"Billy Sweatt has had to cope with injuries this season, but has been decent season with the Wolves, recording 12 goals (5th on the team) and 29 points (4th on the team) in 56 games. "
Vad kan det vara för skador tro?
Redigerad kommentar
Jaha... jag vet inte vad jag ska säga. Spetskompetens från AHL utlovades i både tv- och tidningsintervjuer. Resultatet då..
Jag kan tycka att alla spelare som värvats är, förvisso, mer eller mindre intressanta, MEN några stjärnor är det inte att tala om. MS och hela rekryteringsgruppen borde från första början fokuserat på att landa en eller två riktiga spetsspelare istället för att värva grovjobbare till höger och vänster. Något det verkligen kryllar av i laget sedan innan. Det känns som om det bara rann på och den sista pusselbiten (Sweatt) blev "grovjobbare" han med av bara farten.. lite så känns det.
En riktig stjärnvärvning hade bidragit med så mkt mer än bara viktig kompetens på banan. En värvad toppspelare skänker även oss supportar något kul att surra om. En känsla av att vi ska vara med o fajtas på allvar!
Hur lyckas de andra SHL-klubbarna värva AHL-lirare med övertygande poängsnitt?? Är det någon obehaglig jantelag som sätter stopp internt i Brynäs? Har klubben dåligt rykte internationellt? Ekonomin ska det ju tydligen inte vara något fel på. Känns konstigt när tex ett Modo i ekonomisk kris landar både Tambellini och Hensick medan Brynäs värvar två doldisar från samma liga. Jag känner mig som ett frågetecken..
Det enda som skänker en gnutta hopp nu är de tveksamma ryktena om Omark men det känns lite som att gripa efter halmstrån.
Jag har varit i chock sedan nyheten om Sweatt och nu ville jag bra skriva av mig all besvikelse.
Wesley:
Jo, ska bli intressant om källan är säker till att ett enormt utrymme i spelarbudgeten finns till att buda på Omark...
Kommenter i länkad artikel:
"På måndag den 15. 7. kommer ett meddelande från BIF att Omark är klar."
Kahn: Enligt säker källa har BIF lagt ett bud till Omark som han har till Måndag på sig att besluta sig om. Chansen finns fortfarande.
Vem av dom nedan?
Kahn:
Svårt, men bokningen av 23-24 aug i Gävle o premiären i Läxsand hjälper
Sommaren i sig hjälper också lite, dag mitt i juli vs slutet av november...hockeyn är idealisk för o dämpa mörkrets ångest...
Kahn:
Hoppas att det inte blir dig vi får göra oss rolig över om det varken blir Omark eller ngt annat för dom rejäla pengarna...
Gillar varken damfotboll eller Fotboll, bara HOCKEY
Redigerad kommentar
tjugo8: Jag vet inte något om ekonomin i budet, men det bör vara rejäla pengar.
Önskar själv att Basse ersätts med Oskar Lindblom. Nordan behövs tyvärr när det kan bli centerbrist om Lindholm försvinner till Carolina.
Kahn:
Intressant...!
Stämmer det du/din källa säger så bör det rimligen dyka upp ngt annat om det inte blir Omark...
Kan omöjligt tänka mig att det finns ett stort budgetutrymme som bara ska användas till ev Omark...
Nordan t Läxsand o Basse t Örebro kanske frigjort pengarna...
River: Håller med, även om vi har t.ex. Lauritzen, Nordqvist och Harju, som alla har presterat bra med poäng tidigare säsonger. Dock kan man inte ta för givet att Lauritzen ska göra det, mest pga skadebenägenhet. Man kan inte heller tro på att Nordqvist ska göra det, då det var längesedan han gjorde över 40 poäng... Samma sak med Harju, många säsonger sedan det blev 55 poäng för honom.
Man kan inte gå runt och "hoppas" för mycket på att vissa ska producera, man måste veta att dom ska det, som Järnkrok förra säsongen, inte speciellt överraskande att det blev över 40 poäng, liksom.
Thuresson har aldrig varit någon stor poänggörare så var det tänkt när han värvades till klubben, ja då är det bara en inkompetent värvning. Han gjorde liksom 21 poäng på 73 matcher i AHL innan han kom till Brynäs och har i sin enda tidigare säsong i Elitserien gjort 15 poäng... Tror Thuresson som bäst skulle kunna komma över 20 poäng, möjligtvis 25. Han spelade ju mycket med Järnkrok och Lindholm förra säsongen, så poängskörden skulle lika gärna kunna minska nu.
Huss: Låter som vi ligger ett år efter i spelarstrategin hela tiden.
Efter ett SM-guld finns flera mätta/trötta spelare, borde det inte vara då vi skulle ta in alla desssa "energispelare"?
Jo du har helt rätt i det. Jag blev riktigt förvånad över hur säsongen utvecklades. Tänkte att spelarna skulle få blodad tand istället för att bli proppmätta.
Wesley: Låter som vi ligger ett år efter i spelarstrategin hela tiden.
Efter ett SM-guld finns flera mätta/trötta spelare, borde det inte vara då vi skulle ta in alla desssa "energispelare"?
70 Rodrigues: Skall man vara ärlig finns det förklarliga skäl till att dessa spelare inte får kontrakt i Elitserien. Alla har passerat sin peak, har säkert haft en hyfsad lön (som de lär behöva halvera...) och en del av dem är rätt skadebenägna. Att Fernholm borde vara bättre än Löf råder det ingen tvekan om, frågan är bara vad det kostar i förhållande till vad man får ut av honom? Han är ganska långt ifrån den klasspelare han var för bara en 3 år sedan.
Ytterligare en "energispelare" till Brynäs. Helt ok, om taktiken är att trötta ut motståndarna fullständigt för att därefter kunna vinna genom slumpmål i slutet av 3e. Vi får ha Harju på bänken tills 3e perioden börjar helt enkelt...
Redigerad kommentar