1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742301 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Besöker Brynäs ?

tjugo8: men hade för mig att harju hade åkt hem till norrbotten?

Linus Wickman:

Ja, en rimlig förklaring...kanske...

tjugo8: såg det igår. Besöker harju?

@brynascalle: RT @AMHockey_ Linus Omark har setts till i Gävle ikväll. #twittpuck #sillyseason. Törs vi hoppas! #Brynäs

70 Rodrigues:

Expressen har som vanligt läst mrmadhawks blogg. :)

70 Rodrigues: Bra lösning för Berglind. I Brynäs platsar han ju definitivt inte men kan säkert göra bra ifrån sig i Mögle.

Berglind har synts i Ängelholm och är enligt Expressen klar för Rögle.

Huge:

Beror ju lite på vem som svarar också. :) De flesta väljer kanske i det läget att inte sjunka till samma nivå.

70 Rodrigues: Bla bla bla....

Huge: Du kan lägga ner nu, du kan ju uppenbarligen inte motbevisa mig. Tillbaka till FBK:s gb ingen, det är ju ditt lag.

70 Rodrigues: Om du själv skriver ett löjligt inlägg är risken överhängande att du också får ett löjligt svar....

Huge: Ser du dessa tre namn som toppspelare??? Helt ok spelare men vi behöver spetskompetens nu men jag har en känsla av att det inte blir så med Sundlöv i spetsen!

Linus Wickman: jag är realist , har allt för många ggr sett hur herr sundlöv hittar floppar som bara han tror på å ingen annan , är less på att inte se kvallite utan helst så billigt som möjligt , guld sässen kom det fram unga förmågor från egna led som gjorde succe , men dom var billiga ,

Huss: Haha, ja det kan man fråga sig.
Men visst är det lite tragikomiskt när man gnäller över avsaknad av sillyrykten och tar det som bevis för att vår SC både ligger på sofflocket och saknar kontaktnät, när samtidigt både Kilström, Brodin och Sundh verkar vara heta rykten?
:-)

BRYNÄS4EVER NR1: du måste vara den mest negativa människan i denna grupp.

Johan Norrström: sundlöv letar på rea marknaden så han slipper använda pengar , han kommer fylla på med bänknötare från andra lag , något annat kan man inte räkna med ,

Rumpelstiltskin:

Sundlöv behöver inte ett världsomspännande kontaktnät. Räcker bra med Europa och Nordamerika. Tror han har riktigt bra hjälpa av Inge Hammarström nu när han ska leta tilltänkta förstärkningar i AHL.

Huge: Besviken, trodde du skulle hugga på "Nej, in med en ny sportchef som har ett brett kontaktnät utöver världen!"
Var skall Sundlöv då ha kontaktnätet? På Mars?

Huge: Du kan alltså inte motbevisa, därav ditt löjliga svar.

70 Rodrigues: Eftersom du alltid har fel per definition så behövs det inga bevis...

Huge: Du tycker ju allt som Sundlöv företar sig är rätt. Om du tycker att jag har fel så får du mer än gärna bevisa motsatsen :-)

Rumpelstiltskin: Ja, det är bara du som känner så.
Och alla andra som tror att tystnaden beror på att Sundlöv sitter och rullar tummarna.
Jag föredrar isf en sportchef som håller käften till nåt är klart, framför nån som sitter och hittar på att han gjort klart med spelare bara för att fansen ska få nåt att snacka om....

Är det bara jag som känner att det är iskallt om Brynäs under silly? Varför känns det som att ingen vill spela i brynäs, kan det bero på herr Sundlöv?

Nej, in med en ny sportchef som har ett brett kontaktnät utöver världen!

HappyX3: Kan väl vara bra att ha några på tur. TJ kanske gör en Boork och kickar några andra från truppen om det ser risigt ut även i höst.

Redigerad kommentar

Huss: Håller med om de spelarna som du nämner. Bättre att satsa på de än att satsa vidare på Larsson. Särskilt Westlund, Brodecki och Lindblom d.y ser jag fram emot att följa de närmaste åren. Det är inte varje dag som Brynäs får fram en defensivt skicklig back med storlek, som Westlund ju är och har.

BRYNÄS4EVER NR1: Herregud...

BRYNÄS4EVER NR1:

Vi hoppas ju på att det i så fall ska vara AHL spelare av riktigt hög klass.
Då kan vi inte förvänta oss att det blir klart förrän i juli/augusti.

De som är så pass bra att de ligger på gränsen till NHL skriver ju inte
på för en europeisk klubb i april /maj i alla fall.

Ta till exempel Holloway i Skellefteå.
Han blev klar i slutet på juli, det året han värvades till dem.

Ljunggren har ju redan fått chansen nån match så han är nog på tur lixom Brodecki som gjort det bra i J20 och i U-landslagen.  Westberg och Göransson får nog svårt att få speltid när varken Djoos eller Nörstebö är ordinarie, men på försäsongen absolut! börderna Lindblom är ju otroligt talangfulla, tycker man ju att dom borde få nån match iaf!?  Även norrmannen Rönnild känns ju intressant! 

micke63: han väntar nog tills veckan innan es börjar i höst . Då är det tomt nog med lediga kvalitet spelare . Så han kan skylla på det å plockar in någon på rea som inte platsar någonstans . Mer kan man inte förvänta från mannen som sitter på livstidskontrakt .

70 Rodrigues: Någon som vet om Sundlöv har åkt över för att scouta AHL spelare ännu ?

Huss: Ja, Sundlöv vill ju bevisligen inte ha Rohdin och jag tror inte att Rohdin vill tillbaka till en klubb som dissade honom.

SH: Brodecki står nog näst i tur. David Westlund liksom Mattias Göransson borde kunna provas under försäsongen. Kanske även bröderna Lindblom och givetvis Daniel Ljunggren.

Peja: Vilka kan man tänka sig är på tur att få testa? Brodecki, Göransson, bröderna Lindblom?

Peja:

Emil Larsson klar för Almtuna. Allt enligt hockeysverige.se

Huss: Jag förstår inte varför han inte spelar i Brynäs.

HappyX3: Jag tycker att det finns andra juniorer som är mer lovande än Larsson. Han var ingen spelare som man bör behålla.

Peja: trodde han skulle få kontrakt av BIF och sedan lånas ut. Men Brynäs känner väl att dom kan få honom när dom vill om det nu skulle bli succé i och med pappa i båset! ;) Men han spelade bra dom chanser han fick, hoppas det går bra för han i Uppsala!

Peja: Intressant hur många spelare som har Brynäsanknytning i Almtuna.
Kanske ett lite mer formellt samarbete vore på sin plats? Ett nytt SG vore inte fel....

leovalkama: Vi har ett lag fullt med brunkare och medelmåttor Frigren är en sådan så han får gärna gå till Fiskrens;-)

Steenm: Haha, missar en del när man inte hållt sig uppdaterad. Hållt mig borta från hockeyn för det mesta under vintern medans jag bodde i Värmland. Är tillbaka i Gävle nu dock, åg att han ryktades dit men inte mer än så, hyfsad värvning av Frölunda dock.

leovalkama: Haha...han har varit "klar" för Frölunda i en knapp månad.

Redigerad kommentar

HappyX3: Längesedan jag var inne och läste här, men Robin Figren får tydligen lämna LHC. Något för Brynäs?

AIK rycker i Jonas Andersson, tung powerforward för en Leadingline i BIF?

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/aik-for-samtal-med-jonas-andersson/

Johan Norrström: formulerade mig lite fel där, han lär väl få svårt att ta en plats i NHL direkt men små spelare börjar bli fler i NHL som conacher, gallagher m.m

Johan Norrström: ja små spelare börjar bli populärare i NHL nu.

Linus Wickman:

Fan vad trist! Borde väl knappast vara aktuell för någon NHL- klubb?

Johan Norrström: Broc little nobbar Europa, blir USA för han.

« · 1576362 · »