ja ibland undrar man,skulle nu det bli så att Sjödda lämnar,så måste Sundlöv fylla upp med en riktigt bra back.
Eller blir det en budgetvärvning a´la Niklas Andersen?

Bissett19: Man börjar fundera vem det är som har byxorna i vissa hockeyspelares hem?

70 Rodrigues: Så är det,tofflorna på;)

Bissett19: Låter jävligt oroväckande måste jag säga. Självklart så är det en vaerg inblandad i bilden, dom brukar ju få bestämma, eller vad säger du Jocke :-)

65selander: Sundlöv i dagens GD:

-"Tommy Sjödin kommer hem från USA på måndag och då ska vi pratas vid. "

Vad än Sjödda beslutar sej för att göra så får man respektera hans beslut.Men som du säger,vi får hoppas han avslutar karriären i Brynäs o inte bland Tallarna.

moreten: Vi får väl hoppas på det bästa. Han har väl max ett år kvar på isen och det vore ju synd om han inte avslutar sin karriär i Brynäs.

Om inte så gäller det att hitta en stabil ledargestalt på backen. Blir spännande att se iaf. Han kommer väl hem till veckan eller har han kommit hem redan?

Cicero:
Har också hört hemska rykten! kan väl säga att frugan hans är inblandad samt en lön på 250.000 kr / månad!

Hoppas det inte stämmer! Nog för att det går att hitta en liknande back för Sjödde är ju inte "stabilast" längre, men han har ju otroliga ledaregenskaper!

Cicero: Du kan gärna förklara lite mera om dom sk ryktena...

Flyger-Med-Örnar?
Hemska rykten i Gävlenatten om anledningen till The Chiefs olösta kontraktssituation.
Om de stämmer kan Brynäs IF vara maktlöst inför hans beslut att söka nya jaktmarker, norröver.

70 Rodrigues: Hade Spets börjat producera mera så hade han nog varit önskvärt. Han har arbetskapacitet iaf.
Enl prsopect så är ju norsken under utveckling ;-)

70 Rodrigues: "Här har vi en utmärkt ersättare till Spets. Se länk!!"

Ja tack,Brynäs var väl med o högg på honom när han kom tillbaka från staterna,men han valde LHC.
Boorken brukar ju förkärlek till gamla Bajenspelare;)

65selander:Fast något bättre än Spets borde man väl ändå kunna hitta, killen är ju bara 5 pannkakor hög och väger 13 1/2 kg :-)

70 Rodrigues: Vi får väl se om Brynäs fönstershoppar lite under VM som nu är i antågande. Eller så tar vi hand om dom som inte får plats i topplagena i ES ,-)

Fast frågan är ju hur mycket kosing som de är beredda att hysta upp

Da Bike: Sant, sen jobbar han på ett liknande sätt, dock så är han stor och tuff och kan flytta på folk, det kan inte Spets!!

70 Rodrigues:
Han gör iaf lika många poäng;)

Här har vi en utmärkt ersättare till Spets. Se länk!!

Huge:"Jag försökte bara på ett skämtsamt sätt påvisa ett s.k "Rodriguessyndrom".
Dvs en tankegång som innebär att så fort en satsning görs av ngt annat lag än Brynäs, så är det en mkt seriös och realistisk satsning."

Och det berömda "Hugesyndromet" Allt som Brynäs gör är rätt, alla andra har och gör fel, är oseriösa bla bla bla!!

Jajjen: Den som sat han vat!

Jajjen: Pucko!

Jajjen: Nu får du skärpa dej! "Vilken är skillnaden" kan man inte säga! I det här fallet måste det bli "Vad är skillnaden".

Jag tror jag har svaret på frågan. Gävlebor räknas man som när man är
1. folkbokförd i Gävle kommun
2. brynässupporter

Övriga folkbokförda i Gävle räknas inte och finns därmed inte.

Frisco: Nu är jag nyfiken. Vilken är skillnaden?

Jajjen: Gävle sa jag. Inte Gävle kommun.

Jajjen: Ganska många har tydligen fått jobb i Norge.

Frisco: Vafan! Har det flyttat ut 24.416 personer från Gävle sen årsskiftet? Undrar om Boork och Sundlöv ligger bakom det också?

Fotnot:
Enl. SCB var 92.416 lyckliga människor folkbokförda i Gävle kommun 31/12 2006.

Jajjen: 68000 pers bor det i Gävle.

prosten: Här har marknadsavdelningen massor att jobba på.

Jag tror även att man skall satsa på de som flyttar till gävle. Varför inte ge de som flyttar till Gävle en fribiljett till en match. En fin gest och samtidigt så skulle det kunna rendera i att vederbörande återkommer fler gånger.

Jag tror inte att man skall lasta Arenabolaget för att produkten brynäs inte säljer bättre än vad den gör. Visst är trivseln i arenan viktig men samtidigt är viktigare att man har ett bra arragemang kring matcherna. inte köra samma och samma match efter match.

Bara en sån sak att man väljer ut matchens profil lååångt i förväg och som många gånger i år hamnar i sitsen att ha denne profil antingen petad eller skadad.

Jajjen: Problemet är att det finns många som absolut vägrar att besöka Brynäs matcher då de inte är Brynäsare. I deras ögon är Brynäs "svartfötter" och inte vatten värda.

65selander: Två Lördagsmatcher på Globen/Hovet samma säsong,det var många år sedan,kul!!!

sylf: Helt rätt som du skrev tidigare. Matcharrangemangen kommer att bli superviktiga i år. Nästan inga lördagsmatcher och den värsta hypen har lagt sig. Hur agerar brynäs??

En annan intressant fråga är väl, hur agerar arenabolaget?

Bissett19:
Lite mer intressanta matcher för min del förutom alla andra bortamatcher ;-)

29/9 Södertälje
3/11 HV
17/11 MODO !!
26/1 Luleå
2/2 Djurgården, vi har dom 1/3 också)
16/2 Linköping
8/3 Färjestad (sista omg)

Jajjen: Om du inte har märkt det hittills så är de väldigt svårflörtade. Krävs nog semi för att de skall vakna upp.

65selander: Några spännande Lördagsbortamatcher att åka på för BS elr BT?

Vore kul att åka till Dövik o kolla deras Arena.....

65selander: Bor det inte drygt 90000 innevånare i Gävle? Hur svårt är det att fylla en arena med 8500 då?

65selander: Hur lördagsmatcher många var det förra säsongen då?

Ett sammarbete med GIF vore intressant. Typ ett paket med några GIF och några BIFmatcher.

GävleLasse: Här är säsongens lördagsmatcher. Hart att det är fem matcher men jag får det till 7st matcher. Helt klart så måste det till mycket för att locka folk på en måndag.

6/10 HV71
20/10 Frölunda
27/10 Mora
24/11 Luleå
1/12 Södertälje
19/1 Timrå
23/2 Frölunda

arnio: Om Tampa nu blir utslagna det vill säga. Mest hoppas jag förstås på att de vinner hela skiten.

GävleLasse: Hoppas att han kommer till VM nu. Honken är verkligen en kanonmålvakt och skulle innebära att Sverige förstärkts rejält.

Om dessutom foppa skulle komma så blir det riktigt kul.

arnio: "#Jo 13 skott motade Honken i natt och släppte in 2."

Jag kollade matchen fram till 2-0 och det var inte mycket Honken kunde göra på de båda målen. Annars hade Brodeur en hel del flyt. Andread Karlsson hade ett bra läge och sköt förbi Brodeur med träffade klubbskaftet.

Honken gjorde ett par riktigt svettiga räddningar. Den främstavar nog när han räddade friläget i BP i början på matchen. St Louis spelade för svårt på offensiv blå och blev av med pucken...

På 1-0 så styrdes ett skott från blå på ett ben och 2-0 var en 2 mot 1 situation.

Peja: Det tror inte jag. Lindbäck kommer nog att stå kvar som junior och plockas upp vid behov. Först får vi avvakta och se vad som händer med Lind och Sjödda...Kommer de in i laget så blir det troligen en breddning från J20 med t ex Jonte C och Sebban Eriksson.

sylf: Jag har inte full koll på hur många lördagsmatcher vi har på hemmaplan den här säsongen men det var ju främst dessa som var välbesökta den gångna säsongen. Jag tror inte att man behöver lägga krut på dessa utan det är främst serielunksmatcherna mot långväga gäster på måndagar och tisdagar som fokus måste läggas på. Erbjudanden i all ära men då måste dessa komma upp i tid och inte kännas som en nödåtgärd i halvpanik för att få in lite folk till matcherna. Att man lägger upp saker som typ 2 för 1 samma dag som matchen spelas är ett typexempel på såna.

Jag håller fortfarande på att fundera på hur jag själv skall göra med säsongskortet. Jag kommer att missa ett tiotal hemmamatcher på grund av jobbet så det känns som lite overkill att köpa ett säsongskort. Samtidigt så vill man ju se matcherna från samma plats..min härligt invanda plats på rad 5 bakom brynäsbåset...

sylf: "Nästan inga lördagsmatcher och den värsta hypen har lagt sig. Hur agerar brynäs??"

Brynäs värvar Brendl.

Jag tror att en av de fyra spelarna blir Anders Lindbäck.

sylf: Hur agerar en riktig brynässupporter?

GävleLasse: Jag tycker laget börjar se rätt intressant ut,fågel eller fisk återstår att se.

Helt rätt som du skrev tidigare. Matcharrangemangen kommer att bli superviktiga i år. Nästan inga lördagsmatcher och den värsta hypen har lagt sig. Hur agerar brynäs??

arnio: Det bästa med Matthiasson är att han är brynässupporter. Som spelare har han passerat bäst-före-datum.

« · 875687 · »