1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742340 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
GävleLasse: Hans fru är från Gävle, så även hennes föräldrar!

arnio: Det ryktet startades av en användare på Hs,det fanns ingen substans i ryktet.

Peja: Sen så vill ju Angell bryta sitt kontrakt och gå till Frölunda med....

arnio: Sjödin-ryktet kommer inte från Lasse Anrell. Det gick rykten om Timrå innan han skrev det.

fan det blev ju fel.

Är det för att du vill bli överraskad eller?

Främsta anledningen till att jag inte tror på det är att alla om inte förnekar så åtminstånde verkar vara helt ovetande om detta. Brynäs, Sjödda och Timrå tänker jag på då.

Att dessutom ryktet kommer från Lasse Anrell gör det inte det minsta trovärdigare.

Sen att Sjödda själv för några månader sedan sade att han kommer att avsluta karriären i Brynäs ger mer grädde på tårtan måste jag säga.

GävleLasse: Är det för att du inte vill bli överraskad eller?

arnio: Är det för att du inte vill tro det eller?

Jag skulle inte bli överraskad om det blir Timrå för Sjödda.

GävleLasse: Jag tror inte på det i alla fall.

arnio: Saker och ting ändras, så även prioriteringar. Det kan vara så mycket som kan påverka en familj. Kanske vill hans fru flytta närmare familjen, hennes föräldrar kanske börjar bli gamla och hon vill bo närmare för att kunna finnas till hands. Som sagt var. när det gäller familjen och anhöriga så är ett Brynäshjärta väldigt litet.

Osvuret är bäst.

GävleLasse: Jo det är klard at ingenting är omöjligt men jag ser det som ytterst osannolikt. Sjödins har bott 10 år i Gävle och varför skulle frugan helt plötsligt måsta dra till Timrå? Tror knappast att Sjödda är en toffel ändå men vi får nog snart veta.

Skulle han lägga av eller gå till TIK så är det ingen katastrof men inte långt ifrån. Plånboken måste öppnas för Sjödin har burit Brynäs på sina axlar och andra måste i så fall ta över.

Men som sagt jag tror inte en sekund på TIK ryktet.

arnio: "Mitt" kan bara gälla honom själv. När familjestiuationen spelar in så kan det lika gärna bli så att han försvinner.

65selander: Kan inte tänka mig att inte Brynäs ger Sjödda vad han vill ha.

arnio: Kan ju bli som Weinis att kosingen lockar.

65selander: Inte en chans att Sjödin gåt till Timrå. Han har ju till och med förnekat det själv "mitt förstaval är Brynäs"

70 Rodrigues: Ang Weinis så känns det nog rejält surt för MODO. Får se vad som händer nu när Sjödda kommer hem.

Förhoppningsvis så förstår han att det vore kasst att lämna Brynäs. Fast Challe och han kanske vill gå på Bergsåker tillsammans ;-)

Bra om man lägger ut länken också :-)

Gusten: Apropå lön, Weinhandl valde LHC och får 300.000 kr i månaden! Se länk.

Bissett19: "Hellre ett treårskontrakt på 250 lök till Tärnström i månaden,än samma lön till Sjödda under hans sista år."

Enig!
Det enda som svider är ju att klubben får lite "badwill" sen har Sjödda varit lite av en idol...det gör ont när knoppar brister...

GävleLasse: Nä,då börjar man närma sej en Metallares årslön;)

Bissett19: Betalar man såna pengar till Sjödda så är det totalt åt helvete. Han är Bra, men SÅ bra är han inte...

arnio: Ja varför inte.

Hellre ett treårskontrakt på 250 lök till Tärnström i månaden,än samma lön till Sjödda under hans sista år.

Om nu dessa rykten stämmer.....

Dick Tärnström vore nåt

GävleLasse:

Lägg till:

Jusso H Soumilaiesen mästarilainen
Mads Hansen Nörsk mästareX2

GävleLasse: Snacka om petitteser :-)

70 Rodrigues: Nej Dacke och Molin kan vi allt behålla ;)

Bissett19: Rätt intressanta rader om backvirtuosen Niklas Andersson

"Man kan också säga att Niklas Andersson är som en Andreas Custemo men med bra skridskoåkning och bra skott."

Dit hän har det burit...

Jag hoppas att nästa spelare i tröja #2 är bättre...

GävleLasse: Om jag verkligen hade resonerat så, då får dom ju lägga ner hela laget :-)

70 Rodrigues: Nej han är både äldre och Bättre än Sjödda.

Men du borde väl tycka att Sjödda kan dra.. Du som gillar vinnare.. Vad har Sjödda vunnit med Brynäs egentligen? Han kom tillbaka till Brynäs -00 och sedan har det varit ganska tunnsått med framgångarna.. ;)

GävleLasse:Yeah baby :-)

70 Rodrigues: Inte ett Kinderägg till.

GävleLasse: Chris Chelios skulle inte vara helt fel :-)

Bissett19: Nu kommer det en radda obskyra transatlanter efter idoget statsrunkade av Tony.. ;)

70 Rodrigues: Huge och Amöbor har i alla fall en sak gemensamt.. Ingen av den hör till fjäderfän...

För att utveckla mitt resonemang vi hade på telefon förr så sa jag att jag hoppas att man ersätter Sjödda med en bra back men att det inte skulle förvåna mig om de testade med en yngre förmåga.

Nöjd nu Tony?

Yngre förmåga, ALLA är väl yngre än Sjödda ;)

70RodriguesEliprospects:

Börja namedroppa ersättare till Sjödda nu:)

70 Rodrigues:

Blanda för fan inte in mig i er diskussion...

Ankan - redan matad

70 Rodrigues: fjäderfä som fjäderfä...

GävleLasse: Ankor om jag får be :-)

70 Rodrigues: Ändrar de åsikt? Har inte haft så mycket fokus på deras åsikter faktiskt.

Ta en cipramil till å gå ut å vattna hönsen

GävleLasse: Säger som Bob Marley, No Women no Cry :-)

65selander: Den sociala biten gör mycket. Han Fru Sjödin hugg på ett bra jobb så finns risken att flyttlasset bär av ditåt...

GävleLasse: Du ändrar ju åsikt snabbare än en strippa från Bangkok :-)

GävleLasse: Det som skulle tala för att Sjödda drar är ju att hans lovade jobb som sportchef har förlängts till Sundlövs fördel men har ändå svårt att tro att han skulle välja ett förortslag till Sundsvall.

70 Rodrigues: hycklare?

GävleLasse: Eller hur, din hycklare!!

70 Rodrigues: Jag är väl inte lika luttrad som du utan har lite förhoppningar.

GävleLasse: Vad har du käkat då, så helt plötsligt ska Brynäs ersätta en kanonspelare med en annan kanonspelare :-)

Gusten: Det ser bra ut på bild i alla fall ;)

GävleLasse: Visst solen har varit framme, men njae jag tyckte det blåste lite kallt.. :)

Gusten: Har du blivit biten av Tony? Vadan denna neggoinställning efter en solig dag :)

Bissett19: rätt skoj ändå.. vad är "ung" back egentligen? värvar vi en 10 år yngre ersättare så är han fortfarande "gammal" i hockeysammanhang ;)

« · 875916 · »