Brodin och Rödin på ingång.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16453832.ab
tjugo8:
Det som många i hockeysverige lovordade för mindre än ett år sen och benämnde "Brynäs juniorsatsning är framtiden i Sverige" kallar du "juniorhysterin".... vill du med det mena att vi skall byta spår och i större utsträckning värva ihop ett färdigt lag?
F.ö. så tycker även jag att backsidan var tunn o bräcklig när skadorna drabbade oss så det behöver du inte påpeka.
Redigerad kommentar
SH:
Japp!
Men en back att försvara guldet med skulle han vara...!
Hur lyckat har Morgondagens Brynäsare varit på backfronten (ev före Djoos) egentligen?
Löf skulle inte platsa i något annat ES-lag, han har dragit en vinstlott i junior-hystein...
Redigerad kommentar
micke63:Du kanske inte ska lita så mycket på Eliteprospect s analyser. Gissa vem detta är?
"His game relies a lot on speed. ###### can put up spectacular moves at times and has good hockey sense. He is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. "
Den här liraren nämns i samband med både Växjö och Modo. Kanske hade kunnat vara något?
www.eliteprospects.com/player.php?player=14181&lang=swe
Redigerad kommentar
Zappaholic: Angående transatlanter. Om man räknar spelare som kommit innan säsongsstart och inte under säsong som panikvärvningar så tycker jag det ser rätt ok ut. 3/5 delar får anses som mycket bra värvningar. Två st får anses som katastrofer. Spelare som kommit år 2000 och senare:
Stephen Dixon
Dale Clarke
Jamie Ram
Ryan Gunderson
Nick Angell
Utdelningen måste vara betydligt sämre på spelare med finlänsktpass. Nu kom ju iof Gunderson och Angell från Allsvenskan och Clarke från Finland så dom hade ju testan på stora rinkar innan.
Men visst avundas man en klubb som Skellefteå som ligger nära 100% succé på sina transatlantiska värvningar.
Redigerad kommentar
Vad är det som gör att många av elitserieklubbarna lyckas med sina transatlantiska värvningar medan Brynäs har svårare att hitta rätt?
Treklövern1912: de e de som gör mig lite fundersam...varför?
måste va nån skada eller nåt?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Hoppas det bara är ett rykte, känns som modellen att värva spelare som inte platsar i våra ES konkurrenter är prövad med dåligt resultat.
Men blir inte förvånad om Fredrik Bremberg och Fimpen Eklund presenteras som nyförvärv snart:-)
Enl. Aftonbladet ska alltså Sundlöv hämta två spetsforwards från Transatlantien. Jag känner mej inte helt trygg. De senaste han hämtade därifrån var Persson och Thuresson. Thuresson är en riktig besvikelse, Persson hade jag inga förväntningar på och har fortfarande inga. Jag hoppas Sundlöv tar med sej nån som har kontakter därborta. Anders Forsberg?
tjugo8: Jag tycker att Sundlöv ska ta med sig Ekholm hem, han måste väl ha tröttnat på att harva i AHL ;-)
Gunderson-Bertilsson
Kilström-Persson
Ekholm-Sundqvist
Där har vi isf tre bra packpar :-)
Redigerad kommentar
Zzz:
Genom att ge foten till en del Underpresterare bör man kunna få lite mer Bang for the buck än hur det varit i år
70 Rodrigues: Jag är lika less jag (och alla andra som håller på laget), man hade ju hoppats nu att framgången skulle ge lite stabilitet. Klart dom har råd med en back till, men ska det in någon ska det ju i så fall vara av högstaklass och ingen bredd och en sån kostar en jävla massa pengar. Det finns en begränsad kassa att ta ur och då prioriterar jag hellre forwards och målvakt. Sen är ju frågan om man verkligen ska ha nio etablerade backar. Nörstebö blir i så fall tionde back! Men kan ju diskutera om man ska lösa ut någon men det kostar ju också en massa pengar som man inte får någon som helst valuta för.
Vi får enas om att vi tycker olika helt enkelt =).
tjugo8:
Jovisst... kvalserien hade naturligtvis vart värre, med lite tur o flyt som vi hade förra vintern så kunde även detta gått bra (ivf bättre) men de unga fick ett allt för stort ansvar o tryck på sig...... i de flesta fall är det nog att föredra ett lugnare inskolningstempo. Djoos har vart ett bra undantag, kan bli riktigt bra. Hoppas han blir kvar några år så vi får lite nytta av han.