1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743370 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

tjugo8:

Jovisst... kvalserien hade naturligtvis vart värre, med lite tur o flyt som vi hade förra vintern så kunde även detta gått bra (ivf bättre) men de unga fick ett allt för stort ansvar o tryck på sig...... i de flesta fall är det nog att föredra ett lugnare inskolningstempo. Djoos har vart ett bra undantag, kan bli riktigt bra. Hoppas han blir kvar några år så vi får lite nytta av han.

Honken: Tror Rödin och Brodin blir bra. Rätt ålder och två energispelare. Nu fattas det två snipers, en trygg defensiv pjäs och en målis...

Tväst:
Nej, juniorhysterin är att Löf, Berglind (Molin) ska försvara ett guld

Tycker inte vi ska byta spår, bara vara realistiska o utveckla vår förmåga att få fram talangfulla backar, vad gör Fbk o SAIK bättre där?

Våra yngre spelare har i år fått världens chans att visa upp sig, få har tagit den chansen.
O det har inte varit i ett speciellt tufft läge, spela Kvalseriematcher mot Leksand är tufft läge

Tväst: Jättebra att satsa på juniorer när det finns kompetenta sådana att tillgå. Som läget är nu så finns det inte så kompetenta juniorer( några få undantag). Till nästa säsong så är det att tänka outside the box som gäller och det verkar faktiskt som att Sundlöv är inne på samma linje. Ska man plocka upp junisar så ska dom kunna tillföra något och inte bara för att man ska ta upp dom.

tjugo8:

Det som många i hockeysverige lovordade för mindre än ett år sen och benämnde "Brynäs juniorsatsning är framtiden i Sverige" kallar du "juniorhysterin".... vill du med det mena att vi skall byta spår och i större utsträckning värva ihop ett färdigt lag?

F.ö. så tycker även jag att backsidan var tunn o bräcklig när skadorna drabbade oss så det behöver du inte påpeka.

Härlig seger och prestation av Markström inatt mot Carolina! Synd bara att han har NHLs kanske sämsta lag framför sig.

Redigerad kommentar

SH:

Japp!

Men en back att försvara guldet med skulle han vara...!

Hur lyckat har Morgondagens Brynäsare varit på backfronten (ev före Djoos) egentligen?

Löf skulle inte platsa i något annat ES-lag, han har dragit en vinstlott i junior-hystein...

Peja: Allsvenskan är nog en mer lagom nivå för Berglind. Han är ju duktig offensivt men lite långsam och helt hopplös i spelet utan puck...

Carl Lejonkräk:Kan det var vår allas Vas ?

Carl Lejonkräk: Problemet med EP-kommentarer kan vara att de är skrivna när spelaren var junior. Ibland till och med B-junior. Det är inte säkert att beskrivningen är särskilt pricksäker 10 år senare när spelaren är på seniornivå, har haft många skador etc.

Carl Lejonkräk: Men att förutsätta att Iggulden skulle ösa in poäng i Brynäs det ska man ta förgivet :-)

Redigerad kommentar

micke63:Du kanske inte ska lita så mycket på Eliteprospect s analyser. Gissa vem detta är?

"His game relies a lot on speed. ###### can put up spectacular moves at times and has good hockey sense. He is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. "

Berglind är aktuell för Malmö.

70 Rodrigues:Han skulle lätt ta en tröja i Brynäs, läser man beskrivningen om honom på eliteprospects så skulle han vara något som Brynäs har saknat denna säsong.

Zzz:

Statistiken på Ungrare är inget vidare. :) ja på tal om AHL- värvningar.

Den här liraren nämns i samband med både Växjö och Modo. Kanske hade kunnat vara något?

www.eliteprospects.com/player.php?player=14181&lang=swe

Redigerad kommentar

Zappaholic: Angående transatlanter. Om man räknar spelare som kommit innan säsongsstart och inte under säsong som panikvärvningar så tycker jag det ser rätt ok ut. 3/5 delar får anses som mycket bra värvningar. Två st får anses som katastrofer. Spelare som kommit år 2000 och senare:

Stephen Dixon

Dale Clarke

Jamie Ram

Ryan Gunderson

Nick Angell

Utdelningen måste vara betydligt sämre på spelare med finlänsktpass. Nu kom ju iof Gunderson och Angell från Allsvenskan och Clarke från Finland så dom hade ju testan på stora rinkar innan.

Men visst avundas man en klubb som Skellefteå som ligger nära 100% succé på sina transatlantiska värvningar.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja det gäller ju att lyfta på arslet o lämna Sätraåsen och åka över o titta på spelarna i fråga under några matcher. Tror tyvärr att Sundlöv har gått mycket på hörsägen tidigare? Nu ska han ju faktiskt åka över själv o kolla, så vi får hålla tummarna :-)

Vad är det som gör att många av elitserieklubbarna lyckas med sina transatlantiska värvningar medan Brynäs har svårare att hitta rätt?

Sheena Punkrocker:
"Patrik Klüft har redan placerats som assisterande tränare ibland annat Brynäs och AIK."

Hästens väg mot AS fortsätter i Himpan imorgon...:)

Treklövern1912: de e de som gör mig lite fundersam...varför?

måste va nån skada eller nåt?

Sheena Punkrocker: Wow! Fick spela hela 8 matcher i HIFK.

Kanske ledig

Redigerad kommentar

tjugo8: Dale Clarke ;-)

Peja:
Kilström i all ära...
Men om vår Ekholm i år var Styrman...
Vem ska vara vår Ekholm 13/14?

70 Rodrigues: Ja, Nylander jr har verkligen skills. Han bör helt klart draftas i första rundan när han blir valbar för NHL-klubbarna.

Redigerad kommentar

Peja: Sitter o zappar mellan TIK-SSK och VIK-ÖIK. William Nylander i SSK, vilken lirare, faxa Sundlöv :-) Häftiga o se pappa o son Nylander tillsammans i PP :-)

En spelare som jag tycker har sett ruggigt bra ut i Allsvenskan den här säsongen är Michael Raffl i Leksand. Jobbar stenhårt och är målfarlig. Han borde hamna i Elitserien oavsett hur det går för Leksand.

Johan Norrström: Håller med. Lundberg är ju bara ännu en Lavander/Martin Johansson/Granström osv. En spelare som jobbar hårt men max producerar 1-4 mål per säsong.

Carl Lejonkräk:

Hade faktiskt varit skönt om några spelare som är på väg uppåt i sin karriär värvades. Lite trött på att Brynäs ska agera andra chansen hela tiden.

rafalski: Styrman har ju spelat en del i Elitserien utan att lyckas medan Iggulden sannerligen har lyckats trots en tung tid förra säsongen.

Carl Lejonkräk: Ehh, om vi värvar honom och han vräker in poäng så är han en bra värvning.

Om Styrman blir en backklippa i klass med Gunderson så ska vi självklart förlänga med honom också.

rafalski: Men om vi värvar honom och han vräker in poäng då? Är det en dålig värvning då också?

Carl Lejonkräk: Nej och åter nej, vi har prövat den vägen och det sket sig.

Nytt och fräscht tack!

rafalski: Flest mål (13) och näst mest poäng i Rögle (30) på Iggulden. Klart att han platsade även om Rögle valt att inte förlänga med honom. Jag tycker han varit grym i flera matcher jag sett honom spela i vinter.

70 Rodrigues: Hoppas det bara är ett rykte, känns som modellen att värva spelare som inte platsar i våra ES konkurrenter är prövad med dåligt resultat.

Men blir inte förvånad om Fredrik Bremberg och Fimpen Eklund presenteras som nyförvärv snart:-)

70 Rodrigues: Mike är bra!!! Jag säger ja!

Ryktas om den här killen, visserligen ett mycket löst rykte, men ändå.

70 Rodrigues: Jag skiter egentligen vilka som lämnar så länge de som blir kvar gör det bra och så även nyförvärven..... :-)

Enl. Aftonbladet ska alltså Sundlöv hämta två spetsforwards från Transatlantien. Jag känner mej inte helt trygg. De senaste han hämtade därifrån var Persson och Thuresson. Thuresson är en riktig besvikelse, Persson hade jag inga förväntningar på och har fortfarande inga. Jag hoppas Sundlöv tar med sej nån som har kontakter därborta. Anders Forsberg?

tjugo8: Jag tycker att Sundlöv ska ta med sig Ekholm hem, han måste väl ha tröttnat på att harva i AHL ;-)

Gunderson-Bertilsson

Kilström-Persson

Ekholm-Sundqvist

Där har vi isf tre bra packpar :-)

tjugo8: Risken är att man står med lönekostnaden under hela kontraktstiden hursom. Men det är klart man ska försöka bryta om man så gärna vill bli av med någon.

tjugo8: Hansen  har lämnat och Widing och Lavander ska tydligen också lämna. Nu ser jag framemot att få läsa om Nordqvist, Lauritzen och Rahms sorti från klubben.

Redigerad kommentar

Zzz: Tro mig, vi kommer att behöva alla backar vi kan ;-) Löf kan dom låna ut och Nörstebö är så pass ung så han får nog finna sig att kämpa på för en plats, han behöver lägga på sig ytterligare kilon.

Zzz:

Genom att ge foten till en del Underpresterare bör man kunna få lite mer Bang for the buck än hur det varit i år

70 Rodrigues: Jag är lika less jag (och alla andra som håller på laget), man hade ju hoppats nu att framgången skulle ge lite stabilitet. Klart dom har råd med en back till, men ska det in någon ska det ju i så fall vara av högstaklass och ingen bredd och en sån kostar en jävla massa pengar. Det finns en begränsad kassa att ta ur och då prioriterar jag hellre forwards och målvakt. Sen är ju frågan om man verkligen ska ha nio etablerade backar. Nörstebö blir i så fall tionde back! Men kan ju diskutera om man ska lösa ut någon men det kostar ju också en massa pengar som man inte får någon som helst valuta för.

Vi får enas om att vi tycker olika helt enkelt =).

« · 1571110 · »