1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huss: Ja man trodde ju att Sundlöv lärt sig en läxa. Han är väl för stolt för att inse att målvaktsparet inte var i närheten av att duga.

Enligt många Twitter källor så är mark mancari på väg till Sverige. Brynäs möjligtvis?

Linus Wickman: verkar vara ett bra val... Tror dock att det blir något annat lag som tar honom... Vill Sundlöv ha honom får han nog hosta upp en del, då han ligger i gränslandet till NHL...

Inte så liten heller... ;)

DavyDjoos: mm lär vara en dyr spelare, men det gör nog de bästa i Ahl. Gissar att Växjö är en av de som jagar han.

Linus Wickman: http://www.eliteprosp...player=520 Mer i Sundlövs smak

Redigerad kommentar

Gurra88: landslagsspelare ju ;-)

Gurra88: Kanske denna kille istället? Vi behöver ju en center.

www.eliteprospects.com/player.php?player=17963

Carl Lejonkräk: Ja sundlöv har ju tendenser till att snöa in på vissa saker.

1. Värva alla Leksingar födda 82

2. Ta de sämsta spelarna han hittar i varje lag i hopp om att förvandla dom.

...så varför skulle han inte kunna snöa in på att värva alla som heter Vas

Gurra88: en vas(s)-kedja och en spets-kedja!? :)

DavyDjoos: Låter som att Sundlöv skulle tycka det vore fyndigt och spännande.

Linus Wickman: "Not very good skating"...inte riktigt det man önskar se av en nordamerikan som skall vänja sig vid stor is. Låter som en Robin Jacobsson med skydden på typ.

Huss: mm någonting han lär jobba på om han går till Sverige. Men man vet aldrig hur gammal beskrivningen är, kanske är mycket bättre nu? För övrigt är Jeff taffe klar för LHC, påminner om mancari.

Tycker det är en självklarhet att försöka få hit T.J Hensick när Kroken försvinner. 

Drömma kan man ju alltid...

Tim Heed klar för Skellefteå.

Linus Wickman:

Taffe, "bra playmaker" med "sämre spelsinne" som gör 53 ass på 73 matcher...ööööhhh...?????

Ja, fortsatt väntan på när våra bomber ska få detta o andra AHL-förvärv att blekna...

tjugo8: haha beskrivningen var lite otydlig ;-) Sundlöv måste landa hensick eller mancari innan det är för sent, eller någon annan toppklass spelare. De bästa är på väg att försvinna. Även om jag tror taffe kommer vara ett riktigt bra tillskott för LHC, ifrågasätter jag hans ålder och vikt. Han kommer bli riktigt seg inom nåt år.

Linus Wickman:

En hel del AHL-spelare spelar fortfarande i Calder Cupslutspelet, så någon brist på bra spelare där är det knappast än. De allra bästa brukar ju dessutom vänta ut NHL:s free agent frenzy i början av juli för att se vilken chans det finns att slå sig in i ett NHL-lag.

Som jag ser det går det att plocka en bra spelare nu eller så gamblar man lite och väntar på att plocka de riktiga topparna. Jag föredrar att vänta o chansa på riktig spets.

Gurra88: sundlövs tendens - att vääänta tills han med fog kan säga. "marknaden är död"

tompap71: finns riktig spets som signar tidigt för europeiska lag, för de har ledsnat på att aldrig få chansen i NHL,

Linus Wickman:

Visst, klart det finns det, men det var ju inte riktigt vad det handlade om, eller hur? Jag bara rättade ditt felaktiga påstående om att Sundlöv måste skynda sig att värva eftersom toppspelare från AHL börjar försvinna. 

Gnääääälliga, oinsatta och otåliga fans tendens: att konstant gnäääälla utan att veta nåt och sen med facit i hand kunna säga "vad var det jag sa" eftersom sannolikheten säger att man till sist måste få rätt om man gnäller på exakt allt....

Huge: det mest troliga är att du skulle vara nöjd om de gick ut och sa att truppen är spikad. Vad vet du som inte någon annan vet. Vad är det som får dig att tro att du är bättre än någon annan här inne? Du är patetisk. 

Huge: Och det ska komma från facitkungen!

Peja:

Härligt att läsa när det sammanfattas på det här viset. Själv tycker jag det ser det ut som att Frölunde helt klart värvat bäst tillsammans med Hv. Skall jag vara lite kritisk mot er så ser det ut som om vi värvat bättre än er hittills, men det hinner ju ändra sig ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Att brunis kommer in och förklarar hur det är kommer inte direkt som en chock.

Sundlöv vill ju handla på rea som vanligt alt plocka in nån som vart lovande men avstannat eller backat i utvecklingen som grädde på moset så ska densamma gärna vart nyligen långtids skadad eller nyopererad.

Bäcks drar Sundlöv tar in Hutten som hans ersättare
Silver drar Sundlöv tar in Sebbe som hans ersättare.
Kroken drar Sundlöv tar in...? Vas?!

Man kan ju fortsätta med målis lösningarna som får Vita Hästen att garva läppen av sig.

Eller hur var det nu igen, att stå o mål var som att cykla va?! Kvittar med 2 års uppehåll man har det kvar....

Huge: Eftersom du inte har någon egen åsikt först Bif sakt den först så kan du väl svara på något som redan har hänt.

Var Rahm en bra värvning och motsvarade han förväntningarna? Fyllde han luckan efter Svedberg på ett bra sätt?

Lönade det sig med att köra Berglind som knappt platsa i Sundsvall när skador uppstod?

Var det mera värt att spara in Lasses lön än att plocka in en ersättare direkt?

Ledordet i Bif är snåla snåla och chansa, är det att leda svensk hockeys utveckling?

brynäs08: Var väl samma person som sa att Ola S var årets värvning.
Visar väl på vilken kundskap han besitter, för att inte tala om att man via text tv kan avgöra hur matchen såg ut bättre än att vara på plats och se den live.

Huge: Har du inte sovit bra inatt Huge? Se så det är fint väder ute, ut och slå ett par moderatbandysvingar så ska du se att allt blir bra igen!

foppa78:

Håller med dig..... Huge gör bäst i att hålla sig ute i det fina vädret...... HS är så lugnt o fint när alla får gnälla om allt o alla utan att störas av folk som kanske vill avvakta innan man lägger en åsikt om nästa säsong. 

Tväst: För man måste ju givetvis ha facit innan man vågar att ha en åsikt :-)

70 Rodrigues:

Onekligen blir d ju lättare då..... F.ö. "va va d ja sa" är ett klart underskattat uttryck ;-)

mattias - 74:

Klart det ser bättre ut för er
Med er betalningsmoral får ni ju 3 ggr mer för era pengar...

Lindström: Förstår inte varför du slösar bort dina enorma kunskaper på ett sketet internetforum som HS.

Att på förhand kunna avgöra vilka värvningar som blir lyckade och mindre lyckade, vilka som kommer att motsvara förväntningarna till 100%, veta när man ska ersätta skadade spelare direkt eller avvakta osv osv.
Att du inte sitter som tränare/sportchef/fystränare hos ett ES lag är fullkomligt obegripligt.

Huge: Svara på hans frågor istället, eller är det för jobbigt?

Huge: Saknar vi inte själva poängen här nu? Truppen är inte spikad så vilka förväntningar skall då motsvaras? Vi får vänta till augusti och då se hur det ser ut.
Det enda som kan konstateras nu är att målvaktssidan ser oroande svag ut.
Att det saknas folk på forwardssidan, oklart hur många samt att backsidan troligtvis är spikad iom Kihlström.

Tväst: Ja jag tycker det är en bra mycket bättre nivå här inne när han inte är inloggad för så fort han loggar in så blir det väsen! Så tycker jag iaf!
Du är nöjd med truppen som den är elle?

70 Rodrigues: Hur ska han kunna det? Det har ju inte publicerats något på text tv från Bif än.

Tväst: Inte bara allt och alla som gnällkärringarna klagar över, nu gnäller dom när elaka Huge förstör gnällstämningen också...   :-)

Huge: Slut på argument alltså, vilken jävla surprise, NOT!!!

foppa78:

"Du är nöjd med truppen som den är elle?"

Har jag missat nåt viktigt?..... är truppen spikad?.... 

Hur i glödheta kan nån ha en åsikt om Sundlövs värvningar inför nästa säsong om han inte har sagt ifrån att det är färdigvärvat???

I min värld låter det otroligt naivt, korkat o på gränsen till enbart provocerande att sprida sån dynga på Brynäs hockeyforum. Ett gäng gnällisar som sitter o tävlar i konsten att håna Brynäs o i synnerhet Sundlöv..... i mitten av maj..... vad är det som fattas er??? Sen går trojkan bananas när stygge Huge kommer in o är elak som vanligt.... skrattretande.

Låt dom spela träningsmatcherna ivf..... DÅ, möjligen kan vi se nån sorts tendens.

Tväst: Så otroligt gulligt när ni insnöade gubbar från förr klappar varandra på arslamentet, blir nästan lite rörd. Det enda ni gör är att grina åt dom skribenter som inte slickar Brynäs i stjärten i parti o minut, hur fan tänker ni där?? Våga stå upp o tyck något eget någon gång(Nä, ni gör inte det), ni blir inte av med medlemskapet bara för att ni råkar ha åsikter som inte går hand i hand med Brynäs. Hur fan skulle det här forumet se ut om det bara satt en massa jävla JA-sägare och skrev? Vakna upp för fan, det är 2013, inte 1970!!

Nu ska jag ut i solen o fira Sveriges seger mot Finland, sen kan Huge o hans patetiska bihang sitta här o tänka på svunna tider!!!

Tväst: det är väl inte det disskussionen handlar om?? Problemet är att man inte kan tycka något negativt utan att få det nedkört i halsen. Personligen tycker jag inte att tex Brodin är en kanonvärvning, hoppas jag har fel. Med att tycka till är förbjudet enligt huge. Vad är det för ett jävla disskussionsforum? 

Vad ska vi skriva? "Åh vad bra att vi fortsätter med rahm och honken, det känns som guldmålvakter bägge två" "vad härligt att vi inte har värvat något intressant ännu"

alla har rätt att tycka som ni vill, även Huge. Men han har gjort det till sin personliga livsuppgift att klanka ner på precis alla som har en endaste liten åsikt som strider mot klubbens beslut. Vad fan är det frågan om??

70 Rodrigues:

"svunna tider" ...... Svenska mästare för 13 månader sen.

brynäs08: Så du klarar inte av att nån granskar dina argument och kommer med motargument på ett diskussionsforum?
Varför har du isf reggat dig härinne?
Leta upp nåt monologforum istället, där du kan häcka utan att bli ifrågasatt, vettja....

brynäs08:

Det förs oftast ingen diskussion på detta forum, är det nån som yppar ett uns positivt omdöme om Brynäs så går Tony i taket..... ivrigt påhejad av sin trojka.

Här får framföras vilka åsikter som helst om jag får ha en åsikt.... MEN när de här "diskussionerna" oftast bara är en tävling i att håna det mesta som har med Brynäs att göra då undrar jag vad ni får ut av detta evinnerliga gnäll.

Det jag läser låter som ett gäng adrenalinstinna 11- 16åringar på nåt ungdomsforum som inte kan få nog....... men om jag fattat det hela rätt så är väl flertalet av skribenterna ganska vuxna.... t.o.m föräldrar?

Men, Heja Sverige o de fantastiska bröderna från den där föreningen jag inte vågar nämna namnet på. FINAL!!

Rahm/Honken..... är det nån som minns omdömena om Svedberg den hösten han kom? oftast lät det.... han platsar ju inte ens i .... ja, den där föreningen..... det är inte så längesen.

70 Rodrigues:

Jag har lite svårt att fatta hur du kan bli så otroligt arg (?) för att nån patetisk lallare från landet försvarar Brynäs färger??? Laget du påstår att du älskar?

Om nån tycker annorlunda än vad jag gör då blir ivf jag nyfiken o undrar om jag möjligen har missat nåt.... försöker se det från en annan vinkel..... 

Det här gnället på allt o alla kan ju ingen sansad bedömare ta på allvar, men om jag får ha en åsikt så ger jag oxå er den möjligheten, men det skulle va klädsamt om det kunde föras en diskussion utan en massa förklenande namn på Brynäs representanter och andra skribenter.

Tväst: Ja, det är bara trist att konstatera faktum: en handfull skribenter förpestar tyvärr forumet med sitt eviga gnäll och klagande på allt och alla.
Finns väl heller ingen patentlösning på problemet, man kan bara försöka argumentera emot på ett sakligt sätt utan att kliva ner i deras sandlåda, i förhoppning om att droppen till sist urholkar stenen...

Tväst: Men det har väll för fan inte med hur mycket brynäsare man är, bara för att vi (gnällkäringar) har en åsikt så är väll vi inte mindre brynäsare än er alla? Nu kan jag bara tala för mig själv men jag ser mig själv som fanatisk brynäsare även min fru, barn och polarna då jag andas och lever Brynäs annars hade jag inte taggat in hela vänstra överarmen med klubbmärket! Så skippa skitsnacket om att försvara Brynäs färger och laget du PÅSTÅR älska jag kan lova att vi alla gnällkäringar älskar Brynäs annars hade vi nog inte sitta här inne och diskuterat Brynäs dagarna i ända vi har en åsikt till skillnad från er! Ha en trevlig kväll nu väntar grillning och kalla pilsner på altanen!

foppa78: Är nog ingen som ifrågasatt ditt och övriga gnällspikars engagemang.
Jag och många är väl mer fascinerade över att ni orkar negga, klaga och gnälla på exakt allting dygnet runt, i stort sett.
Ni verkar inte finna nån större glädje i att supporta ert favoritlag, verkar mer som att ni tycker det är skitjobbigt och nån sorts påtvingat självplågeri som ni utsätter er för.
En normal supporter inser att ledare och spelare satsar 100% för att allt ska bli så bra som möjligt och accepterar då att det kan bli fel emellanåt.
Nåt som du och dina kumpaner verkar ställa er helt frågande till.
Ni tycks kräva ett normaltillstånd som utgår ifrån att exakt allting ska fungera till 100%, alla värvningar ska vara toklyckade, ingen får göra nåt misstag, man ska vinna alla matcher (helst med minst 7 måls marginal9 osv osv.
Man blir ärligt talat hjärtligt trött på den supportertyp du representerar, även om jag som sagt inser att du/ni säkert har stort engagemang.
Ditt problem (för att ta ett exempel) är kanske just att du lever och andas Brynäs dygnet runt, engagemanget tenderar att gå överstyr och det blir nästan lite tragikomik över det hela...

« · 1579137 · »