1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742163 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Lindström:
Pekka Saarenheimo skulle vara en fin ersättar till Micke Lind, han vill även spela i Sverige,.

Huge: En hel Lind har varit kanon att haft kvar. MEN som det sett ut som senaste åren så är dettta bäst för Bif.

Bara att tacka Lind för allt och önska han lycka till!!

Ang Bång så viss en brunkare som liknar Granis hade varit kanon, men nu när det har förlängts med vissa spelare som man hade vilja sluppit se nå mera.
Detta gör att det inte finns plats för han.

HAN VILL JAG HA!!!!!!!!!!!!!!!

Partyjack: "Kors i jösse namn, trodde ALDRIG Sundlöv kunde neka honom en förlängning.. Bra gjort igen Sundlöv!"

Det är nog en spridd missuppfattning att Sundlöv skulle vara nån sorts nostalgiker och dessutom hålla gamla "kompisar" om ryggen.
Lind fick säkert gå av rent krassa hockeyskäl, men jag tror inte att det var nåt lätt beslut. Heller inte osannolikt att Lind själv valde att lämna, då det väl är sista chansen att tjäna lite extra i ex Schweiz.
Vi tappar dock mkt erfarenhet, spelsinne och ledarskap när Lind försvinner vilket är svårt att fullt ut ersätta.
Samtidigt känns det spännande att vi kanske får in lite nytt blod, förutom Kahnberg.
Nån ny finne (som Falken var inne på) tror jag ligger närmast till, om vi talar spetskompetens utifrån. Tror att både Sulku och Luovi fortfarande har bra koll på den finska spelarmarknaden.

Huge: Japp, kan bara instämma! håller med till 100%

MarcusElving: Nä, jag tror heller inte att Bång är på tapeten.
Men OM han nu är det (trots att Sundlöv säger nåt annat) så finns det ju en risk att den aviserade spetsforwarden inte blir verklighet och att vi istället får Bång som nån sorts halvmesyr.
Tror och hoppas att det ligger mkt i det du skriver: att Linds ersättare är en vass förstecenter och att vi där har den spetskompetens man talar om att skaffa, utöver Kahnberg.
Har svårt att se ex Sundström eller Dixon som tilltänkt ersättare för Lind.
Med dessa 2 i laget plus Hansen så får Granström fortsätta som ytterforward, vilket jag tycker passar honom bäst.

Skrev i Färjestads forum (ej på hockeysnack) om Brynäs situation under Silly Season just nu. Fick som svar av en kille som tydligen bor i Gävle och verkar ha relativt bra koll på Brynäs.

"Brynäs är också nära att signa en finne som snittat ca 1 poäng/match denna säsong i finska ligan."

Nu ska man väl ändå inte lägga allt för mycket i ett sånt "rykte", men alltid lika roligt i dessa tider att kolla alla rykten och spekulationer. Nu kan ju det betyda att han spelat 5 matcher och gjort 4 poäng eller något i den stilen, men det man hoppas på är ju att det är en av de spelare som producerat 50+ poäng på ungefär lika många matcher.

Huge: ...Även Sundström kan ju spela ytterforward

Huge: Bång kan knappast vara den sista spetsspelaren som Sundlöv förhandlar med. Bång är väl knappast landslagsmässig, eller hur? Att Lind får gå kanske är en liten indikation på att den sista spetsspelaren blir en vass förstecenter. Granström kan ju som någon skrev här gå som ytter..

Peja: Ok, då har jag missat att du försvarat Vas.
Lätt gjort i den monumentala kritik han fått utstå härinne.
Men min poäng är ändå att Bång och Vas känns som 2 likvärdiga spelartyper, vilket gör att en värvning av Bång känns lite onödig.
Å andra sidan är det aldrig fel att få in lite mer tuffhet därframme.
Risken är dock att Bång isf blir den spetskompetens utöver Kahnberg, som Sundlöv aviserar som sista(?) förvärv utifrån på forwardssidan.

Peja: Och om Bång plockas hit från AIK förutsätter jag såklart att han kommer att få tillräckligt med istid för att kunna göra sig själv och laget rättvisa.

Huge: Jag har alltid försvarat Vas. Men eftersom Czarnecki uppenbarligen inte verkar gilla honom speciellt mycket är det väl lika bra att göra sej av med honom? Jag vill gärna ha kvar Vas om han ska få 10 min eller mer per match men inte som reserv.

Horace76c: Minst 80-85% skall en skadebenägen göra i grundserien. Men som alla andra så tackar jag Micke för allt han har gjort i Brynäs tröjan.

Peja: "Jag gillar Bång. Även om han inte skulle vara en målskytt på elitserienivå så skulle han kunna forechecka och tacklas mycket. En bra rollspelare."

Konstigt.
Du gillar Bång fast det lika gärna kunde ha stått Vas.
Och honom gillar du inte.
Nåt som inte stämmer här...

Horace76c: Lind spelar nog i Rögle nästa säsong.

Lunkan:
Jo, jag hade mer än gärna velat behållt micke...om man VISSTE att han skulle spela mer än 50% av säsongen...men med de senaste säsongerna i åtanke har jag svårt att han just i år skulle klara den gränsen.

Lind är en kanonviktig spelare för brynäs, och att ha honom intermittent i truppen skadar nog mer än den nytta han gör när han är med.

Många tack för allt du gjort klubben, men detta är tyvärr nödvändigt.

hompa88: Gamlingar är bra visst. Men var hamnar Hermansson?
Han är en 27 år gammal bänknötare. Det är ju hans plats en lovande junior skulle ha tagit.( Vas tar en plats till.)Gamlingar har vi i form av Dacke och Molin.

Kollat igenom tråden lite å sett att många vill bli av me gammlingarna, men om man ska flytt upp "oerfarna" juniorer kan det ju vara bra me gammlingarnas rutin lr?

RavenLord: Det kan bli sämre vi slutade 7a i årets serie vad jag vet är det 12 lag i ES. Spelet däremot kan inte bli så mycket tråkigare men det är en annan historia.

erik_m: Med risk för att bli hängd tycker jag det är lite synd att Micke lämnar. Det skulle vara roligt att se vad han kan åstakomma med sina "nya" ljumskar om dom nu håller.

RavenLord: Ja du har så rätt så.

Jag gillar Bång. Även om han inte skulle vara en målskytt på elitserienivå så skulle han kunna forechecka och tacklas mycket. En bra rollspelare.

erik_m: Lind Molin Hermansson Vas mfl skulle gått den vägen oxå dvs ut ur laget.
ut med 3-5 skräpspelare(säkert överbetalda sett till sin kapacitet) och in med 1-2 toppspelare och fyll på med juniorer..kan inte bli sämre iaf.

Partyjack: Ja, bra gjort av dumlöv att inte signa Lind. Nu återstår att se vad han kommer upp med istället.

Partyjack: Skulle vilja se Robert Rosén från Växjö i brynäströjan!

erik_m: Kors i jösse namn, trodde ALDRIG Sundlöv kunde neka honom en förlängning.. Bra gjort igen Sundlöv!

TROR att Sundlöv satsar alla slantar på att förlänga med Dixon-Sundström för att fylla centerpositionerna.

Hoppas dock att vi får se dessa två samt en ny utpräglad förstacenter, som följd att någon av centrarna får gå som vinge (föredragsvis Granström).
Men finner inte det sistnämda som särskilt troligt.

Micke Lind får lämna, tror ni han ersätts?

För det första vill jag säga att Bång skulle vara ett sjukt spännande nyförvärv, dock lite av en chansning som alltid när man värvar underifrån.. Men helt klart rätt spelartyp.

Såg även att en klockren ersättare till Jonte Carlsson (om det nu blir så) är ledig - länk.

GävleLasse: Jag var lite ironisk där, självklart så borde en spelare som Hermansson bytas ut mot antingen en från juniorlaget eller en lovande spelare från tex, allsvenskan. Trisst med Hermanssons förlängning på två sätt faktiskt, vi skulle behöva mer tyngd i laget och även fler juniorer borde få chansen. Hans plats blockerar båda dessa möjligheter.

Att förlänga med Hermansson innan vi vet om vi kan bli av med Vas känns helt oförklarligt.

Jag hade faktiskt hellre sett Alcén i Brynäs eller ännu mer gärna nåt nytt. Hermansson känns som det absolut sämsta alternativet faktiskt.

arnio: Men då kan vi lika gärna gör jämförelsen med Månsson som lyckades att ta steget upp.

arnio:

Äh, Gusten har ju nyss blivit farsa igen, inte har han tid att rycka in som andremålis...

;-)

Brynäs_89:

Jocke Lundström blir kvar i Sundsvall.

arnio:
Nej han är för dålig låt Almtuna få han.
tycker att Jocke L är det bästa valet

Kanske Gusten skulle kunna vara ett alternativ till ersättare för Lindbäck?

Gurra88:

Kan ju vara så att inte Bång håller i elitserien. Hermansson var väl en målskytt av rang i allsvenskan han med.
Med Hermansson vet vi vad vi får, en utfyllnadsspelare som kan hoppa in i tredje, fjärde kedjan när det behövs och som inte klagar över att bli petad.

Gurra88: "Läser även att inte Carlsson ska ersättas, haha, det här blir bara roligare och roligare. Vi behöver en tung pjäs där bak, som plockar bort folk helt enkelt."

Men det ska ju satsas på juniorer istället, är det inte det alla härinne sitter och gapar efter? Skall man få spela måste det finnas möjlighet till speltid.

Jag kan dock hålla med dig till viss del, hade gärna sett Christoffer Persson från Växjö Lakers i Brynäs tröja. Någon form av spetsvärvning på backsidan tycker jag känns helt onödigt. Våra top4-backar skall vi inte ändra på!

Läser även att inte Carlsson ska ersättas, haha, det här blir bara roligare och roligare. Vi behöver en tung pjäs där bak, som plockar bort folk helt enkelt.

Kan fortfarande inte glömma hur vi kollade på när omark och de andra nötterna körde över markström, och grabbarna stog som fån och bara kollade.

Lite smått intressant med sjöddas scouting. Hans tips verkar inte falla Sundlöv särskilt mycket i smaken.. Bång in och Hermansson, Vas ut. Det hade varit mumma det..

Bissett19: Bång är ju som du säger knappast den spetsspelare som Sundlöv är i förhandlingar med. Men jag ser gärna Bång i laget också, han är som du säger stor och stark och rak i sitt spel. Han skulle nog bidra med en del mål också, s.k skitmål som ofta kan vara de avgörande målen..

Bra Sjödda, hoppas vi får en övergång också! :D

Jompe:

Ja jävlar du.Nu vet jag varför Huokko är intresserad av att gå tillbaka till Gnaget igen...

Jompe:

* Asg *

mattias - 74: Undrar bara vad lagkompisarna ska tycka. Bång i duschen är ju så pinsamt.

Bissett19:

Bång är dessutom en spelare som dragit på sig en del matchstraff denna säsong så han är en rätt tuff spelare.

MarcusElving:

Och Sjödda har ju nu scoutat Daniel Bång i Gnaget,vilket är en jävligt bra spelare,stor,stark och som gärna går in på kassen.Men knappast den spetsspelare Sundlöv pratar om.
Men Bång slår Herman o Vas alla dar i veckan.

Zzz:

Det kan ju vara bra att överhuvudtaget ha någon målvakt
tillgänglig över junior-VM. Det är däför Brynäs letar en till
målvakt. Det är ett ganska bra argument tycker jag.

65selander: Jag tycker det är häftigt att man funderar på att ta upp hela förstakedjan från J20.. Men antagligen blir det fler än Hassel som hamnar på lån. Hur ska vi annars få plats med spetsen som Sundlöv så glatt pratar om.

Han skulle struntat i förlängning med Hermansson samt att försöka få bort Vas, då hade juniorerna kunna fått riktigt förtroende..

Det spekuleras även om Eddie Läck ska till Brynäs, jag hoppas verkligen inte det är sant. Inget fel på honom, han kan bli en riktigt bra målvakt. Men vi har två bra unga målvakter i föreningen var för ta in en tredje? Läck kommer inte att nöja sig med att bara agera backup åt Markström. Vore i så fall bättre att ta in någon mer rutinerad äldre målvakt som kan nöja sig med att splea 10-15 matcher nästa år. Jocke Lundström kanske hade kunnat vara ett bra alternativ.

65selander: "Nu har Sundlöv börjat snacka med en del junisar. Selänk. Står även om Lind på nätet, ang Lind så är han för skadebenägen för att beredas plats"

Tycker det låter bra, Lind har gjort sitt och juniorer ska in i a-truppen även om det är först och främst lån som gäller. Är dock lite tveksam till Leidermark. Är inte säker på att han håller på den nivån. Spelsinnet är det inget fel på men fysiken är inte den bästa. Han och Persson är lika gamla och dom matcher jag har sett dom spela i J20 är Persson mycket mer mogen i sitt spel än Leidermark. Tycker det är riktigt tråkigt om vi tappar Persson, han har imponerat riktigt mycket på mig i dom matcher jag sett honom i allsvenskan och superelit.

65selander:
Angående Lind så kan jag inte se att det står att han är för skadebenägen för att beredas plats. Så här säger Sundlöv:

"• Är ni tveksamma på grund av hans skadehistorik?

– Nä, men vi måste lägga ihop alla pusselbitar. Vad får vi för lag, vad vill vi ha för lag och vill Micke själv stanna?"

Peja: Nu har Sundlöv börjat snacka med en del junisar. Selänk. Står även om Lind på nätet, ang Lind så är han för skadebenägen för att beredas plats

« · 1150869 · »