1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742161 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huge: Suddens DIF-hjärta ??? Samma hjärta som valde att stå över spel i DIF under lock-out säsongen menar du?

Lunkan: Jag talar om ett scenario där Sudden bestämt sig för att flytta hem. Och i det läget tror jag att det till största del handlar om hans hjärta vad gäller vilket lag han kan tänka sig att spela i och att pengarna är av sekundärt intresse.
Han har stor anknytning till Djurgården, sommarhus i Roslagen osv.
Ser ingen som helst anledning till att han i det läget skulle välja ngt annat lag än Djurgården.

Varför han avstod från att öht spela under lockoutsäsongen vet jag inte.
En kvalificerad gissning är dock att han kände sig mkt sliten och less på hockeyn i det läget. Och eftersom han är ett seriöst proffs ut i fingerspetsarna så antar jag att han i det läget inte ville komma "hem" och spela när motivationen inte fanns där.
Har även för mig att han själv uttalade sig i dessa tankebanor när det begav sig.

Bissett19: Bäckis får drömkontrakt.

Se Länk!

5 frågor till Pavel Brendl.

Se länk!

70 Rodrigues: Hmm ingen fråga om han fått se frysboxen än...

Fd Djurgårdsmålvakten Björn Bjurling är tillbaka i ES, denna gång i SSK.

Se länk!

70 Rodrigues: Och därmed dog allt som kan kallas "elitsatsning" i SSK..

Dream Team: Han var ju bra när han spelade i DIF. Han är i en bra ålder nu, så jag tror nog att han kan överraska många?

70 Rodrigues:

Det tror inte jag, jag är glad att Leksand inte tog honom han har ju för bövelen spelat i Norge, ingen vet vart han står.

mattias - 74: Han står väl i mål :-)

70 Rodrigues: När var Bjurling bra i DIF, menar du? När det verkligen gällde, som t.ex i slutspelet när man mötte Frölunda?

70 Rodrigues:

Haha jo visst gör han det men jag är skeptisk, tror inte han kommer tillhöra toppen i ES!

wap.hockeysnack.com
Tony: Bjudning var knappast bra i DIF, när han var där senast. Förövrigt så var jag på Stadion i kväll och var hyfsad nöjd över resultatet. På bättre humör br jag MFF kör över HIF med minst tre mål.

Dream Team: Många spelare i ES som vikt ner sig när det gäller.

wap.hockeysnack.com
Valfritt att fylla i lite ord i föregående inlägg.

70 Rodrigues: Roliga att du aldrig tror på en Brynässpelare när den värvas, men när motståndaren värvar något så är det alltid en toppspelare :)

AD: Börja med att läsa ALLA inlägg innan du yttrar dig.

Och härmed förklaras denna tråd för avslutad?

Slovener tycks vara ett hemkärt folk...?
:-D

"Ni minns väl Kranjc? Slovenen som kom till SSK på artistskatt en bit in på hösten den gångna säsongen. Som fick en rundtur i Södertälje, sa att allt var jättebra och sedan, dagen efter att han kommit till stan, vägrade åka till Scaniarinken med motiveringen att nu skulle han hem. Hemlängtan typ, om jag förstod det rätt. "Personliga skäl" hetta det officiellt men det handlade mer om att den 25-årige landslagsmannen bara ville hem. Direkt."

Vi har nog ES största trupp. Vilka lånas ut och vilka bänkas?

Målvakter
#1 Daniel Sperrle
#2 Markus Korhonen
#3 Anders Lindbäck

Backar
1 Nick Angell (artistkontrakt)
2 Antti Hulkkonen
3 Daniel Johansson
4 Linus Morin
5 Peter Nolander
6 Jörgen Sundqvist
7.Juuso Hietanen
8.Markus Kankanperää
9.Niclas Andersén
10Tommy Sjödin
11.Jonathan Carlsson
Centrar
1. Janne Hauhtonen
2 Mads Hansen
3 Sebastian Karlsson
4 Alexander Sundström
5 Mikael Lind

Forwards
1 Björn Danielsson
2 Richard Gynge
3 Johannes Salmonsson
4 Mathias Månsson
5 Daniel Hermansson
6 Johan Alcén
7 Daniel Widing
8 Ove Molin
9 Pavel Brendl
10 Andreas Dackell
11 Lars-Erik Spets

På G till Färjestad. Undrar hur Spets ska göra då :-)

Se länk!

70 Rodrigues:
LES - Demolition man! :-)

70 Rodrigues: Precis som alltid när han rundar utedasset hemma i norge...

GävleLasse: Vi får väl se. Vet att du har höga tankar om Spets :-)

70 Rodrigues: Är detta månne ett försök av FBK att hitta en ersättare till Zdeno Chara? I alla fall rent storleksmässigt.

70 Rodrigues: Ja med tanke på hur hans utvecklingskurva ser ut. Med tanke hans ålder så tycker jag att man satt lite för höga krav på honom. Det är inte många i Brynäs som har samma stigande utveckling, tvärt om så är det allt för många som står kvar och stampar på samma nivå som de haft under flera år.

Dream Team: Så var "Jätten" klar för FBK.

Se länk!

70 Rodrigues:

Säkert lika bra som Siklenka, vänder lika fort som en Finlandsfärja på blålinjen :-)

mattias - 74: Nja, FBK brukar ha rätt bra koll på det dom värvar, tillskillnad från vissa andra klubbar :-)

70 Rodrigues: Ser ut som Loob chansar lite, Spets kommer att åka mellan benen på honom ;-)

Det är en stor och stark back med ett bra skott som vi tror kan anpassa sig till elitseriespel"

HÅKAN LOOB
Sportchef FBK

65selander: Han har råd att chansa. Frågan är väl vilken chansning Kankaanperä och Hietanen är??

70 Rodrigues: Våra är klockrena scoutningar :-)

65selander: Just det, tänkte inte på att vi aldrig har misslyckats med våra värvningar förut :-)

Honken fick en rejäl lönehöjning:p Den har nästan fördubblas enligt Sportbladet.se. Väldigt roligt för Johan, som verkligen är värd detta. Önskar samtidigt att han ska lira i Brynäsdressen om ett par år:)

En fjärdedel av de som hittills röstat på vilken plats Brynäs hamnar i elitserietabellen -08 tror att det blir en femteplacering. Något ditåt tror också jag att det blir - i bästa fall. Alltifrån femma till nia tippar jag att Brynäs kan bli nästa säsong. Topp 4 känns tämligen uteslutet i avsaknad av en sån poänggörare som Bäckström. Och i ett ev slutspel tar det nog tyvärr åter stopp i en kvartsfinal.

Clarence: Jag tror att hela nyckeln ligger i OM backbesättningen förstärkts så pass att våra forwards kan koncentrera sig mer på det offensiva spelet. Som det har varit de senaste säsongerna så har forwards fått bränna för mycket krut på att freda egen zon.

Detaljer som måste förbättras i backspelet:

- Rejälare spel framför egen kasse och runt sargerna.
- Snabbare spelvändningar genom ett bättre förstapass.
- Snabbare spelvändningar genom passningar i djupled istället för sidled.
- Våga stå upp på egen blå istället för att sjunka ner för djupt i egen zon.
- Mer backskott.

GävleLasse: Sebastian Eriksson och Erik Belin erbjuds try out-kontart av Almtuna.

Visst är det fram till fredag som ett NHL-lag kan norpa Angell?

Spännande dagar isåfall...

Gusten:
Undrar om det inte är 15/7 som gäller...

Gusten: Ja, men tror inte att vi behöver vara allt för oroade om den saken... har varit väldigt tyst om Angells vara, eller icke vara. Han spelar i Brynäs kommande säsong, promise. .. gärna ett par år till^^

Gusten: Är det fred. ? Har inte NHL-lagen rätt att sno spelare senare under säsongen också?

Jaha....hur är stämningen i Brynäslägret då? Jag förstår att ni är nervösa att världsbacken Angell ska sticka till NHL före den 15:e.

Sune: Varför skulle vi vara nervösa? Angell stannar i Brynäs.

GävleLasse:

Det finner jag mycket konstigt om det blir så. Det skulle förvåna mig mycket om han inte får ett anbud innan deadline. Det är ju trots allt en klassback som lätt skulle dominera i NHL. Man skulle kunna säga att han är en kopia av Niklas Lidström.

Sune: Kopia av Lidas? Nu får du ge dig. Visst en bra back i elitseriemått mätt men det är mil upp till Lidas nivå.

Nej Angell blir kvar i Brynäs. Han har ju till och med lämnat vinterjackan kvar här i Gävle ;)

GävleLasse:

Nej nej...jag skulle vilja påstå att han är näst intill lika bra som Lidström. Han har ungefär samma spelstil samt att han ensam kan dominera en hel match från bakplan. Som sagt...det skulle förvåna mig mycket om han är kvar i Brynäs till hösten.

Sune: Samma spelstil? Angell är ju mer forward än back, och det är inte ofta man ser Lidas nere förbi tekningscirklarna...

Men vi får se...

Skulle han försvinna så skulle jag unna honom det breaket. Sen får Sundlöv sätta fart på faxen illa kvickt.

GävleLasse:

Iof...det kan ju stämma. Men men....en världsback är han iallafall och elitseriepubliken ska vara otroligt nöjda om man får skåda honom ett år till inom svensk ishockey.

Sune: Världsback? Nej, en BRA elitserieback är han, inte mer.

GävleLasse:

Det beror ju också på hur stor värld man lever i... = )

Snyltehuk verkar inte vara stort...

« · 883318 · »