Johan Norrström: Min gissning också.
Apropå att alla måste tycka likadant i Brynäs - man kan ju undra vad som fick Magnus Nygren i FBK att ändra tonläge över en natt. Från att antyda att FBK stoppade hans resa till USA till att säga att han inte menade det.
Jajjen: Det var inte så jag menade. Jag menade att det känns märkligt att såga om man inte har hela bilden klar för sig.
Men vi är alla olika.
Johan Norrström: "Man kan tycka vad man vill om media, men nog brukar de ha skapligt på fötterna innan de publicera något i tidningen."
Möjligt. Däremot kan det dom skriver vara fullständigt fel. Kan tapetsera Läkerolen invändigt med exempel från min vardag.
Nog borde vi kunna ha mer tålamod och såga allt och alla först när vi de facto VET hur laget ser ut nästa säsong.
Målvaktssidan är ju klar, där kan vi tycka till. Men vare sig backsidan eller anfallet är spikad.
Jag är rätt säker på att skulle Brynäs landa Bäckström och Ovetjkin, skulle nog en del härinne klaga över att Crosby inte signades samtidigt :-)
Micke Sundlöv: "Vi ska ha en back och tre forwards till, oavsett om Calle Järnkrok försvinner eller inte."
Enl. ganska samstämmiga rykten ska Lukas Kilström (en back) och Brodin, Rödin och Sundh (tre forwards) vara så gott som klara. Det var det, det.
Har vi pengar eller har vi inte pengar? Vore bra om nån gick ut och talade om vilken ambitionsnivå föreningens A-lag har säsongen 13/14.
Stisse sätter ord på det rätt många känner just nu.
70 Rodrigues:
Nu kan nog vi leksingar glömma Filip också var det verkar. Kul om han får chansen redan på Måndag.
Troligt lag nästa säsong:
Johan Holmqvist - Robin Rahm (Jonas Johansson)
Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Johan Harju - Sebastian Enterfeldt - NY/Linus Omark?
Lukas Kihlström - Robin Jacobsson
Elias Lindholm - Calle Järnkrok (jag tror han stannar) - Anton Rödin
Jörgen Sundqvist - Christian Djoos
Jesper Ollas - Oscar Sundh - Sebastian Lauritzen
Dennis Persson - Simon Löf/Mattias Nörstebö
Andreas Thuresson - Jonathan Granström - Daniel Brodin
Emil Molin - Alexander Lindgren - Adam Brodecki
Jonas Nordquist??
Om ryktena stämmer att Brodin och Rödin är mer eller mindre klara.
Ja då återstår det en plats på anfallssidan.
Då gäller det att det är en riktigt bra spelare (en spelare för 1:a
kedjan som kan få fart på Harju ordentligt).
Om vi förutsätter att Molin också ingår i truppen till kommande säsong.
Då måste ju Järnkrok också ingå i truppen för kommande
säsong, eller en ersättare av minst samma kaliber.
Annars så kommer vi ha 13 i stället för 14 anfallare i starten
på den kommande säsongen.
Att hoppas på att max 1 spelare är skadad låter för naivt.
Huge:
Fast om det var överdrivet vet vi ju inte. Jag hörde om de här konflikterna redan innan de publicerades i GD. Man kan tycka vad man vill om media, men nog brukar de ha skapligt på fötterna innan de publicera något i tidningen.
Honken:
Sebastian Erixon kommer med rätt utbildning att vara topp fem bland backarna i Elitserien inom två år!
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 12, 2013
Som naturligtvis även anser att FBK skulle varit rätt utbildningsinstans för honom....
Redigerad kommentar