1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742297 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Tänk att man inte blir förvånad längre när man ser att Honken förlängt och att man då ett år till satsar på årets sämsta målvaktspar! Är ju helt sjukt vilken syn man har på en "satsning".

Brynäs ska va topp-4 i Sverige...
Jo, tjena! Hur i helvete ska vi kunna bli det om det fortsätter såhär?!
Honken i all ära, ja visst, förläng med honom då om det är hårt för Sundlöv att sparka trotjänare. Men då ska ju Rahm lånas ut/bryta kontrakt och en FÖRSTEMÅLVAKT värvas in så Honken får andraspaden, Johansson i J20 en tredjespade för att ta Honkens plats nästa år. Å när jag menar förstemålvakt så pratar jag en målvakt i Markström, Lindbäck, Jocke Eriksson, Lehner, Svedberg, Fredrik Andersen. Typ.

Topp-4 framstår ju mer å mer som en utopi. Möjligen att man är topp-4 bland ES-klubbarna att träna juniorer, men det kan ju inte vara det som ska vara prio 1! Har man som mål att vara topp-4 i Sverige måste det ju vara A-lagets placering i tabellen man pratar om och inget annat...
Hur å när ska vi komma före FBK, SAIK, HV, Luleå, å troligen Linköping å Frölunda är före oss också med den här "satsningen". 

Näe, det är för dåligt...

In med den här förstemålvakten, Honken andraspadar, Ekholm hem plus hans finske kompis i Milwaukee, Joonas Järvinen. Släpp ut Löf, låna ut Djoos... Bertilsson, Djoos, Ekholm, Gunderson, Jacobsson, Järvinen, Kilström (verkar ju va klar), Persson, Sunqen.
Efter att ha presenterat en backuppsättningen i klass med den här så kan Sundlöv känna sig lugn inför nästa säsong...

Framåt så sägs ju att Brodin och Rödin kan komma hem å att ev. Dixon är den förstecenter som ersätter Järnkrok om han sticker. Ser ju gärna att Omark är med i bilden å ja, oavsett om Dixon/Järnkrok finns i laget. Skadar ju inte att ha två producerande centrar. Lindholm tror jag inte är redo att axla en 1:a eller 2:a lina själv. 

Har svårt överlag att ha den enorma övertro på juniorer! Har man som mål att lyfta upp 1, max 2 /säsong för att testa på A-lagsspel så måste ju det va nog! Kan ju inte skicka upp en lirare från J20 å i vissa fall från J18 å tro att dom ska producera som en senior! Näe, låt en back och en forward /år testa på A-lagsspel å utvärdera deras insatser efter säsongen. Tycker man dom varit bra, ge A-lagskontrakt, om dom inte hållit måttet, skicka iväg... Man måste driva föreningen elitmässigt, inte nån kompis-hålla-varann-bakom-ryggen-klubb! Funkar inte!

Kahn: för fyra säsonger sedan kom Granis nästan upp i den produktion som Jimmie Ericsson har år efter år...

Någon som minns med vilka Granis spelade de två åren i rad då han var relativt produktiv?

Olika tankar är ju en föresättning för en debatt :-)

DavyDjoos: Detta var en mellanår för " Granis ". Olika tankar är väl dock bra för debatten. Kanske Enterfeldt blir Kapten som föreslagits här. Bara inte "Sunkan" blir det igen.

Huss: OK olika tankar hur en kapten skall vara. Producerande på Jimmie var dock lite att ta i.

Kahn: Lite gräzon iofs men Jimmie Ericsson är mycket mer av en producerande spelare. Elias Lindholm är mer lik i det avseendet, framför mål, spelar fysiskt som fasen och producerar.
Grana är mer som en bättre variant av Martin Lundberg om vi skall köra SAIK liknelser. Dessutom verbal på ett sätt som Jimmie Ericsson inte är vilket inte är helt optimalt då han säkert ofta kommer vara berörd part när domaren skall prata med resp. lagkapten.

Lindholm är väl lite för ung för att vara kapten än så länge. Bertilsson har spelat i klubben ett tag (nästa längst av de spelare som är kvar i truppen??) men vet inte hur han är som talförare osv?

Enterfeldt är en kille från gävle som ALLTID ger hundra (kan dock inte säga hur det är på träningarna?) verkar också vara hyvsat duktig på att snacka osv. En Kandidat till C:et för mig! =) 

Kahn: skillnaden i produktion är väl rätt stor, med andra ord har de inte samma roll, trots liknande fysiskt spel....

Huss: Tycker att vi har ett utmärkt exempel på att en sådan rollspelare fungerar i SAIK. Jimmie Eriksson. Framför mål, på mål, hård mot motståndarna. En riktig "brunkare" som Kapten.

Kahn: Ja, alltså, Grana är en rollspelare som skall ligga så nära regelgränsen som möjligt och då är han näppeligen en kandidat att stå att prata väder och vind med domarna direkt efter....

Linus Wickman: Skulle faktiskt vilja se Lindholm som center istället. Men om vi plockar in en till center så finns det naturligtvis fler alternativ vilket är bra.

Mors för ett tag!

Nu vilar jag ett tag.

Huss: Man kan ju hoppas på att dom lånar ut Rahm.

Peja: Kanske FF får ett upplägg som Järnkrok hade med sitt Detroit. Bygg mer muskler under 2 - 3 år. Varför skulle inte BIF göra ett remarkabelt undantag och betala mest för en talang. Dessutom ett av de klassiska lagen. (BIF menar jag).

Huss: Sin nuvarande roll?????? Enterfeldt kanske.

Huss: MODO har jag absolut noll koll på, förutom att Madsen inte skall spela där om jag är rätt informerad.

Enaranger: sägs att Brynäs letar järnkroks ersättare i khl istället. Så Dixon, Engqvist eller den där finnen i amur. Eller blir Lindholm center och så satsar man på Danielsson?

Kahn: Det är ju inte ens säkert att Forsberg kommer att spela i Sverige nästa säsong. Om han blir tillgänglig på marknaden bör väl 12 ES-klubbar vilja ha honom i sitt lag.

Kahn: Fast Granis kan inte vara kapten så länge han kör sin nuvarande roll.
Enterfeldt, Bertilsson eller Lindholm/Djoos vore bättre val.

Brynäslegenden: OK du har den ståndpunkten jag har en annan. Vi kommer inte längre.

Kahn: och Modo...;-)

Kahn: De flesta Leksingarna har gått till oss när vi legat i Elitserien och dem i Hockeyallsvenskan. Dessutom har Filip Forsberg ett enormt Leksandhjärta.

Brynäslegenden: Blir lite vred på alla som säger att det är omöjligt. Man ska inte sitta på den posten om man resonerar som många här inne. Sikta mot stjärnorna, nå trädtopparna....

Tidigare LIF-spelare har ju gått till oss. Varför skulle det vara så omöjligt nu....

Enaranger: Har vi råd att vänta så länge på spetskanadicken eller amerikanen?

Kanske en europé kan bestämma sig tidigare som du skrev.

Vi kommer att ge många juniorer chansen på försäsongen, det skall bli mycket intressant.

För övrigt tycker jag att "Granis" skall vara kapten i laget. "Sunkan" kan vara assisterande igen.

Kahn: Klart Filip Forsberg stannar i Leksand och inte går till oss som värsta rival. Hybris på dig där.

Kahn:

Jag blir ju mer orolig om de så kallade spetsvärvningarna från AHL
blir klara nu, än att de blir klara i juli. För de spelare som gör klart
med en europeisk klubb nu är ju troligtvis inte av tillräckligt hög klass.
I alla fall inte om de är fårn Kanada eller USA.

Svenska eller andra europeiska spelare kanske kan bestämma sig
tidigare än juli, för att ge upp spel i NHL.

Det var ju mycket tack vare att Holmqvist spelade så bra i början
på säsongen, som vi ledde serien efter 12-14 omgångar.

Sen blev han uttagen till den första landslagsturneringen på hösten.
Och efter det missade han en del matcher har jag för mig.

Så att mittendelen på säsongen inte var lika bra kan ju vara
en kombination av att Brynäs spelade allt sämre försvarsspel
och att Holmqvist var småskadad.

Jag tycker att han kom igen rätt bra i slutet på säsongen.
Potential finns ju där. Det gäller att han får vara frisk.
En försäsong utan någon skada, kanske kan göra susen?

Gusse: Gör vi inte de tre värvningar som är kvar att göra så kan det bli jobbigt. Håller dock fyra lag som ligger efter oss i spelartrupper än så länge : LIF, AIK, VÄXJÖ och ÖREBRO.

Än så länge......

Huss: Hoppas du har rätt. Minst 2 milj. sparade till spelarvärvningar. Gissningsvis.....

Det verkar lite konstigt att BIF inte har byggt en C - hall om man nu sitter på 48 milj. ( C - hall cirka 25 milj. exklusive ismaskin). Extremt tveksam själv om revisorn har rätt. Han har varit revisor i BIF tidigare. Tror mer på 14 milj.

Kahn: Härligt ni behöll Honken. Kan bli jobbigt igen för er att nå slutspelet.

Kahn: Blir inga Fransonböter. Brynäs bröt ingen del i den överenskommelse som HL tagit fram. Sen kan man ifrågasätta om det var etiskt/moraliskt korrekt men där har väl knappast klubbar som FBK, HV, LHC osv. någon rätt att fördöma med tanke på deras EHL planer bakom ryggen på de andra...
Snarast är det väl så att Brynäs har lärt sig "spela som de stora pojkarna".

Redigerad kommentar

Zappaholic: Honken gillar jag. SM - guldskadad. Hade önskat någon annan dock. Sedan har du rätt om Rahm. Hellre Jonas Johansson som andrespade. Angående Ekholm så tycker jag bara det är synd att han inte kommer hem. Hans pappa är rätt säker källa. MS får inte vara så stensäker på att Forsberg stannar i LIF om han nu inte åker över Atlanten. Mumma vore en lina med Lindholm-Forsberg-Lindblom. Omark vore underbart och inte omöjligt om MS tänker rätt.

Trodde att BIF bara hade 14 milj. på banken, men en revisor med insikt talar om 48 milj. Bara att hoppas han har rätt. Lätt att betala "Fransonböterna" då.

Kahn: Honken känns ändå någorlunda trygg. Med ett stabilare försvarsspel blir han bra mycket bättre än denna säsongen. Jag ser hellre Jonas Johansson som backup. Låna ut Rahm.

Ekholm kommer inte platsa i NHL. Spelet här passar honom mycket bättre, här får han ut sin fulla kapacitet. Tänk vilken förstärkning det vore.

Sen behövs ju ändå två spetsvärvningar på forwardssidan. Någon Filip Forsberg blir det inte. Stannar han här blir det så klart Leksand. Omark vore mumma. Tänk en kedja med Omark-Enterfeldt-Harju...

Peja: är jävligt besviken..

Peja: Honken är ju i alla fall bättre än Lundström.

Peja: Aj fasen. Ser inte Rahm/Honken som ett guldpar nästa år.
Honken och Rahm är alldeles för ojämna och skadebenägna.
Rahm skulle i bästa fall ha möjlighet att blomma ut a la Svedberg men det är inte särskilt troligt...

Honken förlänger med 1 år.

Någon som vet hur Zuccarellos kontrakt med Rangers ser ut?  Vore kul att buda på honom.

Huge:

Victor Berglind klar för Rögle !

BIF behöver : 1 Förstemålvakt ( Får absolut inte vara Lundström )

1 Andremålvakt ( Jonas Johansson, billig och extremt talangfull)

1 Back ( Helst Ekholm, men hans pappa säger att han skall försöka ett år till)

2 Forwards ( Helst dyra Svenska sådana med kvalitet)

Sedan är jag nöjd med bredd och topp.

mattias - 74: BIF har lite mer kosing i färdkassan att ge den unge herr Forsberg innan han tar klivet över Atlanten. MS får absolut inte se det som omöjligt. Kanske om LiF fixar med kommunen om en ny bit av trottoaren. Dyra svenska värvningar hellre än utländska sådana.

Kahn:

Varför skulle Forsberg välja Brynäs nu när Leksand spelar i Elitserien? Hade vi misslyckats hade ni säkert kunnat vara med i jakten på honom men nu ser det annorlunda ut. Stannar Filip i Sverige är nog Leksand det enda alternativet, jag tror dock han drar till nashville men hoppas jag har fel. Han behövs i Leksand.

Huge:

Nja ingen tvingar dig. Tror du trivs ganska bra på den där nivån.

En transatlantisk värvning vore ju Anders Nilsson. Två toppvärvningar vore ju Filip Forsberg och Linus Omark. Då behövs ju inga dyra kanadicker eller amerikaner.

Säg nu inte att det är omöjligt, för så får inte den gode MS tänka/agera.

Jag vill se en kanadensisk skottränare i BIF till kommande säsong.

micke63: vi får väl hoppas det, om nu ryktet överhuvudtaget stämmer.

Johan Norrström: Ibland krävs det tyvärr att man sjunker till den låga nivå som redan satts eftersom den som satt nivån ändå inte förstår eller uppskattar om man försöker vara saklig.
:-)

Linus Wickman:

Ja, det är väl lite ledigt nu (vet inte när sässen startar), så det vore väl rimligare att de båda hängde/träffades norröver...

« · 1576481 · »