Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Frågan är hur motiverad han är och spela i Umeå och Löven som med största sannolikhet slåss för att undvika kval till DIV 1. Rahm är absolut sämre men denna värvning luktar flopp tycker jag
Luktar Belfour. mer PR än klassvärvning.
Redigerad kommentar
kan detta va nåt?
Four players originally scheduled to participate will not be in attendance: forwards Calle Jarnkrok and Mikhail Plotnikov, and defensemen Mattias Backman and Ben Marshall.
Redigerad kommentar
Elias skriver på sin twitter om hur lycklig han är och hur fantastiskt det ska bli i Carolina. Visst ett fett NHL kontrakt säger man ju inte nej till men lite medkänsla får han väl ändå ha, eller?
Under hela säsongen har det ju ändå varit snack från hans sida att han ska stanna ett år till. Nu efter tidigt vald i draften har han fått någon hyp över sig. Han har gjort en bra säsong i klubben sim fostrat honom, han borde ju kunna betala tillbaka lite på det kan man tycka genom att gå för ett SM-Guld iår.
Nja jag måste erkänna att jag ser Elias som något av en svikare faktiskt...
Brynäslegenden:
Först vill jag poängtera att jag väldigt gärna sett Elias i Brynäs 1-2 år till.... tror att det hade varit bra för hans utveckling på sportslig o sociala plan.
Men.... var han skall spela nästa säsong kan bara han själv, hans familj, Brynäs, Carolina o i nån mån kanske agenten bestämma om...
Att fler o yngre spelare försvinner från svensk hockey är ett tråkigt faktum.... jag tycker det är alldeles för hårt att sätta stämpeln "svikare" på Elias i det här läget..... dessutom har han väl inte bestämt sig helt säkert?
Brynäslegenden: Men dra en mössa över dig är du snäll!! Det du skriver bevisar endast en sak - enorm avundsjuka!
Ett exempel;
Brynäslegenden jobbar på Statoil och säljer varmkorv. Han är väldigt duktig på det - och hans Statoilmack blir belönad som Sveriges bästa varmkorv-säljande mack.
Resturangen "Matsalen" i Stockholm får upp ögonen för honom och erbjuder honom ett bra jobb med väldigt bra lön. Tänk att få servera fin mat till väldigt kända och fina gäster, tänker Brynäslegenden.
Han blir givetvis väldigt glad och stolt över att få detta erbjudande. Men samtidigt kommer han att tänka på Statoilmacken - och dess varmkorvar.
Varför ta chansen att gå vidare - man kanske lever mer än en gång? För att inte "svika" macken så stannar Brynäslegenden kvar på sin Statoilmack och serverar sina goda varmkorvar!
Skitstöveln: Nu är det väl en helt annan fråga dock. Brynäs har fostrat fram Elias, gett han chansen i Elitserien redan som 16 åring( Inte många lag som gör det) Man har gett han allting för att lyckas på Elitserie-nivå. Han är 18 år, alltså har han 20 säsonger kvar i NHL, klart han kan göra en säsong till, tjäna 50 pap i veckan och sedan ha det gott ekonomiskt ställt resten av sitt liv. Men vill han avsluta sin Brynäskarriär med en katastrof säsong som slutade med ett av de största slutspelsuttågen någonsin så visst.
Jag saknar en viss Silfverberg.
foppa78: "Tror även Järnkrok får det tufft i Red wings!"
hur tänker du då?
han tog ju en säsong extra i SHL för att utvecklas vidare.
Skitstöveln:
Men för att Brynäslegenden ska härdas, så anser restaurangen "Matsalen"
i Stockholm att Brynäslegenden ska arbeta på en korvkiosk i Sveg det
första året; med en lägre lön än vad han hade på Statoil.
Det är väl inget konstigt med att folk är besvikna på att Lindholm sticker. Killen har sagt öppet att han blir kvar 1 år till vid ett antal tillfällen, men när det kommer till kritan var det ju ren bullshit, om han nu spelar i Nordamerika nästa säsong (jag lever fortfarande i förnekelse).
J F K: "Nu kom Macke till ett Pittsburg ned Lemieux, Francis, Jagr osv. Kanske får Elias det lättare i ett i sammanhanget profillösare Hurricanes."
å andra sidan gick ju Lemieux till Pens draftåret också ;)
Jagr å Francis likaså.
sen är väl inte direkt Canes med 2x Staal och Alexander Semin direkt profillöst?