1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742247 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mattiaskarlgren: Nä far och son har väl inte samma namn speciellt ofta i Sverige?

rackham: Okej. tack.. men han heter väl ändå Klas?! :)

mattiaskarlgren:

Det är Jens Leidermark.

Huge: "Måste vara första gången en Kamratpostreporter suttit med vid förhandling om nytt kontrakt mellan klubben och en spelare."

Kan meddela att stötestenen i förhandlingarna gällde om Nolander skulle ha en extra påse lördagsgodis i spelarbussen. Detta enligt min hemliga källa.

;-)

mattiaskarlgren: "Vilken jävla grym son du har fått!". Någon som vet vems fader det är?!

Jag har för mig att det var pappa Järnkrok som han sa det till, och kramade om.

GävleLasse: Okej, ne jag har ingen aning.. :)

Partyjack: "Behöver väl inte vara en pengafråga i Nolanders fall?"

Nä, det tror jag inte varit det viktigaste i Nolanders fall. Möjligtvis att han lyckats få upp lönen en aning i vetskap om att Sundlöv varit mån om en fortsättning.
Nolander har ju spelat lite småskadad till och från men nu verkar man ha hittat felet och nu har man dessutom tid att få ordning på skiten.
Finns ingen som helst anledning att byta ut Nolander mot ngt likvärdigt.
Det viktiga är ju att vi får en stabil defensiv tung back som ersättare till Jonte Carlsson. Då är Nolander det naturliga valet som den kompletterande stabile ES-back han hela tiden varit i laget.

Gurra88: "Gällande att nolander varit osäker på att skriva på är väl en orsak att han velat gå upp i lön. Och eftersom det ser ut att lösa sig nu så har Sundlöv förstås gått med på detta. Känns dock sjukt att lägga mer pengar på en så tafatt som nolander."

Måste vara första gången en Kamratpostreporter suttit med vid förhandling om nytt kontrakt mellan klubben och en spelare.
Kan du inte upplysa oss lite mer i detalj om hur kontraktet ser ut?
Vore intressant att se...

mattiaskarlgren: Det är väl hans egen farsa som kommer?

mattiaskarlgren: Ja, det är nog en bra gissning. Eller varför inte Leidermark?

MarcusElving: Rent spontant skulle jag säga Jocke Eriksson men jag har inte den blekaste aning :)

mattiaskarlgren: Jag tänkte precis som dig när jag såg klippet, vems farsa är det tro? Svara nu någon som vet.....

Tänkte kolla med någon här inne. Satt och tittade på BrynäsTV från finalen där dom efter matchen intervjuar Simon Andersson. Det absolut sista i filmen innan den stängs ner och är slut så säger Simon "Vilken jävla grym son du har fått!". Någon som vet vems fader det är?!

GävleLasse: Mmm om man dessutom får behålla Widing annars byter man ut spets snarare än tillför.

MarcusElving: Ja det skapar ju lite hopp. När det gäller centerpositionen så verkar man vilja behålla Dix. Fortsätter han att utvecklas åt samma håll som han gjort den gångna säsongen så kan det bli bra. Det hänger ju lite på hur man spelar honom och med vilka.

Det ska bli spännande att se...

MarcusElving: Det där stämmer nog väldigt bra! De pratade något om en sådan där "värvarpott" på sista frukostmötet innan slutspelet började.

Peja: Nej precis, tror inte heller någon sitter och hittar på något dylikt :P
Ja, fattar inte hur svårt det kan vara att förstå att han heter NOLANDER och inte NORLANDER..

Men om vi dömer utifrån att mailet är sant så betyder ju det att om allt går i lås så får vi ett spetsförvärv till.. Jag hade gärna sett ytterligare en center och en ytter , men man kan ju inte få allt.. Kahnberg och en landslagsmässig forward till känns ju i alla fall som ett litet steg framåt, så länge det inte är landslagsmässig som i Azerbadjans landslag vill säga..

MarcusElving: Dessutom är det kännetecknande för folk inom Brynäs organisation att de inte kan stava rätt på Nolanders namn.

MarcusElving: Ja jag tror inte att någon skulle orka skriva ihop det där bara för att jävlas.

Peja: Ja, Engwall ska tydligen ha skickat ut följande mail till alla sponsorer. I alla fall om man ska tro på signaturen "Erik" på Svenska fans silly season sida. Det låter faktiskt troligt tycker jag..

Micke Sundlöv, Niclas Czarnecki och övriga lagansvariga för Brynäs jobbar för fullt med att göra klart truppen för nästa säsong. Kontinuitet är något som är väldigt viktigt i vårt lagbygge och det känns riktigt bra att merparten av spelarna som vi önskar ha kvar börjar bli klara. I fredags blev Ove Molin klar för ytterligare en säsong. Stephen Dixon och Peter Norlander är väldigt nära och så gott som klara, men inget är dock helt klart förrän deras underskrift finns på kontrakt. Önskemålet är även att förstärka laget med två anfallare med spetskompetens. I veckan gjorde Micke klart med Magnus Kahnberg, vilket känns mycket spännande. Förhandlingar pågår även med ytterligare en mycket etablerad anfallare som är landslagsmässig, målskytt och har den spetskompetens vi önskar i anfallszon och powerplay. Förhandlingarna är väldigt långt gångna och nära. MEN… Brynäs ekonomi är fortsatt tuff och vi kan och tänker inte äventyra vår ekonomi genom att chansa att vi kanske klarar av att finansiera ytterligare en spetsspelare! För att kunna avsluta denna förhandling hoppas vi att vi tillsammans med våra samarbetspartners kan hitta en finansieringslösning. Vi har därför skapat Brynäs ”Värvarpott”, se nedan, och vi hoppas att flertalet av våra samarbetspartners skall finna det intressant att vara med i ”värvarpotten”. Viktigt att poängtera till er att ”Värvarpotten” är vårt arbetsnamn, för att tydligt beskriva för er vad det handlar om. I all reklam som vi erbjuder er som går med i ”värvarpotten” (se nedan) kommer vi att vara tydliga att det är reklam i samband med ny/nya spelare i Brynäs. På faktura kommer det att stå Reklam ny spelare och INTE ”värvarpott”. Det kan väl knappast vara ett hemligt brev eftersom så många har fått det, så jag delar medc mig detta.

Brynäs är på sponsorerna för att få råd med fler spetsspelare.

Sundsvall intresserade av Alcén och Hassel! =)

Peja: Jag ville bara belysa att det överhuvudtaget är svårt för junisar att ta plats, oavsett klubb.

Gurra88: "Sundlöv är tillräckligt dum för att gå på det.. Och tillräckligt lat för att hitta en ersättare till honom som skulle lyfta Brynäs istället."

Så länge han sitter kvar kommer Brynäs aldrig att lyfta.

Wesley: Man kan inte jämföra Brynäs och Modos juniorsituation. Det är inte många i Modo J20 som skulle platsa i Brynäs J20.

Partyjack: Frågan är hur många mer elitserieklubbar som är intresserade i detta läge. Tror inte telefonen går varm precis, möjligtvis om han skulle börja om i allsvenskan. Personligen tror jag han är väldigt nöjd med att få stanna i brynäs, och kan han då mjölka ut några kronor till så tar han chansen. Sundlöv är tillräckligt dum för att gå på det.. Och tillräckligt lat för att hitta en ersättare till honom som skulle lyfta Brynäs istället. "Man vet ju aldrig vad man får"!:P

Gurra88: Behöver väl inte vara en pengafråga i Nolanders fall?
Från landslags-spel till en så knackig säsong som förra året ändå var för honom tycker jag det är fullt naturligt att en spelare i hans ålder börjar fundera på var han får sin bästa utveckling.

Kan inte tänka mig att Sundlöv ökar lönen för honom, det rimmar liksom väldigt illa.
Gör lönerna offentliga för fan!?

Gällande att nolander varit osäker på att skriva på är väl en orsak att han velat gå upp i lön. Och eftersom det ser ut att lösa sig nu så har Sundlöv förstås gått med på detta. Känns dock sjukt att lägga mer pengar på en så tafatt som nolander.

JanT: bara för att du har halvvägs till 80-komplex behöver du inte ge dig på dom som är unga och fräscha;)

Huge: Haha, kamratpostreporter, fyndigt huge. Ja, jag hör gärna anledningen varför sundlöv är sportchef?. Köper inte att han har stort Brynäshjärta eller att han på nått sätt är kompetent för det han sysslar med, det har han visat motsatsen flertalet gånger. Isåfall skulle ju du också kunna vara sportchef i brynäs.

Zzz: Här kommer lite tänkvärt som jag hittade på MoDo:s forum om deras juniorers försök att ta ordinarie plats i A-truppen.

"Som jag nämnt förut, att 11 juniorspelare har spelat i A-laget under säsongen utan att ta en ordinarie plats (undataget Viktor och Enström) visar på att det plantskolan är i en liknande ressison som den isländska ekonomin. Det är förresten väldigt länge sedan det kommit någon spelare av klass från juniorleden (ja, Hedman ursäktad). Saknas det talanger? Tränar man för dåligt? Ledningsfel?"

Peja: - "Persson kommer att flytta till en allsvensk klubb."

Tycker att det här är förjävla synd. Hoppas man i allafall skriver kontrakt och lånar ut honom. Vad sänder det här för signaler till våra juniorer när en spelare som var med i det bästa JVM laget på 10 år inte får kontrakt?

JanT: Gärna, men tyvärr har vi inga juniorbackar som liknar Kudroc eller Majesky. Bertilsson är en spelande back och inte den defensiva pjäs vi så väl behöver. Det tar också längre tid för en juniorback än en juniorforward de denne inte tillåts några misstag. Se bara på vårt tålamod med Andersson och Karlsson t.ex.
Nej, det krävs en Kronwall eller liknande för att ge våra forwards utrymmet att spela offensivt.

Gurra88: Något säger mig att det finns en anledning till att du är Kamratpostreporter och Sundlöv sportchef.
Och det kan ingen namninsamling i världen ändra på...

Gurra88: Tänker man inte alls så tänker man väl lika? Även fast man inte tänker.. hmm, svår nöt det där.. vi får tänka lite på det...

Huge: Kan man göra namninsamling för att få bort dig här ifrån också?;)

Ibland undrar jag om det inte är självaste Sundlöv som gömmer sig bakom alias, Huge, för ingen kan väl rimligtvis tänka likadant som Sunklöv..

Huss: Som jag ser det fungerar försvaret tillfredsställande. Jonsson/Andersén/Sundkvist/Hietanen känns stabilt. Därefter kommer Nolander och sedan återstår en plats att slåss om.

Ska vi släppa upp våra talangfulla juniorer eller inte?

JanT: "Det är inte försvaret vi ska förstärka"
Njaee, Brynäs spel av ifjol byggde på ett disciplinerat försvarsspel och under slutspelet sken det igenom att det inte bara vår målgörare vi saknade utan även en stor defensiv back.
Gillade Jonathan Carlsson för att han spelade enkelt och resolut. Lite väl ivrig i sitt beslut att åka över Atlanten tycker jag nog.

Peja:

- Dixon nära nytt kontrakt.
- Nolander skriver troligtvis på inom de närmaste dagarna.
- "Det känns hoppfullt med honom" säger Sundlöv angående Sundström.
- Persson kommer att flytta till en allsvensk klubb.

Låter bra i mina ögon. Nolander perfekt som 5:e back. Det är inte försvaret vi ska förstärka. Det räcker att hitta en duglig ersättare till Carlsson som ska tampas med Bertilsson om den 6:e backplatsen. Hassel får väl bli 8:e back.
Sundström får kriga på i 4:e linan!

Huge:

"Gurra88: Du får väl starta en namninsamling i Kamratposten.
Verkar vara ditt forum...."

Man ska inte vara elak mot barn, vet du inte det farbror Huge?

:-)

Jonte321: Dröm är ordet. :)

Drömvärvningen!!!!!!!!!!!!!!

GävleLasse: Plus att han är av smurfstorlek...Så att motståndarna bara behöver blåsa ner oss i sarghörnen.

Jonte321: Ja Ben Eaves skulle ju vara en riktig Sundlöv värvning.. ännu en spelare som har svårt att producera framåt...

Peja: Vi har ingen tränare, vi har ingen målvakt, vi har knappt sportchef eller vd, vi får ta ett steg i taget. Förr eller senare ska nog gamnackarna inse att bara för att man har en andretränare med målvaktserfarenheter betyder inte det att man har en målvaktstränare.

Peja: Sant. Har man spelat i tyska femteligan så är man ju van vid en viss standard. :)

Jonte321: Han är nog för dyr.

Hence: Jag läste att den senare hade pratat med en större klubb i sverige, och om MODO räknas dit är det väl inte omöjligt. Men jag har ingen aning vem det blir.
Vore kul om vi kunde hitta en ny Krizan men med socialkompetens denna gång.

spud: Låter som att ni behöver en målvaktstränare snarare än en målvakt.

Jag har hittat den backen SUNDLÖV letat efter!!! En stabil kille, med RIKTIGT bra gener!!! Vad säger ni om det???

« · 1150556 · »