1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Gurra88:

Hmm,har också hört det där,men trodde inte det låg ngt i det....

Bissett19: Lite småroligt isåfall om Kahnberg är vad Sundlöv kallar för spetskompetens ;)

Gurra88: Kahnberg är ändå bara 29, han har ju bevisligen grym potential.

Gurra88: Så du menar att Kahnberg inte har spetskompetens och vore ointressant för vår del?

Ibland är det bättre att knipa käft istället för att öppna densamma och därigenom bekräfta hur okunnig man är...

Gurra88: Tror Kahnberg är helt rätt!

En grym talang som tappat styrfart de senaste säsongerna och kan få en nytändning i ny klubb. Dessutom en spelartyp vi behöver. (Läs= Handleder, Spelsinne, Mönsterbrytare) Skulle kunna höja snittet med ett par hundra per match...

Peja: Kahnberg är ju grym!! Skulle definitivt kunna gära 20 pyts i Brynäs.

Huge:
Började skriva att jag tycker att Kahnberg skulle vara ett jäkla lyft (Karljäveln är enorm, eller var i alla fall). Men var rädd att jag skulle vara ensam med den åsikten.
JAG gillar Kahnberg och hans spelstil iaf..

2007-2008 Frölunda Elitserien 52 16 21 37

2008-2009 Frölunda Elitserien 55 9 16 25

Kan knappast tänka mig en bättre värvning men det blir säkert nån Ungrare i stället.

Horace76c: ...ja! ...och han har ju genom åren onekligen visat att han trivs i Gävle... :-)

arnio: 20 Pyts?
Kahnberg har gjort en säsong 03-04 då han gjorde 33 mål. Efter o före det har han legat på allt mellan 3 o 18 mål som mest.
Ifjol gjorde han 9 i VF.
Varför skulle han göra mer mål hos er?

Jag har inget emot Kahnberg men lite sans kan man väl ha?

Hahl Bundy: "Ifjol" ska vara "i år".

Hahl Bundy:

I fjol gjorde han 16+21,vilket är bra.Däremot denna sässe har han haft det tyngre med poängen.
Han sitter väl mest på bänken nu under slutspelet.

Bissett19: Det är det som är hans stora problem. I sina bästa stunder är han lysande men tyvärr är hans dalar alldeles för djupa.

Han kan nog passa bra hos er, större förtroende, ta Widings plats kanske? Men förvänta er inte att han ska prestera allt för mycket i lång tid.

Hahl Bundy: Ja, han är ojämn, men det är Widing också.

Huge: Haha. Jadu Huge. Jag vet inte om pratar om samma Kahnberg. Som hade sin formtopp säsongen 03? Som gjorde 9 mål denna säsongen? som gjort 2 assist hittils i slutspelet? Som va bänkad i senaste matchen? Du med ditt fantastiska hockeykunnande, tror du på allvar att han skulle lyfta Brynäs?
Ni är alla likadana och tror att han ska komma hit och spela som han gjorde i sina stor dagar. Killen är för övrigt väldigt beroende av bra omgivning.

Men klart vi ska bygga vårt kommande lag med bänknötare;)

Men visst, han får gärna spela i en tredje, fjärdekedja för mig.!

Hahl Bundy:

Visst tror jag att han skulle lyckas i Brynäs. Finns det ingen som helst konkurrens så betyder det förtroende och mycket speltid. I Frölunda har han en lite undanskymd plats i laget numera och han kan säkerligen sätta 20 pyts i Bif.

Förtroende, Nytändning, PP kugge, mycket speltid.

arnio: Det enda jag säger är att: Sätt inte ribban för högt i era förväntningar.

Hahl Bundy: Men å andra sidan vad vet du? Nä just det....

arnio: Segla iväg du. Det blir nog bra.

Jag trodde ni var nyanserade efter allt som huge har tragglat med er. Men jag förstår honom :)

Hahl Bundy: Inte många som trodde på Widing heller när han kom till Brynäs eller Tom Bissett heller en gång i tiden. Så den som lever får se, knappast troligt ens att han skulle signa för Brynäs ändå så facit i hand kommer vi nog aldrig att få.

Kahnberg........

Nu har jag snackat med en av Magnus brorsor om hur det ligger till om ryktet.
Och jag har fått ett bra svar....

Wesley:

Jaha,och han sa?

Enligt Svenskafans så ryktas det även om att Juha-Pekka Haataja är aktuell för Brynäs. Han vill jag VERKLIGEN se i Brynäströjan. Landslagsman med typisk offensiv spelstil, ettrig och bra skott. Han skulle säkerligen producera bra med poäng.

Även Alexander Hellström är aktuell ifall Nolander eller Carlsson inte skulle förlänga. Ser faktiskt hellre Hellström än Nolander. Hellström är stor och stark och spelar fysiskt, bra framför eget mål!

Kom igen Sundlöv!!

PS. Kahnberg är helt okej för min del också...Tror han kan spotta upp sig i Brynäs!

Bissett19:

Hans brorsa sa att han inte kunde verifiera att det att det stämde.
Han undrade också vart det ryktet kom ifrån.

MarcusElving: Har också hört att Juhanni Rantaslaktostolerant har fått fax av Sundlöv.

arnio: Haha, det va nog den konstigaste jämförelse jag hört. Du kan väl inte jämföra en kille som är på väg neråt i sin karriär som Kahnberg, med Widing som var ung och uppåt i sin karriär.

Gurra88:Kahnberg är född 1980 och Widing är född 1982 , så i ålder skilljer det bara två år på dom .

Alisandali: Jag är mycket väl medveten om det och det va inte det jag syftade på, inte heller Arnio med sitt tveksamma resonemang. Widing va kanske inte superbra när han kom hit men till skillnad från kahnberg så stog han under utveckling.

Gurra88: Jämför med en sån som Niklas Anger då, vem trodde på honom inför denna säsong?

Eller Jesper Mattsson?

Eller Davydov när han kom till Brynäs...

arnio: Eller Janos Vas......

arnio: kollat igenom hela elitprospects nu? då får man gratulera:)

sylf: javisst Janos Vas....hahah

Jag vill bara visa på att man inte kan rakt av gå på statsen och på så sett förutspå vad en spelare presterar i framtiden. När det gäller Kahnberg så vet jag att han har massor av hockey i sig och jag tror att om han får en ledande roll i tex. Brynäs så kommer han att kunna glänsa. Han har alla verktyg i påsen kan man säga. Min känsla är att han har precis vad som behövs i Brynäs offensiv. Han skulle bli en enorm tillgång i tex powerplay och som kreativ kraft bland alla gnuggare. Garanterad publik favorit.

20 mål har han kapacitet till definitivt men visst det skulle kunna bli 15 och änå vara fullt godkännt.

arnio: På vems bekostnad ska han komma in på??

Lindström: Tja Linds och Molins kanske..

arnio: Då svarar jag;AMEN!!

Gurra88: "Jag vet inte om pratar om samma Kahnberg"

Nä, du måste prata om hans farbror eftersom du anser honom vara en föredetting.

"Ni är alla likadana och tror att han ska komma hit och spela som han gjorde i sina stor dagar"

Som de flesta med lite mer kunskaper i bagaget redan framhållit: killen har kapacitet och varför skulle han inte kunna upprepa sin kanonsäsong i ett nytt lag och med en ny tränare som ger honom istid?
Du är ju isf lika enkelspårig om du tror att han måste komma hit och spela som han gjorde ifjol och iår.

Och sen: gärna Kahnberg i en fjärdekedja säger du.
I Brynäs.
Morsning....

Då utgår jag ifrån att övriga formationer enligt dig bör bestå av spelare som håller högre klass än Kahnberg.
Låter ju djävligt realistiskt med tanke på vår ekonomi, eller hur?

Ibland undrar man hur vissa resonerar.
Eller förresten: jag vill inte veta....

Huge: Ja på tal om ekonomin så ska ju det bli spännande att se vad det barkar hän med klubben. Om dom kapar mera på spelarbudgeten så kommer vi snart att ha ett korpgäng i väldigt fina lokaler.

Vems ansvar är arenan? Är det marknadschefen som ska se till att den hyrs ut? Eller är vem är arenabolaget underställda?

Gurra88:

"Haha, det va nog den konstigaste jämförelse jag hört. Du kan väl inte jämföra en kille som är på väg neråt i sin karriär som Kahnberg, med Widing som var ung och uppåt i sin karriär."
----

Gurra88 om du håller på med idrott och skulle stå still i utvecklingen, då lägger du av eller hur? enligt ditt resonemang.

Läs det har om Mats Sundin som är en "veteran"och borde vara på väg neråt förlänge sedan.......

Klubbytet blev lyftet för Sundin
Mats har också andra förklaringar till varför det gick så bra.
- Jag bytte till mina gamla klubbor. Jag fick mer istid och så bestämde jag mig för att skjuta mer. Och det fungerade mycket bättre.

Så lite krävs det ibland för att vända på trenden...
´
Magnus Kahnberg är en ödmjuk och rolig person, så inge ont om honom då blir jag arg!

Huge: "Då utgår jag ifrån att övriga formationer enligt dig bör bestå av spelare som håller högre klass än Kahnberg."

Självklart måste så vara fallet. När klubbens uttalade vision är att leda svensk hockeys utveckling så måste det bli så. Annars duger det inte med att värva de andra lagens bänknötare.

Går rykten om att Somervouri ska vara mer eller mindre klar för Brynäs. Tror Sundlöv ligger i hårt nu faktiskt!

Hård: Dock tycker jag väl att man ska ta alla rykten med en stor nypa salt.

Hård: Möjligen Pennttii Somervuori, hans enbente farfar.

Hård: Somervouri till Brynäs, jag skulle inte klaga. Gillar honom skarpt!
Men som sagt, ryktena måste ju tas med en nypa salt. Föresten, vad har du för källa?

- H Erkki Rajamäki (Brynäs IF, SWE)

björne: Vad betyder huhut då?

sylf: Rykten

sylf: Hm, om det skulle stämma. Erkki Rajamäki, känns verkligen inte som någon spetskompetens direkt. Sundlöv säger ju själv att det är just det han är ute efter. Konstigt om Brynäs skulle värva en spelare som denna då, tycker jag i alla fall!

Å andra sidan, vad ser Sundlöv som spetskompetens?

MarcusElving: "Å andra sidan, vad ser Sundlöv som spetskompetens?"

Ja, det är det som är det mest skrämmande. Skoog var ju hans drömspelare...Hutten var en ny Bäckis....Vas skulle ersätta Brendl...

« · 1147195 · »