1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743410 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Treklövern1912: Givetvis, hans kontrakt går ut, men frågan är om Sundlöv vill ha honom och om Dixon själv vill tillbaka?

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Tveksamt om Dustin skulle hålla i Elitserien även om han gått hyffsat i Djurgården.

Carl Lejonkräk: Ok, varför tycker du det?

70 Rodrigues: jag har sett en del matcher med Djurgården och jag anser inte att Dustin riktigt har spelsinnet och snabbheten i tanken som krävs för att producera på en högre nivå än Allsvenskan. Givetvis svårt att sia om men det är min bedömning.

Carl Lejonkräk: Då har du blundat isf, Han har ett grymt spelsinne och är snabb på skridskorna. gör om gör rätt!

70 Rodrigues: Johner, skämtar du?

sylf: Nope, han skulle göra det bättre än flera av våra sk bärande spelare, Widing, Nordqvist typ. 

Redigerad kommentar

sylf: Johner är dessutom 29 är och har aldrig ens platsat i AHL eller en Europeisk förstaliga utan har presterat i sämre ligor som ECHL, WHL, Tyska andraligan och allsvenskan.

Carl Lejonkräk: Så det betyder att han inte skulle platsa i ES menar du?

Carl Lejonkräk: Vad tror du om Mikael Johansson från FBK? Han verkar inte få ngt nytt kontrat.

70 Rodrigues: jag bedömer utifrån vad jag sett i Djurgården givetvis. Se bara på Ryno och Conny de klarade inte Elitserien trots att de dominerat i Allsvenskan.

Carl Lejonkräk: Just det, glömde att alla spelare är stöpta i samma form, sorry.

Treklövern1912: Mikael är helt ok men jag skulle vilja se värvningar som verkligen kan producera

70 Rodrigues: samma form? Varför tror du att Justin skulle lyckas i Elitserien då? Kanske du sett han mer än mig

Carl Lejonkräk: Du kan ju läsa det jag skrev i mitt 1:a svar till dig, scrolla vetja!!

Carl Lejonkräk: Jag skulle inte heller förorda Mikael då hans målproduktion har minskat betänkligt de senaste tiden. Han har dessutom haft problem och har igen problem med ljumskarna. Dessutom blir han förmodligen dyr = inte värt pengarna.

70 Rodrigues: fan, jag missade inlägget ditt där. Själv är jag tveksam om han skulle räcka till. Grym skillnad på Allsvenskan och Elitserien

Fast det gick ju bra för Gunde :-).

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Och Ollas!!

70 Rodrigues: Fast jag vill se mer spets in i laget än Ollasklass.

Carl Lejonkräk: Ja, vem fan vill inte det, men nu är det Sundlöv som är sportchef, med allt vad det innebär.

70 Rodrigues: ja just det :-)

Kanske Dixons saga i Jaroslavl blir kort då de förlorade mot Tjerepovets med 1 - 2 i första åttondelsfinalen.

Arell har skrivit 3-årskontrakt med Färjestad.

Treklövern1912:
Niklas Arell t Dansbands BK, i 3 år!

Peja:
Är det inte lite udda att presentera det redan nu...?

tjugo8: Jo lite. Kanske är Arell själv som vill ha det så för att slippa gå runt och ljuga.

Peja:
Men Karlskoga jagar ju ES...lite märkligt att nu säga att jag e inte med på tåget...

tjugo8: Visst, men tror inte att någon i deras lag hade tackat nej till 3-årskontrakt med Färjestad.

tjugo8: Men Karlskoga jagar ju ES...lite märkligt att nu säga att jag e inte med på tåg"et..."

Fast han är ju med under hela resan men han följer inte med på sightseeingturen i Elitserieland utan han åker vidare mot en annan hållplats.

tjugo8: Arell ville ju till Brynäs, men Sveriges bäste sportchef tog in Styrman istället!

sylf:
Märkligt att offentliggöra nu
Lite märkligt att skriva 3 år på en allsvensk (nån som känner till liknande fall?).
Få se om Moroten Jönsson får rätt på denna, han har ju ny-på-jobbet-skylt på sig trots allt

sylf: Det återstår ju att se om Arell är bättre än Styrman men det är ju förstås troligt.

Carl Lejonkräk: Färjestad tänker framåt. Med Sanny skadad så behöver man en likartad spelartyp om det visar sig att Sannys spelarkarriär är över.

Huss: Såg ett kort inslag om Sanny på sporten imorse och det känns inte så lovande för hans del.

tjugo8: Än en gång har the tunnel fighter gjort ett stort misstag.

Carl Lejonkräk: Ingen tvekan om att Arell blir bättre än Styrman i den omgivningen. (Kanske Fjollefsen är på väg till KHL?)  

Treklövern1912: Svårt och bli sämre än Styrman och är inte Arell bättre så lär han lånas ut för i FBK finns ju bredd.

Huss: Lite surt då Arell hade känts som en klockren brynäsvärvning.
Vi var väl intresserade i höstas nån gång, om ryktena nu stämmer.
Troligt att det då var hans arbetsgivare som satte stopp för affären, alltså inte mkt Sundlöv kunde göra i det läget.
Och när sen Färjestad kliver in i bilden och lockar med spel i ett etablerat topplag och säkerligen en klart högre lön än vad vi kan erbjuda så blir valet kanske inte så svårt.

Huge: Ser ut som att det var Sundlöv som tackade nej, inget annat.

BIK:s klubbchef Torsten Yngveson bekräftar att han gett föreningens godkännande att Arell lånas ut till Brynäs den här veckan då BIK ändå har spelledigt.

- Jag fick en fråga via Arells agent. Efter att ha pratat med våra tränare bestämde vi oss för att acceptera det här önskemålet. Arells agent lovade då att ta kontakt med Brynäs sportchef Michael Sundlöv som skulle återkomma till mig direkt.

70 Rodrigues: BIK ville ju bara låna ut Arell en vecka, Sundlöv ville ha en back för resten av säsongen (han gillar ju inte korttidskontrakt).

Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien.

Huge: Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske.
Sen fick vi in Jacobsson och då var inte Arell aktuell för nästa säsong heller.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk/arnio: Är det inte jävligt långsökt att tro att inte ska platsa i Fbk och sen ska Sundlöv ta över kontraktet. Nog för att han har en förkärlek för leftoves men som sagt långsökt

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Någonstans har det ju skett ett "missförstånd", det är ju uppenbart iaf, vem ska man tro på?

Carl Lejonkräk: Vet inte riktigt om det är en så där jättebra strategi att enbart satsa på "leftovers" som Styrman, Jacobsson och typ Arell om man går för guld? Känns mer som ren bottenlagsdesperation a la Rögle/Timrå.

Gurra88: Sorry doktorn men jag glömde (-:

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Har man inga ambitioner som du så förstår jag att du nöjer dig med andraasorteringen

Gurra88: Jag har inte skrivit att jag ens vill ha Arell i laget, jag är inte övertygad om hans storhet. Inte alls otroligt att han floppar och Sundlöv tar över kontraktet, han har ju gjort så förr. Om jag har ambitioner eller inte kvittar ju när jag inte till skillnad från dig tror att jag är sportchef i Brynäs.

Carl Lejonkräk: Varför ska vi bara ta över leftovers?

Absolut inte, men jag nöjer mig inte med guld vad 13 år för att sedan gå kräftgång.

Huss: Som Carl redan påpekat: gällde bara en utlåning av Arell över ET.
Finns inget som antyder att BIK eller Arell själv i det läget var villiga att gå med på att skriva ett längre kontrakt med Sundlöv.
Mer logiskt att BIK isf ville avvakta ev anbud från andra lag som ville värva honom efter säsongen.

« · 1561829 · »