1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

sylf: Klart som fan att Sundlöv var bidragande till guldet, han byggde ju laget. Eller får man bara kritisera Sundlöv? Kanske han inte bidrar till framgångar men är skyldig till motgångar....Jag undrar hur många som är skyldiga Sundlöv en fet ursäkt för värvningen av Svedberg....

Redigerad kommentar

Zzz: Som klubbdirektör tycker jag HGK har gjort en helt fantastisk uppgift och borde rimligen hamna topp 3 om det fanns en "klubb-vd" ranking.
När det gäller Sundlöv har Boork berömt Sundlöv för att han mer eller mindre trollat med knäna tidigare. Med en låg spelarbudget så har han lyckats få ihop ett tillräckligt bra lag för att hålla oss i Elitserien och när ungdomssatsningen började bära frukt även levererat guld. När han med lite mer pengar i pluskan landade Harju, Enterfeldt och Thuresson så var det bra förvärv men backsidan missades. Det är lätt att som Garpen bara bedöma utifrån nuläget och då har väl kanske inte Sundlöv en plats i topp 5.

Huss: Säger inget om det, det var mest hur snabbt man blir expert.

Saknar Gozzi på listan, han har tagit AIK från division 1 till elitserien. Tydligen har Marcus Näslund bevisat mer än så..

Zzz: Dito gällande Gozzi. Vad har egentligen Näslund åstadkommit?

Zzz: Saknar Masken. På listan, gjorde ett bra jobb med Leksand!

Listor är ju alltid personliga. Jag skulle inte hylla Osten för mycket förrän han har byggt ett lag som kan lyckas i ett slutspel. Detsamma gäller Rönnqvists tränargärning.

sylf: Absolut, det Masken sådde får Leksingarna skörda idag. =)

sylf:med spelarfruarna menar du ? :-)

Peja: Lasse J, Stillman och Gozzi är topp tre på min lista.

Huss: Näslund har ju svart bälte i att hitta importer att fylla sitt lag med:)

sylf:

Hoppas du var ironisk nu?

Zzz: Gozzi är ju i alla fall den som har gjort den häftigaste redan med sin klubb. Från konkursmässig klubb i lägre serier till semifinaler i SM.

Redigerad kommentar

Peja: Går ju inte att bortse från Loob, Rundqvist eller Stillman heller, som år efter år ser till att ha lag i den absoluta toppen. Nåt som Sundlöv hade alla förutsättningar för, men sumpade det fullständigt. Tog oss istället till ruta ett i ett nafs!

mattias - 74: :-))

sylf: Vad Marcus Näslund gjort för stordåd förstår jag inte, Sundlövs arbete har då imponerat mer på mig.

Carl Lejonkräk: Att gå från guld till ett av seriens sämsta lag på bara ett år?

Carl Lejonkräk:Det va länge sen Garpen sluta med tre kronor, vad gäller Garpens åsikter tycker jag han tillhör en av de bästa "experter",han har trots allt varit med om mycket å vet va han pratar om!!

faceoff: Trodde han var kvar i Tre Kronor lol.

Carl Lejonkräk:Ja det är några här inne som tror mycket!

faceoff: Jo det finns ju en anledning att vi hänger här och inte är experter på TV :-)

Gurra88: Å andra sidan: vi tog guldet med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
Bara det borde ge honom en plats bland SC-topparna i ES.
Ett obegripligt förbiseende av Garpen....

Huge: and here we go again, again, again and again

Redigerad kommentar

Huge: Näää, det borde väl ge Tommy en toppplacering bland ES-tränarna och inget annat. Svårt att se logiken i ditt påstående....

KulaShaker: eller så hade Brynäs ett bra lag förra året och doktor Gurra hade fel.

Carl Lejonkräk: Gurra har ju för fan erkänt att han hade fel, har du missat det?

70 Rodrigues: Nu var det väl snarare Huge som verkar ha missat att förra årets lag inte var det bästa Sundlöv har ställt på isen så jag påpekade bara att kanske Gurra hade fel.

Carl Lejonkräk: Det innebär fortfarande att Sundlöv lyckats gå från guld till att vara bland de sämre.. Han hade alla förutsättningar att stabilisera sig i toppen likt, Skellefteå, Hv. Men icke.

Gurra88: Sundlöv har ju gått från botten till toppen till nedre halvan så ett genomsnitt av det hela blir väl någonstans i mitten alltså ok. Guldet anser jag gör att han så här långt får godkännt.

KulaShaker: "Näää, det borde väl ge Tommy en toppplacering bland ES-tränarna och inget annat. ´´"

Det också.
Men nu diskuterar vi Sundlöv och sportcheferna i ES och inte vilka tränare som är eller borde tillhöra topp 5 i den kategorin.
Så jag har faktiskt svårt att se DIN logik, när du drar in Tommy i debatten.

Carl Lejonkräk:Haha.. så om vi vinner om 13 år nästa gång så är du nöjd? som sagt, mannen utan ambitioner.

Huge: Du börjar väl bli gammal och trångsynt!

Förstår inte varför du regelmässigt måste sänka diskussionen med dina ständiga upprepningar, det är så fantastiskt tråkigt. Men du finner väl näring i den typen av pajkastande det leder till antar jag.

Gurra88: "Haha.. så om vi vinner om 13 år nästa gång så är du nöjd? som sagt, mannen utan ambitioner."

Nöjd är jag aldrig när vi inte vinner men samtidigt så kan faktiskt en sportchef göra ett ok jobb trots att det inte blir guld varje säsong.

Hade jag skrivit att Sundlöv gjort ett felfritt arbete så hade jag varit nöjd men nu skrev jag ju att han varit ok (förra säsongen är jag dock helt nöjd med).

Om jag är mannen utan ambitioner så är du definitvt mannen som lever för att provocera...grattis du lyckas ganska bra.

Carl Lejonkräk: Hur kan det vara godkänt att misslyckas så totalt att hålla sig kvar i toppen?

Carl Lejonkräk:"Nöjd är jag aldrig när vi inte vinner men samtidigt så kan faktiskt en sportchef göra ett ok jobb trots att det inte blir guld varje säsong."

Dagens understatement!

Sundlöv, med stor hjälp av Silfver, Svedberg och TJ, tog osstill ett guld. Han har tagit oss till ett gäng kvalserier, som hade kunnat vara fler. Han gjorde jättemisstaget han sparkade Boork för, samtidigt som han sjukskrev sig när det drog ihop sig. Han har värvat minst 30 spelare som visat sig vara totalt odugliga. Hur många är lyckade värvningar, 10? 

Det handlar inte om att ta guld varje säsong, det finns det nog ingen som kräver, men ett stabilt topplag är ett krav. I år hade han ypperliga förutsättningar att lyckas med det, men det gick åt helvete med dunder och brak. Den här gången kan han inte ens skylla på ekonomin.

Gurra88:"Hur kan det vara godkänt att misslyckas så totalt att hålla sig kvar i toppen?"

Ingen aning, ingenting jag godkänt.

sylf: Jag har bara skrivit att han gjort ett ok jobb thats it och då drar ni igång du och Gurra som om det vore världskrig eller bråk i sandlådan på dagis.

Carl Lejonkräk:Du säger ju själv att han är godkänd.

Carl Lejonkräk:För att han inte varit i närheten av OK!

Carl Lejonkräk: Jag frågar igen. Hur kan det vara ett ok jobb när man går från toppen till att kanske missa slutspel?

Gurra88:"Du säger ju själv att han är godkänd."

Sett över hela hans anställningstid absolut.

Gurra88:"Jag frågar igen. Hur kan det vara ett ok jobb när man går från toppen till att kanske missa slutspel?"

Inte ok, inte bra, fast säsongen är förstås inte slut ännu heller. Tar vi guld igen så är det ju en bra säsong. Du är ju värre än en duracellkanin.

Kan man inte slå en pling till Conny Strömberg? ;)
han har ju trots allt utlovat en målgaranti om han kommer till ES :P

Sheena Punkrocker: Skrovmål kanske haha

Carl Lejonkräk: "Sett över hela hans anställningstid absolut."

Ännu värre arnio. 1 guld. Sen är övrig tid fylld med misslyckade värvningar, "det stora experimentet", samt att gå in i väggen så fort det blev riktigt jobbigt.

En lite fundering bara...Sundlöv har gjort sina misstag genom åren, det ska gudarna veta, liksom han har haft några ljusa stunder.

Men denna säsongs fiasko tycker jag man i första hand ska klandra de s.k. stomspelare som blev kvar från fjolåret och som har underpresterat å det grövsta. Visst kan man klaga över backsidan och det tveksamma i att värva Robin Rahm, men när spelare som Widing, Nordqvist m.fl glider omkring på en skridsko och längtar efter golfsäsong anser jag att det största ansvaret ligger på dom.

tompap71:

AMEN !

tompap71: Helt riktigt. Men värvningen av Rahm är helt absurd. En glaslirare som Honken måste ha en stabil backup.

Sen att Sundlöv struntade i att ersätta Ekholm, Andersén och sen även Bertilsson är ju givetvis den allra största anledningen.

Gurra88: Guldet väger ju väldigt tungt till Sundlövs fördel, jag skulle inte vilka byta tex. Skellefteås alla topplaceringar mot vårat guld.

Carl Lejonkräk:Tro mig, deras guld kommer. Oerhört starkt av dem att hålla sig i toppen. Något inte Sundlöv klarar av.

« · 1561959 · »