1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746680 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Bra om man lägger ut länken också :-)

Gusten: Apropå lön, Weinhandl valde LHC och får 300.000 kr i månaden! Se länk.

Bissett19: "Hellre ett treårskontrakt på 250 lök till Tärnström i månaden,än samma lön till Sjödda under hans sista år."

Enig!
Det enda som svider är ju att klubben får lite "badwill" sen har Sjödda varit lite av en idol...det gör ont när knoppar brister...

GävleLasse: Nä,då börjar man närma sej en Metallares årslön;)

Bissett19: Betalar man såna pengar till Sjödda så är det totalt åt helvete. Han är Bra, men SÅ bra är han inte...

arnio: Ja varför inte.

Hellre ett treårskontrakt på 250 lök till Tärnström i månaden,än samma lön till Sjödda under hans sista år.

Om nu dessa rykten stämmer.....

Dick Tärnström vore nåt

GävleLasse:

Lägg till:

Jusso H Soumilaiesen mästarilainen
Mads Hansen Nörsk mästareX2

GävleLasse: Snacka om petitteser :-)

70 Rodrigues: Nej Dacke och Molin kan vi allt behålla ;)

Bissett19: Rätt intressanta rader om backvirtuosen Niklas Andersson

"Man kan också säga att Niklas Andersson är som en Andreas Custemo men med bra skridskoåkning och bra skott."

Dit hän har det burit...

Jag hoppas att nästa spelare i tröja #2 är bättre...

GävleLasse: Om jag verkligen hade resonerat så, då får dom ju lägga ner hela laget :-)

70 Rodrigues: Nej han är både äldre och Bättre än Sjödda.

Men du borde väl tycka att Sjödda kan dra.. Du som gillar vinnare.. Vad har Sjödda vunnit med Brynäs egentligen? Han kom tillbaka till Brynäs -00 och sedan har det varit ganska tunnsått med framgångarna.. ;)

GävleLasse:Yeah baby :-)

70 Rodrigues: Inte ett Kinderägg till.

GävleLasse: Chris Chelios skulle inte vara helt fel :-)

Bissett19: Nu kommer det en radda obskyra transatlanter efter idoget statsrunkade av Tony.. ;)

70 Rodrigues: Huge och Amöbor har i alla fall en sak gemensamt.. Ingen av den hör till fjäderfän...

För att utveckla mitt resonemang vi hade på telefon förr så sa jag att jag hoppas att man ersätter Sjödda med en bra back men att det inte skulle förvåna mig om de testade med en yngre förmåga.

Nöjd nu Tony?

Yngre förmåga, ALLA är väl yngre än Sjödda ;)

70RodriguesEliprospects:

Börja namedroppa ersättare till Sjödda nu:)

70 Rodrigues:

Blanda för fan inte in mig i er diskussion...

Ankan - redan matad

70 Rodrigues: fjäderfä som fjäderfä...

GävleLasse: Ankor om jag får be :-)

70 Rodrigues: Ändrar de åsikt? Har inte haft så mycket fokus på deras åsikter faktiskt.

Ta en cipramil till å gå ut å vattna hönsen

GävleLasse: Säger som Bob Marley, No Women no Cry :-)

65selander: Den sociala biten gör mycket. Han Fru Sjödin hugg på ett bra jobb så finns risken att flyttlasset bär av ditåt...

GävleLasse: Du ändrar ju åsikt snabbare än en strippa från Bangkok :-)

GävleLasse: Det som skulle tala för att Sjödda drar är ju att hans lovade jobb som sportchef har förlängts till Sundlövs fördel men har ändå svårt att tro att han skulle välja ett förortslag till Sundsvall.

70 Rodrigues: hycklare?

GävleLasse: Eller hur, din hycklare!!

70 Rodrigues: Jag är väl inte lika luttrad som du utan har lite förhoppningar.

GävleLasse: Vad har du käkat då, så helt plötsligt ska Brynäs ersätta en kanonspelare med en annan kanonspelare :-)

Gusten: Det ser bra ut på bild i alla fall ;)

GävleLasse: Visst solen har varit framme, men njae jag tyckte det blåste lite kallt.. :)

Gusten: Har du blivit biten av Tony? Vadan denna neggoinställning efter en solig dag :)

Bissett19: rätt skoj ändå.. vad är "ung" back egentligen? värvar vi en 10 år yngre ersättare så är han fortfarande "gammal" i hockeysammanhang ;)

GävleLasse: Känner på mig att dom ersätter 25-minutersmannen med 24-minutersmannen DJ :(

Bissett19: man ersätter inte en spelare som snittar 25 minuter per match med vad som helst.

GävleLasse: Ja det hoppas o tror jag med.

70 Rodrigues: Näe, sticker Sjödda så lär de värva en bra back.

Det är jag övertygad om.

Bissett19: Det blir en budgetvärvning, det kan du räkna med!!

70 Rodrigues: Ja ibland undrar man,skulle nu det bli så att Sjödda lämnar,så måste Sundlöv fylla upp med en riktigt bra back.
Eller blir det en budgetvärvning a´la Niklas Andersen?

Bissett19: Man börjar fundera vem det är som har byxorna i vissa hockeyspelares hem?

70 Rodrigues: Så är det,tofflorna på;)

Bissett19: Låter jävligt oroväckande måste jag säga. Självklart så är det en vaerg inblandad i bilden, dom brukar ju få bestämma, eller vad säger du Jocke :-)

65selander: Sundlöv i dagens GD:

-"Tommy Sjödin kommer hem från USA på måndag och då ska vi pratas vid. "

Vad än Sjödda beslutar sej för att göra så får man respektera hans beslut.Men som du säger,vi får hoppas han avslutar karriären i Brynäs o inte bland Tallarna.

moreten: Vi får väl hoppas på det bästa. Han har väl max ett år kvar på isen och det vore ju synd om han inte avslutar sin karriär i Brynäs.

Om inte så gäller det att hitta en stabil ledargestalt på backen. Blir spännande att se iaf. Han kommer väl hem till veckan eller har han kommit hem redan?

Cicero:
Har också hört hemska rykten! kan väl säga att frugan hans är inblandad samt en lön på 250.000 kr / månad!

Hoppas det inte stämmer! Nog för att det går att hitta en liknande back för Sjödde är ju inte "stabilast" längre, men han har ju otroliga ledaregenskaper!

Cicero: Du kan gärna förklara lite mera om dom sk ryktena...

Flyger-Med-Örnar?
Hemska rykten i Gävlenatten om anledningen till The Chiefs olösta kontraktssituation.
Om de stämmer kan Brynäs IF vara maktlöst inför hans beslut att söka nya jaktmarker, norröver.

70 Rodrigues: Hade Spets börjat producera mera så hade han nog varit önskvärt. Han har arbetskapacitet iaf.
Enl prsopect så är ju norsken under utveckling ;-)

« · 875793 · »