1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742264 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Honken: Spekulera i namn kan vi nog göra i all oändlighet är jag rädd. Nej, mitt inlägg rörde mer signalerna från Brynäs. Precis som Enaranger är inne på, mycket skador förra året och ännu tunnare trupp i år, vilka slutsatser har då dragits undrar åtminstone jag?
Dessutom, hade en frisk Bertilsson verkligen hjälpt oss så mycket som MS insinuerar i intervjun?

70 Rodrigues: Man måste ju liksom hålla ihop inom en förening annars funkar det ju inte, klart att man inte kan ha folk som inte tycker som de andra. Visst kommer någon med nya ideér och de andra köper dem så är det ju fine men inte annars.

Johan Norrström: Ja, Gunnar Persson är en, men säg inte det högt ;-)

70 Rodrigues:

Det går ju inte att ifrågasätta en insideruppgift då man själv inte har nån insyn... man måste ju lita på sina medmänniskor. 

Inte kan väl en Brynäsare till en annan fara med falsk vittnesbörd?

70 Rodrigues:

Gunnar Persson?

Tväst: Om jag nu skulle ge dig några namn, skulle du nöja dig med det då, eller skulle du ifrågasätta det också, trots att du inte har insyn i vad jag vet, för det får man ju inte göra ;-)

70 Rodrigues:

"jantelagen Mecka ligger uppe på Sätraåsen"..... "har man åsikter som sticker ut får man ge sig av"

Låter ju helt otroligt, kan man få några exempel på åsiktslämnare som fått så omild behandling?

Hälsning från en lallare utan insyn ;-) 

70 Rodrigues:

Även hjältar gör fel ibland. Även de som tidigare gjort ett bra jobb kan börja göra ett dåligt. Förstår inte den här Untouchable inställningen som vissa har.

Det måste väl ändå vara tre anfallare + Järnkrok eller hans ersättare.
Att starta säsongen med 12 anfallare + då Emil Molin låter väl
skadekänsligt i mina ögon. Man bör väl ha 14 anfallare i truppen?

Carl Lejonkräk: Ja för tänk om dom skulle lära sig något från någon/några andra, hemska tanke :-)

70 Rodrigues: ja de anser väl att deras väg är den rätta

Carl Lejonkräk: Och inom Brynäs IF så är det deras way or the highway, jantelagen Mecka ligger uppe på Sätraåsen. 

70 Rodrigues: "När man jobbar inom Brynäs IF så gäller det att hålla med, sticker man ut och har egna åsikter så blir man inte långvarig i föreningen."

Man ska ha vettiga åsikter helt enkelt. Ingenting säger att åsikter är vettiga bara för att dom sticker ut.

70 Rodrigues: Självklart så sitter man med styrelsen och snackar när man står som U tränare....

Huss: Det är väl spekulationer eftersom vi ännu inte vet vilka som kommer. Även om MS sagt så, är nog inget hugget i sten.

Huge: Viktor är 20 bast och tränar ett av pojklagen, visserligen så pluggar han uppe i Östersund nu. Vet inte hur långvarit man kan ha arbetat när man bara är 20 bast?

Huge: När man jobbar inom Brynäs IF så gäller det att hålla med, sticker man ut och har egna åsikter så blir man inte långvarig i föreningen.

70 Rodrigues: Precis: inget nytt under solen.
Nu fick vi bara bekräftat det jag alltid sagt, och det från nån som har både insyn och kunskap.

Huge: Inget nytt under solen i den krönikan. En typisk jag "jobbar" i Brynäs IF.

Redigerad kommentar

Tväst: För övrigt en jävligt bra skriven krönika på SF, från nån som har inblick genom långvarigt arbete i klubben.

Tväst: Jag tar rygg på Zappaholic och skriver också under på det du säger.
Tror bestämt att Stisse är lite hämndlysten, efter dom förmodade skrapor han fått av ansvariga efter sina skriverier om osämja i laget och att tränarna inte talat med varandra. Stisse brukar annars ha kloka och nyanserade åsikter, men här låter han mest som en klassiskt gnällig läktarcoach på HS.
Dags att lägga upp Honkens tidigare länk, så att Stisse och alla andra tvärsäkra självpåtagna tränare/sportchefer på läktarna får sig en tankeställare...

Honken: Vilka spekulationer då? Sundlöv har gått ut och offentligt talat om hur många nyförvärv som skall in, målvaktsparet blir det samma och Sundlövs "säljande attityd" är som den är.

Huss: Det är bara spekulationer än sålänge, jag tycker vi kan avvakta och se när truppen är spikad, först då kan vi komma med ev. synpunkter.

Huss: AMEN!

Tväst: Nämen hua, har Stisse varit elak igen ;-)

Tväst: Sundlöv säger själv 3 forwards (oavsett Järnkrok) och en back skall in och säkert lite ironiskt att de där forwards lika gärna kan komma in efter sommaren.
Brynäs har precis genomfört en av sina sämsta säsonger på länge och det är därför viktigt att "studsa tillbaka" om laget vill vara med och leka med de stora pojkarna inom svensk hockey.
Därför är signalvärdet extremt viktigt, vi vill tillbaka till toppen igen och det omgående. Summeringen av vad säsongen verkar de ha gjort enligt den intervju som de lagt ut på nätet, hur analysen och åtgärdsprogrammet ser ut är svårare att säga men tre saker är djupt oroande:
- Målvaktssidan är klar, samma par som inte höll måttet förra året.
- Antal förvärv räcker inte, speciellt om Järnkrok försvinner. Lärde man sig ingenting från förra årets skadeläge? Speciellt nu när i princip hela J-20 försvinner och ersätts av J-18 spelare = inte lika rutinerade spelare att hämta upp vid skador, förvisso fler talanger men de är flera kilo ifrån Elitserien...
- Sundlövs loja inställning, han kan inte sitta och nonchalant avfärda kritik om att det ser ihåligt ut och att inkontot är tomt. Förhoppningsvis är det pga hans extremt dåliga mediaprofil men han får det tyvärr att se ut som att hemläxan från förra säsongen inte är gjord. Kanske faktiskt dags att föreningen börjar fundera på att fasa in Dackell i hans roll...

Redigerad kommentar

Tväst: Helt rätt, Tväst...skriver under på det du skrivit!

KulaShaker:

Njaa..... när alla andra ligor håller på att avsluta sina säsonger så tycker Stisse att det ser för tunt ut...... han vet alltså vilka namn Sundlöv ev.döljer? eller utgår han från att allt som egentligen skulle va hemligt i själva verket har läckt ut?

Det luktar aningslös naivitet som man möjligen kan förvänta sig av oss läktarcoacher..... men han skall väl föreställa ha det här som sitt arbete?

DavyDjoos: 2016 går det ut

KulaShaker: Tre forwards oavsett hur det blir med Järnkrok. Då förutsätter jag att Rödin, Brodin och Sundh inte är dom tre nyförvärven.

atilla: när går det avtalet ut? Denna sommar? Nästa? Minns inte hur långt kontraktet var... Men gissar att Läkerol kan erbjudit sin namnsponsorplats om Brynäs kan hitta ny sponsor... Det mesta är ju förhandlingsbart!?

Som sagt, jag bara gissar på något jag anser relativt rimligt som relativt stor nyhet som inte gäller spelare, kan som sagt ha helt fel... ;)

70 Rodrigues: Cash is king !

KulaShaker: Sundlöv är inget annat än en katastrof.

70 Rodrigues: Med tanke på det överpris Växjö betalade för Holös, så vet vi nog varför han gick dit. Det är ju kanon att de vill lägga mycket pengar på spelare av Erixons kaliber:)

DavyDjoos: Nej helt fel. Brynäs sa att det inte skulle påverkade deras namn då brynäs hade ett kontrakt med läkerol (till ett visst år).

KulaShaker: Klockrent av Stisse.

Peja: Man kan ju undra varför han skriver på för Växjö?

...det tar ju också tid att beställa nya neonskyltar anpassade till arenan, och göra alla andra justeringar inför ett namnbyte, så att det blir klart och offentligt på sommaren låter väl rimligt?

Brynäs var ju rätt tydliga med att man inte behåller namnet då Läkerol lämnat som sponsor, om jag inte missminner mig!?

harju enter ny

lindholm ny ollas

granström nord basse

thure lindgren ny

Inget på sidan alls? Känns ju lite tamt. Vilka juniorer får då chansen?

Johan Norrström: namnbyte från Läkerol Arena efter deras uttågande, och en ny namnsponsor, vilken ger nya sköna miljoner att lägga i spelarbudget inför säsongen, varvid man kan värva stora namn sent?

Bara en liten idé på denna nyhet... ;)

Johan Norrström: Tre forwards och en back, thats it folks....

Linus Wickman:

Det är inte nyförvärv det gäller.

Peja: Fast det är ju ingen speciellt bra spelare som gått till Växjö

Peja: ALLA går till Växjö, så less på skiten.

Snart vaknar man väl upp av nyheten att Linus Omark kritat på för Smålands dopade lillebror.

Suck...

Anders Blank:tror inte sista är sagt när det gäller målvaktssidan. När det kommer till backsidan kan du inte kräva tre nya backar. Ekholm kanske vill komma tillbaka ihop med kilström då. Det här är taget från brynäs tigers sportblogg. 

Brynäs Tigers Sportblogg kommer var lite dumma samtidigt kan vi glatt berätta att något MYCKET spännande kan komma att ske i sommar i brynäslägret. Men vad? 

Sportbloggen vet, men vad tror du?

Jag tror på ekholm, om det gäller nyförvärv där borta. 

Anders Blank: sorgligt att du inte ser det som Huge och Sundlöv ser, det här är ett målvaktspar som garanterar minst tredjeplats! Tänk om vi dessutom hade klickat dövörat TJ och tagit GP som förstetränare, då hade vi verkligen snackat SM-guld....

munkas: Ja har dom tänkt sig Honken Rahm i år igen så är det värre än jag trodde AVGÅ SUNDLÖV TA MED DIG TJ!

Honken & Rahm ett år till... Fy fan vad risigt! Ok, att man som sportchef tar en liten chansning med en skadebenägen & halvskaplig förstemålis med en dopad sidekick som inte spelat en match på två år. Men att med facit i hand göra om samma misstag är ju fullkomligt barockt! Vem blir ny sportchef?

« · 1576574 · »