1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742340 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
5 Nyström: Nu vet jag inte vad han får i plånboken men är det en billig affär för en slitvarg så får han gärna vara kvar. Duger gott i en destruktiv formation

5 Nyström: Då kommer väl jag ur garderoben också då :)

Hej jag heter Gusten och jag är en Spetsdiggare.

Självklart ser jag hellre Straka istället för Spets men det kommer fan inte bli nån stjärnvärvning.
Jag tror nog att duracellnorsken kommer att ta ytterligare ett steg kommande säsong. Tyckte mig se att han var lite hårdare i kroppen denna säsong.
Däremot så stör jag mig fortfarande på förlängningen av Herman...

65selander: Visst är han en slitvarg och förmodligen inte alltför dyr heller men jag tycker fortfarande att forward sidan ser en aning tunn ut, lite mer spetskompetens (en straffspark jag vet) skulle inte skada.

Gusten: Hoppas du har rätt ang. Spets, även jag har blivit en fan under säsongen men jag är rädd att vi inte får ut så mycket mer av honom.

5 Nyström: Som det ser ut så får ju Spets en förlängning, men för gud skull ge honom ett Try-out kontrakt då. Spets tar bara upp en plats i laget som skulle kunna fyllas på med någonting mycket bättre. Varför inte göra klart ett redan bra påbörjat jobb istf att hafsa av det sista?

70 Rodrigues: Ekonomin?! Antar att de fått hosta upp en hel del för Brendl, Hietanen & Kankaanperä så då får vi nöja oss med Spets istället för Straka.

Jag ser hellre att Brynäs sparar pengar genom att dumpa Spets. Vad är det för poäng med att ha 16 forwards? 15 räcker gott och väl.

Gusten: "Däremot så stör jag mig fortfarande på förlängningen av Herman..."

Blir lite nyfiken var det nån av de ädlare delarna man förlängde?

Lunkan: Äh även Boork kanske tycker att han inte riktigt räcker till ;)

70 Rodrigues: "Som Luleås trupp ser ut nu så blir det svårt för dom att ta sig till slutspel."

Luleå går alltid till slutspel! Spelar ingen roll om de värvar Jan Ove Mättevainio som powerforward. Luleå går alltid till slutspel!

bradberry: Med tanke på deras orutinerade tränare så tror jag att det blir första gången dom missar. Djurgården gick ALLTID till slutspel de också, nu har dom missat 2 år i rad!

70 Rodrigues: Sant!

Kyrö kanske får snöra på sig innan det är färdigt... ;-)

70 Rodrigues: Tyvärr så ser ju Luleås backuppställning riktigt bra ut.

Gusten: Förvisso, men på forwardssidan så ser det just nu riktigt tunnt ut, men dom faller väl till föga för Renbergs krav och värvar 2-3 st kanonlirare samt Renberg?

70 Rodrigues: Vet inte det riktigt om nu inte dom hystar in mera kosing. Har för mig att plånboken är lite tunn. Det kan säkert LL eller någon annan Norbottensdiggare svara på

Nån mer än mig som slagits av hur lika Spets (Knut-Henriks lillebror alltså) och Anders Huss är i kroppshållning och skridkoskär när de spelar? Allvarligt alltså. Kolla nästa gång. Inga jämförelser i övrigt. Är det därför han fortfarande får chansen...?

Gusten: "Tyvärr så ser ju Luleås backuppställning riktigt bra ut."

Gräset är alltid grönare på andra sidan........:)

Bissett19: Brynäs IF - Isen är alltid nyspolad på andra sidan ;)

Om jag hänger med rätt i svängarna så har inget lag kontraktat Jonas Nordqvist än. Honom skulle jag ta emot i Brynäs. Känns som att en (1) bra forward till behövs i truppen/laget.

Clarence: Ja en rejäl förstacenter som ersättare för Bäckis hade nog varit prio 1 för de flesta sportchefer.

Gusten: Enligt uppgift så är ju Hauthonen tänkt som ersättare för honom...

Men Nordqvist hade verkligen inte varit fel att se i Brynäs dress.

Gusten: Wikegård verkar ha full koll...

Saxat från hans blogg:

"Brynäs fortsatt aktiva
2007-04-20 - 22:55 i kategori Elitserien, Brynäs IF

Brynäs fortsätter att fånga mångas intresse när det gäller spelartruppen. Nyligen fick man Pavel Brendl att skriva på för klubben. Därefter fångade man en intressant finländare Antti Hulkkonen (Jokerit), sade nej tack till Robert Kristan som ville ha lite för mycket deg, och signade Mika Korhonen i stället. Detta följdes upp av att viktige Andreas Dackell skrev på för två år framåt, och nu har en av landets mest jagade unga spelare, Alexander Sundström bestämt sig för Brynäs.

Det händer grejer i Gävle, och det kommer att bli intressant att följa Brynäs under säsongen….."

Davydkin: Ett ganska intressant nyförvärv tycker jag. Det känns som att han har bättre förutsättningar att slå sig in i laget än spelare som t ex Morin.

Davydkin: Får väl välkomna kinderägget till ett riktigt hockeylag då. Hoppades att det stod att Sjödda förlängde ett år till istället

GävleLasse: Jag tycker det känns oroväckande jag. Med Sjödda har vi 8 etablerade ES-backar + Morin och en Andersén som lämnade leksand för att SPELA i elitserien.

Börjar bli ganska övertygad om att Sjödda inte ingår i Sundlövs planer.

Gusten: Vill bara tillägga att jag tycker att Andersén verkar vara en intressant spelartyp och en bra värvning. Synd bara att vi har tre-fyra sjättebackar redan.

Gusten: : Sundlöv har väl sagt att han vill ha 10 backar i truppen,med Andersen o Sjödda är det 10.

Sjödda ritar nog på snart*hoppas*

Bissett19: Åsså var Straka klar för Severstal Cherepovets...vilka det nu är...

Gusten: Nu får du o Tony släppa honom för gott då;)

Verkar vara en rysk klubb,

Bissett19: Då lär nog knappast Straka behöva tänka på kosingen.

65selander: Lika bra för Brynäs att han gick dit. Det är bättre att han huserar i Ryssland än att han spelar för en annan ES-klubb.

Intressant med Andersén. Något som man kanske bör tänka på är att han är Brynäs andra defensiva back. Han och Kankaanperä är de enda. Där har Andersén en rejäl fördel gentemot många konkurrenter på backsidan.

Bissett19: De var rankade som nr 40 i Europa 2005/2006 och dom kom nia i Superligan i år. Har inte vunnit superligan något år heller.
(avd: värdelöst vetande)

Peja: Vore kul om det vore augusti redan så man fick se hur dom rörde sig på isen. Nu vet man ju inte om det är fågel eller fisk.

Peja: Hulken ska väl betraktas som en defensiv back oxå,fast han kanske inte visade upp några sådana kvalitéer föregående säsong.

Bissett19: Vet ej. Han känns mer som en tvåvägsback än en renodlad defensiv back, även om han var usel åt båda hållen säsongen som var...

65selander: Lite Kaankanperä

Bissett19: Antropov visste då vart han skulle iaf. våran finne fick på några fina träffar innan han tappar balansen iaf. #77 som står och glor, det är Moras nya [url=www.eliteprospects.com/player.php?player=2701]finne[/url]

Peja: med tanke på att han blev skadad så tycker jag att man inte ska hacka på honom! han tappa pga de och skada sig kan vem som helst göra!

88Lindkvist: Han var inte bra innan skadan heller. Och en sådan typ av skada ska inte påverka spelet speciellt mycket heller för den delen.

Nu har Aftonblaskan haft rätt i varenda ryktad värvning som Brynäs har gjort...skrämmande om man skulle behöva börja ta Ros på allvar helt plötsligt!

Flynt: Ja det kanske är som Kebban säger, att Ros har väldigt bra kontakter inom Brynäs organisation...

GävleLasse:" Därefter fångade man en intressant finländare Antti Hulkkonen (Jokerit), sade nej tack till Robert Kristan som ville ha lite för mycket deg, och signade Mika Korhonen i stället"

Inte många rätt där inte. Antti Hulkkonen? Mika Korhonen? LoL

GävleLasse: eller så är det så att "en blind höna kan även hitta ett korn ibland"

Sjödin kommer INTE att spela för Timrå nästa säsong.

Länk.

Bissett19: "Sjödin kommer INTE att spela för Timrå nästa säsong."

Det var det jag visste..han kommer att rita på för Bif i morgon. Tjoho.

Bissett19: Vet att de låter konstigt men jag fick just ett samtal (från Brynäshåll) som sa att Sjödin skriver på för Timrå idag. Men när de blir officiellt återstår väl att se...

wap.hockeysnack.com
Hoppsan då får vi se hur trovärdig din källa är.......

Bissett19: Ja jag kan väl säga så mycket som att de är spelare i Brynäs som sagt de,sen hur trovärdiga de är återstår väl att se...

FM: Om både Berglund och "nubben" på en direkt fråga svarar att "Sjödin kommer inte att spela i TIK nästa säsong" så väger nog din källa tämligen lätt.

« · 876309 · »