1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Gurra88: haha, som språkfascist försöker jag undvika att klaga på för uppenbara fel, men skrattade glatt åt din kommentar på meningen utan något klart syfte... ;)

DavyDjoos: Haha! Kan ju vara så att han bara har lite för bråttom när han skriver, men jag har har oerhört svårt att tyda vad han menar:P

DavyDjoos: Ibland gör mobiler våra inlägg obegripliga och så kan det vara i detta fall. Jag är i alla fall nöjd och det är tydligen bilden också ;-)

Carl Lejonkräk:

Jag antar att alla förstår att man inte är efterbliven bara för att man skriver på en iPad-mini. Den stavar hur fan den vill. Ibland byter den ord som den inte tycker passar i meningen om man råkar backa och inte läsa igenom. Jag skrev sms till svärmor om hon ville gå på dejt med mig... 

brynäs08: ja ibland blir det riktigt roligt

brynäs08: Kan mycket väl vara så . Men jag tror inte jag förtstått något av hans 10 senaste inlägg. Kan ju vara bra att läsa igenom en gång om man vill göra sig någorlunda förstådd;)

brynäs08: Vad svarade svärmor? :-)

Gurra88: helt sant, ingen annans femanad man skriver

brynäs08: helt sant, ingen annans FEL VAD man skriver....som sagt

Gurra88:Orkar inte kommentera:))

Zappaholic: haha, hon svarade att hon jättegärna gick på dejt med mig och frågade om vi satt och drack vin. Ytterst märklig sms-konversation...

Gurra88:Ska vi börja...ta fram dom 10 inläggen:))

Carl Lejonkräk, brynäs08, Gurra88: ja, för uppenbart för att vara annat än mobil-/paddstavning... Men jag kunde inte med lätthet tyda ord och syftningar, utan var tvungen att läsa om några gånger...

Men, bilden var som sagt nöjd, så det var ju positivt, oavsett vilken "veetta" det är... ;)

* skrivet på min iPhone på tåget *

något att hoppas på?

Det har postats förut, men allt mer aktuellt nu.

Spelare med kontrakt nästa säsong:

MV1: Rahm

B1: Bertilsson
B2: Djoos
B3: Gunderson
B4: Jacobsson
B5: Löf
B6: Persson
B6: Sundqvist

C1: Enterfeldt
C2: Granström
C3: Nordquist

F1: Harju
F2: Laurtizen
F3: Lindholm
F4: Ollas
F5: Thuresson
F6: Widing

. . .

Kontrakt som går ut:

MV: Honken

B: Berglind
B: Jonsson
B: Styrman

C: Hansen
C: Järnkrok (lån)
C: Lindgren

F: Johansson
F: Lavander
F: Wännström (lån)

Peja: Återigen så tror jag inte att det bryts några kontrakt men om det händer så vill jag ha bort Rahm, Löf, Nordan, Lauritzen av de som har kontrakt och att det ska skrivas nya med Honken och Lindgren.

dreamland: Jag minns inte alla som man har brytit med, men det var ju inte evigheter sen som man bröt med typ Kankaanperä, Daniel Johansson, Spets, Malmström, Miettinen etc. Hade inte Emil Sandin också ett flerårskontrakt som man "blev av" med?

Peja:Miettinen och Malmström var Lock Out 2005 va?? Men det var ju iaf rena sparkningar....ev Kankan med.

Sandin bad väl själv att bryta kontraktet efter utlåning när han visste att han inte skulle få mer speltid än att vara 13:e forward

DJ och Spets utnyttjade man klausuler om jag inte är helt fel ute....vilket inte skulle vara första gången i så fall :) 

Peja:Finns ingen spelare iES som har det inskrivet i kontraktet,OM inte,då båda parter är överens så kan man bryta,men då har ju redan spelaren klart med en annan  klubb,vad det gäller Emil så hade han inget större val,han ville spela hockey å hade  2år kvar på sitt kontrakt när han va i frysboxen,han vart utlöst samt gick ner i lön i sin nya klubb!

faceoff: Jo men man skulle kunna forsätta några kontrakterade spelare i den nuvarande truppen i samma situation som Sandin. Det vore ju ändå självförvållat, med tanke på hur de har spelat. Jag är övertygad om att många skulle göra precis som Sandin gjorde, dvs flytta och gå ner i lön för att kunna fortsätta sin karriär.

Redigerad kommentar

Peja:Finns en väldig risk i det,Wahlberg tex,bif fick väl pynta honom i 3år med en fet månadslön!

faceoff: Klart att det finns en risk. Man måste ju göra en bedömning i varje enskilt fall. Risken för att en spelare lägger av ökar ju äldre denne är, kan man anta. Jag menar inte att Brynäs ska sparka varenda kontraktade spelare.

Man måste inte försöka bryta rakt av heller. Man kan t.ex låna ut hela nästa säsong och betala x% av lönen, eller betala mellanskillnaden som blir mellan den lönen han får i Brynäs och den i nya klubben. Det kan vara värt att betala en slant för att slippa hela löneutgiften om man ändå inte har någon användning för spelaren.

Bra att det börjar rensas bland Underpresterarna !
Alla är utbytbara
Brynäs IF är ingen syjunta, utan blod, svett o tårar
Passar det inte är det bara att packa o dra

Peja: Om man utgår från att inget kontrakt bryts så är det alltså en målvakt, en back å en center å två forwards som ska tas in. Drömmen på målvaktsplatsen är ju såklart Markström, men det är väl knappast troligt. Känns som att Markström/Rahm är bättre än Honken/Rahm. Helst hade jag äl sett en utlåning av Rahm till AS å försökt fått hem Jocke från SAIK.
På backplats vill jag se nån i Hietanen/Ekholm klass. Inga fler juniorer in nu för har vi Djoos som är under 20 även nästa år får det fan räcka. Nörstebö får vara back-up även nästa år, vi såg ju ikväll vilken snyggt framspel till HV:s 3-2...
Stephen Dixon vill jag se som nästa års förstecenter oavsett om Järnkrok sticker till Detroit eller inte. Stannar han får Granis agera ytterforward istället bara. Å beroende på kroken då så ska det in en eller två forwards... Brodin misstänker jag är klar så blir väl det då.

Anders Blank: Järnkrok bör stanna en säsong till i ES för att bygga upp sig ytterligare.

Anders Blank: Begriper inte denna övertro på Stephen Dixon. Dög väl tveksamt som förstecenter i ett Brynäs som vid den tiden dansade ganska långt ner i tabellen...

bradberry:Jag är skeptisk till Dixon jag med...Om man kunde första alls trånande efter gamla spelare..

bradberry:Spelare utvecklas,titta på statsen!

faceoff:
 2008-09  Brynäs  Elitserien 53 8 19 27 32 -8 |  Playoffs 4 0 0 0 2 -3 
 2009-10  Brynäs   Elitserien 53 20 15 35 55 2 |  Playoffs 5 0 0 0 2 -2 
 2010-11  Amur Khabarovsk  KHL 47 7 10 17 8 -11 |              
 2011-12  Ässät  SM-liiga 60 14 39 53 59 19 |  Playoffs 4 1 1 2 27
 2012-13  Ässät   SM-liiga 44 9 35 44 51 10 |              
   Lokomotiv Yaroslavl  KHL 3 0 2 2 0 -6 |              

faceoff:
 2008-09  Brynäs  Elitserien 53 8 19 27 32 -8 |  Playoffs 4 0 0 0 2 -3 
 2009-10  Brynäs   Elitserien 53 20 15 35 55 2 |  Playoffs 5 0 0 0 2 -2 
 2010-11  Amur Khabarovsk  KHL 47 7 10 17 8 -11 |              
 2011-12  Ässät  SM-liiga 60 14 39 53 59 19 |  Playoffs 4 1 1 2 27
 2012-13  Ässät   SM-liiga 44 9 35 44 51 10 |              
   Lokomotiv Yaroslavl  KHL 3 0 2 2 0 -6 |              

Faxa Sundlöv faxa. Harju skulle nog bli jätteglad :-)

70 Rodrigues: Varför, vi har ju Gnarp-Gretzky som ligger som en skalbagge och tokdominerar!!!

sylf: *asg* 

Perttu Lindgren har blivit uppsagt om jag förstår det rätt??bloggar.expressen.se/ek/
www.eliteprospects.com/player.php?player=6423 

Där kan vi ha en förstecenter till nästa säsong som ersätter Järnkrok?
Ska vara helt ärlig och säga att jag inte sätt honom spela så jätte mycket, vet inte vilken form han r i nu osv. Men vet att det var en lovande ung spelare när han kom fram!

HappyX3: Honken vill ha förlängt trots den totala kaos och dåliga stämningen som råder i Brynäs. Släng er i väggen GD!

Carl Lejonkräk:"Honken vill ha förlängt trots den totala kaos och dåliga stämningen som råder i Brynäs. Släng er i väggen GD!"

Honken vill spela hockey men vil inte flytta. Han har liksom inte så många alternativ. Så det är väl inte konstigt att han vill vara kvar..eller?

Slajsarn: Inte bara Honken som vill stanna, fatta att artikeln var baserad på en grinande spelare.

Carl Lejonkräk:Du köper Pejas version för att den låter bäst. Kör ner huvudet i sanden igen...

Slutspelsplats eller inte, Brynäs håller inte den nivå man kan kräva av de regernde svenska mästarna.

Vinner vi EN mtch i slutspelet så får vi vara nöjda.

Slajsarn: nu är det slutspel och allt kan hända där. Du måste naturligtvis, det första du gör, kasta lite smolk i allas glädjebägare. Det gick inte att vara nöjd och lite stolt över hur laget tagit sig samman på slutet??

-Halvtomma glas, sa Bill.

Zappaholic: Nu börjar vi om från noll och inga 1-9 förluster räknas. Självklart så finns alla möjligheter att skaka om vilket lag som helst. Detta ska bli kul.

Zappaholic: i slutspel kan allt hända är en fras som nötts ut av lag som inte är med snacket om vilka som tar sig långt i slutspelet. En fras som jag är lika trött på som när man skyller på skador..
Man skapar sina egna förutsättningar genom att värva ihop ett lag som klarar av att spela den hockey som tränaren vill.

Brynäs har inte vunnit ett SM-Guld på 13 år och som bäst gått till slutspel helt utan förväntningar och förlorat kvarten med 4-1 eller så.. Man har också under denna period varit nere i kvalserien några gånger... 

Att brynäs helt plötsligt vinner SM-Guld gör ju att laget och organisationen inte riktigt heller är van med hur man ska sköta en sådan situation. Tycker ändå man hanterat situationen väldigt bra och man har heller inte under hela säsongen legat under slutspelsstrecket. Sen så är det sjävlklart att jag gärna sätt dom spela bättre och vinna serien, men nu är det som det är.

Den rutin många unga spelare och framförallt TJ fått av denna säsong (även organisationen som sundlöv) är otrolig viktigt för att Brynäs ska kunna etabelra sig i toppen av Elitserien. Ett steg bakåt två steg framåt? 

HappyX3:

Stort grattis till alla i och kring laget. Man kan kritisera laget för den långa förlustraden och sättet den perioden hanterades men jag väljer att titta på vändningen de senaste 10-12 dagarna. Att i den situationen laget var i lyckas att få ihop laget och vända trenden till det de nu blev är riktigt starkt. 

Alla som någon gång varit i ett lag eller framförallt som ledare/tränare för ett lag vet hur svårt det kan vara, stort grattis till den prestationen.

Slutspelet då? Ja, antingen är väl hjärtat för stort för Brynäs eller också kanske det finns möjligheter, så småningom vet vi....

Jag tror dock att laget, med den nya strategin, kan bli farligt under förutsättning att några av de skadade spelarna kommer tillbaka. Jacobsson känns som han kommer in i det mer och mer. Det tillsammans med att Persson och i viss mån Löf kommer tillbaka gör att åtminstone jag känner en viss framtidstro till backarna. Honken blir mycket bättre när försvarsspelet fungerar, det tycker jag man kan se på de perioder då laget gått bra denna säsong.

Vi har några positiva delar i anfallsspelet men det finns en del sparkapital där. Talangen för ett effektivt och bra anfall har vi definitivt, kan vi plocka fram det kan vi bli farliga.

Kom igen Brynäs, detta kan bli bra till slut!

Slajsarn: Jag fattar väl att vi inte har någon större chans. Det jag är trött på är att det första du gör är att gnälla. Får ingen vara lite nöjd och glad härinne innan du ska påpeka hur illa allt är?

Zappaholic: du får vara hur glad du vill. En slutspelsplats räcker inte för att jag ska vara nöjd. Och jag kräver inte att du skall tycka som mig. Men respektera min åsikt.

Slajsarn: Och då får du respektera min åsikt: nämligen att du är en gnällspik.

Slajsarn:"Vinner vi EN match i slutspelet så får vi vara nöjda."

Inget gnäll från dig alltså om vi skulle åka ut med 4-1 i kvarten, ska jag ta det som ett löfte?

Zappaholic: Så fort Slajsarn loggar in sjunker nivån härinne.
Han har inte ens förmågan att glädjas över att vi tagit oss samman, oavsett anledningarna till den struliga säsongen.
Nåt mer magsurt, trist och negativt i Supporterväg har jag aldrig träffat på.
Han får en sån som sylf att framstå som ett under av optimism och glädje...
:-)

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:FEL! Man har satt mål för den här säsongen.

-Topp 4 FAIL!

- Försvara SM Guldet... Återstår att se.

Men som laget har presterat den här säsongen så är allt utom respass i  4 raka i kvarten något man får vara "nöjd med"..

Jag är nöjd om vi tar oss till Semi...

« · 1563811 · »