1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
spud:Frågan är hur en förening skall agera om det är agenten som tar kontakt. Och var går gränsen. Får man föra en dialog i vilken man kan komma muntligt överens utan att man förbinder sig i något avtal, muntligt eller skriftligt.

Redigerad kommentar

Arnio: Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs.

Själv är jag av åsikten att vi i Sverige har inte en chans att hindra det, och om vi skulle ens försöka hindra att spelare skriver på för andra klubbar så skulle dessa nyckelspelare signas upp av lag utanför detta lands gränser som inte har den restriktionen på sig.

spud: Inga avtal bör accepteras varken muntliga eller skriftliga, detta gäller spelare som är kontrakterade av en annan förening/klubb.

Arnio: Man ska få prata kontrakt men inga avtal accepteras? Anställningsavtal har inget formellt krav på att de ska vara skriftliga. Det räcker utmärkt med ett muntligt avtal när det kommer till anställningsavtal. Men det visste du väl?

Redigerad kommentar

spud: Visst kan man prata kontrakt men inga avtal ska accepteras. Väder hittar man enklast på en app nära dig.

Arnio: Men hur menar du då att man ska göra? Man ska få ta kontakt men inte prata om anställning? Vad menar du då att man ska prata om? Väder och vind?

Zappaholic:Nä absolut inte

Zappaholic:

Nej, verkligen inte

spud: Även ett muntligt avtal är ju ett avtal och bör inte vara tillåtet enligt mig.

Honken: Har tanken slagit någon att det faktiskt kan vara Frölunda som missar slutspel?

spud: Inget att förvånas över, det händer varje säsong och alla gör lika, så vad är problemet?

Arnio: Och vad är skillnaden mellan att ta kontakt och ev bli muntligt överens mot att skriva kontrakt?

Same name, same shit.

spud: Klart att man måste få ta kontakt med spelare och även tränare under säsongen, däremot ska det givetvis inte vara tillåtet att sluta avtal med kontrakterade spelare eller tränare som har kontrakt med en annan förening.

spud: Ja, fast å andra sidan... Även om sådana regler skulle införas (inte troligt) så måste ju Brynäs få undantag att ta kontakt med Luleåspelare. Luleå är ju vår farmaklubb.

Redigerad kommentar

Tobias Viklund? Skulle mer än gärna se honom i Brynäs nästa säsong.

Tugga Sundlöv!

Peja: Är det nu man ska föra diskussionen om hurvida det ska vara tillåtet att ta kontakt med spelare under säsongen ska tas?

Peja: Det är rätt o riktigt :-)

Peja: Har alltid viljat ha Kilström till brynäs. När han gick till Luleå hoppades jag mycket på att han skulle skriva på för brynäs. En tuff spelare som är bra i defensiven men som nu kanske också har utvecklat offensiven? Blir perfekt iaf...

70 Rodrigues: Jepp. Kilström och Brodin blir klockrena förstärkningar, men det behövs naturligtvis fler också.

Peja: Old news, men ack så nice ;-)

Kilström så gott som klar enligt 2 källor till Mrmadhawk :)

bj21: Högskolenivå i modoboken...hahaha. Nej, vänta...HAHAHAHA.

Zappaholic: Provocerade? Jämför du inte Högskolenivå med förskolan nu?

Tväst: "men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?"

nej absolut inte. håller med om att man behöver en stor dos tur att vinna guld,

oavsett om man spelar i Brynäs eller Los Angeles Kings. poängen var väl mer,

som du nämnde, att man hade spelare som råkade blomma vid rätt tidpunkt,

typ Silfverberg, Svedberg och Larsson, och tur i den mån att man inte var lika skadedrabbade

då som nu. jag antar, och de här e bara en gissning, att man förlitade sig på samma

sorts tur inför den här säsongen också?

Zappaholic:Typiskt Modoiter

yngwie: märkligt. Du spyr dig hes när någon brynäsare är in på ert forum och tjafsar. Själv är det tydligen ok att kliva in och provocera.

Minnet är kort...

Slajsarn:"så länge Sundlöv sitter där han sitter så kommer jag aldrig att vara nöjd. Där har du pudelns kärna."

Resultaten är alltså inte viktiga här utan bara att Sundlöv ska bort?

Sheena Punkrocker:

" som sagt...tur..."

Jag skulle tro att vilket lag som helst behöver tur för att vinna ett SM-guld. Såklart hade Brynäs marginalerna och några domarbedömningar på sin sida, juniorerna med Silfver i spetsen tog ett jättekliv som man kanske inte hade vågat hoppas på egentligen.

Man vinner inte guld utan att en massa detaljer faller på plats...... men du kanske menar att det bara är Brynäs som vinner tack vare en stor portion tur?

Tväst: "Skador på L J, SB o DP ryckte sönder allt vad planering hette...... därför kan det för den oinvigde se ut som man ENDAST förlitade sig på juniorerna..... men bland alla dessa hockeynördar kan väl knappast gömma sig så många oinvigda???"

som sagt ... tur ...

Peja:

Javisst, med facit i hand kanske det varit ett bra val att låta Hellström stanna.

Sheena Punkrocker:

Nu valde du att bara kopiera halva mitt inlägg..... jag tror man ville ge junisarna chansen att visa upp sig, därefter värva det som visade sig behövas.

Skador på L J, SB o DP ryckte sönder allt vad planering hette...... därför kan det för den oinvigde se ut som man ENDAST förlitade sig på juniorerna..... men bland alla dessa hockeynördar kan väl knappast gömma sig så många oinvigda???

Tväst: "skulle vi ge upp juniorsatsningen direkt efter guldet?"

nä, men att ENBART förlita sig på den är inte mer än ett skämt.

förra säsongen hade man tur, men man kan inte ha tur hela tiden.

yngwie:stackars din själ, balsameras av denna GB....

yngwie: Och vad vill du mig? Jag har följt eländet på avstånd.

Gurra88:

Att kliva in och läsa här är som balsam för själen.

Tväst: Exakt, men det är ju tyvärr OMöjligt :-)

Redigerad kommentar

Tväst: Med facit i hand måste man väl säga att det var ett stort misstag att inte ge Alexander Hellström ett kontrakt efter tryouten.

70 Rodrigues:

OM man kunde få placera in några OM där man ville ha dom.... ;-)

Tväst:Men har den börjat hoppa ur så är det bara operation som gäller!

Tväst: Tänk OM Sundlöv hade avgått för flera år sedan ;-)

faceoff:

Operation lr ej råkar väl de flesta ut för nån gång i en utsatt sport som hockey, den här gången höll det tyvärr inte.

Tväst:vet inte va som hände,är inte så bra på det här med datorer

faceoff: :-) ja, den syns bra.

Tväst:Man visste om Bertil han ville bli opererad redan i våras men vart nekad då man inte trodde det va så allvarligt!

faceoff:

Med läsglasögon på ser jag utmärkt utan fet förstorad stil..... men du menade väl nåt med det.

Slajsarn:

Det var ju Brynäs utsatta utgångsläge som ställde till det..... OM en nyrenoverad L J fått till det som i fornstora dar och Bertil och DP fått va hela så har vi ju ett helt annat läge.... lr?

Löf, Berglind o Djoos hade fått va de tillväxtbackar som var meningen.

Att Sunken skulle gå rätt i väggen med C-et på bröstet var väl inte heller så lätt att förutse.

faceoff:sorry vet inte va som hände:))den syns ialla fall:))

Redigerad kommentar

Tväst:Det va ingen back som VILLE spela för bif

sylf:

Då menar du alltså att vi skippar juniorsatsningen, eller skall vi ha både och?

Jag tror det var meningen att låta junisarna visa upp sig..... därefter ta ställning till ev. förstärkningar.

Tväst:Alla lag hade precis sammaförutsättningar när det gällde NHL, Brynäs klarade det sämst. Nu riskerar man dessutom upptill 2mille i böter för Sundlövs lilla kreativa lösning.

« · 1560669 · »