Är Calle på väg tillbaka ?
Hittade detta :
04/14/2013 | Calle Jarnkrok (C) | Grand Rapids | DEL Reassigned by Detroit (NHL) |
(NHL) to Brynas (Sweden)
Kanske inte betyder något ? Men stod på http://theahl.com/stats/transactions.php
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Anser man att en spelare behöver en hel säsong för att vänja sig med
de mindre rinkarna, ja då kan man fråga sig varför de draftade den
spelaren.
Viktor Fasth har ju bevisat att den devisen inte ens gäller för målvakter.
Är man tillräckligt bra så kan man spela i NHL redan från start.
Carl Söderberg har ju varit smart.
Han kan nu gå in i NHL med ett envägskontrakt, utan att behöva
riskera att harva på i AHL för en skitlön.
Det är ju därför också mindre risk för honom att bli nedskickad till AHL.
mattias - 74: "inte för att provocera men jag tror att många av er Brynäsare är bittra över att ni med största sannolikhet åker ur mot svenska mästarna."
Nä just det, du skrev inte det där inlägget för att provocera för du är ju en mogen och duktig leksing som inte håller på med sånt.
Wesley:
Btw. Här är AHL's Transactions sida: http://theahl.com/stats/transactions.php
Hicks: Joe Whitney: Check. Bara två kvar. Kom igen Sundlöv
Även fast han bara är 168 cm. lång så är han väldigt nära att kallas upp til NJ Devils. Ror Brynäs hem en sån värvning och en till av samma kaliber, så kan det bli en rolig vinter trots allt. Men jag tvivlar på att det såna värvningar.
Hicks: "Joe Whitney: Check. Bara två kvar. "?
Är han klar? Vart står det?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lindström:
inte för att provocera men jag tror att många av er brynäsare är bittra över att ni med största sannolikhet åker ur mot svenska mästarna. SAIK är en lagmaskin och även om dom vinner på tur enligt er så skall Luleå vara glada över att de har Gustafsson i mål , det hade som sagt kunnat stått 4 - 0 till SAIk efter 1 period och då hade matchen redan varit avgjord med eller utan domare. God natt ;)
Lindström: "Sören med 0 hjärnceller hur kan någon så usel få döma en final?"
förväntar mig att du som besitter mer hockeykunskap än hela
den svenska domarkåren sätter på dig ett par skridskor nästa säsong
och visar resten av det ishockeyintresserade Sverige vart skåpet ska stå.
mattias - 74: nu var det ju så att Sören Persson åker ifrån situationen där Abbott "trippar" SAIK-spelaren för att vända sig om då publiken vrålar, Sören vänder sig om och tar en tvåa fast han inget ser. Väldigt pinsam insats.
Du har rätt i att Abbott hunnit komma in, han tar sig ner i hörnet och spelar upp pucken mot blå där Bellemare tydligt trippar sin motståndare och sen gör SAIK mål..
Till och med du, även om du håller på Leksand, borde väl kunna inse att detta var direkt avgörande för att målet uppkom ;-)
Att segern sen var rättvis har väl inget med saken att göra?
Zappaholic: Helvete vilken usel domarinsats. Jag skäms...
Jag skymtade 6 st. fingrar på varje hand hos domarna. Och sen hördes det banjoljud från deras omklädningsrum i pauserna. Hm!?
Lindström:
Nu vet jag inte vilken match du såg men SAIK var ju mycket bättre för att inte säga minst 2 klasser bättre än Luleå i hela matchen även i 5 mot 5 eller 4 mot 4 etc. Dessutom kom väl målet efter att Abbot kommit tillbaks på isen. Att skylla på domarna är bara löjligt, SAIK hade avgjort ändå, Luleå kan tacka Gustafsson att det inte var 4 - 0 efter första perioden. Att sedan SAIK hade 6 min och Luleå 16 beror kanske på att Luleå inte hängde med i SAIK.s tempo. Har du tänkt på det?
Baronen: Lee är back så troligtvis inte dem
Han slutade med hockey 2012, men det har ju förut inte hindrat Brynäs från att värva spelare med långt avbrott från hockey. Just saying!
70 Rodrigues: Det är i och för sig sant..
Här är en annan gissning. Dessa bröder gör mycket poäng och är dessutom små till växten. Äldre brorsan Joe har dessutom utgående kontrakt med sin AHL-klubb.
Joe Whitney: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14685
Steven Whitney: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37882