Carl Lejonkräk:
Jag antar att alla förstår att man inte är efterbliven bara för att man skriver på en iPad-mini. Den stavar hur fan den vill. Ibland byter den ord som den inte tycker passar i meningen om man råkar backa och inte läsa igenom. Jag skrev sms till svärmor om hon ville gå på dejt med mig...
brynäs08: Kan mycket väl vara så . Men jag tror inte jag förtstått något av hans 10 senaste inlägg. Kan ju vara bra att läsa igenom en gång om man vill göra sig någorlunda förstådd;)
Det har postats förut, men allt mer aktuellt nu.
Spelare med kontrakt nästa säsong:
MV1: Rahm
B1: Bertilsson
B2: Djoos
B3: Gunderson
B4: Jacobsson
B5: Löf
B6: Persson
B6: Sundqvist
C1: Enterfeldt
C2: Granström
C3: Nordquist
F1: Harju
F2: Laurtizen
F3: Lindholm
F4: Ollas
F5: Thuresson
F6: Widing
. . .
Kontrakt som går ut:
MV: Honken
B: Berglind
B: Jonsson
B: Styrman
C: Hansen
C: Järnkrok (lån)
C: Lindgren
F: Johansson
F: Lavander
F: Wännström (lån)
Peja:Miettinen och Malmström var Lock Out 2005 va?? Men det var ju iaf rena sparkningar....ev Kankan med.
Sandin bad väl själv att bryta kontraktet efter utlåning när han visste att han inte skulle få mer speltid än att vara 13:e forward
DJ och Spets utnyttjade man klausuler om jag inte är helt fel ute....vilket inte skulle vara första gången i så fall :)
Redigerad kommentar
Perttu Lindgren har blivit uppsagt om jag förstår det rätt??bloggar.expressen.se/ek/
www.eliteprospects.com/player.php?player=6423
Där kan vi ha en förstecenter till nästa säsong som ersätter Järnkrok?
Ska vara helt ärlig och säga att jag inte sätt honom spela så jätte mycket, vet inte vilken form han r i nu osv. Men vet att det var en lovande ung spelare när han kom fram!
Carl Lejonkräk:"Honken vill ha förlängt trots den totala kaos och dåliga stämningen som råder i Brynäs. Släng er i väggen GD!"
Honken vill spela hockey men vil inte flytta. Han har liksom inte så många alternativ. Så det är väl inte konstigt att han vill vara kvar..eller?
Carl Lejonkräk:Du köper Pejas version för att den låter bäst. Kör ner huvudet i sanden igen...
Slutspelsplats eller inte, Brynäs håller inte den nivå man kan kräva av de regernde svenska mästarna.
Vinner vi EN mtch i slutspelet så får vi vara nöjda.
Slajsarn: nu är det slutspel och allt kan hända där. Du måste naturligtvis, det första du gör, kasta lite smolk i allas glädjebägare. Det gick inte att vara nöjd och lite stolt över hur laget tagit sig samman på slutet??
-Halvtomma glas, sa Bill.
HappyX3:
Stort grattis till alla i och kring laget. Man kan kritisera laget för den långa förlustraden och sättet den perioden hanterades men jag väljer att titta på vändningen de senaste 10-12 dagarna. Att i den situationen laget var i lyckas att få ihop laget och vända trenden till det de nu blev är riktigt starkt.
Alla som någon gång varit i ett lag eller framförallt som ledare/tränare för ett lag vet hur svårt det kan vara, stort grattis till den prestationen.
Slutspelet då? Ja, antingen är väl hjärtat för stort för Brynäs eller också kanske det finns möjligheter, så småningom vet vi....
Jag tror dock att laget, med den nya strategin, kan bli farligt under förutsättning att några av de skadade spelarna kommer tillbaka. Jacobsson känns som han kommer in i det mer och mer. Det tillsammans med att Persson och i viss mån Löf kommer tillbaka gör att åtminstone jag känner en viss framtidstro till backarna. Honken blir mycket bättre när försvarsspelet fungerar, det tycker jag man kan se på de perioder då laget gått bra denna säsong.
Vi har några positiva delar i anfallsspelet men det finns en del sparkapital där. Talangen för ett effektivt och bra anfall har vi definitivt, kan vi plocka fram det kan vi bli farliga.
Kom igen Brynäs, detta kan bli bra till slut!
Slajsarn: Jag fattar väl att vi inte har någon större chans. Det jag är trött på är att det första du gör är att gnälla. Får ingen vara lite nöjd och glad härinne innan du ska påpeka hur illa allt är?
Slajsarn:"Vinner vi EN match i slutspelet så får vi vara nöjda."
Inget gnäll från dig alltså om vi skulle åka ut med 4-1 i kvarten, ska jag ta det som ett löfte?
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:FEL! Man har satt mål för den här säsongen.
-Topp 4 FAIL!
- Försvara SM Guldet... Återstår att se.
Men som laget har presterat den här säsongen så är allt utom respass i 4 raka i kvarten något man får vara "nöjd med"..
Jag är nöjd om vi tar oss till Semi...