1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huss: Ja man trodde ju att Sundlöv lärt sig en läxa. Han är väl för stolt för att inse att målvaktsparet inte var i närheten av att duga.

Huss: True story!!

Peja:

Ja, Wennberg hade smakat mumma.

Tycker att Frölunda gör rätt i sin stora omstuvning av laget. Tror de kan blir en obehaglig överraskning nästa år, dock inte mer än ”semi”.
FBK och HV har tillräckligt med kapital och starka grundtrupper för att vänta in januarifönstret men jag håller LHC som favorit till att utmana SAIK om guldet.

Brynäs har allt för tunn trupp, både gällande kvalitet och antal för att nå längre än kvartsfinal. Det saknas playmakers (2st) samt en till ”Harju”, dessutom är målvaktssidan svag.

Linus Wickman: och Växjö

Peja: Frölunda och hv är vinnarna just nu känns det som.

70 Rodrigues: någon form av "spets" kommer iaf ;-)

Peja: ja men sundlöv ska väl ha spelare så billigt som möjligt.

The gallion: När man kollar på vilka spelare som de andra lagen har värvat så blir man inte överdrivet imponerad, även om det finns lite guldkorn här och där... Jag hade ju gärna sett t.ex Wennberg i Brynäs.

snart är de slut på alla bra spelare. men sundlöv tar väl upp någon junis.

ja ni alla fans. alla andra lag har snart värvat klart men brynäs o sundlöv i spetsen där händer de inte mycket.

AIK: Marcus Nilson, Mark Hurtubise.

Brynäs: Lukas Kilström, Daniel Brodin.

Frölunda: Lasse Johansson, Jonas Ahnelöv, Emil Djuse, Erik Gustafsson, Tom Nilsson, Robin Figren, Evan McGrath, Alexander Wennberg.

Färjestad: Niklas Arell, Ludwig Byström, Tomas Hyka, Pontus Åberg.

HV71: Johan Larsson, Stefan Johansson, Elias Fälth, Ted Brithén, Brett Sterling.

Leksand: Joel Gistedt, Oscar Alsenfelt, Tom Linder, Matt Fornataro.

Linköping: Jonas Junland, Joachim Rohdin, Mattias Sjögren.

Luleå: Daniel Bellissimo, Andreas Hjelm, Oscar Sundh, Vyacheslav Trukhno.

Skellefteå: Ingen.

Modo: Oscar Hedman, Viktor Lööv, Simon Önerud, Jeff Tambellini.

Växjö: Sebastian Erixon, Ville Varakas, Jani Lajunen, Rhett Rahshani, Malte Strömwall.

Örebro: Viktor Ekbom, Nick Plastino, Tomas Skogs, Daniel Sondell, Robin Dahlström, Justin DiBenedetto, Martin Johansson.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Joonas Vikho återvänder till Finland.

Linus Wickman: Det är du 100% säker på ;-)

brynäs08: spetsen kommer, lugn för fan!

Davey_22:

Ähh! Ok att Kilström är intressant och stabil men Brodin? Dussinlirare, vart är spetsen?? Det fattas spets och målskyttar!

Steenm: han kanske scoutar dessa!?

Steenm: ett tag tills nedsläpp, slappna av.

Steenm: Ring och fråga om du undrar.
Hur svårt kan det vara?

Gud vad dött... ångesten ökar för var dag som går. Vad gör Sundlöv egentligen? Spelar fickpingis? Att fixa spetskompetens verkar ju vara väldigt svårt/jobbigt iaf...

brynäs08: Det är väl en helt ok silly såhär långt ? Två spännande/lovande värvningar i Kilström och Brodin.

Det som oroar mig och tydligen många fler är väl att Rödin som sagt ska vara en va de där två AHL-spelarna man hörde om. 

Hoppas med alla två tummarna att det isåfall blir Rödin + 2 andra.

Johan Norrström: Ja & först ut kommer Rödin att vara...

brynäs08:

Lugna ner dig. :) AHL-slutspelet är ju långt ifrån över än. Kan nog dröja 3-4 veckor till innan det presenteras några nytillskott från AHL.

härligt med nyförvärv! Hetare silly har vi aldrig haft! Vilka bomber! Vilka stjärnor!

Mot nästa SM-guld! AHL stjärnorna kommer glänsa i toppen av poängligan redan efter 10 omgångar eller vad tror ni? Det här blir kanon! Är truppen spikad nu?

VAD FAN HÄNDER???

Sheena Punkrocker: LHC hade väl i det närmaste gjort klart med honom, om jag inte minns fel!? Vill minnas att det var ett familjeskäl som till slut fällde avgörandet som gjorde att han stannade i Gävle och Brynäs.

Pengar erbjöds det mer söderut...

Redigerad kommentar

Peja: "Granis hade även andra intressenter"

Vill minnasatt Färjestad bar en av dem ;)

Peja:

Gillar INTE lägen m nya, dyrare kontrakt, men sämre prestation...

Det har varit lite för många sådana på sistone

Det är alltid enklare att betala en begärd lön för en önskad spelare än att låta bli...dvs förhandla ner/finna annan spelare

Stommar eller ej, det får inte daltas med lönemiljonerna...

tjugo8: Granis hade även andra intressenter vilket gjorde att hans marknadesvärde höjdes ytterligare. Visst underpresterade han grovt 12/13 men han är ändå en av stommespelarna i detta lag. Jag tycker inte att man ska underskatta betydelsen av att ha en stomme.

Zzz:

<200' enl Expressen, de borde ha hygglig koll...

Granis förhandlade nya kontrakt m 26 & 28 poäng resp 25 poäng o Guld i ryggen...

Är övertygad om att han lyckats nå en hög lön, tycker han är utbytbar, iaf för de pengarna...

tjugo8: Har Granström så bra betalt!? Han är  viktig, speciellt om man vill gå långt i slutspel men 200k får man en riktigt bra spelare för.

Zzz:

Hoppas/tror att MS har det rejält svettigt även nu...

Håller naturligtvis med, på alla utom Granis

Där måste mål & poäng upp, annars ska lön ner eller ta in ngn annan...

Granis är välbetald o tjänar mer än någonsin, uppemot 200'/mån, men producerar mindre än någonsin

Hans produktionsutveckling lämnar mer att önska, år-mål-poäng

09-10-26

10-10-28

11-5-25

12-5-13

13-4-19

Som det ser ut kan Sundlöv få en svettigare silly season inför säsongen 14/15.

Följande har utgående kontrakt:

Johan Holmqvist, Robin Rahm, Ryan Gunderson, Robin Jacobsson ,Simon Löf, Dennis Persson, Sebastian Enterfeldt, Jonathan Granström, Johan Harju, Sebastian Lauritzen, Elias Lindholm, Andreas Thuresson och Jonas Nordqvist.

Av dessa ser jag gärna att han förlänger med Gunderson, Enterfeldt, Granström och Lindholm så tidigt dom möjligt. Övriga får se till att göra en mycket bättre säsong än 12/13 om man vill vara kvar i klubben. Jag hoppas Thuresson kan lyfta rejält nästa säsong nu när han fått en säsong på sig att anpassa sitt spel till stor rink.

Gurra88: hoppas kan man ju ;)

foppa78: såg för övrigt Sundlöv vid läkerol, han såg en aning uppjagad ut.

Linus Wickman: Låter som ett klokt val!! Kanske kan locka hem sonen tidigare än väntat:P

Linus Wickman: Blir nog bra det men nu vill vi se nyförvärv till truppen!

KulaShaker: förslag på ny ordförande

Ytterligare värvning krävs

Gurra88: Eller så scoutar han i B-VM ? Hittade en kille från AHL som jag

tycker skulle vara en kanon värvning

Gurra88: Och han gör det med en/ett par Norrlands Guld.....

Kahn: Uteblivna nyförvärv beror givetvis på att Sundlöv har fullt upp med att scouta Sloveniens landslag.

Det är bara att hoppas att denna tystnad kring BIF är pga att det blir stora värvningar. Hoppas att JJ petar Rahm som andremålvakt nästa säsong. Står det inte något i Dalademokraten om Filip Forsberg? ;-) ;-) ;-)

Enaranger: Det var väl så Sundlöv uttalade sig i sillyns begynnelse. Så det är väl inget att ta så allvarligt på. Men Sundlöv har väl aldrig misslyckats med att göra alla besvikna ;)

KulaShaker: Ser inte Molin och Lindgren som forwards nr 11 o 12, snarare nr 13 o 14. Annars ser det mer än lovligt tunnt ut.

KulaShaker:

Om det stämmer så tycker jag att det verkar vara ett
rätt udda sätt att bygga ett lag på.

Om Järnkrok stannar så får vi då ett mycket bättre lag än om han lämnar.
Man brukar väl ha en bild av hur man vill att laget ska vara uppbyggt.
Om man då tappar en pusselbit, så försöker man på bästa sätt ersätta
den pusselbiten. Men här tycker man då att det här är en pusselbit som
vi både kan ha och vara utan.

För att snacka pusselbitar. Det är ju ingen lien hörnbit med bara himmel
som vi då lämnar frivilligt tom, utan en verklig nyckelbit som om den
saknas, gör att man möjligen inte ser vad pusslet föreställer.

micke63: Som jag tolkat det så ska det in två forwards till, av spitzenklasse, oavsett Krokens vara eller icke vara. Men det ger ju bara 12 forwards och det känns som lite för få. Men det fylls väl på med interna förmågor.

Har varit så många turer fram och tillbaka, är det någon som har koll på hur många nya spelare vi kan förvänta oss utöver de som redan är klara ?

Linus Wickman:"denna kille framför mål?"

Jo framför mål

denna kille framför mål? skapligt tekniskt med ;)

Såg att några här kommenterade Brett Sterling. ESPN har sänt rätt mycket AHL under säsongen och jag har sett 5-6 matcher med Chicago Wolves, det märkliga är att jag inte har lagt märke till honom alls. Av en händelse diskuterade jag i andra forum om Kyle Wanvig samtidigt som jag läste om Strling här. Lite kul är att Wanvig de två säsonger innan Sundlöv plockade upp honom hade ungefär lika bra stats som Sterling haft sina två senaste säsonger i AHL.

Säger ju inget av betydelse, men visar lite på hur mycket man bör lita på stats i AHL kontra ES, åtminstone i Wanvigs fall.

70 Rodrigues, Linus Wickman :

Sterling kan säkert bli en toppspelarei ES. Men translanter med fina stats och liten vana av stor rink har misslyckats här förr.

Jag tyckte bara det var lite konstigt att man kan vara så övertygad redan att det är en toppvärvning.

« · 1579137 · »