Efter att ha läst den stora ickedebatten om att vara transatlant eller inte.Så gick jag och såg på ett favvoprogram. Då slog det mig vem Huge är lik:
Sheldon Cooper i Big Bang Theory.
Han är så jävla på pricken lik han i sitt agerande så det är skrämmande. Helt upptagen i sig själv, ska alltid ha rätt, tror sig alltid veta bäst och har i princip ingen social förmåga:-)
Sen så är ju Huge lika omtykt av oss här inne, som Sheldon av sina kompisar.
Även fantastiskt att han inte har kommenterat sitt otroliga misstag när han läste tabellen på Hockeykväll. Stor humor:-)
Slajsarn: Nej? När gjorde jag det?
Jag tog bara upp den frågan här då sådana här diskussioner oftast hamnar hos supportrar till lag som anser sig blivit bestulen på en spelare mitt under säsong/slutspel. Kunde vara intressant att föra den bland er när ni verkar värva någon i liknande skede.
Vårt lag och ert lag har både spelare som är klar för annan klubb liksom att vi har spelare som är klar för oss. Det får vi leva med.
spud:"Men du säger emot dig själv. Antingen får man prata kontrakt eller så pratar man inte kontrakt. Om man pratar kontrakt såsom lön, anställningstid osv... Gör man det så är det att anses som ett anställningsavtal är upprättat, ifall man är överens dvs."
Jag anser att inga avtal med kontrakterade spelare ska få förekomma under pågående säsong om det inte gäller avtal med den klubb som spelaren redan har kontrakt. Givetvis är det ytterst svårt att kontrollera om muntliga avtal förekommer men man kan likväl förbjuda dem. En agent ska ha rätt att framföra kontraktförslag under pågående säsong men när det gäller att sluta avtal så bör det ske efter säsongens slut. Spelarna skall givetvis kunna få information om vilka intressanter som finns redan innan säsongen är slut så att densamme kan gå in i förhandlingar om eventuell förlängning av pågående kontrakt med alla kort på bordet.
Huge: "Vad den där tabellen anbelangar så är det RIKTIGT komiska
det att du missade min poäng med att hänvisa till tabellen: jag ville illustrera hur illa "experterna" i media brukar tippa genom att hänvisa till en tabell som isf mkt väl kan tänkas visa hur dom tippade lagens placering efter grundserien.
Att du inte fattar det utan på allvar tycks tro att jag inte begriper vad tabellen förmodligen visar, är som sagt det RIKTIGT komiska."
Det tog dig en hel dag att komma på denna ursäkt efter din groda. Bättre kan du
Gurra88:Det stinker efterhandskonstruktion lång väg ;-)
Men vad har man att vänta av en som Huge. han kan ju aldrig erkänna sig fel som den besserwisser han är.
Det måste vara svensk hockeys värsta genomklappning nånsin som Brynäs upplever just nu. Från svenska mästare till knappt elitseriemässiga på 10 månader. Från given slutspelsplats till ingenmansland på en månad. AIK har tagit in 14 poäng på tio omgångar. I den målsnålaste av elitserier har Brynäs -23 i målskillnad på dessa tio matcher.
Första prio just nu kan inte vara att rädda slutspelsplatsen. Första prio måste vara att hitta ett lag som kan leverera en elitseriemässig ishockey till nästa säsong. Om ledningen antyder nåt om att ”bara Bertilsson kommer tillbaka så…” kommer vi få en riktigt jobbig vinter nästa gång. Det är INTE bristen på skickliga spelare som får laget att spela så här.
Carl Lejonkräk:Nja, glädje vett jag inte. Men jag har länge ansett att Sundlöv borde bytas ut. Man har bytt ut i princip hela organistionen utom just SC posten.
jag ser inget som skulle kunna göra honom till oersättlig.
Carl Lejonkräk: Bara för att name-droppa, utan att säga något om MS varande eller icke, bara för att diskutera eventuella framtida kanditater.
Hmm, har faktiskt inte tänkt på detta, gillar dock tanken på Dackell, eller Inge...
Vad har ni för presumtiva kanditater för den framtida tjänsten? (det kommer ju alltid en dag då en sportchef byts, oavsett om det är i nära framtid eller ej)
DavyDjoos:För mig finns det två vägar. Antingen så satsar man på någon som är "känd" exempelvis någon av de du föreslår.
Eller så försöker man få in nytt blod med nya idéer och ett annat kontaktnät.
70 Rodrigues:Ja det var riktigt skoj när man ville möta oss för de var "oroliga för utvecklingen" Det var ju precis därför initiativet togs att skapa en intressegrupp för att diskutera kandidater att lägga fram till årsmötet.
I nepotismens Brynäs är ju detta en uveckling att vara orolig för och dessutom kalla de "kuppförsök" hahahaha Stor humor
Huge:Är du så korkad, rent ut sagt, att du tror att "experterna" skulle tippa regerande mästarna sist?
Snälla, Till och med Sheldon kan erkänna när han har fel:-) Var nu inte så obstinat! Erkänn att du såg fel. Hur svårt kan det vara!
Nä, istället så kommer du med en otroligt lam förklaring. vilket svaghetstecken på din karaktär. "Nä jag ska aldrig erkänna ett fel, hur uppenbart det än är. ALDRIG."
Jag tittade inte heller så noga på bilden, men sen så fatta jag vad den handlade om.
Huge:Jag tror inte att vi kom så långt som att ha några kandidater. Att du skulle reagera på mitt inlägg förvånar mig inte ett dugg.
På den tiden var jag verkligen intresserad, inte bara på A-laget utan på hela föreningen. Vi ville skapa ett forum där man kunde mötas och diskutera saker och ting. Inte sitta hemma i köket och dryga sig som du.
För jag tvivlar på att du skulle våga bete digsomdu gör här på ett sånt möte där du måste säga saker och ting personligenoch dessutom stå och möta reaktionen...
Redigerad kommentar