1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741978 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Kahn: Jepp, Markan är inte helnöjd i Florida.

Peja: Självklart att Florida ska ge Markström ett envägskontrakt, annars är det ren misshandel av en ruskig talang.

Hoppas att Florida trejdar rättigheterna till Markström till Washington så att "Bäckis" får en bra målvakt i sitt lag.

Läsvärt om truppen kommande säsong...

tompap71: Håller med om det mesta Sundlöv och Co har gjort det igen! Nu kommer väll något som låt dom spela först och att man är en jävla gnällkäring! Var fan är spetskompetensen?
Avgå Sundlöv!

Kahn: Jag tycker, rent allmänt, att det vore befriande om två "Brynäsare" hamnade i samma NHL-lag så att man vet vilket lag som man prioritera att kolla på där!

Peja: Visst vore det väl kul! Säger jag som är Bostonfan....

Undra vad som händer med Markan? Hoppas sundlöv rycker som attan ifall han inte får NHL-kontrakt

hahii: Tror inte han hur som skulle spela för små slantarna snål Sundlöv skulle erbjuda.

River: Här kan du och övriga kolla lite på Sweatts färdigheter om ni inte redan har sett det.

www.youtube.com/watch?v=ZhRXxz5TI94

Wesley:

Fantastiskt imponerande.

River:

Nu ska vid inte vara ironiska :-) Men med mina hockeyögon så ser jag en blivande 30-40 poängs spelare. Han bör spelas med Lindholm och någon spelare som är bra på att komma ut som vinnare från sargduellerna. Då kan det uppstå sköna kontringar.

Kahn: "Självklart att Florida ska ge Markström ett envägskontrakt, annars är det ren misshandel av en ruskig talang."

Varför har de då inte redan gjort de?

Sheena Punkrocker: Har inte benkoll på NHLregler men är det inte sånt trams om qualifying offer, för att behålla rättigheterna? Först lägger de ett kontrakt i linje med det gamla som spelaren alltid tackar nej till och sen kommer det riktiga förslaget.

Sheena Punkrocker: Här förklaras det bättre om Markan.

Sheena Punkrocker: Florida kanske inte erbjöd envägskontrakt direkt i hopp om att han skulle acceptera sämre erbjudande? Det är väl egentligen ganska sällan som spelaren accepterar första erbjudandet i en kontraktsförhandling.

Wesley: är Scott center?
Kan isåfall tänka mig att man vill testa Scott och Sweatt ihop, kanske med Thuresson, spelare som kan tänka rätt lika... Thuresson kanske kan få ut mer av sitt spel med dessa kedjekamrater!?

Allt är ju dock ren spekulation innan nedsläpp...

Redigerad kommentar

DavyDjoos:

Jag hade också gillat idén om de tre ihop. Men Scott är en right winger tyvärr enligt info som finns om honom.

Jag är inte avundsjuk. Vi har ju Robin Rahm. :)

Johan Norrström:

Frågan är hur motiverad han är och spela i Umeå och Löven som med största sannolikhet slåss för att undvika kval till DIV 1. Rahm är absolut sämre men denna värvning luktar flopp tycker jag

Luktar Belfour. mer PR än klassvärvning.

Redigerad kommentar

kan detta va nåt?

Four players originally scheduled to participate will not be in attendance: forwards Calle Jarnkrok and Mikhail Plotnikov, and defensemen Mattias Backman and Ben Marshall

Så har Markström skrivit på två nya år med Panthers. Hoppas det är ett envägskontrakt så han får chansen att blomma ut till en riktig NHL-målvakt

Redigerad kommentar

Vad finns det för kvalitetscentrar på marknaden? Finns de endast i slutet av Augusti/September? Blir det avvakta och starta säsongen/försäsongen med nuvarande trupp?

Vore tråkigt att inte hitta förstecentern innan försäsongsmatchandet startar, en sen spelare som inte får försäsong med laget tenderar ofta att ha svårt att anpassa sig...

Elias skriver på sin twitter om hur lycklig han är och hur fantastiskt det ska bli i Carolina. Visst ett fett NHL kontrakt säger man ju inte nej till men lite medkänsla får han väl ändå ha, eller?

Under hela säsongen har det ju ändå varit snack från hans sida att han ska stanna ett år till. Nu efter tidigt vald i draften har han fått någon hyp över sig. Han har gjort en bra säsong i klubben sim fostrat honom, han borde ju kunna betala tillbaka lite på det kan man tycka genom att gå för ett SM-Guld iår.

Nja jag måste erkänna att jag ser Elias som något av en svikare faktiskt...

Brynäslegenden:

Först vill jag poängtera att jag väldigt gärna sett Elias i Brynäs 1-2 år till.... tror att det hade varit bra för hans utveckling på sportslig o sociala plan.

Men.... var han skall spela nästa säsong kan bara han själv, hans familj, Brynäs, Carolina o i nån mån kanske agenten bestämma om... 

Att fler o yngre spelare försvinner från svensk hockey är ett tråkigt faktum.... jag tycker det är alldeles för hårt att sätta stämpeln "svikare" på Elias i det här läget..... dessutom har han väl inte bestämt sig helt säkert?

Brynäslegenden: Tyvärr har han - som många andra - invaggats i NHL-drömmen som agenter och framförallt ledarna där borta säljer. Som redan nämnts. Foppa, Zäta, Sedinarna och många fler har med fördel väntat minst ett år till där de varit stjärnor i sina respektive lag och fått massor av speltid i alla lägen.

Svikare tycker inte jag, men väl lite naiv.
Han borde etablerat sig i elitserien/shl först. Kanske spelat ett VM osv. Så bråttom är det inte.

70 Rodrigues: Vet inte om det är baserat på att Jacob är för sen eller om NHL-klausulen inte gäller när han uttryckligen vill spela med ett lag under AHL.
För övrigt tycker jag Leksand bara tar det beslut killen själv borde fattat!

J F K: Hellre mycket istid i OHL än lite i ES.

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: Men dra en mössa över dig är du snäll!! Det du skriver bevisar endast en sak - enorm avundsjuka! 

Ett exempel;

Brynäslegenden jobbar på Statoil och säljer varmkorv. Han är väldigt duktig på det - och hans Statoilmack blir belönad som Sveriges bästa varmkorv-säljande mack.

Resturangen "Matsalen" i Stockholm får upp ögonen för honom och erbjuder honom ett bra jobb med väldigt bra lön. Tänk att få servera fin mat till väldigt kända och fina gäster, tänker Brynäslegenden.

Han blir givetvis väldigt glad och stolt över att få detta erbjudande. Men samtidigt kommer han att tänka på Statoilmacken - och dess varmkorvar.
Varför ta chansen att gå vidare - man kanske lever mer än en gång? För att inte "svika" macken så stannar Brynäslegenden kvar på sin Statoilmack och serverar sina goda varmkorvar! 

70 Rodrigues: Enligt den undersökning någon på hocleyförbundet gjort så är det inte riktigt då. Oerhört få av de svenska juniorerna som åkt dit har lyckats. Troligen mycket beroende på den annorlunda livsstilen och liknande. Det är mycket mer ombonat i Sverige, medan i Nordamerika är det mer resonemang av typen "för att göra en omelett måste man knäcka några ägg".

J F K: Nu är det ju tur att inte alla är stöpta i samma form. Att spela mycket hockey i OHL borde rimligtvis vara mer utvecklande än att sitta på bänken eller ha lite istid i ES. Lär ju knappast bli lättare att få mer istid i ES än vad han hade i AS, jag förstår att han vill dra. 

Skitstöveln: Nja, inte helt korrekt. Om Statoil har möjlighet att ta in en billig sommarjobbare, men då brynäslegenden muntligt lovat att stanna så väljer man inte det alternativet. När sedan brynäslegenden plötsligt drar till "Matsalen" står Statoil i en sämre situation.
Brynäs får pengar lm Elias drar, men nog hade Sundslövs jobb varit enklare om de på förhand haft informationen. Kanske skulle man då istället tagit in en center med högre lönekrav man inte ansåg sig ha råd med om Elias inte åkt.

70 Rodrigues: Istidsmässigt är det självklart, men nu är det inte bara på isen under match det ska fungera.

J F K: Poänhen är att alla är olika. Alexander Edler lyckades lysande och det finns som sagt ohyggligt många som inte gjort det. Jag tror personligen att den svenska vägen är säkrare och ger fler NHL-spelare, men det gäller givetvis långt ifrån alla.
(Tittar man också på antalet licensierade spelare kontra hur många som spelar i NHL så kan man lätt konstatera att vi gör någonting riktigt bra i sverige).

Skitstöveln: Nu är det väl en helt annan fråga dock. Brynäs har fostrat fram Elias, gett han chansen i Elitserien redan som 16 åring( Inte många lag som gör det) Man har gett han allting för att lyckas på Elitserie-nivå. Han är 18 år, alltså har han 20 säsonger kvar i NHL, klart han kan göra en säsong till, tjäna 50 pap i veckan och sedan ha det gott ekonomiskt ställt resten av sitt liv. Men vill han avsluta sin Brynäskarriär med en katastrof säsong som slutade med ett av de största slutspelsuttågen någonsin så visst. 

Jag saknar en viss Silfverberg.

Brynäslegenden: LIndholm vill nog inte uppleva ytterligare en katastrofsäsong, det är nog därför han sticker nu, han har väl något på känn ;-)

70 Rodrigues: Hehe ja precis ;)

Brynäslegenden: dags att ha diskussionen kring om vi verkligen ska satsa så mycket pengar på juniorverksamhet? De sticker bara tidigare och tidigare.? En generation som vi fick fram guldåret kommer aldrig hända igen.

Tväst: Håller med dig i allt du skriver jag tror inte att Elias har mycket att hämta i NHL än och ska jag vara ärlig så tycker jag att han är dum om han åker men men cash is KING så är det ju! Tror även Järnkrok får det tufft i Red wings!

foppa78: "Tror även Järnkrok får det tufft i Red wings!"

hur tänker du då?

han tog ju en säsong extra i SHL för att utvecklas vidare.

foppa78: Både Järnkrok och Elias kan nog ha det riktigt skoj och utvecklas bra i Ahl också så de kanske är beredda på att lira ett tag får båda två. Det kan ju vara ett hyffsat äventyr jämfört med att lira med Brynäs och än i Gävle. Se bara på en spelare som Marcus Näslund som blommade ut ganska sent där borta.

Skitstöveln:

Men för att Brynäslegenden ska härdas, så anser restaurangen "Matsalen"
i Stockholm att Brynäslegenden ska arbeta på en korvkiosk i Sveg det
första året; med en lägre lön än vad han hade på Statoil.

Carl Lejonkräk: Jag är rätt övertygad om att Marcus Näslund fått en mycket bekvämare resa om han som Foppa stannat en säsong till och etablerat sig ordentligt.
Nu kom Macke till ett Pittsburg ned Lemieux, Francis, Jagr osv. Kanske får Elias det lättare i ett i sammanhanget profillösare Hurricanes.

Enaranger: Nej nej - "Matsalen" anser att Brynäslegenden serverat så fruktansvärt goda och välstekta/kokta varmkorvar så dem tror att han klarar av att servera bland annat hummer samt steka en oxfilé rare.

Det är väl inget konstigt med att folk är besvikna på att Lindholm sticker. Killen har sagt öppet att han blir kvar 1 år till vid ett antal tillfällen, men när det kommer till kritan var det ju ren bullshit, om han nu spelar i Nordamerika nästa säsong (jag lever fortfarande i förnekelse).

J F K: "Nu kom Macke till ett Pittsburg ned Lemieux, Francis, Jagr osv. Kanske får Elias det lättare i ett i sammanhanget profillösare Hurricanes."

å andra sidan gick ju Lemieux till Pens draftåret också ;)

Jagr å Francis likaså.

sen är väl inte direkt Canes med 2x Staal och Alexander Semin direkt profillöst?

Carl Lejonkräk: Nämde jag AHL någonstans elle nej det gjorde jag inte utan jag skrev att jag tror dom får det tufft i NHL kommande säsong om dom lirar där AHL har jag aldrig nämnt!

Tillhör skaran som blir besviken på Lindholm om han sticker. Ibland funkar ungdomssatsningen för bra..

Davey_22:

Inte förlusten av Lindholm som jag fruktat mest. Det jag oroar mig för, är vad Sundlöv ersätter honom med.

« · 1581760 · »