1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742163 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
wap.hockeysnack.com
Peja: Viljan , Peja, viljan. Spets har viljan, orken, glöden att vara pain in the ass på plan. Förövrigt så fyller Hoa-Hoa år idag

Huge: "Får man bli hang-around?"

Jag, du och Lasse. Fan vilken förening :)

Huge: Hur ska Spets användas då? Han slår ju aldrig en passning rätt i anfallszon, i bästa fall kan han göra en lyckad "dumpning", men oftast blir de för klena. Och hans skott är patetiskt.

Gusten: "Gusten - medlem i föreningen Spetsens vänner"

Får man bli hang-around?

Bry dig inte om gnället över Spets. Det vittnar om okunskap och att man inte begripit att ett lag består av olika spelartyper.
Spelare med hans karaktär och järnvilja växer inte på trän.
Jag hoppas på att det blir lite som Gävlelasse är inne på: att Spets oftare används på ett lite annorlunda sätt än vad Boork hittills gjort.
Snacket om att han inte tillför ngt är lika felaktigt som den onyanserade kritik som ex Danne ofta får utstå.
Inget att bry sig om....

mattiaskarlgren: Nä, vi tror inte på dina källor och vi har ingen anledning att göra det den här gången heller. Det verkar ju konstigt att både Sundlöv och Boork skulle gå ut i media och meddela att de vill förlänga med Spets, om de inte vill det...

GävleLasse: Ja, varesej jag vill det eller ej, så kommer ju Spetsen att få förlängt. Kanske blir det bara någon form va tryout-kontrakt, kommentarerna i media kan tolkas åt det hållet.

mattiaskarlgren: Nej det skulle inte vara konstigt. I alla fall om man skall se på antalet kontrakterade forwards.

15 forwards är fem hela kedjor. Ett sånt övertal kan man inte ha under en hel säsong.

Jag skulle tro att två kommer att lånas ut, Gynge och Alcén.

Enligt en "källa" så får inte Spets förlängt..

Men ni verkar ju inte tro på mina källor så detta stämmer väl säkert inte..

GävleLasse: Pass opp,Huge laddar om,håll i hatten,Fredagskvällen är räddad;)

HugeSkriver ett inlägg hos Brynäs IF

Gusten: bättre än många "klubbor"... speciellt i brokebacktider...

GävleLasse: "Gusten, jag går med i klubben jag med ;)"

Mååånga klubbar blire...;)

Peja: Men det berodde ju mer på att det var mer konkurrens om platserna den här säsongen. Du måste ju kolla på s p e l a r e n, inte på istid nu och då.

Jag skulle vilja se ett litet test med Spetsen på försäsongen. Stoppa in honom i samma kedja som Brendl och Lind så får han göra samma jobb som han gör i det norska landslaget. In framför kassen å stör målvakten och ta rätt på returer...

Vi kommer att få med oss många utvisningar när domarna dömer 2 minutare på långa pärlband efter att ha sett "Spissen" fladdra iväg efter en liten knuff.

Gusten, jag går med i klubben jag med ;)

Gusten: Jomen unga spelare är i regel bättre när de har anpassat sig till ES. Och Spets petades ofta förra säsongen, han satt ofta som 13e forward trots att han var i speldugligt skick.

Peja: "Det säger sig självt att man är bättre andra säsongen än första. Det hade vem som helst varit"

Ja precis som Sunken, Lavins mfl?

"Boork petade Spets ofta, t.ex i slutspelet fick han väl inte spela en sekund, så det verkar inte som om Boork ser honom som en ovärderlig spelare precis"

Han var skadad...

Gusten: Det säger sig självt att man är bättre andra säsongen än första. Det hade vem som helst varit.

Hermansson är inte ens jämförbar med Spets. Han kan skjuta, passa och är hyfsat stark.

Spets saknar grundläggande hockeyfärdigheter som passningsspel, skott och fysik. Det finns ingen annan i Brynäs som saknar alla dessa tre färdigheter.

Boork petade Spets ofta, t.ex i slutspelet fick han väl inte spela en sekund, så det verkar inte som om Boork ser honom som en ovärderlig spelare precis.

Peja: Måste bara förtydliga att jag INTE är förälskad i norrbaggen.
Jag hade gärna sett att vi hade haft ett så bra lag så att Spetsar och Hermansöner inte platsat. Men nu tror jag den krassa verkligheten är så att antingen får vi Spets eller ingen alls...då tar jag Spets sju dar i veckan!

Peja: Nej jag, Boork och Sandlin är grundlurade.
Jag tycker man kan göra en jämförelse med Widing. Båda åker mycket skridskor, båda är irriterande för motståndarna. Båda producerar dåligt.
Men jag tycker att Spets är en större talang som inte halkar omkring på isen som Widing.
Han ligger "rätt" i banan och följer tränarens direktiv, det är nog därför Boork gillar Spets och kanske därför han hamnade på + i +/-statistiken?

Första säsongen däremot, då åkte han på lädret och såg ut som luggen hängde för ögonen.

Förlåt mig, men jag tror faktiskt att han kommer höja sig succesivt säsong efter säsong.

Gusten: Ja, men man måste ställa högre krav på en elitseriespelare. Kolla på exempelvis Salmonsson. Han är inte given i laget, men forecheckar som Spets och har dessutom fler egenskaper. Jag fattar inte att t.ex du blir så lurad av Spets många gånger meningslösa forechecking.

Peja: Okej, synd att du missat alla gånger han stressat motståndarna till dåliga uppspel mm.

Jag tycker att det är tydligt hur han faktiskt HAR blivit starkare i kroppen denna säsongen jämfört med förra. Tror han tar ytterligare ett steg kommande säsonger och börjar producera framåt också.

Det tillsammans med hans energi och hjärta gör att åtminstone jag tycker att det borde finnas en plats bland 15 forwards för honom.

Gusten: Jag avskyr inte Spets, men jag tycker inte att han tillför något. Baserat på de ca 100 es-matcher som han har spelat för Brynäs.

Peja: "Spets kan ju absolut ingenting förutom att kämpa"

Ja jag vet att du avskyr Spets. Jag ser då iaf andra kvaliteér hos normannen.
Sen har han ju faktiskt gjort fler mål än Bäckis i VM ;) och han är den enda i det norska landslaget som ligger på + i +/- statistiken.

Gusten: Barnsjukdomar? Spets kan ju absolut ingenting förutom att kämpa. Om han kan bli en 30p-spelare så kan massa juniorer bli det också.

70 Rodrigues: Sluta på en fredag? Njää :)

Gusten: Sluta hascha nu :-)

70 Rodrigues: "håller tummarna för att Spets inte förlänger :-)"

Håller inte med, hoppas på ett 3-årskontrakt.
Spets kurva går uppåt och han jobbar som en gnu utan att gnälla.
Om några säsonger när hans "barnsjukdomar" slipats bort kommer han snitta 30 poäng per säsong.

Gusten - medlem i föreningen Spetsens vänner

Skönt att veta att det blir en säsong till.... För vad är Brynäs utan Sjödda? :)..Nu får del lite mer tid att utmärka en ersättare....

Ska bli mycket intressant att se hur Boork kommer att formera laget.
Några måste ju lånas ut, jag tippar på Morin, Gynge, S Karlsson.

Bissett19: Då är väl truppen spikad o klar nu, håller tummarna för att Spets inte förlänger :-)

Målvakter
#1 Daniel Sperrle 07/08
#1 Markus Korhonen 07/08

Backar
1 Nick Angell 07/08 (artistkontrakt)
2 Antti Hulkkonen 07/08
3 Daniel Johansson 07/08
4 Linus Morin 07/08
5 Peter Nolander 07/08
6 Jörgen Sundqvist 08/09
7.Juuso Hietanen 08/09
8.Markus Kankanperää 08/09
9.Niclas Andersén 08/09
10.Tommy Sjödin 07/08

Centrar
1. Janne Hauhtonen 07/08
2 Mads Hansen 09/10
3 Sebastian Karlsson 07/08
4 Alexander Sundström 08/09
5.Mikael Lind 07/08

Forwards
1 Björn Danielsson 08/09
2 Richard Gynge 07/08
3 Johannes Salmonsson 07/08
4 Mathias Månsson 07/08
5 Daniel Hermansson 08/09
6 Johan Alcén 08/09
7 Daniel Widing 08/09
8 Ove Molin 08/09
9 Pavel Brendl 09/10
10 Andreas Dackell 08/09

65selander: Jag har hört rykten om att Brynäs ska lansera ett eget tuggummi och att Tommy ska chefa över detta ser jag som självklart mao Brynäs nya tuggummigeneral!

70 Rodrigues: Skulle gärna se Sjödda som någon som var involverad samt har bestämmande rätt ang spelarinköp

65selander: Scout kanske, eller chef för den nya sportorganisationen som det har talats om?

65selander: Kent-Åke kanske lovade bort sin tjänst........:)

70 Rodrigues: Vad tror du det är för tjänst?
Scout, tränare, marknadsavd?

GävleLasse: Skönt att det äntligen är klart med Sjödins vara eller icke vara.

28niion: Finns ingen anledning att skriva om det :-)

65selander: Men ut med språket då! Vad rörde sig ryktet om? =)

wap.hockeysnack.com
Sylf: Det var ju därför jag inte spred något rykte. Ryktet rörde inte pengar iaf.

65selander: Dags att ringa din "källa" och be honom dra nåt gammalt över sig....

wap.hockeysnack.com
Trevlig nyhet ang Sjödda. Trevligare blir den när den blir official. Tror också att det är fullt i truppen sedan om nu inte Boorken har lurat någon att skriva på i Ryssland.

Gusten: I och med att det verkar vara klart med Sjödda så tror jag att Sundlöv kommer att förklara lagbygget 07/08 för klart. Det skulle förvåna mig mycket om några fler tillkommer. Det skulle väl i så fall vara om man tar in någon/några på tryout men då skulle det nog röra sig om riktiga högoddsare typ Ström.

Som ersättare till Angell under försäsongen så lär väl någon av våra juniorbackar som har sommarkontrakt med brynäs få chansen. Mitt tips: Jonte C

65selander: ja, säg det. Jag tror att det är många spelare som skulle ta ner vederbörande på jorden ganska omgående.

moreten: Ja vafan han har ju minst 5 år kvar i kroppen :)

Gusten:
Varför inte ersätta en gammling med en yngre gammling...
;)

GävleLasse:
Ang "Jag tror inte heller på ett scenario att en ny spelare kommer in och tar över ledarrollen. Men han kan gott och väl visa lika mycket pondus på plan som Sjödda."

Undrar vem som skulle skjuta ut sig först om någon kom in och försökte spela allan, Dacke kanske?

Peja: Kanske inte. men jag tycker inte att Sjödda visat några utmärkande tendenser på ledarskap. Han är ingen pådrivare.

Den enda gången som jag sett Sjödda aktiv den här säsongen varnär han och Månsson var osams efter att Månsson åkt offside i ett väldigt bra läge.

Jag tror inte heller på ett scenario att en ny spelare kommer in och tar över ledarrollen. Men han kan gott och väl visa lika mycket pondus på plan som Sjödda.

GävleLasse: Jomen det känns inte som att en 85a kan gå in med samma lugn i spelet och tillföra samma ledaregenskaper som Sjödda har. Det krävs någon mer rutinerad för det, typ Marko Kiprusoff.

Gusten: 21 år yngre och knappt torr bakom öronen *skratt*

Men skulle han hålla samma kaliber som Sjödda så skulle man ju inte bli missnöjd direkt.

70 Rodrigues: Här har du Sjöddas ersättare.

70 Rodrigues: Jo, Kärpäts förre lagkapten... men han är på G till Färjestad?

GävleLasse: Exakt. Jag tycker att f.d spelares kompetens ofta överskattas väldigt mycket. Och jag tror att det är farligt att sätta fel personer på fel positioner i föreningen.

Bissett19: Det här skulle kunna vara en ev ersättare för Sjödin om det inte löser sig?

Peja: Svar Nej... Sjödda har inte den erfarenheten av marknadsföring som krävs för att vara klubbdirektör, i alla fall så kan man utgå från att det måste finnas många bättre alternativ av Sjödda. Jan Reander som sitter i styrelsen har nog bättre erfarenheter i så fall då han haft många höga poster för multinationella företag.

« · 880143 · »