1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742255 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Bissett19:

Ohhh ska Widing äntligen få sin Bäckis. Ett bröllop i Läkerolen vore ju nått.

pastorn:

Med Ovechkin som best man,sen kidnappar vi dem båda o ser till så att dem aldrig får lämna landet;)

pastorn: Månsson som bestman till Widing och Ovechkin som Bäckis brudtärna! Vilken vacker (Läs; Hemsk) syn! ;D haha

Bissett19: För varje match som SAIK spelar mot FBK så ter sig vår insats allt bättre...

0-14 nu. Pinsamt i en semifinal, j-ligt pinsamt!

Vi fick åtminstone hål på Gustavsson och pressade FBK mellan varven.

Tråkigt att vi inte tog chansen att möta LHC i kvarten, vi hade haft en god chans att rubba dom.

Hence: "Bara att hålla med dig och Karlgren. Kan inte se vad Valdix skulle kunna göra i Brynäs som inte skulle kunna göras bättre av nån av våra bästa J20-spelare"

Ja men ge dig. Mr Madhawk gissar på Timrå och Brynäs och vips skall Sundlöv hängas ut - patetiskt!

JanT: Och varför hängs han ut? Han har stått för X antal liknande värvningar genom åren som inte gjort någon lyckligare. Därför blir man ju inte direkt förvånad om den här killen är i Sundlövs kikare. Han får gärna överbevisa mig genom att ta in offensiv spetskompetens som är det laget i första hand behöver. Ingen blir gladare än jag, men den bittra smaken av tidigare usla och meningslösa värvningar är svår att få bort..

MarcusElving: Hade Janos Vas fått spela hela säsongen i j-20 så hade han säkert gjort 120oäng !

Vad har hänt med giganterna från Brynäs j-20 de senaste åren? Bäckis gick ju bra, Alcén..., Persson, Bertilsson, Honken, Markström, Lindbäck, Jonathan Carlsson, Emil Sandin. Många har verkligen slagit sig fram men det klagas nåt kopiöst på att dom inte kommer fram.

Finns det några talanger som Brynäs har missat? Dvs talanger från Brynäs j-20 som slagit igenom någon annan stans? Kom igen vilka Brynäsjuniorer har slagit igenom i andra föreningar?

Niklas Danielsson i Djurgårn kanske..

JanT: Valdix ryktas till Luleå, det vore ju skönt.
Och hängas ut, det handlade om ett potentiellt scenario som jag inte ville se. Nämner inte ens Sundlöv i det inlägget.

Hence:

Det var nån Leksing som påstod att Oliver Ekman Larsson skulle vara klar för Brynäs eftersom han enligt honom hade en klausul i sitt kontrakt att han fick gå till en ES klubb om inte Leksand gick opp ? Stod på svenska fans Leksands forum igår. Trovärdigt eller ej är svårt att säga men att han spelar ES hockey kommande säsong är nog troligt i vilket fall som helst. Kul med rykten hur som helst.

Själv vill man ju se att han stannar i LIF men det blir nog svårt.

arnio: Mattias Karlsson.

mattias - 74: Den back som imponerat mest på mig i LIF innevarande säsong och som faktiskt var en av få som stod upp mot Växjö.

Killen har stor potential!

Hence: Det är riktigt, men jag är så j-a trött på allt gnällande på Sundlöv.....

Dessutom är ryktesspridningen härinne löjlig...

"2 finnar på sätraåsen...."

arnio: "Vad har hänt med giganterna från Brynäs j-20 de senaste åren?"

Helt rätt!

Övertron på juniorer som inte har spelat EN ENDA elitseriematch är stor härinne.

Som du säger, hur många juniorer går in och dominerar i ES första säsongen?

Det krävs flera säsongers inskolning!

Visst skall vi ta in Rödin/Thegel, men låt oss ställa rimliga krav på dom.

JanT: Hur bra juniorerna är och hur mycket inskolkning som behövs är väl ytterst individuellt?

JanT: Det är väl mycket det som är Silly Season, och det fina med det. Rykten och spekulationer.
Sedan är det väl kul om det finns mer att gå på än att det stått en finskregistrerad Audi vid Sätraåsen. :)

JanT:

"Dessutom är ryktesspridningen härinne löjlig...

"2 finnar på sätraåsen...."

Welcome to Silly Season;)

JanT:Du det påståendet kommer från 2st spelare i föreningen. Så ska du skydda Sundlöv med näbbar å klor så ta reda på fakta innas du svammlar så jävla mkt.

Bissett19: Hela Sätra vimmlar ju av finnar, så det ryktet håller inte. Elaka rykten säger ju även att mormor signat nån som spelar slutspel. Bara att kolla in de 4 lagens bänk och dra sin egen slutsats. Handlar det om nån storstjärna är jag rädd för att Sunklöv erbjudit 12 års med Erika Holst eller Katarina Timglas!

Jag kommer inte att läcka/berätta vad jag vet förrens allt är klappat å klart så slipper folk spekulera så mkt. Å surra en massa strun.

Lindström:

Så du menar att spekuleringarna försvinner för att du inte berättar något om den info du sitter inne med!?
Efter ditt uttalande nu så sätter du ju ännu mer fart på spekuleringar och rykten, eller har jag fel?

Lindström: Kan en av finnarnas namn rimma på krita mån tro?

sylf: OM!!!!! Sundlöv enligt rykten ska ha signat nån som spelar slutspel så är det säkert någon som alla vet att den spelaren ska flytta.
Vad tror forumet om Lee Goren i FBK? Vill tydligen bort pga. familjeskäl. Med Dixon kvar i laget kanske BIF kan vara nått. Ingen kan väl prata engelska i grannlandet Värmland:)

aphac: Goren? Han är ju etablerad och bra?! Han skulle nog förstöra gruppdynamiken och kosta mer än en ostmacka. Glöm det!

OM han nu signat nån som spelar slutspel så är det garanterat en bänknötare som inte platsar. Alternativet är nog slutspelet i Finland och Jonas Andersson, men honom har väl fler än Brynäs ögonen på och då är det kört.

sylf: Kanske det är Keso? Han har ju inte direkt gjort succé i LHC.

arnio: Vem än keso är så spelar han ju inte slutspel nu.......

sylf: Å fan har LHC åkt ur? Jag slutade följa skiten efter att Brynäs spelat färdigt. Då kan det ju som sagt var inte vara Keso.

Lindström: "Å surra en massa strun."

En blå audi med vitryska plåtar har enligt min hemliga källa setts köra 2 varv runt LA. En hockeyklubba sägs ha stuckit ut ur bakluckan....

JanT: Åh! Kanske Sundlöv signar bröderna Kositsyn från Montreal?? :P

Hence: Mina läppar är förseglade.

En stund senare försvann dock bilen mot down town Gävle, varefter mormor sågs cyklande åt samma håll iklädd sin gröna parkas och med faxen på pakethållaren...

Enligt min hemliga källa är hemlighetsmakeriet omfattande....

Mystiken tätnar... ;-)

JanT: Nu på kvällen tappade mormor spåret och körde ner i Gavleån i ren förtvivlan. Sågs senast flytande på faxen vid alderholmen, skrikandes efter en hårtork, då papperet blivit blött. I en livbåt med en elvisp på kommer rumpnissen Jämtsvin efter iförd boxhandskar och Karlsson på taket propeller. Majk Hällber dementerar dock att det skulle va nåt fel på Jämtsvin. Den vitryska Audin är nu på väg till Läcksand, där finns stålar att hämta hos handskmakaren och rullstolsrallyföraren Öjendal, numera även flintskallig efter att ha slitit sitt hår i 3 års tid.

Fortsättning lär följa.......

sylf: jag tror vi har en julsaga berättare på gång....Mycket bra!

sylf: Lakers förnedrade AIK med 7-3 ett stenkast hemifrån...

På måndag beger jag mig till Lakerdome när IK Knätofs kommer på besök..

Ny förnedring av masarna?

JanT:
Jonas Solilng gillade jag skarpt.. Var in på Eliteprospects och kollade...har lagt av eller??
Producerade inte våldsamt i Brynäs, men gillade hans stil.

Bissett19: Officiellt

Ambroo: Jag är kanonglad. Vi har gjort ett kap. :)

Nu vill jag aldrig se lindbäck i en Brynäs tröja någonsin!

Storhonken:

Inte jag heller.

Storhonken:

Simmalugnt: inte för att det gör så mycket att han sticker men
varför välja ett sämmre lag?

Storhonken: Han vill ha mer att göra :)

Poffa: på bild går bra....

Hahl Bundy: Grattis till sämsta målvakten i årets slutspel. "Mr släpper alltid in ett billigt mål första fem Lindbäck"

Hoppas att Timrå åker ur.

arnio:

Tony är det du?

arnio: Så har det inte låtit sista tiden bara i början av säsongen. Men, men är man bitter så är man.

Vi har haft Backlund så nu är jag nöjd.

Simmalugnt: :)

Hahl Bundy:

För övrigt så känns det ju rätt kul när talangerna kommer till oss i från Gävle i stället för tvärtom.

Simmalugnt: Bra att dom börjar bjuda igen för de dom snott av oss genom åren. Inte en dag för sent.

Hahl Bundy: Ni kan få Janos Vas på köpet.

arnio:

Vill ni verkligen göra er av med elitseriens bästa..........Ungrare?

arnio: Nä, tack er Vas är skör!

« · 1146550 · »