1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Läst lite på Färjestads forum om de hade skrivit något om Somervuoris eventuella flytt. Hittade detta, dock är det ju väldigt löst.

"Eero klar för två år i Brynäs enligt folk från Gävle. Dock bara ett rykte än så länge.."

Rajamäki, Somervouri, Kahnberg och Niklas Kronwall så börjar det likna nåt.

sylf: Ja, vi får hoppas att han siktar lite högre denna Silly Season! Erkki Rajamäki gör nog ingen gladare i alla fall!

Nej, jag vill se vassa målskyttar/poängmakare! Utfyllnadsspelare har vi så det räcker, backsidan ser ganska okej ut och vi har en bra målvakt. Allt som saknas är de riktigt offensivt skickliga och målfarliga spelarna som kan skapa tryck i anfallszonen och städigt vara ett hot i så väl 5 mot 5 som i powerplay!

Falken: Vad är det fär spekulationer om Haataja från Lukko då?

Nu börjar ryktena bli sanna, undrar om det har varit en hel minibuss med finnar på Sätra, obs ej att förväxla med Romer ;-)

GävleLasse: Svanskafans skriver: Flera oberoende källor har informerat Svenskafans.com om att Lukkos poängspruta och tillika landslagsman Haataja, 26, är högaktuell för Brynäs. Den senaste säsongen gjorde han 50 poäng på 58 matcher för Lukko. [090326]

Man kan inte annat än att hoppas på att det är sant! :P

Det spekuleras ju helt vilt på Svenskafans. Gävle är ju ändå en relativt liten stad och rykten sprider sig ganska snabbt när det är värvningar på G. Finns alltid folk nära organisationen som inte kan hålla käften :)

För er som kan finksa så läs vidare på den finska HuHu sidan så ser ni att spelarna som ryktas till Brynäs även ryktas till halvdussinet klubbar i finland också.
Så Sundlövs fax står tyvärr fortfarande i "waiting for job" läge.

Wesley:
>givetvis ska det stå finska

Soumervori, Hajjatala (stavning), Kahnberg.. Ja tack!

Rajamäki.. Nej tack!

Hockeyligan om tacklingar i slutspelet. "På denna topplista är det Brynäs forward Stephen Dixon som efter sina fyra matcher har det högsta tacklingssnittet per match med 4,3 - det är också överlägset högst snitt av alla i hela slutspelet."

arnio:

Här har du stats på Rajamäki, nu kan sylf begrunda och såga honom med fotknölarna om han nu skriver på :)

mattiaskarlgren: Håller med dig! Somervouri, Haataja, Kahnberg är bra värvningar! Staffan Kronwall och Alexander Hellström är också bra om man tittar på backsidan, även om den ser ganska stabil ut.

Rajamäki kan hålla sig i Finland!

Linström_92: intressant! Jag har alltid tyckt att Dixon är en bra tacklare, som också tacklar ganska mycket! Han borde få mer cred för sitt fysiska spel.

mattias - 74: Absolut.. Han är 30 år och gör knappt inga poäng.. Vi behöver inga fler Vas-Herman.. Utan vi behöver spelare som gör skillnad i matcher!

mattiaskarlgren:

Rätt mycket utvisad också !

mattias - 74: Jag sågar ingen jag inte har sett. Alla ska ha en chans att visa vad dom går för, men inte som Vas, 58 matcher.

mattiaskarlgren: Tagga ner lite. Det är ju bara ett rykte. Dessutom har du antagligen aldrig sett honom spela. Kul att folk klagar på att Brynäs har scoutat dåligt och sedan fäller omdömen själva utan någon som helst scouting som underlag.

Peja: Om Rajamäki skulle bli aktuell får man ju hoppas att Sjödin/Sundlöv har kollat upp honom ordentligt och sett honom spela mycket. Men efter uttalandet från Sundlöv om att han är ute efter spetskompetens så känns ju Rajamäkis siffror mediokra. Säga vad man vill om att döma spelare efter poäng men poängen säger ju faktiskt en hel del om man är ute efter en offensivt produktiv spelare. Det är annat om man söker spelare för andra roller, då säger poäng inte så mycket.

Jag kommer ha absolut 0 förväntningar om han värvas, han får försöka visa oss att han verkligen är en tillgång i så fall.

OM han värvas så kommer jag såklart att ge honom en chans och hoppas att han verkligen producerar bra!

Peja: Visst kan jag tagga ner MEN grejen är att det är ett forum och alla ska få säga vad dom tycker och tänker.. Och i detta fall anser jag att vi redan har tillräckligt med spelare som finnen. Har aldrig sett honom spela MEN hans stats pekar åt att det iallafall inte är någon poängspruta.

Läser runt på lite olika sidor om eventuella nyförvärv. Många som säger att Somervuouri är klar eller skriver på efter slutspelet. Såg även två som skrev att en amerikan är nära Brynäs, hittade det i kommentarerna på svenskafans under deras Silly Season sida. Tydligen ska det röra sig om den här spelaren.

Falken: Det var inte Tyler Arnason då, som tog en snabbtur för en burgare i Gävle.

Falken: Somervuori och Kahnberg är två bra värvningar. Två spelare som har presterat tidigare till skillnad från andra som "kan bli bra". Haataja har bra stats men är väl ingen landslagsspelare som nån skrev. Amerikanen tillhör chansvävningarna - kan bli succé, kan bli Wanvig. Så nej tack. Men jag vill se landslagslirare. Kom igen Sundlöv, fräls oss!

Falken: 34 år?! Då kan dom ju lika gärna erbjuda Lind ett nytt 5 års!

Jajjen: Haataja har spelat i EHT för Finland. Det kommer jag väl ihåg. Fastnade för honom när jag såg han! Snabb, ettrig och ett bra skott! Han nätade väl mot Sverige i LG Hockey Games till och med...

Ser mycket hellre Haataja än Kahnberg!

Jajjen: När jag tänker efter blir jag osäker på om han nätade mot Sverige, men hur som helst en riktigt vass spelare!

MarcusElving: Ytterst osannolikt att Sundlöv skulle värva nån av de kanoner som diskuteras här, möjligtvis den där gamle amerikanen då. Ett par lirare från allsvenskan, en okänd finne kanske kompletterar.
Men va fan Sundlöv har ju överraskat tidigare (Brendl).

MarcusElving: Jag vet inte om den här sidan är 100&-ig men enl. den så har inte Juha-Pekka (bara det) lirat i landslaget.

Ju mer jag tänker på det. Somervuori och Kahnberg, visserligen andrasortering i FBK och VF, men det vore bland det bästa Sundlöv gjort. Alltså blir det förmodligen inget.

Jajjen: Tre äpplen hög och väger som en medelstor hund.......Passar perfekt in i mormors lagbygge!

sylf: Kanske vi kan värva tillbaks Johan Molin också och behålla Ove. Är Anders Söderberg ledig?

sylf: Jag ser att den gamle pur-brynäsaren Antti Arnio (öste in mål i brynäströjan 05/06) och Juha-Pekka är födda och uppväxta i Oulu och har spelat i Kärpet tillsammans. Förmodligen han som tipsat Sundlöv. Kan bli bra.

sylf: Kroppshyddan spelar ju ingen roll. Har man bara fart under rören så kan man gott och väl hävda sig. Kolla på Tedenby t ex.

MarcusElving: 2-2

GävleLasse: Visst, men man kan inte ha 22 såna!

sylf: Tolkar jag dig rätt om jag säger att du alltså inte vill ha Haataja i Brynäs?

MarcusElving: Ingen aning, har aldrig sett killen, men är han en ny Mats Näslund så ja tack!

sylf: Okej! Jag skulle gärna ha honom i laget i alla fall, och hoppas verkligen att det ligger något i dessa rykten! :D

sylf: Dags att avgöra i PP.

HATA DJURGÅRN !!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA! JÄRNKROK!!!!

arnio: JÄRNKROOOOOOOOOOOOOOOOK!!!!!!!

arnio: järnkrok!!!!!!!!!!!

UNDERBART!!!!

Linström_92: Kul. Ett Guld i J-20 skulle betyda mycket för Brynäs tror jag, kör på Kids.

Silver, Järnkrok och T-Röd, vilka killar !!

arnio: Kul med lite framgång.. Som grädde på moset 999 betalande

VEM SVEK??? ;)

GävleLasse:

Stisse?

rackham:

kEB?

rackham: Sjödda kanske ;)

GävleLasse: 999 spectators x 40 bagis= ca: 40 000 - gratisglidare + korv o kaffestålar= ca: 45 000 kr

Fan... Mormor kan spänna bågen! Sneglar mot öst? Räcker kanske för att hyra Brendl en träning... :-)

bradberry: Själv så tycker jag att kosingen skall gå oavkortat till J20, alt juniorhockeyn

« · 1147291 · »