1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743208 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Bissett19: Jo jag vet, men om det är några klubbar vi måste kunna konkurera med så är det väl DIF och SSK kan man tycka, men å andra sidan, va fan har Brynäs att erbjuda, en plats på bänken?

70 Rodrigues: Vafaen har vi sagt om talanger? Det räcker med dom snorungarna nu.....

micke: Håller med dig, men Brynäs verkar ju ha snöat in på den linjen och då ser jag hellre Klasen än Sundström.

Jag skulle gärna se Martin Samuelsson i Brynäs. Han är ruggigt skridskostark och tacklas mycket & hårt. En vänsterfattad Widing helt enkelt.

Från Anrell o Wennerholms On the Road sida i Sportbladet:

"Till sist Vad var det viktigaste vi missade i gårdagens final?
-Allt surr att Veteranbacken Tommy Sjödin kan vara på väg hem till Timrå.
Kan det verkligen stämma?"

Vi får hoppas att det bara är ett Silly seasonrykte.

Bissett19: Han kanske vill avsluta karriären med ett SM-Guld.
Han är väl inte dummare än att han inser att det inte kommer att ske i Brynäs.

Gusten: Det lär han inte få i Timrå heller, även om jag tror att dom kommer att gå betydligt längre än Brynäs, vilket inte ser ut att bli så svårt. Brynäs "satsning" är katastrofal. Endast förlängning av kontrakt med spelare man lika gärna kunde vara utan, Widing undantagen.

sylf: Tror nog Timrå har en ganska bra chans. Deras lagbygge blir man avis på...

Jämför med Brynäs, se länk

sylf: Inte så negativ nu herr Sylf, Brynäs har ju inte ens börjat värva än.
Klaga kan du göra till midsommar om inget har hänt. Sjödda stannar givetvis i Brynäs.

arnio: "Brynäs har ju inte ens börjat värva än"

Men det har dem andra lagen gjort, Sundlöv väntar väl på avskrapet.

Gusten:
Och då har dom inte räknat med Pyrölä som ligger tvåa i finska målligan samt peppens lillebror:)

Samt att om en Timrålirare vill flytta hem är han Alltid välkommen.

Toni Dahlman till Mora enligt tidningen city.

Hoppas det beror på att Brynäs hittat något bättre för det känns åt h-vete om Mora får spelare som Brynäs är med och hugger på.
Hade gärna sett honom i Brynäs, bra spelare med rätt ålder.

Zzz: En bra spelare för Brynäs kommer från AS och är 12 1/2 år!

Zzz: Truppen just nu, hua!

G Daniel Sperrle

D Nicholas Angell
D Antti Hulkkonen
D Daniel Johansson
D Linus Morin
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist

F Johan Alcén
F Nicklas Bäckström
F Björn Danielsson
F Richard Gynge
F Mads Hansen
F Janne Hauhtonen
F Daniel Hermansson
F Sebastian Karlsson
F Ove Molin
F Mathias Månsson
F Johannes Salmonsson
F Daniel Widing

Tror inte att Dackell, Lind och Sjödin skriver på förens dom ser vilka värvningarna blir. Som det ser ut nu så skulle jag aldrig skriva på som truppen ser ut nu.

70 Rodrigues: Ingen trupp man skrämmer nåt lag med precis. Vi får verkligen hoppas att mormor har nåra ess i bakfickan annars är vi illa ute. Med degen som strömmat in under säsongen borde det kunna ramla in nåt bra. Men känner jag Brynäs rätt så är vi tillbaka på ruta ett snart igen, med KS och allt roligt.

PS, du har Bäckis i din laguppställning? Önsketänk?

sylf: Han har ju faktiskt inte ritat på för Capitals än ;-)

70 Rodrigues: Tror inte att Dackell, Lind och Sjödin skriver på förens dom ser vilka värvningarna blir. Som det ser ut nu så skulle jag aldrig skriva på som truppen ser ut nu.

Även om jag i min natur är lite mer positiv än du =), så känner jag en stark oro. Jag gissar att det blir Andersén och finnen från Jokerit som blir våra backförstärkningar och det känns ok även om även jag önskar mer.

På forwards sidan verkar det bara bli någon eller några nya tillskott. Och det måste vara av klass, jävligt synd att inte Dahlman skrev på. Jag skulle hellst vilja ha 2st riktigt bra forwards i 25-30 års åldern, det tycker jag är realistiskt även med Brynäs ekonomi.

Det är bara att hoppas att Dackell gör en sesong till som förra och är produktiv som i slutspelet även om han överpressterade ordentligt då.

sylf: "Vi får verkligen hoppas att mormor har nåra ess i bakfickan annars är vi illa ute."

Då måste det vara 5-6 riktiga ess isf!!

Zzz: Ja, som Brynäsare kan man som vanligt bara hoppas och våndas!

Zzz: Självklart kommer Dacke vara lika bra nästa år, men det räcker inte!! Vi måste ha 3-4 till som är lika bra, annars kommer vi inte att komma nånstans. Vi måste ha minst 2 tunga pjäser i backlinjen plus en målvakt som är landslagsmässig. DÅ, kanske det går bättre än i år.

Jag tror faktiskt att ryktet om Sjödda kan vara ett starkt sant rykte, DOCK så tänker man ju så här.. Timrå tror jag aldrig är intresserad av att värva en spelare som Sjödin som dom vet gör sitt sista år..

mattiaskarlgren: Går Sjödda till Timrå blir det leksandsderbyn snart igen...

Teppo: Det blir det nog ändå.......

70 Rodrigues: Jag är jävligt rädd för att Sundlöv inte har några ess i bakfickan!
Ritar Sjödin,Dackell och Lind på så finns det ju inte så många platser över till det..Tyvärr!

BFG: En klockren värvning hade varit en ny sportchef!!

70 Rodrigues: Bara för att han inte värvar spelare fort som fan?

Falken: Nä, för att jag anser att han saknar kompetensen som behövs.

70 Rodrigues: Jag tycker då att vi lyckades bra med dom spelare som vi värvade till förra säsongen. Dom flesta av dom var väl inte speciellt populära här men lyckades bra under säsongen.

70 Rodrigues: Sundlöf har hittills gjort ett fantastiskt arbete med Brynäs och vi kan inte dömma honom för denna försäsongs arbete redan den nionde April. Kanske kanoner ännu väntar bakum knuten, kanske de ännu spelar hockey....

Falken: Det tycker du, men inte jag. Har lite högre krav än en kvartsfinalplats!

arnio: Förlåt, allt som Sundlöv företar sig är ju rätt!

70 Rodrigues: Allt är kanske inte rätt men att önska hans avgång känns lite överilat. Vem vill du se på hans post i stället då?

arnio: "Sundlöf har hittills gjort ett fantastiskt arbete med Brynäs... "

Nu får du ge dig...

arnio: INGE HAMMARSTRÖM!!!!

70 Rodrigues: Ok tack.

Är det någon som vet hur arbetsfördelningen mellan Sundlöv och Boork är?

Jag tycker att det är svårt att säga vad/vilka värvningar som är Sundlövs och vilka som är Boorks. Eller är det en ren slump att Sundlöv helt plötsligt ändrade värvningsstrategi och började signa unga svenskar och spelare som Boork tidigare coachat när denne skrev på för BIF?

70 Rodrigues: Nu sa jag inte att jag var nöjd med en kvartsfinalplats. Det jag menade var att dom flesta av dom spelare vi värvade inför förra säsongen överraskade och var bättre än vad jag på förhand hade trott.

Falken: OK!!

Falken: Tyvärr så är Brynäs IF Sveriges största klubb för "inbördes beundran"

Falken:Daniel Ström,Hulkkonen o Sebastian Karlsson var ju tre lyckade värvningar:)

Falken: Visst överaskade de flesta nyförvärv positivt, eller skall man säga att de höll måttet för ES. Inget av nyförvärven gav laget en boost om man jämför med andra lags, alltså de lag vi möter.

Hansen mfl. är exempel på hur man breddar ett lag.

Den enda som kommit in och verkligen varit bra har varit Kristan.

GävleLasse: Angell var väl hyfsad iaf :-)

Bissett19: Man kan ju inte räkna med Ström som en värvning... han hade ju bara try out...

Jag kan fortfarande inte smälta att man inte signade Cipulis... I rätt omgivning så hade han kunnat vara jävligt nyttig.

70 Rodrigues: framåt var han bra, men samtidigt så hade vi ingen klockren kollega till honom så det var virrigt i defensiven när han var inne under den första halvan av säsongen.

Men han är ju ett av de positiva nyförvärv som gjorts...

GävleLasse: Undrar varför Öhrstedt gör ett kanonjobb i LHC men misslyckades så totalt i Brynäs?

70 Rodrigues: Tja, säg det... Han kanske tillåts att spela ett spel som passar honom.

GävleLasse: Offensivt menar du??

70 Rodrigues: nja det är ju främst i egen zon som han varit bra. Han spelar rejält och duttar inte runt med pucken lika mycket som han gjorde i Brynäs.

GävleLasse: Enligt Sturmbanfuhrer HUge så berodde det på en bättre backpartner :-)

GävleLasse: För Sjödin suger verkligen :-)

« · 868917 · »