1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Jompe:

Hellre Tim Eriksson då...

Bissett19: Petterström är forward, om det är det ryktet du menar. Han beskrivs som mycket bra skridskoåkare men han producerar inte (5+5 den här säsongen på 53 matcher). Är det inte han som har tjejen i Gävle?

Ä han nått å ha, den där?

bif_forever: Ursäkta menade Robert Kristan

Ev.förslag på nyförvärv:

MV:
Johan Holmqvist
Erik Ersberg
Fredrik Norrena
Karol Krizan

Backar:
Thomas Skogs
Dick Tärnström
Niclas Wallin
Staffan Kronwall
Marc-Andre Bergeron

Centrar:
Oscar Steen
Calle Seen
Petr Sachl
Andreas Karlsson
Finnar?
Jonas Almtorp
Jonathan Granström

Yttrar:
Jimmie Ölvestad
Patrik Blomdahl
Markus Paulsson
Tim Eriksson
Andreas Salomonsson
Marcus Jonasén
Jari Tolsa
Nicklas Bergfors
Mikael Backlund

Bissett19: Eliteprospects är bra men när det gäller positioner som center och ytterforward kan man inte lita på dom. Björn Danielsson är också uppsatt som center etc.

Peja:
BORN:1982-02-05
NATION:Sweden
POSITION:C
SHOOTS:L
HEIGHT:174 cm / 5'9"
WEIGHT:79 kg / 174 lbs
DRAFTED:Selected 2000 by Los Angeles round 7 #206 overall

Zzz: Tim E är ju inte center.

Förhoppningsvis så finns laget kvar i ES nästa säsong. Det enda som gäller då är värvningar av hög klass, det går inte som synes att budget värva sig fram år efter år. Nu får det fan vara slut med lallandet, jag är snart 38 år ung, man är ju i farozonen för en infarkt.

AD: Aha, okej! Tackar!

Tim Eriksson tycker jag man ska försöka lägga vantarna på, blir perfekt som 2:a center. En första center behövs dock. Om vi spelar i elitserien det vill säga.

Tycker centersidan ser svår ut inför nästa år, vi har Hansen, Lind och Sundström under kontrakt. Hansen duger i mina ögon som 3:e center. Sundström håller inte måttet, ser hellre Seb Karlsson som 4:e center. Lind är svårplacerad och har några ojämna säsonger bakom sig. Tror det kan bli ett rejält bakslag om man värderar honom för högt nästa säsong, sen är hans ljumskar helt slut.

Sen måste vi få in snabbhet på forwardssidan, det räcker inte med Widing.
Månsson verkar vara förlorad vilket kanske inte är så otippat eftersom han har haft ett tungt år privat. Molin och Hauhtonen lär få gå. Ser gärna att man släpper Danielsson och Herman också för att frigöra plats i truppen.

På backsidan ser det rätt bra ut inför nästa år tycker jag för eventuella nyförvärv. Carlsson, Andersén, Hietanen, Sunkan, Kankaanperä.
Hulken och Sjödda lär få gå.
Förläng gärna med Nolander om det går. Frågan är vad man gör med Angell?, jag gillar inte konceptet med artistspelare tycker dom fan jämt underpresterar.

Markström och Lindbäck som 2:a och 3:e målvakt och in med en riktigt bra etablerad målvakt.

Vill ha MAX 8 backar och 13 forwards.

Macahan: Ulf Weinstock är morbror till han.

Bissett19: Känner igen efternamnet, är det någon son åt tränaren? Heller är jag ute å cyklar nu? :-)

Leksand rustar för allsvenskan 08/09

StoltBrynäsare: Japp, och det är helt underbart det.
Våran bästa center måste ju lira, så är det.

Peja: Tyvärr så spelar det ingen roll hur mycket stålar Brynäs har, dom lyckas alltid på något vis supa bort dom, fattar inte hur dom lyckas säsong efter säsong. Sen att vi inte ser någon anledning till budgetvärvningar har ju inte spelat någon roll förut och lär inte göra det nu heller :-)

70 Rodrigues: Det känns svårt att spekulera i nyförvärv innan man vet i vilken serie Brynäs kommer att spela i. Om Brynäs lyckas stannar kvar i ES ser jag ingen anledning till massa budgetförvärv. Dyra spelares kontrakt går ut och kvalserien genererar i mycket stålar för BIF.

Peja: Jag vet, men tycker ändå att det vore en intressant spelare för Brynäs, han slår undan benen på både Hermansson och Danielsson med lätthet, med en bättre omgivning än den han haft i Växjö så kan det bli riktigt bra. Tyvärr så tror jag att det pga ekonomin blir att det är i AS vi kommer att hitta dom flesta nyförvärven.

70 Rodrigues: Det sägs att Malmö är intresserade av Marsh.

65selander: Gårdagens reportage från AS är stämmer ju klockrent överens med Brynäs i ES, där har det tiggts pengar mer än en gång, till ingen nytta.

65selander: Japp, Soling har också spelat i Augusta Lynx.

70 Rodrigues: Med tanke på reportaget i SVT sporten igår så lär nog många AS lag få se om sin spelarbudget.

ps/Var inte Soling från lokatterna -)

Silly Season 08/09
Här är två st som jag tycker att Brynäs ska kolla in extra noga, förhoppningsvis så har Czarnecki koll på läget?

www.eliteprospects.com/player.php?player=12492

www.eliteprospects.com/player.php?player=10892

Två st duktiga nordamerikaner som kan bli mycket bättre i en bättre omgivning.

« · 1011208