1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742935 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: du påminner inte så lite om John Cleese i det klippen ;-)

Brorsan och jag snackade härom dagen. Hans grabb är nio år och spelar i Brynäs. Borde det inte vara dax för dem att träna lite boxning eller MMA nu? Eller är det för tidigt att lära dem slåss nu? Vilken ålder tycker ni i så fall man ska börja slåss på rinken? 11, 12 år?

Sundlöv är sugen på att värva Rick DiPietro enligt säkra källor :) Isles förväntas köpa ut honom i sommar.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Tackar!
Det tar jag som en komplimang...   ;-)

Jacke mååålllllaaaa

Game winning goal!

Huge: jag hittade ett klipp på Gurra också

Carl Lejonkräk: Jag hittade en bild på dig och din sugardaddy Huge :-)
Uppladdat:

500x0-huge.jpg

70 Rodrigues: hur ska denna kvällen sluta? Det blir ju bara bättre och bättre :-)

70 Rodrigues: Sitter ni verkligen och letar bilder och klipp att lägga ut här??

Herrejösses...

70 Rodrigues: Är detta du? I så fall kan det ursäkta att du ibland tenderar att framstå som en aning omogen.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ta det med Huge, den mogna killen :-)

Zappaholic: Vi lade in de roliga klippen i "silly-tråden" och det måste ju vara ok.

Vad är det för nivå härinne????

maddog1970: Sorry, redan för sent för hans del. AIKs killar kör redan full kontakt vid 9 år.

Såhär tror jag att försvaret ser ut nästa säsong:

Gunderson, Bertilsson, Sundqvist, Jacobsson, Kilström, Djoos, Persson, Löf och Nörstebö. 

Löf lånas förhoppningsvis ut till någon AS klubb.

70 Rodrigues:

Nog en bra gissning, Kilström i andra PP?

Hoppas vi slipper Löf, Djoos-Persson-Nörstebö får slåss om 6:e backplatsen

tjugo8: Djoos tror jag kan hamna i något av de två första backparen, han är grym!

70 Rodrigues: En back till blir det....
Jonsson, Berglind, Styrman ut. Nörstebö inte redo ännu utan det blir ytterligare någon utifrån. Löf borde absolut lånas ut till något Allsvenskt lag.

Huss:Platsar han i AS?

Lunkan: Han platsar givetvis lätt i Allsvenskan se bara hur det gått för många spelare som inte lyckats i Brynäs, skillnaden är stooor

Huss: Nörstebö är på väg bort!

sylf: Till Norge eller till Allsvenskan, vad har du hört?

Nörstebö har varit riktigt duktig, har ju ändå två år kvar i J20 innan han förväntas gå upp I A-laget.. varför är han på väg bort??? skulle gärna sätt honom fortsätta utvecklas här!=)

70 Rodrigues: Vi får verkligen hoppas att det kommer in någon mer back av klass!

foppa78: minst sagt.. Men siktar man på att även i fortsättningen kriga kring strecket så räcker det med Kilström.

Oavsett vad som händer på backsidan vill jag se en riktigt rejäl och bra och på förhand uttalad förstecenter! Dixon vore ett bra alternativ t.ex. Sist han var här krävde han tydligen 250k /mån å Sundlöv tyckte det var för dyrt... Jag anser inte det vara nåt opris för en förstecenter av den kalibern. Vad kostar Davidsson, Holloway, Möller, Lundqvist, Weinhandl, Lindström m.fl. i månaden?!

Kvalitét kostar, när fan ska Sundlöv inse det? Silfverberg var kvalitet såklart, han kostade inte dom där pengarna! Men när det inte kommer en ny Silfverberg varje år så måste det få kosta... Brynäs har ju pengar, varför satsas dom inte i laget? Näe, budget å juniorer, budget å juniorer! Så överdjävulskt trött på det tjatet!

Plocka gärna hit Kilström också, han tror jag kan va bra. Men det ska oavsett hit en toppback, typ Hietanen.
Bertil, Djoos, Gunde, Hietanen, Jacobsson, Kilström, Persson & Sundqvist. Då skulle jag kunna känna mig betydligt lugnare än man gjort iår, Löf får lånas ut till AS alternativt köpas ut om han inte köper rollen som nionde back... :O
Berglind, Styrman å LJ kan bara inte få förlängda kontrakt!!

Anders Blank: En riktigt bra 1:a målis behöver vi, sen som backup vet jag ej men ABSOLUT INTE Rahm iaf, Honken kan få den platsen!

Ska vi ta någon spelare från LIF så är det Filip Forsberg. En hyfsad lina skulle vara Lindholm - Forsberg - Lindblom.

Markström hem från farmarlaget, "Honken" andremålis.

LJ ersätts av klassback i Hietanen/Ekholm klass.

Gärna Kilström bland de sex backarna.

"Lill-kenta" i båset.

Omark till lekkompis för Harju.

Kahn: Hyggliga nyförvärv i den drömmen må jag säga, men Lill-Kenta..  ..tycker han mest verkar vara likgiltig.

Stratan: Drömma bör man eller gör man. 14 mille i kassan från förra säsongen. Lite kan man väl spendera.

Kahn: Absolut, jag håller med (förutom när det gäller Lill-Kenta då..)

Kahn: ..för det är ju trots allt så att sportslig framgång drar publik, och publik ger intäkter. Därför rätt att satsa och ställa ett riktigt bra lag på isen.

Stratan:Tackar.

70 Rodrigues: Ja, framförallt när klubbarna med stora kassor börjar titta på att dra ner sina spelarbudgetar. Tyder på att man förbereder sig för sämre tider och inte vill urholka eget kapital, ett slags ofrivilligt cap infinner sig.
Det borde gynna lag med en lägre spelarbudget som t.ex. Brynäs.

tompap71: Ahnelövs kontrakt går ut, han skulle nog kunna gör det bra i Brynäs?

70 Rodrigues: Kanske kan funka som mentor för Berglind? ;) från Arvika båda 2 ;)

70 Rodrigues:

Han vore väl ok, nu har jag inte haft så bra koll på honom under några år men förr tycker jag det var lite LJ över honom, stor o tung men inte allt för fysisk och inte skitbra defensivt. Men han kan ju ha gått framåt nu.

tompap71: Av det jag har sett av honom den här säsongen så smäller ha på ganska rejält, något som LJ aldrig har gjort ;-)

70 Rodrigues:

Ja där ser du vilken koll jag har på honom ;)

tompap71: Här finns det några namn som skulle smaka mumma, tyvärr såm tror jag att Sundlöv inte är intresserad av någon av namnen :-(

70 Rodrigues:

Ramlar Rögle ur skulle Aaltonen sitta fint, i övrigt tror jag Sundlöv får svårt att locka någon av de andra även om han skulle vilja. Möjligen Figren då men vill vi ha han egentligen? 

70 Rodrigues: Enterfeldt tränar inte idag, alltså inte med mot SAIK...synd.
Mitt tips är att vi inte lär se mer av Persson den här säsongen.

Huss: Vi har ju Styrman o Löf ;-) Skämt å sido, Persson måste ha fått en riktigt svår hjärnskakning?

tompap71: Figren, spelar han i Rögle?

sylf: Nej i Linköping. Tror han menade spelare från artikeln med utgående kontrakt :P

Tom Wandell har blivit nerskickad till AHL. Är det nått att ha? Han var väl rätt bra i Timrå om jag inte minns fel.

70 Rodrigues: Föredrar Dixon om han är tillgänglig.

« · 1561625 · »