1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
spud:Frågan är hur en förening skall agera om det är agenten som tar kontakt. Och var går gränsen. Får man föra en dialog i vilken man kan komma muntligt överens utan att man förbinder sig i något avtal, muntligt eller skriftligt.

Redigerad kommentar

Slajsarn: Det är bara de som är på toppen i näringskedjan som kan upprätta regler likt det som detta rör(NHL). Vi som inte är på toppen, vi får vackert nöja oss med att ha vilda västern.

spud:Ändå efterlyser du regler...

Efter att ha läst den stora ickedebatten om att vara transatlant eller inte.Så gick jag och såg på ett favvoprogram. Då slog det mig vem Huge är lik:

Sheldon Cooper i Big Bang Theory.

Han är så jävla på pricken lik han i sitt agerande så det är skrämmande. Helt upptagen i sig själv, ska alltid ha rätt, tror sig alltid veta bäst och har i princip ingen social förmåga:-)

Sen så är ju Huge lika omtykt av oss här inne, som Sheldon av sina kompisar.

Även fantastiskt att han inte har kommenterat sitt otroliga misstag när han läste tabellen på Hockeykväll. Stor humor:-)

Slajsarn: Nej? När gjorde jag det?
Jag tog bara upp den frågan här då sådana här diskussioner oftast hamnar hos supportrar till lag som anser sig blivit bestulen på en spelare mitt under säsong/slutspel. Kunde vara intressant att föra den bland er när ni verkar värva någon i liknande skede.

Vårt lag och ert lag har både spelare som är klar för annan klubb liksom att vi har spelare som är klar för oss. Det får vi leva med.

spud: Visst är saken värd en diskussion, absolut. Men det kändes nästan som att du kände dig bestulen och ville vara ironisk.

spud:"Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs."

Jag anser att inga avtal med kontrakterade spelare ska få förekomma under pågående säsong om det inte gäller avtal med den klubb som spelaren redan har kontrakt. Givetvis är det ytterst svårt att kontrollera om muntliga avtal förekommer men man kan likväl förbjuda dem. En agent ska ha rätt att framföra kontraktförslag under pågående säsong men när det gäller att sluta avtal så bör det ske efter säsongens slut. Spelarna skall givetvis kunna få information om vilka intressanter som finns redan innan säsongen är slut så att densamme kan gå in i förhandlingar om eventuell förlängning av pågående kontrakt med alla kort på bordet.

mk: Haha...
Att ev vara illa omtyckt av ett gäng skitkastande omogna gaphalsar härinne tar jag med upphöjt lugn.
Alla som har barn i trotsåldern vet nämligen precis hur jag har det och att den fasen ingår i barnens utveckling mot att bli vuxen. Sorgligt nog är det alltför många härinne som verkar ha stannat i utvecklingen och inte kommer förbi trotsstadiet.

Vad den där tabellen anbelangar så är det RIKTIGT komiska
det att du missade min poäng med att hänvisa till tabellen: jag ville illustrera hur illa "experterna" i media brukar tippa genom att hänvisa till en tabell som isf mkt väl kan tänkas visa hur dom tippade lagens placering efter grundserien.
Att du inte fattar det utan på allvar tycks tro att jag inte begriper vad tabellen förmodligen visar, är som sagt det RIKTIGT komiska.

Sen har du ingen aning om hur det står till med min sociala förmåga. Och om du nu baserar din gissning på min aktivitet härinne så verkar det som om jävligt många skitkastare också verkar ha problem med sitt sociala umgänge.
Om det nu skulle vara nån tröst för min egen del...

spud: Alla lag fiskar säkert efter intressanta spelare så fort nån visar intresse att flytta, oavsett tidpunkt på året.
Går aldrig att stoppa informella kontakter, inte ens med hjälp av ändrat och skärpt regelverk, skulle jag tro.
Mao: mer eller mindre en ickefråga som jag ser det.

Huge: "Vad den där tabellen anbelangar så är det RIKTIGT komiska
det att du missade min poäng med att hänvisa till tabellen: jag ville illustrera hur illa "experterna" i media brukar tippa genom att hänvisa till en tabell som isf mkt väl kan tänkas visa hur dom tippade lagens placering efter grundserien.
Att du inte fattar det utan på allvar tycks tro att jag inte begriper vad tabellen förmodligen visar, är som sagt det RIKTIGT komiska."

Det tog dig en hel dag att komma på denna ursäkt efter din groda. Bättre kan du

Gurra88:Det stinker efterhandskonstruktion lång väg ;-)

Men vad har man att vänta av en som Huge. han kan ju aldrig erkänna sig fel som den besserwisser han är.

Huge: men visst är det skrämmande det tabellen de facto visar?

Gurra88: Haha...
Unnade mig en hel dag för att njuta av hur du och en del skulle missuppfatta mitt inlägg om "experterna", innan jag svarade.
Att alla vettiga och normalbegåvade skribenter inte har kommenterat mitt "misstag", säger väl det mesta....

Huge: Tabellen måste ju bara vara upp och ned, Brynäs är ju bäst ;-)

Huge: Att du inte kan erkänna en sån glasklar groda passar väldigt bra in på den tragiska människa du är.

Slajsarn: Att du inte stöttar Brynäs kommer knappast som en överraskning för nån som har läst dina kommentarer. Världen är full av människor vars enda engagemang är att dom gnäller.

Det måste vara svensk hockeys värsta genomklappning nånsin som Brynäs upplever just nu. Från svenska mästare till knappt elitseriemässiga på 10 månader. Från given slutspelsplats till ingenmansland på en månad. AIK har tagit in 14 poäng på tio omgångar. I den målsnålaste av elitserier har Brynäs -23 i målskillnad på dessa tio matcher.

Första prio just nu kan inte vara att rädda slutspelsplatsen. Första prio måste vara att hitta ett lag som kan leverera en elitseriemässig ishockey till nästa säsong. Om ledningen antyder nåt om att ”bara Bertilsson kommer tillbaka så…” kommer vi få en riktigt jobbig vinter nästa gång. Det är INTE bristen på skickliga spelare som får laget att spela så här.

Jajjen:Jag finner inget nöje i att sitta och klappa mig själv på axeln och säga fan vad bra vi var förra säsongen. Det kallas utveckling...

Slajsarn: Du verkar i alla fall finna glädje i att hantera sågen (-;

Slajsarn: Mmm, ditt bidrag gör nog susen för Brynäs framtida utveckling.

Carl Lejonkräk:Nja, glädje vett jag inte. Men jag har länge ansett att Sundlöv borde bytas ut. Man har bytt ut i princip hela organistionen utom just SC posten.

jag ser inget som skulle kunna göra honom till oersättlig.

Slajsarn: Vem skulle du vilja se som Sportchef då? Har du några intressanta namn på lut?

Jajjen:Haha.. jag har lärt mig att man ska inte ha och framföra åsikter till Brynäs. då blir man lätt stämplad som kuppmakare och andra saker.

Carl Lejonkräk:Inte på rak arm. Inge Hammarström knns ändå intressant. Brynäshjärta och ett brett nätverk inom ishockeyn.

Carl Lejonkräk: Bara för att name-droppa, utan att säga något om MS varande eller icke, bara för att diskutera eventuella framtida kanditater.

• Inge?
  • Tord?
  • Thelin?
  • Dackell?
  • Sjödin?
  • J.Larsson?

Hmm, har faktiskt inte tänkt på detta, gillar dock tanken på Dackell, eller Inge...

Vad har ni för presumtiva kanditater för den framtida tjänsten? (det kommer ju alltid en dag då en sportchef byts, oavsett om det är i nära framtid eller ej)

Slajsarn:Dackell måste bli det bästa alternativet med kontakter på andra sidan,rätt ålder oxå!

DavyDjoos:För mig finns det två vägar. Antingen så satsar man på någon som är "känd" exempelvis någon av de du föreslår.

Eller så försöker man få in nytt blod med nya idéer och ett annat kontaktnät.

DavyDjoos: Dackell kanske vore nåt att satsa på i framtiden, kapten och med erfarenhet från Elitserien, NHL och landslag. Sen är jag lite lockad också att ta in någon som har mycket kunnande och som faktiskt kommer utifrån, vem det skulle kunna vara har jag inte tänkt på.

Carl Lejonkräk: #99!? ;)

Slajsarn: Ha ha, kuppmakare. Hur länge sedan är det nu vi satt i möte med Brynäs?

70 Rodrigues: Var inte det under lockoutsäsongen, eller var det säsongen efter?

Jajjen: Bara Brynäs som klarar av sånt här!

Slajsarn: Tror fan det var säsongen efter. Då var dom inte så kaxiga, jävlar så det smörades :-)

70 Rodrigues:Ja det var riktigt skoj när man ville möta oss för de var "oroliga för utvecklingen" Det var ju precis därför initiativet togs att skapa en intressegrupp för att diskutera kandidater att lägga fram till årsmötet.

I nepotismens Brynäs är ju detta en uveckling att vara orolig för och dessutom kalla de  "kuppförsök" hahahaha Stor humor

Slajsarn: Oj oj vilken rökare där av Daniel hermansson, numera point-man i PP (sju mål i PP för honom nu)

Carl Lejonkräk:Ja några rökare såg man intenär han spelade i Brynäs. ;-)

KulaShaker: Skrämmande låter överdrivet, men klart att det inte ser bra ut. Ser dock ingen större vits att kommentera läget, alla ser ju redan att statistiken efter jul inte ser rolig ut, blir knappast bättre för att jag också instämmer i klagokören.
Men som sagt: den där tabellen skulle mkt väl kunna vara experternas tips inför säsongen (vilket är min poäng) även om det självfallet inte kan vara det. Av den enkla anledningen att antalet spelade matcher knappast anges i en sån tabell och att inte ens Anrell skulle tippa Brynäs sist.... ;-)

Slajsarn: Haha...
Lite gulligt hur du försöker framställa dig som en seriös medlem som på årsmötet försökte tala om för ansvariga
vad som var fel och hur de rätta lösningarna (läs: dina egna löst sammansatta lekmannaförslag, typ: Avgå alla!!!!) ser ut.
Minns inte riktigt turerna, men hade ni inte en förskingrare som kandidat?
Låter seriöst isf....

Huge:Är du så korkad, rent ut sagt, att du tror att "experterna" skulle tippa regerande mästarna sist?

Snälla, Till och med Sheldon kan erkänna när han har fel:-) Var nu inte så obstinat! Erkänn att du såg fel. Hur svårt kan det vara!

Nä, istället så kommer du med en otroligt lam förklaring. vilket svaghetstecken på din karaktär. "Nä jag ska aldrig erkänna ett fel, hur uppenbart det än är. ALDRIG."

Jag tittade inte heller så noga på bilden, men sen så fatta jag vad den handlade om.

Huge:Jag tror inte att vi kom så långt som att ha några kandidater. Att du skulle reagera på mitt inlägg förvånar mig inte ett dugg.

På den tiden var jag verkligen intresserad, inte bara på A-laget utan på hela föreningen. Vi ville skapa ett forum där man kunde mötas och diskutera saker och ting. Inte sitta hemma i köket och dryga sig som du.

För jag tvivlar på att du skulle våga bete digsomdu gör här på ett sånt möte där du måste säga saker och ting personligenoch dessutom stå och möta reaktionen...

Huge: "Skrämmande låter överdrivet, men klart att det inte ser bra ut. Ser dock ingen större vits att kommentera läget"
Ok... Att det inte finns kompetens nog att göra något åt situationen inom laget under så lång tid, ser åtminstone jag som ganska skrämmande.

KulaShaker:Huge tror att en äkta supporter aldrig ifrågasätter nånting. Och där slutar hans bidrag till Brynäs. Hans biljettpengar går till AIK och DIF

Slajsarn: Han filar på ett A1, svar kommer efter Helgen!

mk: Så här ligger det till min vän:
Jag försökte raljera lite över Rodrigues snack om skrämmande läsning (tabellen efter jul) genom att istället låtsas tro att den visade hur "experterna" i media hade tippat grundserien.
Svårare var det inte.
Att jag samtidigt och inledningsvis själv inte såg vad tabellen egentligen visade stämmer.
Men det spelar ju ingen som helst roll i sak, eftersom min poäng var att visa hur fel experterna brukar tippa.
Det här har alla normalbegåvade skribenter naturligtvis fattat, pinsamt att man ens ska behöva förklara sig för dig och en del andra.

Slajsarn: Och vad är skillnaden mellan dig och mig, när jag drygar mig hemifrån köket och du gör det hemifrån vardagsrummet, toaletten eller var du nu har din dator?
Enbart lokalen, som jag ser det.
Om inte du också har datorn i köket.....

Slajsarn: Och varför hade ni inga kandidater?
Det vimlar ju av läktarexperter härinne som vet hur allt ska skötas.
Borde väl ha varit en smal sak att övertyga ansvariga om hur insatta, kunniga och erfarna dessa är och hur bra dom skulle passa för att driva verksamheten....

KulaShaker: Tror att den kompetens som krävs för att på ett enkelt och snabbt sätt ta sig ur en mental svacka i ett lag som samtidigt åkt på en massa skador, inte finns att hitta nånstans.
Den eller de som mot förmodan besitter denna kompetens borde isf vara mångmiljonärer vid det här laget.
Vilket lag vill inte ha en tränare som alltid lyckas ta laget ur en sån här svacka innan den ens blivit synlig?

Huge:Jag har inte ambitionen att diskutera detta med dig. Du har redan satt nivån på detta i ditt första inlägg. Faktum är att du ligger närmre en fläskläpp än en förklaring.

Slajsarn: Det var du som drog upp årsmötet och gnällde över
beskyllningar om kuppmakare.
Såvitt jag minns var väl er kandidat en förskingrare.
Fanns det ingen annan?
Kanske inte bästa sättet att försöka övertyga ansvariga att ni är seriösa, menar jag.
Det hade kanske funkat bättre att hota med en fläskläpp, känns som att det argumentet ligger mer i linje med din intellektuella kapacitet....

Huge:det är många som tror dig eftersom du har fått så många "gilla"på dina bortförklaringar!!

« · 1560669 · »