1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

KulaShaker: "Näää, det borde väl ge Tommy en toppplacering bland ES-tränarna och inget annat. ´´"

Det också.
Men nu diskuterar vi Sundlöv och sportcheferna i ES och inte vilka tränare som är eller borde tillhöra topp 5 i den kategorin.
Så jag har faktiskt svårt att se DIN logik, när du drar in Tommy i debatten.

Gurra88: Sundlöv har ju gått från botten till toppen till nedre halvan så ett genomsnitt av det hela blir väl någonstans i mitten alltså ok. Guldet anser jag gör att han så här långt får godkännt.

Carl Lejonkräk: Det innebär fortfarande att Sundlöv lyckats gå från guld till att vara bland de sämre.. Han hade alla förutsättningar att stabilisera sig i toppen likt, Skellefteå, Hv. Men icke.

70 Rodrigues: Nu var det väl snarare Huge som verkar ha missat att förra årets lag inte var det bästa Sundlöv har ställt på isen så jag påpekade bara att kanske Gurra hade fel.

Carl Lejonkräk: Gurra har ju för fan erkänt att han hade fel, har du missat det?

KulaShaker: eller så hade Brynäs ett bra lag förra året och doktor Gurra hade fel.

Huge: Näää, det borde väl ge Tommy en toppplacering bland ES-tränarna och inget annat. Svårt att se logiken i ditt påstående....

Huge: and here we go again, again, again and again

Redigerad kommentar

Gurra88: Å andra sidan: vi tog guldet med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
Bara det borde ge honom en plats bland SC-topparna i ES.
Ett obegripligt förbiseende av Garpen....

faceoff: Jo det finns ju en anledning att vi hänger här och inte är experter på TV :-)

Carl Lejonkräk:Ja det är några här inne som tror mycket!

faceoff: Trodde han var kvar i Tre Kronor lol.

Carl Lejonkräk:Det va länge sen Garpen sluta med tre kronor, vad gäller Garpens åsikter tycker jag han tillhör en av de bästa "experter",han har trots allt varit med om mycket å vet va han pratar om!!

Carl Lejonkräk: Att gå från guld till ett av seriens sämsta lag på bara ett år?

sylf: Vad Marcus Näslund gjort för stordåd förstår jag inte, Sundlövs arbete har då imponerat mer på mig.

mattias - 74: :-))

Peja: Går ju inte att bortse från Loob, Rundqvist eller Stillman heller, som år efter år ser till att ha lag i den absoluta toppen. Nåt som Sundlöv hade alla förutsättningar för, men sumpade det fullständigt. Tog oss istället till ruta ett i ett nafs!

Zzz: Gozzi är ju i alla fall den som har gjort den häftigaste redan med sin klubb. Från konkursmässig klubb i lägre serier till semifinaler i SM.

Redigerad kommentar

sylf:

Hoppas du var ironisk nu?

Huss: Näslund har ju svart bälte i att hitta importer att fylla sitt lag med:)

Peja: Lasse J, Stillman och Gozzi är topp tre på min lista.

sylf:med spelarfruarna menar du ? :-)

sylf: Absolut, det Masken sådde får Leksingarna skörda idag. =)

Listor är ju alltid personliga. Jag skulle inte hylla Osten för mycket förrän han har byggt ett lag som kan lyckas i ett slutspel. Detsamma gäller Rönnqvists tränargärning.

Zzz: Saknar Masken. På listan, gjorde ett bra jobb med Leksand!

Zzz: Dito gällande Gozzi. Vad har egentligen Näslund åstadkommit?

Huss: Säger inget om det, det var mest hur snabbt man blir expert.

Saknar Gozzi på listan, han har tagit AIK från division 1 till elitserien. Tydligen har Marcus Näslund bevisat mer än så..

Zzz: Som klubbdirektör tycker jag HGK har gjort en helt fantastisk uppgift och borde rimligen hamna topp 3 om det fanns en "klubb-vd" ranking.
När det gäller Sundlöv har Boork berömt Sundlöv för att han mer eller mindre trollat med knäna tidigare. Med en låg spelarbudget så har han lyckats få ihop ett tillräckligt bra lag för att hålla oss i Elitserien och när ungdomssatsningen började bära frukt även levererat guld. När han med lite mer pengar i pluskan landade Harju, Enterfeldt och Thuresson så var det bra förvärv men backsidan missades. Det är lätt att som Garpen bara bedöma utifrån nuläget och då har väl kanske inte Sundlöv en plats i topp 5.

sylf: Klart som fan att Sundlöv var bidragande till guldet, han byggde ju laget. Eller får man bara kritisera Sundlöv? Kanske han inte bidrar till framgångar men är skyldig till motgångar....Jag undrar hur många som är skyldiga Sundlöv en fet ursäkt för värvningen av Svedberg....

Redigerad kommentar

Huge: "En 22-årig storväxt utvecklingsbar tvåvägsback, sånt som inte växer på trän direkt och därmed blir ett eftertraktat byte för i stort sett alla lag"

När Robin Jacobsson var i Arells ålder gjorde han ännu fler poäng, var lika storväxt och sannolikt lika utvecklingsbar. Ändå dröjde det ytterligare några år innan han hamnade i Elitserien. Förklara det du om du kan ;-)

Zzz: Det kan jag hålla med om!

sylf: Jag har aldrig sagt att jag har info. Jag säger bara att det är jävligt märkligt att man kan gå från att vara scout en dag till att bli allvetatare om allt som rör svensk hockey.

sylf: Bäcklin som man dessutom stäppte. Smart!

Zzz: Garpen har väl jobbat som scout i många år, antar att det är där han skaffat info.Var har du, Huge och Lejonpung skaffat er info? Speciellt intressant i Huges fall, eftersom man i Hugelogik inte kan kritisera nån om man inte har samma kunskap själv.

Carl Lejonkräk: Efter det? 8 år innan det? Tycker du Sundlöv var en bidragande orsak till guldet?
Han har sin del, men ju mer man ser vad han gör, ju mer begriper man att hans del var väldigt liten! De spelare som bidrog var nästan alla stöpta av Thelin och Bäcklin. Ekholm undantagen, och där var det bara slumpen som gjorde att han kom hem.

sylf: Ja Garpenlöv har ju gått och blivit expert, då är allt han skriver är sant. Boork brukar alltid ha med Sundlöv som en av Elitseriens bästa sportchefer samt att han nämnde Brynäs som en av seriens tre stabilaste och bästa organisationer. men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är sant.

Finns det något värre än när någon gammal spelare eller tränare går från att vara en i mängden till att vara expert? Typ Wikegård, Garpenlöv eller Boork. Garpenlöv vet vad som är bäst för svenskhockey, kan rangordna ligor och vet att Brynäs fuskat med fysen. Man undrar ju vart han skaffat den informatinen och kunskapen... Till slut hamnar han i samma fack som Wikegård som en person som aldrig kan ta ett jobb i någon förening eftersom han har så extremt mycket att leva upp till.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

sylf: Misslyckas?

Brynäs är ju Svenska mästare och det med en av de lägre lönebudgeterna i Elitserien.

Carl Lejonkräk: Sundlöv har ju haft perfekta förutsättningar, men misslyckats fullständigt!

Huge: Om hans åsikt är "bara en i mängden av proffstyckare", så är väl din åsikt mer på nivån " en i mängden av usla amatörtyckare"
Du ser ju själv vad han väger in i sin bedömning, han har ju helt rätt. Tur att han inte rankade alla sportchefer, rädd att din älskling hade hamnat lägre än lagets placering!

sylf: Väldigt svårt att rangordna sportchefer då de har helt olika förutsättningar att jobba med.

Garpenlövs arbete med Tre Kronor är inte så imponerande i alla fall utan de har ju knappt vunnit en match sedan han tillträdde som Team Manager. Ju mer tid Garpenlöv får i medialjuset dessto mer påminner han om Leif Boork, mycket snack och lite verkstad.

sylf: Enl Garpenlöv har också den finska ligan gått om ES vad gäller kvalitet, baserat på att 12 halvmediokra svenska spelare gick dit inför den här säsongen.
Säger kanske en del om Garpens analysförmåga, så varför skulle han ha rätt när det gäller Sundlöv?
Hans åsikt är bara en i mängden från proffstyckare i media.
Sen beror det väl på hur man räknar, och sett till förutsättningar vad gäller främst ekonomi så vill jag nog påstå att Sundlöv ligger högt upp i rankingen.

Huge: Enl Garpenlöv är inte Sundlöv bland de 5 bästa sportcheferna i landet. Men vad vet han.........

Huss: En 22-årig storväxt utvecklingsbar tvåvägsback, sånt som inte växer på trän direkt och därmed blir ett eftertraktat byte för i stort sett alla lag.
BIK är väl mer eller mindre ett farmarlag till FBK, med allt vad det innebär av samarbete i form av ömsesidiga tjänster och gentjänster sas.
Lägg till att Arell kommer till ett etablerat topplag och övriga lag får svårt att konkurrera.

Huss: "Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske"

Inte riktigt va?
Sundlöv sade väl nej till en utlåning över ET, inget annat.
Rätt ska vara rätt.
Hade BIK varit villiga att släppa Arell för resten av säsongen (med bra chans på förlängning med Brynäs) så hade Sundlöv självfallet valt det alternativet, istf att tvingas till en nödlösning som Styrman de facto blev och fortfarande är.

Carl Lejonkräk: Det håller jag med om, ganska ovanligt faktiskt.

Treklövern1912: Tre år med en Allsvensk spelare är ju onekligen ovanligt och tyder ju på att det rör sig om en eftertraktad spelare.

Carl Lejonkräk: Om dansbandet vill ha honom så borde vi också vara intresserade. Kanske fåret från Gotland blandade sig i leken med "Tunnelfighter" redan före jul.

Gurra88: Jag har ju redan skrivit att jag glömde :-) och den betyder att jag skojjade till det lite grann där.

Uppenbarligen så anser ju Sundlöv att Arell är nåt att ha i alla fall eftersom att han varit på hans agent tidigare. Själv vet jag allt för lite om Arell för att ha en uppfattning om han skulle kunna tänkas vara en bra värvning eller ej.

Carl Lejonkräk: "Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien."

Svårt att tolka det som att du inte tycker det vore en bra värvning.

« · 1562005 · »