1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446871 inlägg · 7966 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: Du tycker ju allt som Sundlöv företar sig är rätt. Om du tycker att jag har fel så får du mer än gärna bevisa motsatsen :-)

70 Rodrigues: Eftersom du alltid har fel per definition så behövs det inga bevis...

Huge: Du kan alltså inte motbevisa, därav ditt löjliga svar.

Huge: Besviken, trodde du skulle hugga på "Nej, in med en ny sportchef som har ett brett kontaktnät utöver världen!"
Var skall Sundlöv då ha kontaktnätet? På Mars?

Rumpelstiltskin:

Sundlöv behöver inte ett världsomspännande kontaktnät. Räcker bra med Europa och Nordamerika. Tror han har riktigt bra hjälpa av Inge Hammarström nu när han ska leta tilltänkta förstärkningar i AHL.

Johan Norrström: sundlöv letar på rea marknaden så han slipper använda pengar , han kommer fylla på med bänknötare från andra lag , något annat kan man inte räkna med ,

BRYNÄS4EVER NR1: du måste vara den mest negativa människan i denna grupp.

Huss: Haha, ja det kan man fråga sig.
Men visst är det lite tragikomiskt när man gnäller över avsaknad av sillyrykten och tar det som bevis för att vår SC både ligger på sofflocket och saknar kontaktnät, när samtidigt både Kilström, Brodin och Sundh verkar vara heta rykten?
:-)

Linus Wickman: jag är realist , har allt för många ggr sett hur herr sundlöv hittar floppar som bara han tror på å ingen annan , är less på att inte se kvallite utan helst så billigt som möjligt , guld sässen kom det fram unga förmågor från egna led som gjorde succe , men dom var billiga ,

Huge: Ser du dessa tre namn som toppspelare??? Helt ok spelare men vi behöver spetskompetens nu men jag har en känsla av att det inte blir så med Sundlöv i spetsen!

70 Rodrigues: Om du själv skriver ett löjligt inlägg är risken överhängande att du också får ett löjligt svar....

Huge: Du kan lägga ner nu, du kan ju uppenbarligen inte motbevisa mig. Tillbaka till FBK:s gb ingen, det är ju ditt lag.

70 Rodrigues: Bla bla bla....

Huge:

Beror ju lite på vem som svarar också. :) De flesta väljer kanske i det läget att inte sjunka till samma nivå.

Berglind har synts i Ängelholm och är enligt Expressen klar för Rögle.

70 Rodrigues: Bra lösning för Berglind. I Brynäs platsar han ju definitivt inte men kan säkert göra bra ifrån sig i Mögle.

70 Rodrigues:

Expressen har som vanligt läst mrmadhawks blogg. :)

@brynascalle: RT @AMHockey_ Linus Omark har setts till i Gävle ikväll. #twittpuck #sillyseason. Törs vi hoppas! #Brynäs

tjugo8: såg det igår. Besöker harju?

Linus Wickman:

Ja, en rimlig förklaring...kanske...

tjugo8: men hade för mig att harju hade åkt hem till norrbotten?

Linus Wickman: Besöker Brynäs ?

Linus Wickman:

Ja, det är väl lite ledigt nu (vet inte när sässen startar), så det vore väl rimligare att de båda hängde/träffades norröver...

Johan Norrström: Ibland krävs det tyvärr att man sjunker till den låga nivå som redan satts eftersom den som satt nivån ändå inte förstår eller uppskattar om man försöker vara saklig.
:-)

micke63: vi får väl hoppas det, om nu ryktet överhuvudtaget stämmer.

Jag vill se en kanadensisk skottränare i BIF till kommande säsong.

En transatlantisk värvning vore ju Anders Nilsson. Två toppvärvningar vore ju Filip Forsberg och Linus Omark. Då behövs ju inga dyra kanadicker eller amerikaner.

Säg nu inte att det är omöjligt, för så får inte den gode MS tänka/agera.

Huge:

Nja ingen tvingar dig. Tror du trivs ganska bra på den där nivån.

Kahn:

Varför skulle Forsberg välja Brynäs nu när Leksand spelar i Elitserien? Hade vi misslyckats hade ni säkert kunnat vara med i jakten på honom men nu ser det annorlunda ut. Stannar Filip i Sverige är nog Leksand det enda alternativet, jag tror dock han drar till nashville men hoppas jag har fel. Han behövs i Leksand.

mattias - 74: BIF har lite mer kosing i färdkassan att ge den unge herr Forsberg innan han tar klivet över Atlanten. MS får absolut inte se det som omöjligt. Kanske om LiF fixar med kommunen om en ny bit av trottoaren. Dyra svenska värvningar hellre än utländska sådana.

BIF behöver : 1 Förstemålvakt ( Får absolut inte vara Lundström )

1 Andremålvakt ( Jonas Johansson, billig och extremt talangfull)

1 Back ( Helst Ekholm, men hans pappa säger att han skall försöka ett år till)

2 Forwards ( Helst dyra Svenska sådana med kvalitet)

Sedan är jag nöjd med bredd och topp.

Huge:

Victor Berglind klar för Rögle !

Någon som vet hur Zuccarellos kontrakt med Rangers ser ut?  Vore kul att buda på honom.

Honken förlänger med 1 år.

Peja: Aj fasen. Ser inte Rahm/Honken som ett guldpar nästa år.
Honken och Rahm är alldeles för ojämna och skadebenägna.
Rahm skulle i bästa fall ha möjlighet att blomma ut a la Svedberg men det är inte särskilt troligt...

Peja: Honken är ju i alla fall bättre än Lundström.

Peja: är jävligt besviken..

Kahn: Honken känns ändå någorlunda trygg. Med ett stabilare försvarsspel blir han bra mycket bättre än denna säsongen. Jag ser hellre Jonas Johansson som backup. Låna ut Rahm.

Ekholm kommer inte platsa i NHL. Spelet här passar honom mycket bättre, här får han ut sin fulla kapacitet. Tänk vilken förstärkning det vore.

Sen behövs ju ändå två spetsvärvningar på forwardssidan. Någon Filip Forsberg blir det inte. Stannar han här blir det så klart Leksand. Omark vore mumma. Tänk en kedja med Omark-Enterfeldt-Harju...

Zappaholic: Honken gillar jag. SM - guldskadad. Hade önskat någon annan dock. Sedan har du rätt om Rahm. Hellre Jonas Johansson som andrespade. Angående Ekholm så tycker jag bara det är synd att han inte kommer hem. Hans pappa är rätt säker källa. MS får inte vara så stensäker på att Forsberg stannar i LIF om han nu inte åker över Atlanten. Mumma vore en lina med Lindholm-Forsberg-Lindblom. Omark vore underbart och inte omöjligt om MS tänker rätt.

Trodde att BIF bara hade 14 milj. på banken, men en revisor med insikt talar om 48 milj. Bara att hoppas han har rätt. Lätt att betala "Fransonböterna" då.

Kahn: Blir inga Fransonböter. Brynäs bröt ingen del i den överenskommelse som HL tagit fram. Sen kan man ifrågasätta om det var etiskt/moraliskt korrekt men där har väl knappast klubbar som FBK, HV, LHC osv. någon rätt att fördöma med tanke på deras EHL planer bakom ryggen på de andra...
Snarast är det väl så att Brynäs har lärt sig "spela som de stora pojkarna".

Redigerad kommentar

Kahn: Härligt ni behöll Honken. Kan bli jobbigt igen för er att nå slutspelet.

Det verkar lite konstigt att BIF inte har byggt en C - hall om man nu sitter på 48 milj. ( C - hall cirka 25 milj. exklusive ismaskin). Extremt tveksam själv om revisorn har rätt. Han har varit revisor i BIF tidigare. Tror mer på 14 milj.

Huss: Hoppas du har rätt. Minst 2 milj. sparade till spelarvärvningar. Gissningsvis.....

Gusse: Gör vi inte de tre värvningar som är kvar att göra så kan det bli jobbigt. Håller dock fyra lag som ligger efter oss i spelartrupper än så länge : LIF, AIK, VÄXJÖ och ÖREBRO.

Än så länge......

Det var ju mycket tack vare att Holmqvist spelade så bra i början
på säsongen, som vi ledde serien efter 12-14 omgångar.

Sen blev han uttagen till den första landslagsturneringen på hösten.
Och efter det missade han en del matcher har jag för mig.

Så att mittendelen på säsongen inte var lika bra kan ju vara
en kombination av att Brynäs spelade allt sämre försvarsspel
och att Holmqvist var småskadad.

Jag tycker att han kom igen rätt bra i slutet på säsongen.
Potential finns ju där. Det gäller att han får vara frisk.
En försäsong utan någon skada, kanske kan göra susen?

Kahn:

Jag blir ju mer orolig om de så kallade spetsvärvningarna från AHL
blir klara nu, än att de blir klara i juli. För de spelare som gör klart
med en europeisk klubb nu är ju troligtvis inte av tillräckligt hög klass.
I alla fall inte om de är fårn Kanada eller USA.

Svenska eller andra europeiska spelare kanske kan bestämma sig
tidigare än juli, för att ge upp spel i NHL.

Kahn: Klart Filip Forsberg stannar i Leksand och inte går till oss som värsta rival. Hybris på dig där.

Enaranger: Har vi råd att vänta så länge på spetskanadicken eller amerikanen?

Kanske en europé kan bestämma sig tidigare som du skrev.

Vi kommer att ge många juniorer chansen på försäsongen, det skall bli mycket intressant.

För övrigt tycker jag att "Granis" skall vara kapten i laget. "Sunkan" kan vara assisterande igen.

Brynäslegenden: Blir lite vred på alla som säger att det är omöjligt. Man ska inte sitta på den posten om man resonerar som många här inne. Sikta mot stjärnorna, nå trädtopparna....

Tidigare LIF-spelare har ju gått till oss. Varför skulle det vara så omöjligt nu....

« · 1576288 · »