Ja, Wennberg hade smakat mumma.
Tycker att Frölunda gör rätt i sin stora omstuvning av laget. Tror de kan blir en obehaglig överraskning nästa år, dock inte mer än ”semi”.
FBK och HV har tillräckligt med kapital och starka grundtrupper för att vänta in januarifönstret men jag håller LHC som favorit till att utmana SAIK om guldet.
Brynäs har allt för tunn trupp, både gällande kvalitet och antal för att nå längre än kvartsfinal. Det saknas playmakers (2st) samt en till ”Harju”, dessutom är målvaktssidan svag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Davey_22:
Ähh! Ok att Kilström är intressant och stabil men Brodin? Dussinlirare, vart är spetsen?? Det fattas spets och målskyttar!
brynäs08: Det är väl en helt ok silly såhär långt ? Två spännande/lovande värvningar i Kilström och Brodin.
Det som oroar mig och tydligen många fler är väl att Rödin som sagt ska vara en va de där två AHL-spelarna man hörde om.
Hoppas med alla två tummarna att det isåfall blir Rödin + 2 andra.
härligt med nyförvärv! Hetare silly har vi aldrig haft! Vilka bomber! Vilka stjärnor!
Mot nästa SM-guld! AHL stjärnorna kommer glänsa i toppen av poängligan redan efter 10 omgångar eller vad tror ni? Det här blir kanon! Är truppen spikad nu?
VAD FAN HÄNDER???
Redigerad kommentar
Peja:
Gillar INTE lägen m nya, dyrare kontrakt, men sämre prestation...
Det har varit lite för många sådana på sistone
Det är alltid enklare att betala en begärd lön för en önskad spelare än att låta bli...dvs förhandla ner/finna annan spelare
Stommar eller ej, det får inte daltas med lönemiljonerna...
Zzz:
<200' enl Expressen, de borde ha hygglig koll...
Granis förhandlade nya kontrakt m 26 & 28 poäng resp 25 poäng o Guld i ryggen...
Är övertygad om att han lyckats nå en hög lön, tycker han är utbytbar, iaf för de pengarna...
Zzz:
Hoppas/tror att MS har det rejält svettigt även nu...
Håller naturligtvis med, på alla utom Granis
Där måste mål & poäng upp, annars ska lön ner eller ta in ngn annan...
Granis är välbetald o tjänar mer än någonsin, uppemot 200'/mån, men producerar mindre än någonsin
Hans produktionsutveckling lämnar mer att önska, år-mål-poäng
09-10-26
10-10-28
11-5-25
12-5-13
13-4-19
Som det ser ut kan Sundlöv få en svettigare silly season inför säsongen 14/15.
Följande har utgående kontrakt:
Johan Holmqvist, Robin Rahm, Ryan Gunderson, Robin Jacobsson ,Simon Löf, Dennis Persson, Sebastian Enterfeldt, Jonathan Granström, Johan Harju, Sebastian Lauritzen, Elias Lindholm, Andreas Thuresson och Jonas Nordqvist.
Av dessa ser jag gärna att han förlänger med Gunderson, Enterfeldt, Granström och Lindholm så tidigt dom möjligt. Övriga får se till att göra en mycket bättre säsong än 12/13 om man vill vara kvar i klubben. Jag hoppas Thuresson kan lyfta rejält nästa säsong nu när han fått en säsong på sig att anpassa sitt spel till stor rink.
Gurra88: Eller så scoutar han i B-VM ? Hittade en kille från AHL som jag
tycker skulle vara en kanon värvning
KulaShaker: Ser inte Molin och Lindgren som forwards nr 11 o 12, snarare nr 13 o 14. Annars ser det mer än lovligt tunnt ut.
KulaShaker:
Om det stämmer så tycker jag att det verkar vara ett
rätt udda sätt att bygga ett lag på.
Om Järnkrok stannar så får vi då ett mycket bättre lag än om han lämnar.
Man brukar väl ha en bild av hur man vill att laget ska vara uppbyggt.
Om man då tappar en pusselbit, så försöker man på bästa sätt ersätta
den pusselbiten. Men här tycker man då att det här är en pusselbit som
vi både kan ha och vara utan.
För att snacka pusselbitar. Det är ju ingen lien hörnbit med bara himmel
som vi då lämnar frivilligt tom, utan en verklig nyckelbit som om den
saknas, gör att man möjligen inte ser vad pusslet föreställer.
Såg att några här kommenterade Brett Sterling. ESPN har sänt rätt mycket AHL under säsongen och jag har sett 5-6 matcher med Chicago Wolves, det märkliga är att jag inte har lagt märke till honom alls. Av en händelse diskuterade jag i andra forum om Kyle Wanvig samtidigt som jag läste om Strling här. Lite kul är att Wanvig de två säsonger innan Sundlöv plockade upp honom hade ungefär lika bra stats som Sterling haft sina två senaste säsonger i AHL.
Säger ju inget av betydelse, men visar lite på hur mycket man bör lita på stats i AHL kontra ES, åtminstone i Wanvigs fall.
70 Rodrigues, Linus Wickman :
Sterling kan säkert bli en toppspelarei ES. Men translanter med fina stats och liten vana av stor rink har misslyckats här förr.
Jag tyckte bara det var lite konstigt att man kan vara så övertygad redan att det är en toppvärvning.