1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739188 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mattias - 74: Ja att han inte stått från början är ju skandel, om han nu hade floppat så hade dom ju kunnat skylla på svårt motstånd bla å så men nu när finnen har gjort bort sig totalt så ska han komma in å rädda allt. Dåligt av tränaren/ledningen att lägga allt på Läck nu.

Lindström:

Det hjälper inte om vi så tar in Flemming som en del snackar om och fortsätter med Läck. Vissa spelare undepresterar ändå. Förra säsongen var det Bergenström som var kung i allsvenskan och floppade i Ks. I år är det Bellmare som gör lika ! Karlberg som back var nog det sämsta jag sett. Nästan lite som att se Brynäs spela :)

mattias - 74: Ja ganska lätt att vara kung när det är dassigt motstånd, men det känns att bli överkörd byte efter byte.

Ja ang Karlbergs så var det nästan komiskt att se han.. Men man kan inte bygga laget på två backar.

Lindström:

Nej men det är ju inte vilka backar som helst som saknades igår. hade dom varit med hade det inte blivit 5 - 1. Så viktiga är dom. Huokko är tillbaks på söndag iaf. Nu skall vi inte snacka Leksand i eran silly tråd :)

mattias - 74:

"dock är han inte någon sopa som vissa tycker :)"
Haha,att satsa på en tredjemålis från RBK säger väl allt om Läxand.
Släpper man en puck från halva plan är man en sopa...

mattias - 74: "Huokko är tillbaks på söndag iaf. "

Tror du bara, du vill inte veta vad han pysslar med på lördagarna:-)

mattias - 74: "Nej men det är ju inte vilka backar som helst som saknades igår."

Jodå, Fjani-pussy, alternativ-pussy och Tracy Ullman är inga som skrämmer småbarn!

Bissett19:

Ursäkta men släppte inte honken in en liknande puck för inte allför så längesedan. Självklart är det en tavla men han är knappast ensam om att göra detta. Dock hävdar jag att han är bättre än Manne.

JBlom: Jag tror inte det handlar om målvaktskonkurrens el pengar, jag tror Limpan vill spela i ett lag där spelarna känner supportrarnas stöd från läktaren...

mikenomad: Kanske Lindbäck skulle kunna gå till Leksand då om han vill känna supportrarnas stöd från läktaren. Dalmasarna är lika glada vid vinst som förlust och gosskören sjunger alltid. Total avsaknad av vinnarkultur.
I Gävle ska det till något speciellt innan fansen ens lyfter ögonbrynen, tex. ett SM-guld.

Angående Läck så är han en utmärkt spelare med allsvenska mått mätt men ingenting för elitserien, som alla andra spelare i Leksand med andra ord.

Bissett19: "Släpper man en puck från halva plan är man en sopa..."

Exakt. Titta vad sopan Liv gjorde på Styfs skott:)

arnio: Enligt GD, intervju och allt, har Brynäs förlängt med Hansen till 11/12, men inte ett ord om det på hemsidan?

Skönt att Lindbäck lämnar, han har gjort flera uttalanden som visar att han inte är någon riktig Brynäsare.

mattias - 74: Är nästan säker på att det var Ahonen mot Skellefteå. ;)

mikenomad: Hehe ja så kanske man kan se det. Men när TIK´s största supporter nu ska kasta in kepsen i ladan för sista gången så vette fn om jag tror på det du skriver. ;)

Tung sillystart. Den enda lagdel som höll hög elitserieklass spricker. Sundlöv och alla vi andra får hålla tummarna för att Markströms knäingrepp blir en succé. Och att han får fixa knäna innan september.

Just nu är Brynäs sämre än när säsongen slutade.

Jajjen: Åsså har LIF dumpat Kempe / Jonsson!!!

Tycker att Lindbäck gör helt rätt. Timrå är ett bättre lag än Brynäs i dagsläget och jag tror att Linkan kan utvecklas mer i Timrå än i Brynäs.

Sundlöv måste bort som sportchef om Brynäs någonsin ska gå framåt.
Brynäs har inga pengar och det vet alla, men när Sundlöv väl får fart i kalsingarna och ska göra nånting så blir det allt för ofta fel.

Titta på Norberg i Frölunda. Jag gillar inte lag som bara köper och köper spelare utan ser hellre att man jobbar som Brynäs med mindre medel MEN när man väl köper spelare med den ekonomin som Brynäs har så måste det vara klass på spelaren.

Just nu är det väl bara inse att Hermansson, Alcén, Danielsson, Lind (i viss mån), Vas, Persson osv. Dessa spelare håller inte Elitserieklass. Varför då ens fundera på att förlänga? Måste finnas 1000 andra spelare som har samma lönekonto som dessa som kan göra jobbet bättre. Och just nu behöver Brynäs en riktigt bra defensiv back, en målskytt (om nu Widing lämnar). Sen behöver "vi" en riktigt bra förstecenter. har man råd med Dixon så måste man ha råd med en spelare som gör poäng och verkligen är en klasspelare. Någonstans måste det finnas en Davidsson med lågt lönekonto. men då gäller det att scouta fram dom spelarna och inte bara som Sundlöv att lita på ett fax som kommer om en "bra spelare".

mattiaskarlgren: Ligger en del i det du säger! Rätt mycket!

sylf: Ryktas om Boork till Leksand ... dags för gräsklipparmannen att misslyckas i en KS nu tycker jag.

JBlom:
största supporter säger du, inte i mina ögon i alla fall.

Gusten: Ja, det kom inte som nån överaskning.....

Gusten: Så LIF ringer Lokalvårdaren i Hockey. Hoppas han tackar nej eftersom jag tror han kan få LIF på fötter igen

mattiaskarlgren:

"Timrå är ett bättre lag än Brynäs i dagsläget"

Själv tycker jag det är jämt skägg,två ihåliga trupper

BIF:
Målvakter:
#1 Jacob Markström 09/10

Backar:
#1 Niclas Andersén 10/11
#2 Simon Bertilsson 11/12
#3 Juuso Hietanen 10/11
#4 Lars Jonsson 09/10
#5 Jörgen Sundqvist 11/12

Centrar:
#1 Jonathan Granström 09/10
#2 Mads Hansen 11/12

Forwards:
#1 Andreas Dackell 09/10
#2 Sebastian Lauritzen 09/10
#3 Emil Sandin 11/12
#4 Jakob Silfverberg (kontraktslängd okänd)
#5 Janos Vas 09/10

------------------------------------------------------------

TIK:
Backar
# 2 Eric Moe, 09/10
# 3 Sebastian Erixon, 09/10
# 23 Tomas Skogs, 10/11
# 36 Pär Styf, 10/11

Forwards

# 7 Fredrik Hynning, 10/11
# 19 Björn Svensson, 09/10
# 24 Jesper Samuelsson, 09/10
# 22 Martin Sonnenberg, 09/10
# 27 Timo Pärssinen, 09/10
# 51 Anton Lander, 09/10
# 91 Magnus Pääjärvi-Svensson, 09/10

Bissett19: Lägg till Magnus Åkerlund till Timrås trupp

Gusten:

Ingen Boork i Leksand.
Tack TV4:)

Bissett19: Gött med Boorken i TV4. Galne Harri kanske kan ta över LIF :-))

65selander: Kan inte Sunklöv ta över LIF?

sylf: Sundlöv skall värva spetskompetens först ;-)

Å hockeynazisterna ångar på. Avgör med 14 sekunder kvar. Dom är fan tråkigare än SSK.

Jajjen: Ja, inte fan är det roligt att se på. SAIK går i samma fälla som BIF och är precis lika lama i avsluten.

mattiaskarlgren: Timrå är inte ett bättre lag än Brynäs, de är skit.

SAIK - FBK var en kopia av BIF - FBK.....

sylf: "Kan inte Sunklöv ta över LIF?"

Kan inte du ta och uppsöka en läkare?
Att i exakt varje inlägg kommentera Sundlöv, oavsett vad som debatteras, tyder på att du har nån sorts mani eller lider av stalkningstendenser.
Borde finnas nån sorts terapiform eller annat som kan hjälpa dig...

Huge: "Borde finnas nån sorts terapiform eller annat som kan hjälpa dig..."

Nä, det räcker med att Sunklöv avgår!

sylf: Du kanske har förslag på ersättare?

Tycker det är synd att Sundlöv inte lyckas bättre än han gör, hans namn smutsas ju ner för varje säsong nu.. Tycker inte man ska glömma hur extremt mycket människan gjort för klubben som spelare.

Hoppas verkligen att han drar en vinstlott och kammar hem ett gäng riktigt fina förvärv till nästa säsong.

Partyjack: Nu kanske jag gör Lindström på HS en otjänst men han bubblade något om att två finnar har synts till uppe hos Sundlöv. Han visste inget mera och undrade om jag visste något.

Någon annan som har sett två finnar med en hockeytrunkar? ;-)

Partyjack: Sundlöv var ju kung som målvakt, en av de absolut största i Brynäs genom tiderna.
Häng upp stöten i taket men lämna in täckjackan hos Myrorna. Kanske Ove Molin och Micke Lind kan fortsätta sina karriärer som assisterande sportchefer så att Sundlöv får lite avlastning?

65selander: Låter maad intressant där med finnarna, kan ju även vara några hockeyintresserade bekanta Sundlöv skaffat sig på sina otaliga finlandskryssningar!?

Partyjack: Kanske några karaoke kompisar..

Partyjack: "Låter maad intressant där med finnarna"

Ja, det gör det, så länge inte en av dem heter Hautonen.

Jompe: Eller Pekkala, eller Laitinen eller.....

GävleLasse: Ska vi gå så långt tillbaka så kan vi ju lika gärna hoppas på en Luovi/Kivelä-duo. Skulle ju smaka mumma.

Partyjack: Tror snarare finnarna Lindström spotade i L.A var M.A Numminen och Arja Sajonma.

Det har ju talats om att öka frekvensen vad gäller kvalitativa arrangemang i Läkerolen för att stärka klubbkassan. Kvaliten på dessa båda artister (?) speglar väl ambitionsnivån på framtida värvningar kan jag tänka...

bradberry: Fniss fniss!! Skapliga hocky bajjor hade dom ivf...

Undra om Sundlöv är med och hugger, jag kan faktiskt tänka mig det:

mrmadhawk.blogg.se/2009/march/bellemare-mot-elitserien-zettergren-kan-ersa.html

Och Granström ska ge fan i att träna med Mora, Uscha!:

www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=61789&epslanguage=sv

MarcusElving: Värre än så - ett konkret rykte:

Spelare Från Till
Jonathan Granström (F) Brynäs Mora

Jajjen: Vad skulle han till Mora och göra undrar man ju! Han har väl dessutom ett år kvar på kontraktet?

Jajjen: Jag menar, varför skulle han vilja lira i Allsvenskan helt plötsligt?

« · 1145109 · »