1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Precis därför är det ett stort jävla skämt att Sundlöv sitter kvar han är huvudansvarig för värvningarna och för det sportsliga men han sitter säkert, det är helt obegripligt enligt mig! ÄvenTJ borde fått sparken tycker jag!

Som sagt ingen rök utan eld...

Linus Wickman: Köpa ut va?

foppa78: vill gärna ha in en back till, men jag är realistisk. Brynäs har inte den bästa ekonomin efter i år. Speciellt om man skulle köpa ett Nordan och lauritzen.

foppa78: ja troligtvis, men då kunde man ta ut försäkring på några av de skadade spelarna för att ersätta dom.

Linus Wickman:Har vi ekonomi med mera sånna här ras som denna säsongen då? Kilström + 1-2 backar vill jag ha in!

Redigerad kommentar

foppa78: Om det uppstår skador har vi ett problem. Det betyder dock inte att Brynäs kan värva fyra nya backar. Den ekonomi har vi inte.

foppa78: Man skulle behöva ha 8-9 backar, så man på sin höjd kan använda Löf som backup. Skulle gärna se att man fick in en toppback till,  helst en rightare, typ på Hietanen/Angell-nivå... då även som point i pp2.

Redigerad kommentar

foppa78: Så du jämför Rödin med Wännström? Rödin gjorde 26 poäng som 20 åring.

Nja var väll mer ett exempel!

Johan Norrström: Tycker du/ni att Kilström räcker som nyförvärv på backsidan för jag ser inte han som räddaren!

Men det beror ju på om man ska tillhöra topp fyra eller plats 8-12?

Linus Wickman:

När styrelsen inser hur mycket en kvalitetsspelare kostar kommer de dra i handbromsen. Lär bli ett bra namn och 3-4 stycken som har mycket potential, men som inte av en massa anledningar inte lyckats riktigt i sin klubb. Andra eller tredje chansen får man i Brynäs. Ja efter operationen naturligtvis, när det tränat ikapp övriga i truppen. I slutet av oktober kanske de till och med kan träna för fullt. :)

Idag är jag fan extra bitter. :)

bradberry: Amen!

Johan Norrström: haha ja, men vi har knappast råd att ha så många backar på kontrakt. Speciellt om han ska värva 2-3 kvalitespelare.

Linus Wickman:

Med MS förkärlek för småskadade hockeyspelare är det kanske inte så dum idé. :)

foppa78: så Brynäs ska ha 11 backar på kontrakt?? Hur tänkte du där?

Monno: där ser man ;)

Zzz:

Frågan är ju vad han gör som 23 åring, och med trassliga ljumskar. Så trött på värvningar som väcker sånna frågetecken.

foppa78: Då har vi 10 backar, det är bra att ha två fulla lag till intern matcherna =).

Redigerad kommentar

foppa78: Rödin är Wännström. Samma speltyp, likvärdig kapacitet. Sämre ljumskar...

Redigerad kommentar

Lindström: Jag har ingen övertro på honom idag. Men han har ju uppenbart potential för framtiden. Jag skulle inte vilja se honom ta ett kliv i någon annan klubb. Det behövs fortfarande spets och någon sådann plats tar inte Rödin upp.

foppa78: Så du jämför Rödin med Wännström? Rödin gjorde 26 poäng som 20 åring.

Lindström: Ja vi såg ju bara på Wännström en stor flopp inte en poäng va så jag har inte heller någon övertro på Rödin vi behöver toppspelare och inte en massa medelklass det har vi redan så det räcker!

Redigerad kommentar

Zzz:Förstår inte övertron på Rödin, en kille som har stora skade problem. Ska han bli en ny Nordan med 25 matcher per sesse varav 5 är bra?!

Ne som extra spelar funkar han men inget att viga en plats i laget för.

tjugo8: 2 backar utöver Kilström behövs men jag hoppas inte något så länge lågbudget snål Sundlöv sitter där han gör AVGÅ!

70 Rodrigues:

Linköping verkar intresserade av Wennberg. Tror och hoppas han stannar i DIF, frågan är om han är mogen för ES spel?

Redigerad kommentar

Zzz: Tyvärr tror jag att det blir precis som du skriver. Sundlöv brukar vänta in i det sista. Visst vore det härligt att ha Calle även nästa säsong med rätt omgivning men som du skriver han ska ses som en bonus.

Agera Sundlöv, vore ganska skönt att ha en spikad trupp så tidigt som möjligt för att skapa lugn och ro, även för oss supporters !

Johan Norrström: Rödin är en bra värvning. Förhoppningsvis ges han en liten roll till att börja med som han sedan kan växa ifrån. Rödin har alla möjligheter att bli en spelare som verkligen bidrar med mycket poäng.

tjugo8: Om Järnkroks besked dröjer hoppas jag man ser det som en bonus om han stannar. Mardrömmen skulle vara att vi går in i säsong med en man kort i väntan på Järnkrok alt. någon sen förstärkning.

tjugo8:

Rödin ska väl dessutom opereras i sommar om jag minns rätt? Tillhör Sundlövs kvot av antingen så bär det eller så brister det värvningar. Tyvärr är den kvoten förmodligen inte fylld med Rödin.

munkas:

Ja, det är synd att vissa ska hålla på med sånt där slutspel som stoppar upp fåniga säsongen...

Kilas, Brodin, (Rödin) bekräftas ju efter slutspelet

Det som behövs är ju målvakt och 2 forwards av yttersta toppklass

Fruktar MS väntan/passivitet inför Järnkroks beslut...

vilken spännande silly season det är.. Lika spännande som kvartsfinalerna mot SAIK.

Sheena Punkrocker: Växjö ryktas det om.

The gallion:

håller med dig han hittar väl några avdankade låg budget värvningar som vanligt.

Sheena Punkrocker: haha, troligen KHL-klubb...

sundlöv är för snål för sådana spelare...

SH: hittade en tråd på ett RW forum om det :)

www.letsgowings.com/forums/topic/74226-calle-jarnkrok-to-play-for-gr-griffins/

de föesta verkar vara oroliga för storleken och tycker han bprde spela en hel säsong

i AHL innan han kan tävla om en plats i Red Wings.

DavyDjoos: Verkar som det finns möjlighet till utlåning även nästa säsong...
Tror iofs att chansen är liten, fortsätter Calle jobba hårt borde han nog få testa som typ tredjecenter i höst. Undrar om det inte är läge att försöka få till en trade annars...?

70 Rodrigues: Jo, men vad jag är ute efter är att de har full koll på AHL och NHL lirarna. Det är resten av laget som Modoiterna är lite oroliga kring....

Jag har sagt att Näslund behöver två år på sig att etablera sig i elitserien och i sin roll som sportchef. Tror verkligen att nästa säsong kan bli en bra säsong för modo, dom verkar också ha några unga killar på väg upp i ungdomsleden och med det kontaktnätet Näslund/Foppa har kan dom locka till sig fina spelare från Nordamerika. Får dom dessutom A.Forsberg som tränare har nästa års Modo en bra möjlighet att hota om en Topp-4 plats. Men allt kan hända i Hockey!! 

Hoppas att Brynäs kan göra liknande värvningar och bli en stark kandidat till Topp-4 även vi!! =) 

70 Rodrigues: Vi får väl se om Sundlöv kommer försöka knyta upp någon(ra) AHL spelar relativt fort eller om han kommer göra som vanligt att vänta in i det sista . Då finns ju risken att russinen redan är plockade ur kakan.

Är det någon som vet om/när herr Sundlöv skall åka över och scouta ?

Huss: Den här säsongen så har iaf deras AHL/NHL lirare levererat. Vi får väl se vad som händer nästa säsong? 

70 Rodrigues: Nja, i Modo kretsar så knorras det om vad Näslund och Foppa egentligen har bidragit med. Om de vill bygga ett lag baserat på AHL/NHL lirare så då passar de utmärkt men det lär knappast bli fallet eller hur?

Huss: Nu är Foppa inblandad och dom har ju bara gjort en värvning, tror att MoDo har lärt sig av sina misstag.

70 Rodrigues: Problemet är att Modos övriga trupp inte är som SAIKs...
De saknar fullständigt en långsiktig plan kring sitt lagbygge och satsar på att enskilda transatlanter skall komma in och lyfta dem till slutspel.

mattias - 74: Jag hade blivit skitglad om en spelare av Tambellinis kaliber hade hamnat hos oss. Han kan bli en "Holloway" för Modo.

Linus Wickman: Ja det får vi. 

70 Rodrigues: tror på flopp, vi får se vem som får rätt.

70 Rodrigues:

Ja det där tror jag också är en riktigt bra värvning, tror Näslund och Forsberg har stenkoll på spelarna där borta.

Linus Wickman: Han spelade bara 27 matcher, han kan ju varit hämmad av en skada? Det är kvalitè på den värvningen, det lär du bli varse nästa säsong.

« · 1572951 · »