Någon som är aktiv på Twitter? Skulle vara kul om någon kunde följa Arcobello och ställa frågan om han känner till Brynäs? Du kan man få en hint om hur landet ligger när det gäller ryktet.
Linus Wickman:
Glasklart!
"inte något namn som är nära oss just nu"
"å andra sidan är det inget namn som är närmare oss än något annat"
Äsch...gör klart m den där sista spelaren som man kan ta sommarlov i 2 månader...
Tycker truppen ser helt ok ut, bara Calle ersätts rätt o Scott tar lite av Hansens jobb...
Annars har vi ju inte förlorat något...
Målvakterna nyckeln
Baronen:
Inte helt omöjligt. Går för övrigt att kolla in honom ikväll, final två börjar vid midnatt o streamas gratis via theahl.com
I brist på spännande rykten drar jag till med en ren spekulation.
Francis Paré, Grand Rapids Griffins
Det är en ren gissning från min sida men den är grundad på följande motivering:
Vad tror ni? Någon som har en bättre gissning? :)
Redigerad kommentar
Lindström:
Jo 40p från Rödin är kanske lite att ta i, men inte omöjligt. Han gjorde 26p om jag minns rätt säsongen innan han stack över och då hoppade han ändå runt en hel del bland kedjorna och spelade dessutom efter Czarneckis noter, så talang och kapacitet finns ju. Frågan är bara om han lyckas plocka fram det. Själv skulle jag vara jäkligt nöjd om vi får ut 25-30p av honom, räknar nämligen med att han kommer spela i en tredjelina för det mesta o då vore en sådan poängskörd riktigt bra.
atilla:
Just det, vaket !
Hyggligt jämn produktion
Senaste 4 AHL-säsongerna...68-70 poäng, 19-21 mål...
Zappaholic:
Han kan hamna var som helst om det nu blir spel i Sverige. Finns väl inga klubbar nu som är mer heta än andra men visst jag tror Leksand får svårt att knyta till sig honom men jag hoppas
HappyX3:
Han kommer vara en av Elitseriens mest intressanta spelare. Otroligt bra i sina bästa stunder. Jag hoppas ju vad jag vill att han hamnar ;)
KulaShaker: Jo, men det jag ville poängtera var ju just detta... Att Kroken helt felaktigt har fått på sig nån form av stämpel på att va filmare!...
Han reagerade reflexmässigt på den höga klubben, och man kan ju säga både bu och bä om den situationen som Wikegård visar oss till leda.
Alla spelare förstärker en situation om dom får läge att förstärka, så är det bara. Tråkigt bara då att media lägger fokus på att visa såna här lägen på Kroken hur många gånger som helst nästan bara för att få "ett namn" på han.
Anders Blank:
Det är en vanlig företeelse att ett lags mest framstående spelare skall misstänkliggöras, hånas och på olika sätt fås ur balans.... i Krokens fall blev det att hänga upp sig på några händelser där Calle får en motståndarklubba upp i halsen/ansiktet. Att motståndarfans hänger med i drevet är väl ganska naturligt.... ( bara att läsa här på vårat forum) ;-)..... Skrikegård kan ju ingen vettig människa egentligen bry sig om? MEN om domare o respekterade journalister o kommentatorer hänger på så är det väldigt tråkigt.
Och jag undrar bara.... vem drar INTE tillbaks huvudet om man får en klubba i ansiktet???
Calle fick nån smäll mot muntrakten i VM å mot nåt lag som jag inte kommer ihåg nu. Då liksom mot Frölunda så tog han sig mot mun (fick iofs träffen där den här gången) men han "förstärkte" ju situationen som det i alla former av filmning handlar om. Man förstärker en situation så domarna verkligen SKA se vad som hände...
Btw, då i VM så klämde Boork ut sig nåt i stil med att: "-Hade det där varit i Elitserien hade han återigen blivit anklagad för att filma, men nu är det ju VM".
Så han har ju rätt där den gamle Boork.
Folk har bestämt att vissa spelare har en "specialitet".
Många anser att Calle filmar, rätt eller fel?
Jag anser att Rickard Wallin är en stor jävla fjant, rätt eller fel?
Jag anser också att Andreas Jämtin är en jävla pina, rätt eller fel?!
Det folk anser om Calle behöver ju inte va mer rätt eller fel än det som jag och ni andra anser om andra lags spelare...
There is always two sides of the coin... ;)
mattias - 74: "ni har ju gett er fan på att han aldrig filmat så då är det svårt att gå vidare i diskussionen"
Trots att alla härinne till viss del håller med kritikerna så påstår du att alla gett sig fan på att Calle aldrig filmat eller överdrivit.
Hur ska vi kunna föra en vettig och någorlunda nyanserad diskussion med en läxing som inte ens kan läsa innantill?
bradberry:
Jag förstår att jag upprör en del Brynäsare men det var inte min mening att provocera, Folk som känner mig vet att jag knappast är en person som provocerar , jag tycker bara om att disktera och debattera. jag tycker som jag gör och ingenting kan få mig att ändra mig. Jag tycker även att mitt kära Leksand borde degraderas med tanke på deras fusk precis som jag tycker om Calle Järnkrok , han är en av Sverige bästa hockeyspelare men jag anser att han spelar över trots att han inte behöver. Skulle nån i Leksand bete sig på samma sätt skulle jag starkt ifrågasätta det och förmodligen skulle de flesta anse att jag inte får kalla mina egna spelare för filmare.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Seriöst jag lägger ner snacket om Calle , ni har ju gett er fan på att han aldrig filmat så då är det svårt att gå vidare i diskussionen. Inte meningen att provocera alls det hoppa jag du och många andra förstår. I fortsättningen skall jag hålla mig härifrån. Hej på dig !
tjugo8:
Det är inte min mening att vara provocerande jag skriver bara vad jag tycker, bara för att det inte passar er så provocerar jag? Knappast, precis som du skriver om Leksand och deras ekonomiska affärer i parti och minut vilket jag accepterar och håller såklart med om att Leksand fuskat men att du och några av dina brynäsvänner såklart försvarar Calle är ju inte så konstigt även om jag anser att ni har fel. Våga erkänna att era spelare gjort fel istället för att försvara. ha en fin Måndag.
mattias - 74: Ja, jag tycker det är lite samma sak.
Att som Leksands-supporter beröra ämnen som handlar om fusk,etik,moral m.m känns magstarkt.
Och svaret på din fråga är att jag tycker inte att han är en filmare, särskilt inte i jämförelse med hur det ser ut i övrigt i ES.
Davey_22:
För det är ju samma sak, i min värld är det Leksands IF gjort eller förlåt Leksands Kommun gjort mycket värre än det Järnkrok sysslar med men du svarade inte på min fråga.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Han var ganska trevlig ändå, och jag tycker inte att han är någon av de sämre domarna för den delen.
Jag var mest förvånad att han var så öppenhjärtlig =)