1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741975 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Jag var först!

KulaShaker: Nu känner jag inte till någon NHL ratad AHL spelare som sagt flera gånger att Elitserien är absolut inget alternativ för Omark verkar ju absolut inte vilja spela i SHL? Men är han motiverad och kommer till oss så HELL YEA!!!

Redigerad kommentar

Framtiden får utvisa vad som händer, men ibland undrar man var alla rykten föds. Och om de stämmer så undrar man hur alla inblandade lyckas hålla masken :-)
Nån drömde om att Omark kritade på, Lindholm stannade och Järnkrok återvände per omgående. Det kan också bli så att ingen av dem spelar hos oss nästa säsong....
Ouch!

foppa78: Kanske lika motiverad som en av NHL ratad AHL-spelare?!

Skitstöveln: Hur motiverad kommer Omark att vara vid ev spel i elitserien?

Rumpelstiltskin: :-)

Kahn: Man får väl vara glad att det hände något ur brynäs ögon iaf :)

Skitstöveln: Kicken har tagit slut. Det var dock en rejäl kick.

Peja: Håller med dig, det är klart intressant. Skulle vara intressant att veta hur mycket "Honken" fick gå ner i lön för att få vara kvar t.ex. Jag är för öppna löner i ligan. Varför kan NHL och inte SHL?

Skitstöveln: Jag har fått en glädjekick av det här ryktet. Det gör nästan inget om det inte stämmer. Det är ren glädje över att en sådan kvalitetsspelare ryktas till BIF :-)

Kahn: Det skulle vara intressant att veta hur stor andel av spelarbudgeten som Brynäs har lagt på mv, backar respektive forwards de senaste säsongerna. Det känns som att man lägger väldigt mycket pengar på forwards i relation till mv och backar, men det kanske bara är någonting som jag inbillar mig?

Kahn: Linus Norberg har talat med Omark angående ryktet om Brynäs - kommer snart ut på sportbladet.se

Zappaholic: Järnkrok vägrar spela i AHL. Lindholm skall bygga kilon. Tokoffensiv :-)

Backarna skapliga. Målvakterna tveksamma. Kort sagt intressant.

Zappaholic: det drömscenariot finns inte ;-)

Kahn: Sen vänder Järnkrok hemåt och Lindholm stannar. Vilken offensiv :-)

Peja: Jag ser Omark som en publikdragare också. En lirare.

Peja: Och bäst av allt - jag tror Harju skulle bli 10 ggr bättre än vad han visade ifjol.

Kahn: Ja, Omark vore väldigt varmt välkommen till Brynäs. En ruggigt bra spelare och dessutom en fixstjärna som klubben skulle behöva få in med tanke på förra säsongen.

Det är bara Elias Lindholm och Christian Djoos av juniorerna som tränar med A - laget. Konstigt att inte Jonas Johansson tränar med A - laget. 

Hellre en svindyr svensk spelare än en utländsk sådan, så välkommen OMARK !

Skall skaffa lista över juniorer som tränar med A-truppen. Det borde inte vara så svårt för M.S eller T.T. Jag har försökt flera gånger. Idag gör jag mina sista försök. Det vore uselt om det inte resulterar i en lista.

Det är ett härligt rykte att Omark är på gång till BIF. Varför inte denna kedja om Lindholm stannar. HARJU-LINDHOLM-OMARK.

70 Rodrigues: Om inte om så kanske....... , typ eller?

hahii: kan vara så att han är rökt i NHL

Skitstöveln: Linus Omark den 30 Maj

Johan Harju spelar i dag i Brynäs, men det är inte aktuellt för Linus Omark att stråla samman med honom där den här säsongen. 
- Nej, det blir inte så nästa säsong. Det har jag gjort klart för alla andra också. Som jag sa så vill jag tillbaka till NHL vilket jag har haft som mål hela tiden. Det är inget annat som gäller.

Tråkigt

Redigerad kommentar

HappyX3: Lite småtrevligt faktiskt :]

Peja: MrMadhawk är klockren, precis som vanligt :-)

Peja: fan vad snabb du var med denna nyhet!! ;)

Skulle ju vara fantastiskt om det blev verkligt!
Harju - Enterfeldt - Omark?

Linus Omark kan hamna i Brynäs, enligt MrMadhawk.

Lindström: Låter du frugan skriva i ditt namn?

Huge: Hoppla ska naturligtvis vara Styrman (paddan tyckte Stillman var samma sak tydligen).

Så svara gärna igen.

Brynäs har hitills plockat in två killar till J18 laget (Hockeygym antar jag??).
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=178012
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=212649

Båda två är från stockholmstrakten där flera spelare värvats från förut, ex. Dansk. Maier var med i Stockholm Nord som vann över gästrikland i finalen i TV-pucken.Ska bli intressant att se vilka fler BIF plockar in till hockeygym och vilka norrmän som kmr i år? =)

Lindström: Stillman höll landslagsklass under många år, innan han blev sportchef i HV.
Så ja: han var helt klart av samma kaliber som Bertil och Lasse, ngt bättre skulle jag vilja påstå.

Sevc valde en klubb som har samma visioner som Brynäs och som också förverkligat den till viss del, genom att bl.a vinna SM-guld och satsa på sina juniorer.

Huge: Ja han ville nog till en klubb som har en vision och visar att dom vill förverkliga den, inte bra uttalar den.

Eller var Stillman av samma kaliber som Bertil eller Lasse?! Tycker du?

Lindström: Inte alls märkligt, eftersom Sevc var ledig och ville till SAIK, trots att Sundlöv ville ha honom.
Men du tycker säkert att man ska tvinga spelare till Brynäs mot deras vilja oxå...

Huge: Men inte du tydligen.
Märkligt att tex SAIK hittade Sevc?!

Men du tycker säkert att Berglind hade något i truppen att göra oxå.

Lindström: Vill man slanta upp och ersätta det man tappat med nåt likvärdigt så hjälper det inte hur mkt pengar du än har, om det inte finns nåt att köpa.
Det fattar t.o.m en kasse bananer...

Huge: Han passade ju in kanon i Bifs nödlösning;
-Bänkad/skadad i sin tidigare klubb
-Billig
-Billig
-Billig
-Billig

En kasse bananer hade troligen gjort större intryck i Bif än vad han lyckades med själv.

Vill man inte slanta upp och förstärka med snarlika spelar matrial som man tappat så blir det så där.

Peja: I ett akut läge där Franson försvann och Bertilsson gick sönder hade Sundlöv förmodligen inte så mkt att välja på, han fick ta det som bjöds.
Vore skillnad om Styrman varit scoutad ordentligt, då hade vi kunnat tala om flopp.
Nu kändes hans prestation snarare förväntad, med tanke på skadebilden, dåligt med istid i SAIK och inte minst: han kastades in i ett försvarsspel som blev lidande tack vare en tränare som vägrade byta taktik när skadorna kom.

70 Rodrigues: Ja, Styrman blev ju tyvärr en stor flopp i Brynäs, även om man inte direkt hade skyhöga förväntningar på honom när han kom. Det känns som att han var helt fel spelartyp att värva vid tillfället.

det var inget, jag blev lurad....

Redigerad kommentar

Peja: Kul för Styrman. Dock ytterligare en jätteflopp som Sundlöv tagit till föreningen.

Styrman till allsvenska Oskarshamn. Han vill tydligen hitta självförtroendet och glädjen igen.

Skitstöveln: Inte tillräckligt med spets för Brynäs, eller hur.....

Redigerad kommentar

Henrik Säfwenberg:

Väldigt mycket skadeproblem på honom de senaste åren, känns som en för stor risk att ta. Diss för min del.

Va tror ni om Mikael Samuelsson? Spelade en säsong för oss innan han drog över till nordamerika för spel, har kontrakt med Detroit. Men förra året spelade han fyra matcher och tar faktiskt upp plats i och med lönetaket. Köps han ut av Detroit bör Sundlöv aggera? va tror ni, hiss eller diss

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736

tompap71: Tänkte inte på det , nåja som prövad brynäsare är det bara att bita ihop och vänta (och hoppas).

« · 1581581 · »