1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755173 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Peja: Efter att ha följt snacket i detta forum under en längre tid har jag undrat många gånger för mig själv varför Gurra88 inte blir avstängd?

Peja: Vad är det för fråga du vill ha svar på som jag inte svarat på?

Gurra88: Den här frågan: Hur påverkar du genom att maila de som du vill ha avsatta...?

Peja: Du fick svar.. Jag mailar ledningen om vad jag tycker om Sundlöv. Och får bra svar hur de ser på situationen. Även att jag inte håller med.

Zappaholic:"Kan inte säga annat än du feltolkar. Tro vad du vill. Alla vill inte hoppa på dig om du nu fått för dig det..."

Nej, men du vill.

"Vilka förändringar har du varit med och påverkat genom alla dina konstruktiva mail?"

Så helt plötsligt tycker du det jag säger är konstruktivt.?

Är inte det hånfullt? Sluta spela så jävla oskyldig

Gurra88: OK. Jag trodde att du även ville avsätta ledningen...

Peja: HGK ja, som inte gör sig av med Sundlöv. Men det är ju fortfarande han som sitter där och då är det ju lämpligt att maila honom? Eller ska jag maila den kommande klubbdirektören eller hur tänkte du?

Zappaholic: Blev det jobbigt när du skulle stå till svars för ditt egna hånande?

Gurra88: Stå till svars?

Orkade inte diskutera då det inte var hockeyrelaterat. Förstår inte riktigt vad du får ut av att diskutera med en 15-årig jävla snorunge...

Zappaholic: Du ska ge fan i att be andra att bättra sig innan du rannsakat dig själv

"Vilka förändringar har du varit med och påverkat genom alla dina konstruktiva mail?"

Så helt plötsligt tycker du det jag säger är konstruktivt.?

Gurra88: Är du arg på allt och alla? Dålig dag? Du verkar så aggressiv :-)

DavyDjoos: sorry, glömde honom :(

Men då gör vi om backuppsättninhen :)

Bertilsson-Jakobsson
Gunderson-Kilström
Sundqvist-Nörstebö/Djoos
Luoma som extraback :)

Tommy: Absolut inte. Men tycker det är väldigt underhållande med folk som gnäller över klimatet här inne när det är de själva som bidrar till den.

Gurra88: Nja, jag antog att du var konstruktiv då du mailade ledningen i Brynäs. Eller hade jag fel i mitt antagande?

Du vet, du kan inte begära vad som helst av en femtonårig snorunge. Du kanske borde hålla dina diskussioner med vuxna istället.

Så, nu fick du svar på dina fråga. Dags att gå vidare...

Patrick O'Sullivan är ju FA förövrigt :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=7914
"Laser Wristshot" skulle kunna bli en ny Silfverberg, fast lite äldre :)

Gurra88: Om du nu anser att Zappaholic försökte håna dig när han undrade över dina konstruktiva mail, varför lägger du inte ut nåt av dom så att vi kan få avgöra om dom känns konstruktiva eller inte?
Jag utgår nämligen ifrån att dom verkligen ÄR konstruktiva, för du har väl inte bara skickat nåt gnällmail och krävt Sundlövs avgång?
Isf inte speciellt konstruktivt.
Vilken vill du ha som ersättare?
Motivering?

Nåt säger mig dock att ditt mail gått rakt ner i papperskorgen, där dom flesta ointressanta gnällmail hamnar.
Men överbevisa mig gärna, jag är idel öra och öga...

Gurra88: Ok, va bra :-)

Zappaholic: Anade att du inte kunde stå för det. Men det är ett tips. Ska du efterlysa nytt klimat, se över dig själv först. Blir mer trovärdigt då.hejdå

Gurra88: Ok, så jag ska gå till mig själv och du har rätt att kalla andra för jävla snorungar när det passar dig? 

Det är så det ska tolkas alltså.

Tack, då vet vi alla :-)

Huge: Det är inte min uppgift att ta ut efterträdare. Finns de som har lön för det..

Varför i helvete skulle jag visa mina mail till ledningen för dig? Jag skiter fullständigt i om en busschaufför tycker jag är konstruktiv eller inte.

Min duskussion mellan mig och Zappo handlade inte om att mina mail var konstruktiva eller inte utan om att han borde rannsaka sina egna hån innan han efterlyser ett bättre klimat.

Jag har fått svar på samtliga mail förutom det senaste då HGK är på GranCanaria och jobbar på brännan eller liknande.

Zappaholic: Nej det ger inte mig rätt, men jag klagar inte heller på klimatet..

Du hånar trots att du eftersöker bättre klimat. Oerhört märkligt om du frågar mig.

§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.

Liten reminder i största allmänhet...   :-)

Gurra88: Nej, du har fel. Måste slå dig på fingrarna där. Våra mail handlar om något helt annat. Jag försöker hålla det hela hockeyrelaterat, har påtalat det flera gånger, du svarar med personangrepp. När jag inte besvarar på samma sätt som du så lyser tyvärr din frustration igenom och du tar till mer angrepp.

Tyvärr, det funkar inte. Du får antingen sluta upp med att diskutera och hacka på min person om du vill ha svar, eller hitta någon annan att diskutera med. Någon mer vuxen, på din nivå.

Åter till hockeyn. Hur många poäng tror du Brynäs behöver för att ta sig till slutspel*?

Gurra88: Så du tror du påverkar m.h.a att skicka mejl tlll "ledningen"? Har du ett alter ego som skriver genomtänkta mejl med konstruktiva förslag om hur Brynäs strategi bör se ut de kommande åren? Man upphör aldrig att bli överraskad tydligen...

Zappaholic: Så vad var tanken med följande. För att du tycker jag skriver konstruktivt vet vi ju redan

Det är ett rent hån. Men du försöker likt Huge förklara din oskuld in i döden. Löjligt och patetiskt.

Huss:När har jag sagt det. När ska folk göra sina egna sanningar? Jag mailar och vädrar mina åsikter för dem för att jag är nyfiken på svar gällande vissa ageranden. Jag får mina svar, ibland blir jag nöjd, ibland missnöjd. Vad är problemet?

Gurra88: Suck. Så hur många poäng tror du Brynäs behöver för att nå slutspel?

Huge: Men för fan Huge lägg dig inte i låt dom lösa detta själva!

Huss: Förstår inte att Gurra tar chansen att visa hur konstruktiv han är i sina mail till ledningen. Nu sitter ju alla och får vatten på sina kvarnar, som maler: det är nog bara gnäll, gnäll, gnäll och åter gnäll.
Seså, ta chansen nu Gurra och visa dom där mailen.
Är du rädd för att bli avslöjad?

Zappaholic:Så vad var tanken med följande. För att du tycker jag skriver konstruktivt vet vi ju redan

Ska det vara så jävla svårt?

jag tror de behöver en vinst till men jag tror de tar 0.

foppa78: Lösa? Gurra vill ju inte.Jag försöker ju ständigt få över det till hockey men han vägrar då han känner sig förolämpad och hånad. Själv har han inga problem att kasta ur sig opassande tillmälen.

Jag försöker ju gå vidare, det ser väl alla med någon form av läsförståelse.

Huge: Hahaha!! Du kan försöka med dina oerhört tama försök. Det biter inte. Testa igen..

Säger det igen, finns inget jag bryr mig mindre än om än om du tycker jag är konstruktiv eller inte.. Jag kan maila vissa utvalda om de verkligen vill veta. Varsågoda

foppa78: Lösa vadå? Sandlådedebatten om vem som hånar mest?
Det är väl rätt uppenbart för vilken normalbegåvad vuxen person som helst att vi har med en omogen tonåring att göra, som inte kan speciellt mkt om hockey men är jävligt bra på att gnälla, tala om för fackfolk hur dom borde sköta sitt jobb och i allmänhet förpestar tillvaron härinne.

Jag försöker också vrida debatten till att handla om hockey, genom att be honom lägga ut dom där mailen, där han (vilket jag utgår ifrån) har konkreta förslag på åtgärder och motiveringar till sina synpunkter.
Kan det bli mer sakligt än så?

Zappaholic:Be om ursäkt för ditt hån istället. Så kanske vi kan ta dina önskemål om ett bättre klimat på allvar.

Så vad var tanken med följande. För att du inte tycker jag skriver konstruktivt vet vi ju redan

Redigerad kommentar

Zappaholic: Jo men kommer Huge in i snacket så lär detta pågå ett tag ingen ger ju sig som bekant;-)

Gurra88: Vi? Har du börjat tala om dig själv i tredje person nu också? Coolt, Gurra for El Presidente...

Huss: Vad tror ni andra? Hur många fler poäng behöver vi? Mitt stalltips är fyra. Då klarar vi oss vidare.

Huss:"Vi? Har du börjat tala om dig själv i tredje person nu också? Coolt, Gurra for El Presidente..."

Sen när blev "vi" att skriva sig själv i tredje person?? Om du ska försöka göra dig rolig på min bekostnad så är det väl bäst att du kan din grammatik?

Redigerad kommentar

Zappaholic: 5

70 Rodrigues: Fem blir riktigt tufft. När ska vi ta dem tro? Två hemma mot Modo och tre hemma mot Linköping. Det kan gå...

Zappaholic: Du kan verkligen inte svara på det. HAHAHAHA.. jag tror du lärt dig till nästa gång. I din kamp mot ett bättre klimat. haha!!

Zappaholic: Har inte orkat räkna pga av för mkt febernedsättande och smärtstillande...(nej beror inte på Brynäs ) men på nåt sätt tror jag matchen mot just AIK avgör...

Men jag hoppas att AIKs jakt kom av sig lite igår...Mkt psykologi i allt det här...

Gurra88: Jag kan min, det är bara Er som är lite förvirrande...

Huss: Sluta nu, inte Ok att förnedra en som redan ligger ner...   :-)

Zappaholic: 3 hemma mot MoDo och 2 borta mog Gnaget :-)

Huge: F'låt...

Zappaholic:

Om vi kommer upp i 74 poäng, d.v.s. tar 6 poäng till. Då får AIK
bara tappa en poäng på de sista 4 om de ska slå oss på målskillnad.

Men det kan ju bli svårt för oss att ta 6 poäng till.

Men jag gissar att vi åtminstone måste ta 4 poäng till,
i och med att vi har så dålig målskillnad.

Tar vi 7 poäng, på de 3 kommande matcherna,
så är vi helt klara. För då kommer AIK att vara
minst 4 poäng efter oss inför sista omgången.

Men att tro på 7 poäng, på de kommande 3 matcherna,
är kanske väl optimistiskt, om man säger så.

Zappaholic:Man brukar ju säga, att när hjärnan tar slut, då tar nävarna vid.

Så är det på Gurra och Huge. När hjärnan tar slut, då kommer påhoppen:-)

Gurra88: Jag har ju redan svarat men ville inte upprepa mig i onödan. Fokus bör ju ligga på hockeyn istället. Det fixar du säkert, Gurra!

Liiite jobbigt va inte få vare sig sista ordet eller klara av att skriva något fyndigt som avslutning på diskussionen :-)

Jag önskar bättre lycka nästa gång...

Enaranger: Sju poäng tar vi aldrig, om jag får gissa. Men fyra kan vi klara. Det borde räcka.

Men vad vet jag, en femtonårig jävla snorunge :-)

« · 1563704 · »