Vad är det som gör att många av elitserieklubbarna lyckas med sina transatlantiska värvningar medan Brynäs har svårare att hitta rätt?
Zappaholic: Angående transatlanter. Om man räknar spelare som kommit innan säsongsstart och inte under säsong som panikvärvningar så tycker jag det ser rätt ok ut. 3/5 delar får anses som mycket bra värvningar. Två st får anses som katastrofer. Spelare som kommit år 2000 och senare:
Stephen Dixon
Dale Clarke
Jamie Ram
Ryan Gunderson
Nick Angell
Utdelningen måste vara betydligt sämre på spelare med finlänsktpass. Nu kom ju iof Gunderson och Angell från Allsvenskan och Clarke från Finland så dom hade ju testan på stora rinkar innan.
Men visst avundas man en klubb som Skellefteå som ligger nära 100% succé på sina transatlantiska värvningar.
Redigerad kommentar
Den här liraren nämns i samband med både Växjö och Modo. Kanske hade kunnat vara något?
www.eliteprospects.com/player.php?player=14181&lang=swe
Redigerad kommentar
micke63:Du kanske inte ska lita så mycket på Eliteprospect s analyser. Gissa vem detta är?
"His game relies a lot on speed. ###### can put up spectacular moves at times and has good hockey sense. He is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. "
Redigerad kommentar
SH:
Japp!
Men en back att försvara guldet med skulle han vara...!
Hur lyckat har Morgondagens Brynäsare varit på backfronten (ev före Djoos) egentligen?
Löf skulle inte platsa i något annat ES-lag, han har dragit en vinstlott i junior-hystein...
Redigerad kommentar
tjugo8:
Det som många i hockeysverige lovordade för mindre än ett år sen och benämnde "Brynäs juniorsatsning är framtiden i Sverige" kallar du "juniorhysterin".... vill du med det mena att vi skall byta spår och i större utsträckning värva ihop ett färdigt lag?
F.ö. så tycker även jag att backsidan var tunn o bräcklig när skadorna drabbade oss så det behöver du inte påpeka.
Brodin och Rödin på ingång.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16453832.ab
tjugo8:
Jovisst... kvalserien hade naturligtvis vart värre, med lite tur o flyt som vi hade förra vintern så kunde även detta gått bra (ivf bättre) men de unga fick ett allt för stort ansvar o tryck på sig...... i de flesta fall är det nog att föredra ett lugnare inskolningstempo. Djoos har vart ett bra undantag, kan bli riktigt bra. Hoppas han blir kvar några år så vi får lite nytta av han.
70 Rodrigues:
Vissa år får man säkert nöja sig med 1-2 juniorer att testa.... det svåra är väl att i varje enskiljt fall se hur stor utvecklingsmöjligheten är, i den åldern kan ju vissa stå still över sommaren medan grabben bredvid tar jättekliv.
70 Rodrigues: Pavel Brendl kanske ? Fast kollar man vad han har preserat de sista åren så är han nog tyvärr inte en av Brynäs "räddare" ?
Den här kille kanske kan vara något ?
Redigerad kommentar
Peja: Jag hoppas verkligen Sundlöv scoutar ordentligt nu med hjälp av den kunskap som finns i klubben. Skicka inte iväg honom ensam till Nordamerika för då vette tusan vad han släpar hem hit.
Jag vill se riktigt spets. Jag vill kunna vråla "wow" när transatlanterna presenteras...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Den här killen från Vancouvers faramlag borde Inge ha koll på så det kanske kan vara något.
EP:"A short winger that plays bigger and tougher than his stature would suggest. Works pretty hard and is skilled offensively with soft hands and a very good release. A solid scorer at minor league level. Room for improvement in his defensive game. "
"Patrik Klüft har redan placerats som assisterande tränare ibland annat Brynäs och AIK."
Hästens väg mot AS fortsätter i Himpan imorgon...:)