bradberry: Tycker att det känns helt ok. Widde försvinner förmodligen till sitt hjärtas lag nu när de går upp och jag hoppas något så in i h-vete att han även tar med sig Nordan. Sedan Lauritzen till Örebro och det skulle känns nytt och fräscht igen.
Jajjen: Trst med Widing.
Lägre lön o en brunkarroll hade passat honom och Brynäs.
Då var det officiellt. En fjärdefemma får gå. Byter vi den mot en förstafemma blir det ju skitbra.
Johan Norrström: "Robin Rahm kan de annars få löjligt billigt."
ska man ta Conny Strömberg i utbyte då? ;)
Redigerad kommentar
Jajjen: Håller med dig i om ditt resonemang om värvningar av backar.
Gunderson,Lee,Angell,Robinson m.m är backar som gjort det bra i elitserien efter att tidigare ha haft säsonger där man vant sig vid stor is.
Aftonbladet påstår att Gunderson kopplas samman med Örebro. Örebro som är en genuin idrottsstad med större sponsorbas än t.ex. Gävle kan på sikt bli ett rejält hot mot de etablerade elitserielagen. Ska man snacka räddningsplankor har de blivit färre iom att Timrå och Rögle åker ur.
Det här med att värva transatlanter. Cody Franson gjorde mål i natt igen och är nu näst bäste back poängmässigt i Toronto, lagets fjärde bäste spelare i +/-. Såg man inte mycket av i Brynäs.
Hur ska Sundlöv göra för att hitta rätt när han ska över och värva två livsviktiga spelare för Brynäs? Förmodligen som FBK som hämtade Chris Lee efter att ha sett att han funkat i Tyskland två säsonger. Att köpa en spelare som ser bra ut på liten rink kan sluta hur som helst.
70 Rodrigues:
På papperet gör ju Frölunda ofta kanonvärvningar. :) Brukar dock ha svårt att få till det ändå.
micke63:
Redan i november skrev hockeybloggaren ”MrMadhawk” att allsvenska poängkungen Evan McGrath, 27, är överens med Frölunda.
Nu bekräftar Oskarshamn att kanadensaren har utnyttjat elitserieklausulen i sitt kontrakt och lämnar IKO. Men från Frölundas sida vill man än så länge inte säga någonting.
– Det där har jag inga kommentarer till. Jag kommenterar inga övergångar förrän någonting är klart, säger ordföranden Mats Grauers till Sportbladet.
HappyX3: 14 lag är och har varit min personliga önskan ända sedan otyget med 5 möten mot varandra infördes.
52 omg där man möter lagen 4ggr var, svårare än så behöver det inte vara.
Sista laget åker ut direkt.
HV kommer dammsuga backmarknaden...
Mikko Luoma, Mats Trygg, Daniel Fernholm och Dan Spang får inte förlängt kontrakt
De har nu 4 kontrakterade backar
Redigerad kommentar