En transatlantisk värvning vore ju Anders Nilsson. Två toppvärvningar vore ju Filip Forsberg och Linus Omark. Då behövs ju inga dyra kanadicker eller amerikaner.
Säg nu inte att det är omöjligt, för så får inte den gode MS tänka/agera.
Kahn:
Varför skulle Forsberg välja Brynäs nu när Leksand spelar i Elitserien? Hade vi misslyckats hade ni säkert kunnat vara med i jakten på honom men nu ser det annorlunda ut. Stannar Filip i Sverige är nog Leksand det enda alternativet, jag tror dock han drar till nashville men hoppas jag har fel. Han behövs i Leksand.
BIF behöver : 1 Förstemålvakt ( Får absolut inte vara Lundström )
1 Andremålvakt ( Jonas Johansson, billig och extremt talangfull)
1 Back ( Helst Ekholm, men hans pappa säger att han skall försöka ett år till)
2 Forwards ( Helst dyra Svenska sådana med kvalitet)
Sedan är jag nöjd med bredd och topp.
Peja: Aj fasen. Ser inte Rahm/Honken som ett guldpar nästa år.
Honken och Rahm är alldeles för ojämna och skadebenägna.
Rahm skulle i bästa fall ha möjlighet att blomma ut a la Svedberg men det är inte särskilt troligt...
Kahn: Honken känns ändå någorlunda trygg. Med ett stabilare försvarsspel blir han bra mycket bättre än denna säsongen. Jag ser hellre Jonas Johansson som backup. Låna ut Rahm.
Ekholm kommer inte platsa i NHL. Spelet här passar honom mycket bättre, här får han ut sin fulla kapacitet. Tänk vilken förstärkning det vore.
Sen behövs ju ändå två spetsvärvningar på forwardssidan. Någon Filip Forsberg blir det inte. Stannar han här blir det så klart Leksand. Omark vore mumma. Tänk en kedja med Omark-Enterfeldt-Harju...
Zappaholic: Honken gillar jag. SM - guldskadad. Hade önskat någon annan dock. Sedan har du rätt om Rahm. Hellre Jonas Johansson som andrespade. Angående Ekholm så tycker jag bara det är synd att han inte kommer hem. Hans pappa är rätt säker källa. MS får inte vara så stensäker på att Forsberg stannar i LIF om han nu inte åker över Atlanten. Mumma vore en lina med Lindholm-Forsberg-Lindblom. Omark vore underbart och inte omöjligt om MS tänker rätt.
Trodde att BIF bara hade 14 milj. på banken, men en revisor med insikt talar om 48 milj. Bara att hoppas han har rätt. Lätt att betala "Fransonböterna" då.
Kahn: Blir inga Fransonböter. Brynäs bröt ingen del i den överenskommelse som HL tagit fram. Sen kan man ifrågasätta om det var etiskt/moraliskt korrekt men där har väl knappast klubbar som FBK, HV, LHC osv. någon rätt att fördöma med tanke på deras EHL planer bakom ryggen på de andra...
Snarast är det väl så att Brynäs har lärt sig "spela som de stora pojkarna".
Redigerad kommentar
Gusse: Gör vi inte de tre värvningar som är kvar att göra så kan det bli jobbigt. Håller dock fyra lag som ligger efter oss i spelartrupper än så länge : LIF, AIK, VÄXJÖ och ÖREBRO.
Än så länge......
Det var ju mycket tack vare att Holmqvist spelade så bra i början
på säsongen, som vi ledde serien efter 12-14 omgångar.
Sen blev han uttagen till den första landslagsturneringen på hösten.
Och efter det missade han en del matcher har jag för mig.
Så att mittendelen på säsongen inte var lika bra kan ju vara
en kombination av att Brynäs spelade allt sämre försvarsspel
och att Holmqvist var småskadad.
Jag tycker att han kom igen rätt bra i slutet på säsongen.
Potential finns ju där. Det gäller att han får vara frisk.
En försäsong utan någon skada, kanske kan göra susen?
Enaranger: Har vi råd att vänta så länge på spetskanadicken eller amerikanen?
Kanske en europé kan bestämma sig tidigare som du skrev.
Vi kommer att ge många juniorer chansen på försäsongen, det skall bli mycket intressant.
För övrigt tycker jag att "Granis" skall vara kapten i laget. "Sunkan" kan vara assisterande igen.
Brynäslegenden: Blir lite vred på alla som säger att det är omöjligt. Man ska inte sitta på den posten om man resonerar som många här inne. Sikta mot stjärnorna, nå trädtopparna....
Tidigare LIF-spelare har ju gått till oss. Varför skulle det vara så omöjligt nu....
Kahn: Lite gräzon iofs men Jimmie Ericsson är mycket mer av en producerande spelare. Elias Lindholm är mer lik i det avseendet, framför mål, spelar fysiskt som fasen och producerar.
Grana är mer som en bättre variant av Martin Lundberg om vi skall köra SAIK liknelser. Dessutom verbal på ett sätt som Jimmie Ericsson inte är vilket inte är helt optimalt då han säkert ofta kommer vara berörd part när domaren skall prata med resp. lagkapten.