1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742252 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
argonaz: Frågan är väl om Sjödin har kompetensen som krävs för att kunna vara klubbdirektör?

argonaz:
...o vilka är de nödvändiga besluten som ska tas?

70 Rodrigues:
Håller med om centrarna. Bara att se sig över ryggen vilka
spelare på centerposition som finns i andra klubbar så förstår
väl var och en att Brynäs IF ej kan vinna sm-guld (just nu i vart fall)
Ibland undrar man verkligen hur det är ställt med kunskapen hos
vissa när det gäller kompetensen i de olika lagen.

Man blir ej direkt upphetsad av Bäckis centerspel i VM.
Förstår bengan till fullo att han tycker att tempot är som på hans
tid, när Bäckis o Steen håller i pucken.

Mitt tips till Tommy Sjödin är följande!
Flytta bort Kent-åke som klubbchef med din klubba o sätt dig själv
på stolen.
Måhända fick du inskrivet i ditt kontrakt att du skulle få sportchef jobbet efter avslutad karriär, men måhända har det blivit diskussioner kring detta.

I bästa fall har du liksom jag sett vilken lekstuga det är i Brynäs IF.

Det är hög tid att sponsorer samt övriga medlemmar i Gävle o dess omnejd rättar till det som behövs inför kommande årsmöte.
Byt ut valberedningen, in med en ny klubbchef o skaffa fram en ordförande som genom sin styrelse kan ta nödvändiga beslut.

70 Rodrigues: Du har helt rätt.Eller rättare sagt vi hoppas du har helt rätt. Från att ha haft inga backar som är konstruktiva och snabba i tanke och spel och inte minst i uppspelsfasen har vi numera 3 i som du säger Holmqvist och Söderholm men även lille Tuuka som är en terrier.

Revanschen kommer....

GävleLasse: Förvisso, men jag tycker nog att dom nu har hittat ersättare för Kouvisto och Oduya i Holmqvist och Söderholm.

70 Rodrigues: Ja får de bara ihop dem till ett lag så blir de farliga. på pappret ser de ruskigt starka ut, men det gjorde de ju även inför förra säsongen.

Lunkan: Frågan är om det löser sig?

Gusten: Ja, centrarna är Brynäs akilleshäl, är nog långsammast i ES.

70 Rodrigues: Äh vad ska vi med en stark förstacenter till? Det blir ju ingen konkurrens då ;)

Jag gillar filosofin: Tappa förstacentern, ersätt med en femtedito.

mattias - 74: Ja, Frölunda har lärt sig läxan från den gågna säsongen och kommer att gå långt. Dom har ett ruskigt starkt lag:

G Ari Ahonen
G Joel Gistedt
G Robin Rahm

D Oscar Ackeström
D Jonas Ahnelöv
D Andreas Holmqvist
D Philip Larsen
D Tuukka Mäntylä
D Antti-Jussi Niemi
D Ronnie Sundin
D Toni Söderholm

F Niklas Andersson
F Johan Andersson
F Jonas Esbjörs
F Karl Fabricius
F Mikael Johansson
F Jonas Johnson
F Magnus Kahnberg
F Tomi Kallio
F Steve Kariya
F Martin Plüss
F Johan Ryno
F Jonas Nordqvist

70 Rodrigues:

Ja jag tycker Frölunda har ett lag för kvalserien nu i år =)

Gusten: Hyfsat nyförvärv till Frölunda.

Lunkan: Tjaa, om Sjödda kommer med orimliga krav (därmed inte sagt att han gör det) så är måhända Kronwall eller framförallt Tärnström ett bättre alternativ. Det kan tyckas så här i efterhand att Sundlöf skulle haft lite mer is i magen och försökt få Kronwall istället för Andersén t.ex.
Men som sagt ikonen Sjöddas vara eller icke-vara får tiden utvisa.

70 Rodrigues: Förmodligen inte ev om Sjödda inte ritar på då varför det nu ska behöva ta sån tid. Det känns som dom ligger en bit ifrån varandra...

GävleLasse: Staffan Kronwall på väg hem, jagas av flera svenska klubbar, undrar om Brynäs är med där och rycker?

Jajjen: Har aldrig gillat Boork. Han är fruktansvärt överskattad.

70 Rodrigues: Hoppas att han kommer tillbaka till ES och knäpper Sturmbannfuhrer Boork på näsan.

Jajjen: Vadå varför?

70 Rodrigues: Varför?

Bissett19: Hoppas att han kommer tillbaka till ES och knäpper Sturmbannfuhrer Boork på näsan.

Peja: Inte så konstigt,det är en mycket bra spelare.

GävleLasse: Självklart måste man ha en mix för att få ett bra balanserat lag, det har jag inte sagt emot, men jag tycker inte att Cipulis hade tillfört något som Brynäs saknade förra säsongen. Sedan är det inte riktigt sant att det ärcker att jobba hårt om man är ung svensk; Vi är väl många som har kritiserat Sebastian Karlsson såsom vi kritiserar Spets?

GävleLasse: Tenkrat tillhör väl enbart sig själv i detta läge, då han är unrestricted free agent.

Peja: Ett ganska intressant begrepp det där med "onödiga importer" Visst jag följer dig i ditt resonemang men samtidigt så håller jag inte med. Du har flera gånger talat dig varm om att man skall satsa på unga talanger typ Gynge, tar man då in spelare som inte är världsstjärnor så hamnar de i facket utfyllnadsspelare.

Som jag ser det så spelar det ingen roll om man är svensk eller utländsk. passar man in i laget och gör det man ska så är det bra. Det är en ganska konstig bild som många vill måla upp. Vi svenskar skall jobba hårt men har inga krav på oss att göra en massa poäng, men är spelaren utlänning så måste det göras grovjobb OCH en massa poäng.

Lagbygget är precis som med det mångkulturella samhället, det är ofta väldigt bra att få in influenser från andra länder. Transatlanter med sina vinnarskallar, Finnar med sin sisu osv.

GävleLasse: Cipulis hade antagligen tillfört mer än t.ex Spets, men han hade ändå varit en "onödig import". En utfyllnadsspelare.

Peja: Ja han missade ju ett friläge i Valbo men det faktum att han ens kom till det friläget visar ju på att har kunskapen att åka rätt och ta emot långa passningar.

Jag är ganska säker på att Ciulis inte hade gjort bort sig om han bara fått chansen att lära sig spelsystemet.

GävleLasse: Tycker också att han var helt okej, men lite väl uddlös när han kom till målchanser. Fast man kan ju inte göra en helt rättvis bedömning av en spelare som man bara har sett 2-3 matcher.

Peja: Från det ena till det andra så skall det bli kul att titta på #29 i lettland idag. Martins Cipulis som ratades av Boork och Sundlöv inför den här säsongen. Han gjorde ingen höjdarsäsong i den Slovakiska ligan den här säsongen men jag gillade Cipulis spelstil och framförallt speed.

2006-2007 HK SKP Poprad Slovakia 45 matcher 6 mål 8 assist 16 UtvM.

Peja: Nä Ok, jag kom ihåg fel tydligen. Sorry.
Hur som haver får vi väl se hur det blir med allt.

Hahl Bundy: Fast spelare som har kontrakt med svenska klubbar får ju sticka till NHL innan ett visst datum, oavsett om de har klausul i sina kontrakt eller ej. I fallet Orzagh var det absolut inte Luleå som försökte stoppa honom från att åka, vilket du försöker göra gällande.

Hahl Bundy: Det är ju inte så svårt att släppa en kille man inte har rättigheterna över.

Boston kommer att behålla honom så länge som möjligt. Vill de inte ha honom i laget så kommer han att användas i andra trader med NHL lag.

Jag utgår från att han har kontrakt då han fortfarande står på Bruins roster.

GävleLasse: Beror kanske på hur klausulerna är formade. Timrå (Nubben)har iallafall aldrig hindrat nån att sticka till NHL.
Se på Nordgren som stack i sista sek. liksom Hedström.Dom lämnade stora tomrum efter sig men vi hindrade dom inte.
I Orzaghs fall blev det ju tjafs pga av att Luleå inte ville godkänna det hela el. hur?
Så det beror nog lite på hur man står vid sitt ord kanske?!

TIKbiff: Konstiga rykten i så fall. Normalt brukar det vara agenterna som läcker ut en massa för att höja marknadsvärdet på sina spelare. Sjödda har ingen agent.

Men jag är ändå ganska övertygad om att det är lönen som spökar i förhandlingen med Brynäs.

Sjödin klar? OM han nu är klar för en klubb, oavsett vilken så borde ju den klubben i så fall offentligjort övergången. Och OM han nu är klar för en klubb, oavsett vilken. Varför förhandlar han fortfarande med Brynäs?

Hahl Bundy,TikBiff:

Agera gärna försvarsminister åt erat troll,via Privatmessen lät det helt annorlunda.

GävleLasse:
Ja men endå förekommer dom..

Tja vi får väl se ;-)

TIKbiff: Såna klausuler som IIHF inte godkände menar du? Det ar ju precis en sån klausul som ogiltigförklarades i Orszaghs fall.

Jag har inte full koll på hur det var men jag har för mig att såna klausuler inte får förekomma. Hur som helst så tillhör Tenkrat Boston Bruins, kontrakt med Timrå eller inte...

Bissett19:
Näpp,,, förresten så skrev väl Ambroo bara

"Sjödin KLAR"
men inte för vilket lag,,,Sjödda kommer INTE kommer att spela i TIK,
jag har hört rykten att han vill tjäna storpengar sin sista säsong och kan tänka sig utomlands...

Bissett19: Ursäkt men var sa Ambroo det?
Det enda han sa var: "Sjödin är klar".
Men inte för vilket lag.

TIKbiff: Är det samma källa som Ambroo som sade att Sjödda skrivit på för Timrå för två veckor sedan?

GävleLasse:
Det jag menar är väl att de flesta spelare vill väl spela i NHL, idag har de flesta spelare en klausul i sina kontrakt där de har rätt i att sticka, enligt mina källor så har tenkrat skrivit på ett kontrakt med TIK, men som du säger han kan ju vara förlorad ändå..

TIKbiff: Vad har Angell med Tenkrat att göra?

Det som skiljer dem båda är att Tenkrat är draftad och har dessutom spelat 177 matcher i NHL.

Försvinner Angell till NHL så unnar jag honom det.

TIKbiff: Jo, men på vilket sätt då mitt påstående om att Tenkrat helst inte vill spela i Timrå felaktigt?

Peja:
Vill inte de flesta spelare det?

Som Angell t.ex.

Hahl Bundy: Det låter som om han hellre vill spela i NHL än elitserien.

65selander:
Jodå, lotvonen skall vara på G, evt inte om det blir till ES starten på definitivt före jul.

TIKbiff: Vart vi skall... före er så ni får vara lillebror i Norrland igen. :-))
Lotvonen kommer väl inte på is på denna sidan året eller?

Peja: Sanningen ska man tåla höra o det du sa om Tenkrat var inte sanningen :)
Däremot backsidan ser tunn ut, ja, spec 2 st. skadebenägna spelare i Kosken o Lotvonen.

Men vi kommer ju parkera o Motståndarnas zon så det blir nog lugnt för Backlund så när som på nån strökontring :)

TIKbiff: Har ni svämmat över?

Varför diskuteras Timrås laguppställning i Brynäsboken?

65selander:
Bah..du är bara bitter ;-) det var mer Media som skrev om SM guld efter den strålande säsongsinledningen.

I år ska vi till semi..vart ska ni? ;_)

« · 879647 · »